Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 01:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Dynaudio Xeo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
M1980
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er overrasket over at der ikke allerede er nogen, der har oprettet en traad om disse hoejtalere. Jeg synes i hvert fald at
de ser rigtig interessante ud og indikerer en lovende udvikling.

Mon der er nogen der har hoert dem og kan beskrive lyden (eventuelt og gerne i forhold til andre hoejtalere og prisen)?

Jeg staar desvaerre ikke overfor at skulle/kunne investere i hoejtalere saadan lige med det samme, men jeg forestiller mig
umiddelbart at lige netop denne type hoejtaler ville vaere ideel naar jeg naeste gang kan/vil skifte - og for én gangs skyld
lader konen til at vaere enig, fordi hun saa slipper for kabelroderiet i stuen.

Min eneste bekymring gaar paa, hvorvidt traadloes overfoersel indvirker negativt paa lydkvaliteten, idet jeg hidtil ikke har
haft lejlighed til at hoere efter selv paa et kvalitetsanlaeg.

Hvis der er nogen der har kendskab til anmeldelser af disse hoejtalere, eller andre lignende, saa maa de endelig gerne
indsaette links til dem i denne traad, for jeg er som sagt meget nysgerrig, men har altsaa hidtil blot ikke selv kunnet finde
noget andet end Dynaudios egne produktpraesentationer.
Til top Vis M1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M1980
 
Leise
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

De virker meget interessante. De har helt klart fat i noget af det rigtige. Synes dog det er noget sparsomt med tilslutninger til den...  

__________________
Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
Til top Vis Leise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leise
 
The Moonwalker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg havde lejlighed til at lytte til dem hos Tape Connection igår, - dog kun den lille model. Går selv og sparer sammen til 110A'eren, og de er da helt klart et andet bud. Umiddelbart er det jo en rigtig prisbasker, da man slipper for at købe DA konverter og kabler - evt også en forstærker - i forhold til andre setups.

Lyden virkede ret klar, åben og præcis, selvom højtalerne ikke rigtigt var spillet til. De virkede ret potente, - deres størrelse til trods, og det så ud til at fungere godt med den trådløse overførsel. Så hvis man ønsker et enkelt, vellydende setup, og kan undvære muligheden for at tweeke med kabler, DAC's etc. virker det som et godt bud. Vi kunne dog ikke sammenligne dem med andre højtalere, og da de først får et sæt igen til februar varer det nok lidt inden man helt kan bedømme dem. Men førstehåndsindtrykket var meget positivt.

 

Til top Vis The Moonwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Moonwalker
 
malkris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 178
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg plejer ellers at synes at de er virkeligt high teck hos Dynaudio og har selv et selv Focus 140.

Xeo har mange gode features, som trådløs streaming til hele hytten, Men jeg savner måske at man kan vælge musik på
fjernbetjeningen, som man kan på en Squeezebox. Nogle vil kunne bruge deres smartphone til at styre stereoanlægget inde i
stuen, men så skal man have fat i både telefon og fjernbetjening for at nyde musikken.

Til gengæld er det smart at man kan tage TV-avisen med ud i køkkenhøjttalerne :-)

Hmm, findes der en app til telefonen der både styrer Dynaudio Xeo og Squezzebox på en gang???

Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris
 
jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Det er da ligegyldigt om man skal bruge en eller to remotes.

I denne sammenhæng er det interessante at de er aktive.

Jeg glæder mig meget til at høre dem, har på fornemmelsen de har lavet et scoop.

__________________
Mvh. Jacob
Til top Vis jacob steen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob steen
 
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 880
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

 Var også inde og høre dem i går.De spillede rigtigt godt.Men da der blev spillet rigtigt højt.Fik de problemer både med bas og diskant.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh
 
jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 17 Januar 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Ja lige umiddelbart er det jo ikke den kraftigste forstærker de har.

__________________
Mvh. Jacob
Til top Vis jacob steen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob steen
 
M1980
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

@pnnh:

Var det kun standerhøjtalerne du hørte, eller gælder dine kommentarer også gulvmodellerne?


Er der ellers nogen der har noget indtryk af hvilken slags musik disse højtalere trives bedst med? Jeg spørger som sagt blot af
nysgerrighed, men også fordi jeg finder det frustrerende at det er så svært at finde gode all-round højtalere i denne prisklasse,
som klarer alt fra akustisk til opera og death metal omtrent lige godt. Ja, jeg må vist hellere bare tilstå med det samme at være
sådan en magelig en, der helst vil have bedst mulig lydkvalitet, færrest mulige komponenter og kabler, samt flest mulige
funktionaliteter til lavest mulig pris - men det lader sig unægtelig desværre meget sjældent forene til fuld tilfredshed på alle
parametre, så det handler jo om at finde det bedst mulige kompromis.
Til top Vis M1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M1980
 
malkris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 178
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hvis du er ude efter allround højttalere, der kan formidle det meste, så er Dynaudio et rigtigt godt sted at starte. Det er min
erfaring.

Men...

Du og jeg kan godt sidde og have optur over det samme stykke musik, men af forskellige grunde. Det kommer an på hvad der
er musik for dig.

Uanset hvad, så er Dynaudio bare svære at komme udenom. De leverer til nogle af de største studier i verden. DR-byen er
tæppebombet med deres højttalere.
Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris
 
The Moonwalker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Det var kun standerhøjtalerne de havde.
Til top Vis The Moonwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Moonwalker
 
MichaelDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 53
Sendt: 18 Januar 2012 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Tyske Raumfeldt / Teufels nye Speaker L er også spændende kan vist endda køre højere opløsning end Dynaudioen - og har en volumenindstilling på front -måske ik det bedste sted at være hvis der skal skrues op men rart med synligt max volumen fx
Til top Vis MichaelDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelDK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes