Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 01:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: B&O’s image (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Hvordan er B&O’s image ?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
2 [1,59%]
57 [45,24%]
8 [6,35%]
59 [46,83%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Danskere under 40 år vender ryggen til B&O, og eksperterne forstår dem godt. Det får alvorlige konsekvenser for B&Os omsætning, hvis ikke de unge kommer ind i folden.

http://www.business.dk/detail/unge-forbrugere-dumper-bo

Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

B&O sælger idag til Bo Bedre segmentet og ikke andre, og det er helt bevidst. For hvis de istedet satsede på billigere løsninger ville de være historie idag. Se hvordan det gik Norges tilsvarende Tandberg, og se hvordan det er gået en række andre producenter der producerer dyrt mainstreem hifi. B&O overlever kun fordi de har valgt at fokusere så meget på design, design og design, og det er måske endda ikke det smarteste design, men det har stil, og er helt enkelt at betjene. Og så er det egentligt ligegyldigt for B&O om de har stort salg i Danmark eller ej. For de er en nicheproducent også i Danmark, og det er også det der skal sikre dem overlevelse. Beovision 10 har da solgt godt, og til en pris på ca. 44000 for et 42 tommers fladskærmstv, er det den største succes B&O har haft i mange år, men et sådant tv bliver aldrig mainstream.

Så B&O's image må være super i målgruppen, og det er reelt det eneste der tæller.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Denne afstemning duer heller ikke,da man kan blive ved med at stemme.Måske trådstarter skulle gøre Hr.Gige opmærksom på det.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Det interessante i denne sammenhæng synes jeg ikke rigtigt bliver nævnt: Hvordan forholder det sig i forhold til tidligere? Har B&O ikke _altid_ mest henvendt sig til det modne publikum? Selv om man ikke køber B&O som 20-årig, kan man jo godt gøre det som 40-årig.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Enig med Otto. Tror ikke man skal tage fejl af B&O. De har haft en svær periode, hvor de ikke rigtig har vidst hvad de ville, og
derfor er endt mellem 2 stole.

Der er heller ingen tvivl om, at jeg ender med B&O den dag, hvor jeg ikke gider stort hifi mere. Er klar over at lyden ikke er
det samme, men så ringe er det heller ikke. Og man får lækker design, valitet og betjening konen kan finde ud af.
Jeg hørte Beosound 3000 med Beolab 3 højalere for nyligt. Det er et anlæg til samlet omkring 35.000,-. Man kan finde bedre til
sammen pris, men jeg var faktisk overrasket over hvor godt det alligevel var. Det med at B&O er helt eledigt, er vist en skrøne
nørderne elsker at holde liv i.
Til top Vis endukender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af endukender
 
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Det er nu ikke kun dem under 40 som fravælger B&O. Jeg er selv over 40 - og ønsker heller ikke at købe B&O, og mine forældre osv. som er ældre, og som før har købt B&O , ønsker heller ikke at købe det mere - grundet sindsyge priser, og underligt design på flere af de nyere produkter.

B&O´s produkter er da ok lyd og billedmæssigt, men slet ikke imponerende på nogen måde efter min smag. Endvidere følger de ikke med den teknologiske udvikling, hvilket også nævnes i artiklen. Selv om mange af produkterne - (langt fra alle efter min mening), er flotte designmæssigt, så bliver jeg aldrig ejer af B&O. Jeg ønsker ikke at betale 3-4 gange for noget med nogle egenskaber og features, som kan fåes lignende til en brøkdel af prisen hos mange andre fabrikater.

Et eksempel på et B&O design, som jeg virkelig ikke bryder mig om, er deres Beovison 10 - hvor den store højttaler i bunden, virker afskrækkende på, at jeg overhovedet vil have det stående i min stue - selv ikke hvis jeg fik tvét forærende. (Hvis jeg gjorde - blev det solgt på stedet) Det virker på mig som en klump, der irriterer mit øje. Beovision 7, kan jeg ikke lide den lange højttaler under skærmen, som er bredere end TVét. Jeg synes ikke designet hænger sammen på den model.
Men generelt- bryder jeg mig ikke om designet på B&O´s TV.

Af deres nuværende audio produkter, kan jeg bedste lide Beosound 3200. Som har en enkelt stilrent design, som ikke er dominerende. De andre produkter i deres audio kategori bryder jeg mig ikke om.  Især Beosound 8 - Ipod docken, er mildest talt grim efter min smag, og lyden i den er langt fra imponerende. Man kan få IPOD docks til langt under det halve, som spiller meget bedre.
Den eneste B&O højttalere, som jeg bryder mig om designmæssigt - er Beolab 8002, men lyden bryder jeg mig ikke om. Lyden er da ok, men jeg savner luft. En virkelig grim højttaler er efter min mening Beolab 5.

Jeg synes den smukkest receiver som B&O har lavet er Beomaster  3300 ( http://beocentral.com/beomaster3300 )

Det var så min mening om B&O.

Jeg tror, at hvis B&O skal have de unge som købere, så bliver de nød til kraftigt at se på både priser, design og teknologien på deres produkter.

 

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Er tiden ikke ved at løbe fra B&O, og man i dag kan lave billige og beder produkter i østen for ikke står tilbage i designe.

Synes også et B&O er alt, alt for længe om at komme med de nye teknologiske landvinder der er inden for lyd og billede, det
ville sig når B&O komme med noget ny, ja så er det forælde.

Og B&O kan ikke bare leve af dyr designe og intet andet, og så købe elektronik isenkram hos andre, uden selve at prøve at
udviklet noget nyt og banebrydende, der er nok at tage fat i.

Til den pris de tager for deres produkter, må man kunne forlange det bedste lyd og bilde (udover design), og ikke som i dag,
hvor man kan finde billigere og bedre, hos andre mærker.

Så hvis B&O skal overleve, så er det man at komme op af start hullerne og komme igang.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 223
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

canielsen skrev:

Et eksempel på et B&O design, som jeg virkelig ikke bryder mig om, er deres Beovison 10 - hvor den store højttaler i bunden, virker afskrækkende på, at jeg overhovedet vil have det stående i min stue - selv ikke hvis jeg fik tvét forærende. (Hvis jeg gjorde - blev det solgt på stedet) Det virker på mig som en klump, der irriterer mit øje. Beovision 7, kan jeg ikke lide den lange højttaler under skærmen, som er bredere end TVét. Jeg synes ikke designet hænger sammen på den model.

Men generelt- bryder jeg mig ikke om designet på B&O´s TV.

Der er jeg så lidt uenig. Jeg kan gpdt lide Beovision 10. En god skærm hvor der også er gjort noget ud af lyden. Moderne skærme i dag er forfærdlige når det kommer til lyden. Jeg kunne godt finde på at købe sådan een en dag. Dog er prisen helt ude i hampen. Beovision 7 kan jeg også godt li'. De har dog også lavet nogle grimme TV.

Deres lyd produkter har jeg ikke rigtigt indsigt i.



__________________
Hilsen Peter
Til top Vis Peter.C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter.C
 
Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Fandt lige lidt mere om emnet

B&O vil leve af de gamle og rige.

http://beep.tv2.dk/entry.php/id-395950.html

Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

BeoVision 10 blandt de fem bedste fladskærme i år 2010.

 

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article2301611.ece

Et lille tillæg kunne være at BeoVision 10 blev placeret blandt de 5
bedste tv i 2010, og det nye samarbejde med Intel kan rykke B&O
teknologisk op i løbet 2011/2012. Læs om det her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Her er en kommentar, som jeg postede på en anden tråd( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&P N=1&TPN=147)om samme tema. Jeg gengiver den her uden ændringer, da den passer fint ind her.

Generelt set har "de unge" aldrig haft råd til at købe B&O - rent bortset fra de rige unge.

Når de så begynder at tjene nogle flere penge, er det nok først og fremmest et spørgsmål om prioritering.

Dér er problemet bare at de allerede har vænnet sig til at acceptere f.eks en dårlig lyd. Forøvrigt kan man altså få rimelig god lyd for billigere penge end tidligere - anlæggene behøver heller ikke at ligne de firkantede kasser, nogle af os kender fra før.

Meget vigtigt er dog nok at de bruger musikken anderledes - de"lytter" ikke så meget mere. Mange bruger musikken som et baggrundslydtæppe. I den tidligere generation, hvor MP3 og downloads i sølle kvalitet ikke var opfundet, var det mere udbredt at lægge en LP/CD på og sætte sig ned for at lytte. Tilsvarende gælder vel for videoområdet.

Det er et problem, som ikke kun B&O lider under - alle producenter af seriøs Hi-Fi kan mærke det. Jeg tror ikke at B&O kan få de unge "ind i folden" ved at gøre sig selv "MP3-generationskompatible". De bør holde niveauet, og det koster altså! Tænk også her på at det drejer sig om forhandlere med kompetence og ikke om forretninger med hyldevarer.

B&O har været for længe om at følge op på de nye teknologiske muligheder. Tænk bare på hvor længe, der gik før de fik lanceret en DVD-afspiller. Dér er det ikke bare de unge, der falder fra - også "de gamle", som kender og har B&O derhjemme, går andre veje. Jeg selv kunne dengang ikke vente på at de stokkonservative hos B&O fik taget sig sammen til at satse på DVD (og nu på Bluray), men købte en anden afspiller. Jeg har til dags dato aldrig haft én fra B&O, og lander nok også på et fremmed produkt (en OPPO) næste gang. Heldigvis giver netop dette forum jo gode løsninger på, hvordan man kan kombinere B&O med 3-parts produkter.

At B&O lancerede Beosound 5 (digitalt lagret musik) i sin tid til den pris - og indtil nu ikke har haft noget alternativ - har nok for mange slået hovedet på sømmet. Man kan da godt forstå at "de unge" ikke stiger på vognen. Det gjorde jeg heller ikke

Det er egentlig først, når man får øjnene op for B&O's multiroom-kvaliteter (link), at man - hvis man har pengene - overvejer konceptet og investeringen. Os der kender det, ville ikke gerne undvære det mere. 

Men selv her er B&O jo ved at være bagud. Vi har i nu i flere år hørt om nyt link (BEOnet), men der sker ikke en skid. Også her har andre firmaer længe haft løsninger parat. At få katapulteret B&O's store force - at integrere video og audio - ind i en ny digitalt tidsalder - vil, som det ser ud nu, komme til at tage lang tid.

De første nye produkter vil ikke kunne integeres i bestående Masterlink-opsætninger. Det betyder, at man køber et standalone-produkt. Dette vil nok også gælde for de første tv bygget på den nye platform. For mig altså er der ikke nogen grund til at investere i nyt foreløbigt. Når min Avant engang ikke kan mere, bliver det sikkert et brugt B&O-tv (BV10-46?), der erstatter det. Så vidt jeg ved går der længe, før der kommer en Beonet to Masterlink-converter!?

B&O satser altså på helt nye kunder eller at de gamle kunder skifter alt ud til nyt link - hvilket vel for de fleste af os, der allerede har huset fyldt med B&O-produkter, ikke er realistisk. 

B&O svarer, når de bliver konfronteret med undersøgelser, som den Hermann refererer til, at disse på globalt plan nok ikke betyder ret meget. Det forstår jeg sådan, at de har lagt sig fast på en strategi, som siger, at det primært er kunder med stor købekraft, der skal betjenes. Man kan egentlig ikke fortænke dem i det. B&O  er jo en forretning, der skal køre rundt, og også give overskud til aktionærerne.

Uden den strategi ville der måske snart ikke være noget B&O.

For os andre er det da slet ikke så dårligt - vi tager det vi kan bruge (og har råd til) og kombinerer det med det bedste fra 3-part

Hilsen

Millemissen



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes