Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 12:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til indsigtsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til indsigtsartikler
Emne Emne: Sådan sætter du din pladespiller korrekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel!
Fornem guide!    
Jeg har lige været igennem samme mølle - endda med den samme PU (bare i FX versionen).

Har lige et spørgsmål:
Du skriver at det KUN er pu'en man skal flytte.
Det lyder med andre ord til at du holder skabelonen statisk?

Jeg har flyttet på både skabelon og pu.
således at jeg når jeg drejer skabelonen lidt til den ene side, og kompenserer lidt med placeringen af pickupen.

drejer du ikke skabelonen?

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni!

Jeg holder skabelonen statisk, og det giver næsten sig selv... for det er kun et sted hvor du kan få pickup'en til at passe alle steder. Prøv det gerne efter

Under alle omstændigheder må skabelonen ikke flyttes, når inder/yderpunkter passer. Ellers vil sporingsmatricesen i midten ikke passe.

Det glæder mig, at guiden kan bruges!

Artiklen kan ses her:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=2531&zoneid=2



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel!
Den kan bestemt bruges (har printet den ud og lagt den i skuffen ved siden pladespilleren) :-)

Har også købt en billigt digitalvægt der registrerer 1/100 gram (via ebay.co.uk) den kostede vidst under 200 kr.

Jeg er enig med dig i at når C og C mærke passer, så skal den self være pinligt statisk når man retter vinklingen til i midten
(i griddet).

Men i processen med at få nålen til at røre C og C mærke der rykker jeg både PU huset frem og tilbage og drejer lidt på
skabelonen (som jeg har tapet fast til en gammel lp plade).

jeg kan også se at jeg ender med at have min PU et stykke ude over kanten på holderen - hvor du har din inde midt på.

kan ikke helt finde ud af om jeg har misforstået noget
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni!

Hvis du følger skabelonen, så kan du ikke gøre det forkert. Så vil pickup'en spore korrekt!

Hos mig hænger ZYX'en også 1-1½ mm ud over forkanten på tonearmen, så det lyder som om at du har ramt plet. Når jeg har sat min egen London på, mellem test af de forskellige pickup'er, ender den altid det samme sted! Så skabelonen passer...

Kun hvis du får skubbet til skabelonen, vil resultatet være forkert. Men så vil C/C punkterne heller ikke passe mere.

Rettelse: Jeg tror, at jeg har fået svaret forkert... Jo, jeg flytter også (ganske lidt) på skabelonen, indtil C-punkterne passer, men holder den statisk herefter for at checke sporingen i matricen.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel!
OK - så er vi helt enige

Jeg faldt nok bare over det med at den skulle være statisk hele tiden. Var lige inde og hente skabelonen igen for at
dobbeltchecke - og ja man kan kun gøre det på en måde, den måde vi begge gør det på .

Kan næsten regne ud at din "mounting distance" mellem armrør og spindel er 222mm altså standard afstanden, som på en
rega.

Har du prøvet nogle af de andre udgaver inde fra vinylengine?

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

hvad er det for en skabalon vi snakker om her ???
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Det er vist en protracktor til et montere p u'en korrekt i huset.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen der kan lægge et videolink op? Evt med forskellige protactorer.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 619
Sendt: 21 Februar 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

 

http://www.vinylengine.com/cartridge-alignment-protractors.s html 

Bond

 



__________________
Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Fin lille instruktion Mikkel, men jeg vil tillade mig at komme med et par konstruktive kommentarer.

Du anvende konsekvent begrebet "sporing" og "fejlsporing" om indstilling af zenith (Vertikal sporingsvinkel eller offset). Sprogligt måske OK, men normalt forbinder man "sporing" med hvor kraftigt et signal en pickup kan afspillle uden fejlsporing - altså forvrængning.

Herudover finder jeg det mærkeligt, at man kan sætte en arm/pickup korrekt helt uden at komme ind på begreber som overhang, effektiv armlængde og armens afstand fra pladens centrum. Tre ting der hænger sammen og som også hænger sammen med offset vinklen (zenith). Den viste protractor har en fin kurve som pickuppen skal følge, men det gælder KUN såfremt armen er i en bestemt afstand og overhang er korrekt. Man kan ikke bare bruge en standard protractor og forvente, at det passer.

Korrekt azimut i de 2 nulpunkter kan man gå ud fra. Men hvis dit overhang og armens placering er forkert fra starten, så vil det aldrig komme til at passe.

Som jeg ser det, bør man have et af de tre parametre (overhang, effektiv armlængde, afstand fra omdrejningspunkt til pladecentrum) og så beregne de to andre. Herefter kan man så justere azimut (vertikal sporingsvinkel) til det optimale i de 2 nul-punkter - Baerwald, Loffgren eller noget helt 3.

Meget nemmere bliver det med en god protractor - f.eks. Feikert. Jeg indrømmer dog gerne, at de færreste har behov for eller ønsker at investere de penge en sådan koster.

God vinyl fornøjelse til alle!



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej Jan!

99 % af de pladespillere som er i brug i her i lille Danmark, er samlet hos producenten, og det må derfor stærkt formodes, at ting som overhang, eff. armlængde og afst.fra omdr.punkt til pl.centr. er i orden.

Denne guide er ikke til gør-det-selv folket, som selv laver pladespillere, men til den gængse entusiast, som gerne vil have mest mulig ud af sin - nogle gange - dyrt indkøbte pickup.

Sprogligt er guiden blevet vel modtaget, som værende nem og ligetil at gå til...

Jeg mener desudes, at der ofte føres "plat" i tilbehørs-junglen derude. I dette tilfælde mener jeg, at det er helt urimeligt, at en plastik ProTractor kan koste flere tusind kroner. Et instrument som kun skal bruges meget få gange i løbet af en pickups liv. Og derfor bifalder jeg en side som Vinyl Engine, der leverer en meget brugbar ProTractor helt gratis!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Ja Mikkel, det vil være fremragende hvis 99% af alle pladespiller var justeret korrekt fra producenten. Desværre tvivler jeg. Desuden har mange nok været forbi loftet, eller fået monteret en ny pickup på et tidspunkt. Uanset antallet så er 99% af markedets pladespillere ikke ens! Derfor skal de heller ikke alle sammen have samme indstillinger og anvendes med den samme standard protractor (og samme overhang). Måske man er heldig at det virker, men det er lidt som at sige at alle pickupper passer på den samme arm.

Din hentydning til de 0,01% der selv samler deres pladespillere er malplaceret. Flere af dem befinder sig faktisk her på hifi4all. Men de bør afgjort vide hvordan man gør og har nok ikke brug for hverken hjælp eller guides. Men jeg går ud fra, at din guide også er møntet på dem, som finder eller køber en gammel brugt pladespiller og ønsker at få det optimale ud af det, uden at det koster en formue. Derfor skader det ikke, at vide lidt om, hvad det hele går ud på. Fysikkens love kan ikke bøjes eller negligeres. Meget passende kan skolelærdommen omsættes til noget praktisk og i sidste ende riskerer man måske at finde ud af, hvor sjovt det er.

Meget fint med de gratis eksempler på en protractor - helt enig. Jeg har også en liggende på min hjemmeside. Men de kan på ingen måde sammenlignes med en Feikert, som iøvrigt består af metal og er et præcisionsinstrument, der kan tilpasses alle forhold. Men du har helt ret i at det ikke er noget man bare sådan lige investerer i, da den koster mere end hvad de fleste giver for en pickup. For klubber eller andre som slår sig sammen er det dog et reelt alternativ.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Jeg mener desudes, at der ofte føres "plat" i tilbehørs-junglen derude. I dette tilfælde mener jeg, at det er helt urimeligt, at en plastik ProTractor kan koste flere tusind kroner. Et instrument som kun skal bruges meget få gange i løbet af en pickups liv. Og derfor bifalder jeg en side som Vinyl Engine, der leverer en meget brugbar ProTractor helt gratis!

Det ER dejligt at der findes noget som Vinyl Engine med gratis protractors, men jeg er nu glad for min Feickert. Efter at have investeret i den er opsætning af en pickup en nem opgave, og jeg er tryg ved den, modsat noget jeg har printet ud på et stykke papir.

En arc protractor er også en lækker ting, bl.a. laver Wally nogle fine nogen på spejl - men de er fast til en given arm, og ikke så fleksible som f.eks. en Feickert - og endda endnu dyrere.

Og Feickert pladen er da godt nok i (tyk) plastik med præcise aftegninger osv., men selve skydelæren er i aluminium (tror jeg nok), så der er lidt gods i det hele. Jeg kan dog sagtens følge at den ift. materialerne virker overprissat, men vi betaler jo også for udvikling m.v. - noget der er gratis på Vinyl Engine fordi nogle entusiaster gider bruge tid på det.

PS! Flere tusind kroner er måske lige i overkanten - når den er dyrest står den til knap 1.500 kr.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Rent faktisk tager de gratis ProTractors fra Vinyl Engine højde for "overhang", da pickup'en kun et sted i tonearmens "headshell" vil passe alle tre steder på den udprintede ProTractor.

Se f.eks. denne video på YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=vDRQfnQfb4w

Prøv evt. selv at printe én ud, og monter den på en gammel plade eller et stykke karton. Til sammenligning kan man jo så se, om éns dyrt indkøbte ProTractor rent faktisk kan gøre det bedre

Hele idéen med artiklen er, at afmystificere forholdene omkring opsætning af en pladespiller. Det har i snit taget mig 15-20 minutter at montere de pickup'er, som har deltaget i stortesten af selvsamme. 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg selv relativ "grøn" på vinylfronten, og jeg synes bestemt at niveauet for Mikkels guide er spot on!
Den hjælper med det mest basale - uden at blive for teknisk. Således at man, som "noob", tør kaste sig ud i justeringen,
hvilket godt kan være lidt af et spring.

Jeg er selv en af dem som købte min første pladespiller inkl. montering af pickup hos forhandleren. Men, efter at have købt
en brugt pladespiller og en brugt pickup, blev jeg tvunget ud i det.

Det er jo slet ikke så slemt at justere selv - men jeg brugte da næsten et år fra min første pladespiller - til at jeg første gang
løsnede de to unbraco skruer .

Hvad angår præcision - så skal man altså ikke kimse af de gratis skabeloner - det er virkeligt fine linjer man har at justere
efter, så hvis man ellers laver hullet rigtig - så har man altså mulighed for at justere ret så præcist.

Jeg er enig med Janils og Wymax i at der findes langt mere teori, og langt mere dedikerede / passionerede værktøjer - men
vi skal jo altså lære at gå, inden vi kan cykle :). Og man behøver jo heller ikke vide hvordan en gearkasse fungerer i
detaljer - for at kunne køre bil.
Med det mener jeg at det som udgangspunkt må være målet at kunne justere pladespilleren - og når man så har fået styr på
det, så kan man gå i dybden med teorien og de mange ekstra muligheder der er. (for det kan jo sagtens blive rigtig nørdet).

Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Prøv evt. selv at printe én ud, og monter den på en gammel plade eller et stykke karton. Til sammenligning kan man jo så se, om éns dyrt indkøbte ProTractor rent faktisk kan gøre det bedre

Det tror jeg faktisk ikke at den kan, men det er heller ikke det der er det vigtige for mig - det er at have et godt og pålideligt stykke værktøj, og her mener jeg Feickert rammer ganske godt. Jeg tvivler slet ikke på at sådan en Vinyl Engine gør det godt, endda lige så godt, men jeg vil have noget der er solidt og fleksibelt.

Mikkel Gige skrev:
Hele idéen med artiklen er, at afmystificere forholdene omkring opsætning af en pladespiller. Det har i snit taget mig 15-20 minutter at montere de pickup'er, som har deltaget i stortesten af selvsamme. 

Jeg har været nede på 5 minutter med Feickert

Men fint med sådan en artikel - absolut.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Jeg har været nede på 5 minutter med Feickert

Er det inkl. mont. af pickup, udbalancering af tonerarmen, sporing med ProTractor, just. af VTA, samt check af antiskating og azimut? Så er du godt nok hurtig

De 15-20 min. jeg nævner, er inkl. alle disse punkter. Ikke for at starte en konkurrence, men mere for at understrege, at det er ikke er en større videnskab, at montere en pickup korrekt.

Nogle tilbehørs-producenter vil gerne have os til at tro, at vi skal bruge deres dyre udstyr, for at få det maksimale ud af vores udstyr. Og så vil jeg slet ikke begynde på kablerne

Jeg kan nævne flere pladespiller-producenter, som selv laver alle mulige former for tilbehør... til en hamper pris. Ofte er disse produkter OEM produceret, og kan købes meget billigere, med et andet - ukendt - navn på. Min nåletryksvægt er et godt eksempel. Den gav jeg under 400,- for, inkl. forsendelse. Men det er ikke usædvanligt at finde helt den samme model, med en kendt producents navn på, og så er prisen steget med 1-200% !!!!

Faktum er, at mange af disse "værktøjer" er nødvendige for at montere en pickup korrekt, men faktum er også, at de ikke behøver være dyre!

 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Wymax skrev:

Jeg har været nede på 5 minutter med Feickert

Er det inkl. mont. af pickup, udbalancering af tonerarmen, sporing med ProTractor, just. af VTA, samt check af antiskating og azimut? Så er du godt nok hurtig

Jeg ved ikke med dig, men jeg anvender kun en protractor til justering af pickup'ens placering, ikke til de andre ting  Men helt klart at f.eks. en arc protractor kan gøre det meget nemt også, det kræver dog at f.eks. afstanden fra spindel til armbase (midtpunkter) passer nøjagtigt med den forventede længde, og her synes jeg bedre om den fleksibilitet f.eks. Feickert kan byde på.

Mikkel Gige skrev:
Nogle tilbehørs-producenter vil gerne have os til at tro, at vi skal bruge deres dyre udstyr, for at få det maksimale ud af vores udstyr. Og så vil jeg slet ikke begynde på kablerne

Don't get me started on cables  Jeg synes i hvert fald der er tydelig forskel (ofte), men er også klar over at det ikke er det samme som at skifte højttalerne ud. Og jeg bruger heller ikke voldsomme summer på kabel.

Mikkel Gige skrev:
Jeg kan nævne flere pladespiller-producenter, som selv laver alle mulige former for tilbehør... til en hamper pris. Ofte er disse produkter OEM produceret, og kan købes meget billigere, med et andet - ukendt - navn på. Min nåletryksvægt er et godt eksempel. Den gav jeg under 400,- for, inkl. forsendelse. Men det er ikke usædvanligt at finde helt den samme model, med en kendt producents navn på, og så er prisen steget med 1-200% !!!!

Ja, det er nok ikke helt af vejen på nogle af tingene. Jeg har selv den er fine digitalvægt med to decimaler og lavt målepunkt - står der Roksan eller Origin Live på koster den mere, men det er det samme produkt. At generalisere er måske at gå lidt for langt, men ofte ser man højere priser på et OEM-produkt med et bestemt navn på.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Jeg ved ikke med dig, men jeg anvender kun en protractor til justering af pickup'ens placering, ikke til de andre ting  Men helt klart at f.eks. en arc protractor kan gøre det meget nemt også, det kræver dog at f.eks. afstanden fra spindel til armbase (midtpunkter) passer nøjagtigt med den forventede længde, og her synes jeg bedre om den fleksibilitet f.eks. Feickert kan byde på.

Vi snakker forbi hinanden... da jeg nævnte de 15-20 min, var det for hele processen. Fra pickup'en er pakket ud, og til den første plade spiller.

Dine 5 minutter er kun sporingscheck med ProTractor. Det kan jeg også godt være med på, med min "pap"-ProTractor



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 23 Februar 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Wymax skrev:

Jeg ved ikke med dig, men jeg anvender kun en protractor til justering af pickup'ens placering, ikke til de andre ting  Men helt klart at f.eks. en arc protractor kan gøre det meget nemt også, det kræver dog at f.eks. afstanden fra spindel til armbase (midtpunkter) passer nøjagtigt med den forventede længde, og her synes jeg bedre om den fleksibilitet f.eks. Feickert kan byde på.

Vi snakker forbi hinanden... da jeg nævnte de 15-20 min, var det for hele processen. Fra pickup'en er pakket ud, og til den første plade spiller.

Dine 5 minutter er kun sporingscheck med ProTractor. Det kan jeg også godt være med på, med min "pap"-ProTractor

Præcis - mine 5 minutter er kun justering af placering  Derudover er jeg slet ikke kørende på 15-20 minutter, da jeg flytter pladespilleren til et bord hvor jeg bedre kan komme til og egentlig giver mig overordentlig god tid - men selve justeringen har jeg på gode dage kunnet gøre på 5 minutter - og jeg er slet ikke erfaren, har kun brugt den en 4-5 gange vist.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes