Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 04:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Prissætning på Køb, Salg & Bytte (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 18 April 2012 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Kan det virkelig passe at jeg i 2 annoncer får rettet den pris jeg har sat?

Den ene annonce var sat til 2750kr blev ændret til 2800kr
Den anden sat til 1250kr blev ændret til 1300kr
Småpenge ja, men af ren princip spørger jeg.

Så vidt jeg kan se står der intet i regler om hvad en pris skal ende på! Dvs at den fx skal være delelig med 100kr. "Undgå
også "skæve" og "psykologiske" priser - det støjer for meget!" er vel argumentet.. I fald bør moderator måske omformulere
reglen, da "psykologiske" og "skæve" priser må være en subjektiv opfattelse fra individ til individ afhængig af forskellige
faktorer for den enkelte person?
For mig er en en pris der er delelig med 50 ikke skæv eller psykologisk.. Så kunne man få en præcis forklaring på hvad der
mene med en "skæv" og "psykologisk" pris?

Kunne det være muligt at formulerer reglen mere gennemskuelig, så der ikke hersker tvivl, og dermed også uenighed
omkring hvad en betydningen af en regel er?

Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 18 April 2012 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker, "og hvad så om prisen er spykologisk?" det er vel folk med købmandskab der køber og sælger brugt
Bare en tanke.

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 19 April 2012 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

En regel er jo en regel :)
1299kr eller 1300kr kan jeg godt se logikken i mht både skæv og psykologisk. Personligt generer det mig ikke om der står det
ene eller andet.

Jeg tænker bare at selve reglen i retningslinjer måske bør præciseres mere, da "skæv" og psykologisk" opfattes forskellig fra
person til person,
Jeg mener ikke at 1250kr og 2750kr er hverken en skæv eller psykologisk pris. Det kan andre mene, og alene det
faktum viser jo netop at der kan herske tvivl om hvad skæv og psykologisk betyder. :)


Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 19 April 2012 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er personligt af den klare overbevisning at det så absolut ikke er moderator der bestemmer priserne på brugtmarkedet - rettelserne i annonce-overskrifterne er i forvejen irriterende nok. Tingene koster det, de koster, og da de annoncerede varer tilhører brugerne er prissætningen udelukkende et privat issue, uanset beløbet.

Eventuelle tilpasninger må jo så også gælde på tilbudsavisen, og det vil næppe behage branchemedlemmerne der annoncerer der.

Men mon ikke Mikkel har en god forklaring på mysteriet inden tingene kommer i kog?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4566
Sendt: 19 April 2012 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Allerførst... som retningslinjerne siger, så er modereringen af siden ikke til diskussion!

Når det er sagt... så har jeg valgt at holde et vågent øje med Køb, Salg & Bytte, fordi det bliver misbrugt af forhandlere og nogle lidt smarte typer, som sælger sminkede lig, og netop benytter smarte overskrifter og "psykologiske" priser.

Derfor har jeg strammet op på reglerne for brug af Køb, Salg & Bytte, så overskrifterne kun må indeholde produktnavn og model, samt at de skal passe til oversigten. Priserne skal være afrundede, da det giver et hurtigere overblik for købere. 123456, 999999 eller 29999 støjer for meget.

Til forskel fra Køb, Salg & Bytte, så betaler annoncørerne i Tilbudsavisen for, at kunne oprette annoncer dér! De har derfor lidt videre rammer. Sådan er det bare!

Det kan man så være uenig i, men det er som sagt ikke til diskussion! Er man alligevel uenig, så er der andre muligheder for at afsætte sit hifi.

Oftest foregår der mere bag kulissen, end man kan se som almindelig bruger af Hifi4all. Og man må derfor acceptere, at jeg nogle gange træffer et valg, som kan føles uacceptabelt. Men der er altid en årsag. Og jeg gider ærligt talt ikke underrette alle, hver gang jeg laver en lille ændrig.

Jeg ved godt, at der tidligere under andre ejere, har været meget medbestemmelse på Hifi4all... men det fungerede ikke, og derfor har jeg taget styrepinden, og sat ruten.

Tråden lukkes!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes