Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 05:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Lidt snak om Snell Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 39
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Hej Nesdam

Jeg ville godt have haft profilen i den aktive udgave, den er sgu så sød, men nøjes med den viste. Du har nok set den i snell.no?  Det stod der i teksten, angående dæmpningen foran diskanten. Men jeg ved godt hvorfor og det nævner du også selv. Men P. Snell starter med et perforerede gitter foran domen først, og ender med den lille plexiglas sprede dims lidt senere på Ai med Audax domen, som går videre i A2 med bøjlen/filtpuden. At den omdøbes til A2, skyldes den nye Philips mellemtone. Så var der jo pludselig to nye enheder. Det med epoxy ved centerdomen på bassen i A3's første udgave, gik jeg dog ud fra, at den senere bas i Allli, var den man ser i B Minor. Men som nævnt tidligere, så sagde Voecks, at det kun var diskanten han udskiftede. Jeg læste lidt om et basrep på en A3 bas med epoxy og så da også et billede af det. Jeg ved ikke hvor mange A3 ejere, der har set dens bas på forsiden, Men ok, det er den samme bas i A3 og A3i. Jeg mener også at have set, at de første A3'ere var i størrelses forhold mellem bas og top del som A2 og senere som A3i ser ud på den front. Der er så megen info på nettet og meget af det, er noget rod.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 04:42 | IP-adresse registreret Citér nhj4

ja, det er synd at der ikke er en ordentlig beskrivelse af de modeller som P Snell selv var inde over så der kunne rydes op så vi har samme tilgang til tengene, men der må da være nogle der kan bidrage til en ordentlig opsamling så vi får tengene på plas. For man høre jo så meget rundt omkring og nogle gange er det ikke lige det samme man høre hver gang.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 10:28 | IP-adresse registreret Citér allanowich

nhj4 skrev:
ja, det er synd at der ikke er en ordentlig beskrivelse af de modeller som P Snell selv var inde over så der kunne rydes op så vi har samme tilgang til tengene, men der må da være nogle der kan bidrage til en ordentlig opsamling så vi får tengene på plas. For man høre jo så meget rundt omkring og nogle gange er det ikke lige det samme man høre hver gang.
Det er derfor at jeg finder så meget jeg kan som jeg er sikker på er rigtig. Det jeg så finder frem til kommer derefter til at stå i min tråd "Lidt snak om Snell". Så har man let adgang til det. Derud over, har jeg også fyldt lidt på, på Snell.dk Skriver også lidt på Snell.no under bruger navnet "Javilha"

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret Citér nesdam

allanowich skrev:
 Det med epoxy ved centerdomen på bassen i A3's første udgave, havde jeg den tro på at den senere bas, var den man ser i B Minor. Men der kunne jo være nogen (dig), vidste bedre hvad det angik. Jeg læste lidt om et basrep på en A3 bas med epoxy og så da også et billede af det. Jeg ved ikke hvor mange A3 ejere, der har set dens bas, så indtil der kommer een med lidt info om det, vil jeg derfor gå ud fra, af der er epoxy på alle A3 basser. Jeg mener også at have set, at de første A3'ere var i størrelses forhold mellem bas og top del som A2 og senere som A3i ser ud på den front. Der er så megen info på nettet og meget af det, er noget rod.

Jeg købte midt i firserne det første sæt A3 som kom til DK. Det havde samme størrelse som de senere A3 og A3i. Der er mig bekendt ikke på et senere tidspunkt skiftet basenhed i A3 eller A3i. Snell tilbyder kun reconing af RCF-bassen til A3. Man skal altså have de originale basenheder i tilfælde af reparation, hvilket kan være et problem hvis en eller anden idiot har skiftet dem ud (spørg bare Eggers). Hvis der fandtes et alternativ ville de nok tilbyde det.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 11:17 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Ok, så fik vi det med størrelsen på plads. Den A3 jeg så har så været en 2'er og personen har skrevet noget forkert. Godt nok. Ja, det var en grimmer een med Eggers.  Den bas jeg hentød til,var også en RCF med samme type nr. Det er så første gang jeg så ser denne på membran siden. Fint nok, så fik vi da det på plads.     Snell Alll - Allli bas RCF L12P48.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret Citér nesdam

Siden tråden handler om Peter Snell er her en beskrivelse af ham hentet fra Stereophile.com :

Peter Snell 1946–1984

Peter Snell, president of Snell Acoustics, died Thursday, September 20, 1984 from a heart attack. He was 38 years old and lived in Merrimac, Massachusetts.

Peter Snell, born in 1946 in Bar Harbor, Maine, graduated in 1969 from Marlboro College with a BS in physics. He did graduate work at Brown University before joining EPI in 1970 as a principal engineer. There he was responsible for production and new product development. He left EPI in 1974 to devote himself to the development of the Type A loudspeaker. In 1976, he began Snell Acoustics on Prince Street in Newburyport, Massachusetts. The company remained there and flourished until the move to larger factory space in Haverhill, Massachusetts in 1982. Snell had just completed the research development and production procedures for the Snell Type A/III loudspeaker, reviewed elsewhere in this issue.

Mr. Snell is survived by his father, Dr. George Snell, who shared the Nobel prize for medicine in 1982, his mother Rhoda Snell, and his brothers, Roy and Tom. On Thursday, September 27, 1984 the board of directors voted to continue Snell Acoustic Incorporated under the leadership of Dr. William Osgood, who will serve as Chief Executive Officer. Dr. Osgood served as treasurer and senior vice president for the past two and one half years.

Peter Snell was a tall, thin man with classic features, blue eyes, and blond hair. When I first met him in 1978, he wore his hair long, neatly tied in a short pony tail. He liked vans, big dogs, and long listening sessions. He was soft spoken, but very enthusiastic and verbal about his love for natural sounding analog records and loudspeakers.

He visited my listening room on four occasions during the review of the Type A speaker. He always arrived with a van packed with audio gear an extra set of Type A speakers, his ARC SP 6B preamp, Sony turntable, Haitian cotton sound panels, and a set of favorite records and CDs. Each time the listening session took hours, and he ended up staying in the family's guest room. He got to know my children, who found him very easy to talk to. Even though he was devoted to audio, he enjoyed people and loved animals. He loved to "jazz up" my family's large, black Labrador, who would run circles round him in the listening room. He was a warm, easy person and a good friend. I shall miss him.—Larry Greenhill

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 01 Marts 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Hej Nesdam

 I en anden tråd, har jeg netop skrevet en del af det, der står i dit indlæg fra Stereophile. Men disse er jo låste og her har jeg hentet en del fra og sat i denne tråd her i stedet for. Så dit indlæg kan passende blive stående, da jeg så er fri for at skulle skrive det igen her i stedet for. Plus lidt mere hentet andet steds også fra Stereophile.  



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Snell type B så ikke ud som den gør nu, da Voecks designede den første gang. Den havde ikke den vinkel på fronten, men helt uden. Enheder og frontstof er dog samme sted og er lige så stor og bred. Til gengæld var den kile formet ved at være bredere mod den ene side end den anden. Filteret var i en separat kasse. Der er kun den ene sæt, og der er én, der købte den af Voecks. Sikkert en fra US. 

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret Citér Aragon

Hej Allanowich

Det sæt B du omtaler er lige handlet på USA siden audiogon. Hvis det da ikke er der endnu.

MVH
Jan

 

 

 



__________________
Air Bearing Rules
Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret Citér allanowich

hej Aragon

Ja, det kan være dem. Ham, der sælger dem har købt dem af Kevin Voecks og syntes, at de nu skulle have en ny ejer.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 11:31 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Til jer, der har Snell A modellen.


Selvom, der er frontstof på (bør sidde der), så blev jeg ret overrasket over, at se hvor støvet de kan blive. Så jeg valgte at åbne mine og støve dem af. For pokker hvor var der meget. Det skulle man da ikke tro. Er der flere her, der har mod på at se efter?

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough

Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret Citér ABaudio

allanowich skrev:

Til jer, der har Snell A modellen.

Selvom, der er frontstof på (bør sidde der), så blev jeg ret overrasket over, at se hvor støvet de kan blive. Så jeg valgte at åbne mine og støve dem af. For pokker hvor var der meget. Det skulle man da ikke tro. Er der flere her, der har mod på at se efter?     

                                                                           

Hej..... Det er nu meget sjovt.... Jeg er sikker på at dine Snell A2 er det sæt jeg købte fra helt nye i Audio-consult, jeg tror de var i 1987.... Jeg kan kende dem på de røde og sorte trekantede klistermærker der sidder på enhedderne.

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Hej Allan

Det ville da være fint, hvis det var dine i sin tid, for så er 4-5 år yngre end jeg ville have tippet dem til at være. De rød/sorte markeringer ved jeg ikke lige hvorfor de er der, for det er ikke + - terminalerne på enhederne. De sidder orienteret på anden led. Men de sidder også på Becker bassen.  



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret Citér ABaudio

allanowich skrev:

Hej Allan

Det ville da være fint, hvis det var dine i sin tid, for så er 4-5 år yngre end jeg ville have tippet dem til at være. De rød/sorte markeringer ved jeg ikke lige hvorfor de er der, for det er ikke + - terminalerne på enhederne. De sidder orienteret på anden led. Men de sidder også på Becker bassen.  

Det var i hvert fald i midtfirserne at jeg købte dem.... helt nye... Kr 46.000,-..... det var mange penge dengang.....De røde, og sorte klistermærker, er nogen som en skør Englænder der hed Peter belt lavede engang..... de skulle forbedre lyden mente han..... Så vidt jeg husker satte vi også Kondo sølvkabel i højtalerne, og delfiltret dengang..... en meget stor forbedring.

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret Citér CARS10

allanowich.

Mht. støv på membranerne, der bruger jeg min Nakamichi, til at støve JBL'erne af med. Hvis det ikke hjælper kan jeg anbefale en lille vinkel pensel (7mm.) fra Guldborg. Så kan du støve dit anlæg og ht.membraner af med den.  

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 01:33 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Hej Carsten

Det er netop med en 45mm pensen og blød, jeg har afstøvet hele den store front + mellemtonen. Mellemtonen havde støv lagt sig på den nederste del. Men når man nu tænker på, at der er fronter på, er det utroligt så støvet, der kan blive der inde under. Diskantens øverste del blev også forsigtigt rengjort. Men tak for tippet til at bruge effekttrinnet til at afstøve enhederne.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 01:42 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Hej Allan B

Kender godt Peter W Belt og hans sjove ideer, men det er ikke ham de små rød/sorte markeringer har med at gøre. Det er noget Peter Snell gjorde under udvælges processen af enhederne til den senere fintuning. Men hvad de skal indikere, ved jeg som sagt ikke. Kablerne i mine A'er, er Audio Note SPx sølvkabler, som blev sat i sidst i 80'erne. De oprindelige kabler var  LiveWire.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 02:32 | IP-adresse registreret Citér ABaudio

allanowich skrev:

Hej Allan

Kender godt Peter Belt og hans sjove ideer, men det er ikke ham de små rød/sorte markeringer har med at gøre. Det er noget Peter Snell gjorde under udvælges processen af enhederne til den senere fintuning. Men hvad de skal indikere, ved jeg som sagt ikke. Kablerne i mine A'er, er Audio Note SPx sølvkabler, som blev sat i sidst i 80'erne. De oprindelige kabler var  LiveWire.

De små mærkater er fra Peter belt.... Vi satte dem selv på dengang...... Har intet med Snell at gøre....Du finder ingen andre Snell A'er hvor de små røde, sorte mærkater sidder på.... Vi købte dem direkte hos Peter belt dengang.... Har du selv sat det kabel I???..... Vi satte kondo søkvlabler i... Prøv lige at gi mig serie numrene på dine A2'ere hvis du gider..... Jeg er sikker på at det er mit gamle sæt.... Hvor har du oprindeligt købt dem henne??

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 10:41 | IP-adresse registreret Citér allanowich

De små mærkater har intet med lydforbedring at gøre. Om det så er Peter Snell eller Peter Belt er jo så ligegyldigt. Det vil nok være flere, der ser mit indlæg, så de kan bekræfte din påstand. Måske er der flere med A/ll, som har disse markeringer.

Nå, men jeg købte dem i 96' i Audio Consult for 17000kr. Det lystrer serie nr 3444-3443. De var ret utætte omkring mellemtone og bas enhederne. Skruerne til mellemtonerne var drejet over, så de kunne ikke holde dem på plads. Det, der holdt dem, var den klæbrige sorte tætnings masse, vel en art fuge, som ikke hærder. Dette kunne godt høres, for efter tætning gjort af mig selv, spillede de mere rent i øvre mellemtone, som også var lidt fremtrukket. Derfor virkede diskanten også lidt dæmpet. Nu kom den mere frem og hang sammen med mellemtonens område.

Bassen blev efter tætning også mere fast og slagkraftig. Før tætning af mellemtonen, kunne man bevæge membranen pænt frem og tilbage. Efter tætning, kunne man slet ikke bevæge den. Skruerne til mellemtonen blev ligeledes udskiftet til tykkere typer (ubrako), så de kunne tage fat.

Kablerne blev nok skiftet af A C mens Tom Nielsen og Anders Winther var der. Det var noget klatværk. De forrige kabler blev blot klippet af og de nye loddet oven i. Har selv gjort det hele om og renset ud i det. Bund skruerne til pladen, var nogle små og alt for korte typer. De holdt heller ikke særligt godt fast. De blev også udskiftet. Og så skulle de jo også have noget nyt voks. 2 behandlinger over to dage, gav en flot overflade på det lyse ege finér. Så var der lagt op til svensk træsko dans.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 11:20 | IP-adresse registreret Citér ABaudio

allanowich skrev:

De små mærkater har intet med lydforbedring at gøre. Om det så er Peter Snell eller Peter Belt er jo så ligegyldigt. Det vil nok være flere, der ser mit indlæg, så de kan bekræfte din påstand. Måske er der flere med A/ll, som har disse markeringer.

Nå, men jeg købte dem i 96' i Audio Consult for 17000kr. Det lystrer serie nr 3444-3443. De var ret utætte omkring mellemtone og bas enhederne. Skruerne til mellemtonerne var drejet over, så de kunne ikke holde dem på plads. Det, der holdt dem, var den klæbrige sorte tætnings masse, vel en art fuge, som ikke hærder. Dette kunne godt høres, for efter tætning gjort af mig selv, spillede de mere rent i øvre mellemtone, som også var lidt fremtrukket. Derfor virkede diskanten også lidt dæmpet. Nu kom den mere frem og hang sammen med mellemtonens område.

Bassen blev efter tætning også mere fast og slagkraftig. Før tætning af mellemtonen, kunne man bevæge membranen pænt frem og tilbage. Efter tætning, kunne man slet ikke bevæge den. Skruerne til mellemtonen blev ligeledes udskiftet til tykkere typer (ubrako), så de kunne tage fat.

Kablerne blev nok skiftet af A C mens Tom Nielsen og Anders Winther var der. Det var noget klatværk. De forrige kabler blev blot klippet af og de nye loddet oven i. Har selv gjort det hele om og renset ud i det. Bund skruerne til pladen, var nogle små og alt for korte typer. De holdt heller ikke særligt godt fast. De blev også udskiftet. Og så skulle de jo også have noget nyt voks. 2 behandlinger over to dage, gav en flot overflade på det lyse ege finér. Så var der lagt op til svensk træsko dans.

Det er det sæt jeg købte som nyt..... Samme serie nr..... Og det er Peter belt klister mærker vi satte på...... Og jeg vil gerne væde et sæt Snell type J, på at du aldrig ser nogle andre Snell A2 med de mærker på.... Jeg har stadig nogle LP'er og step-upper med de samme mærker på...

Kondo kablerne som sidder i..(det var dengang at Kondo hed Audio-note) er sat i af en af mine venner fra dengang, Per Hansen fra Holte.... Han satte dem i da han købte A2'erne af mig..( har altid fortrudt at jeg solgte dem)..... og det har været i 1988-89..... Jeg har så haft flere sæt A2, og A3 siden..... Jeg ved godt at sættet endte nede i Audio-consult på et tidspunkt, så faktisk sættet denede, og kunne genkende dem.... Når du en dag bliver træt af dem, så sælg dem til mig....

Mvh

Allan

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted
 

<< Forrige Side af 39 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes