Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 18:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: indkøbsliste-tjek, buffalo III DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 12 December 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

allanowich: Heh nix, har ikke set dem før, i hvert fald ikke så nyligt at jeg kan huske det. Jeg har ikke den store erfaring med hifi og diy, det fungerer mest ved "learning by doing".

McFrede: Fedt! Lækkert at kunne se nogle mere detaljerede billeder, modushops hjemmeside er ikke ligefrem spækket med billeder.

Edit -

McFrede: Btw hvordan finder du ud af hvordan hullerne til LEDs skal laves? Dvs. hvordan jeg skal beskrive overfor modushop hvordan det skal være Det er nemlig lige præcis sådan jeg gerne vil have lavet de LEDs der viser hvilken kilde der er valgt.

Og er det 3mm LEDs du bruger?
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 12 December 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hovsa, så lige du havde opdateret dit indlæg... Hmm, jeg borede selv huller til alt, men hvis du laver en CAD-model så laver du såmænd bare et gennemgående hul i din LED's diameter og derefter laver du er lidt større IKKE-GENNEMGÅENDE hul fra bagsiden. Det sidste hul skal stoppe så det passer med længden af dine LED's, så de lige kigger frem. Med et bor eller en afgrater laver man så lige en rejfning fra forsiden så man får den pæne kant omkring sin LED.

Du skulle gerne kunne se det på et af billederne, det der er lige inden billedet af de monterede LED's.

Jepper, det er 3mm LED's jeg brugte.



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 13 December 2011 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Ok, tak! Ja jeg vil se om ikke jeg kan få lavet en CAD-fil der viser hullerne. Har du målene på de huller, vinkel på "rejfningen" (argh kan ikke lade være med at smile lidt fjoget der) osv?
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 20 December 2011 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Beklager jeg har været fraværende...

Jeg har ikke målene på hullerne desværre, jeg målte diameteren på dioden med en digital skydelære og borede det
gennemgående hul på den diameter. Derefter borede jeg op med et 2mm (tror jeg) større bor, men ikke hele vejen igennem.
Det kan gøres af flere omgange så du for hvert nøk du giver den kan se om den titter lige nøjagtigt så langt frem du gerne vil
have.
Rejfningen er bare lavet med en forsænker fra et sæt fra Harald Nyborg og igen på gefühl.

Gamma2'en kom i øvrigt til live i går aftes og den spiller fremragende. Nu skal jeg så bare have lavet den alt for dyre
strømforsyning til den og så må det vist være godt.

__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 26 December 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hej Zhai,

Har du fået lyd ud af din DAC?
Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 27 December 2011 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

McFrede: Tak, jeg begynder så småt at have styr på hvordan de fleste af målene skal være!

Fimpe: Yes, jeg har fået den til at spille! Det var heldigt at folk er gode til at svare på twisted pear audios forum, for der var en del steder hvor jeg gik i stå. Men nu virker den som den skal!

Indtil videre er den dog kun bygget på en træplade, så jeg venter lige med at lytte mere til jeg kan få det smidt i et kabinet.

Mit første indtryk, som dog kun var igennem et par Denon ah-d750 hovedtelefoner, var at dac'en var meget detaljeret - men en smule skarp. Til gengæld lyttede jeg bagefter lidt på mit andet anlæg, og det lød også skarpt for mig, så jeg tror lige jeg skal vente med at vurdere noget som helst.

Jeg har også fået fingrene i den første bølge af Hypex' nyeste moduler, ncore, så jeg glæder mig meget til begge dele er færdige! Jeg forestiller mig at dette sker indenfor et par uger.

Edit: Her er lige et billede af træ-dac'en:


Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 03 Januar 2012 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu spændende ud

Er kommet til at købe en af forgængerne Buffalo 32S, den er ikke så ringe, men bruger så vidt jeg ved opamps i udgangen.
Kunne godt tænke mig at sammenligne de to ved lejlighed. Har set der er åbent for indkøb på III igen.
Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes