Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hjemmebio med Emotiva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 12 November 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hej


Efter man har set en del film begynder hifi fingrene at krible igen :-).


Er enlig rigtig tilfreds med lyden, men man kan kan jo altid finde små justeringer :-)


Jeg skilt mig af med min Denon 2311 og købt en Denon 3808A, da jeg vil prøve Audysseys Pro kit som jeg regner at købe til Januar, helst ville
jeg have an Marantz AV7005 men det kræver at jeg får flere effektblokke, så det bliver lidt senere.


Glæder mig til at prøve Audysseys Pro kit så jeg selv kan komme til at lave min lyd curve, tænkte også om man skulle prøve et stand alone
equalizer så man selv kunne lave alle justeringerne, men det har jeg prøvet da jeg ikke havde min SVS AS-EQ1, og er kommet til den konklusion
at jeg gider ikke bruge en hel weekend på at skulle indstille hist og her, og så er man aldrig helt tilfreds da man lige skal se om man kan få det til
at lyde en kende bedre så er jeg mere til at Audyssey laver det meste af arbejdet, og så kan jeg fine tune :-)


Jeg uploader lige nogen billeder af microfonen når jeg får den samt nogen kurver at kigge på.


Fremtidige planer er at købe et sæt baghøjtalere mere enten et par B&W DS3 mere eller 2 par Emotiva ERD-1 står og vakler lidt ved ikke om
klangen vil matche front og center. Hvis i har nogen mening eller erfaringer er i mere end velkommende til at komme med dem.


En Emotiva XPA-5 effektblok til center og baghøjtalere og en XPA-2 til mine fronter til sidst skal jeg have min AV7005.


Efter jeg har fået 3808'eren kan jeg at lydene er blevet en anelse skarpere så jeg kan skile tonerne mere fra hinanden, og bassen er blevet lidt
mere fremtreden, men en stor forbedring har det ikke været men det regnede jeg nu heller ikke med. Den har desværre en fejl som gør at når jeg
afspiller DTS-HD eller TRUE-HD detecter den ikke lyden og så kommer der støj ud af højtalerne, hvis jeg går ud og ind af filmen finder den lyden.
Det er ikke det største problem men lidt træls. Har læst om dette i nogen forumer men har ikke kunnet finde en løsning.


Der blev lidt for varmt i det midterste rum, temperaturen kom nogen gange op på 40 grader, så har fået boret et hul i hver side, havde enlig
regnet med at jeg skulle have 2 blæsere i men jeg kan holde temperaturen nede på 28-29 grader, så det må være fint.




__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 12 November 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

det ser rigtigt lækkert ud og tillykke med den nye avr har selv haft en 3808a tror faktisk det var dig jeg solgte den til
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 12 November 2011 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ja dit udstyr passer i hvert fald meget godt :-) Har du haft samme problem til at der kommer en støj hvis du afspillede DTS-HD eller TRUE-HD. Har spurgt Denon men har ikke fået svar endnu.

__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 12 November 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

okay. Nej det har jeg overhovedet ik det mindste, det kan også være din bluray der hakker har du evt prøvet at sidde en anden til bare for at udelukke det ene fra det andet
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 12 November 2011 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Det er ikke en bluray afspiller men en Xtreamer Pro havde ikke problemet med min 2311'er, men har ladet mig fortælle at kommunikationen kan glippe hvis man bruger et billigt HDMI kabel, så overvejer at købe et dyre, men så syntes jeg bare problemet skulle være der ved DTS og Dolby digital også. Men ja kan da lige prøve at sætte en bluray afspiller til for at se om det er samme problem.

__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 12 November 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den ny pb13'er - hvor stort er dit rum, og har du eksperimenteret med de forskellige "tunes" - 20hz, 16hz eller
sealed - og hvad er du kommet frem til?

Ps. hvad har du brugt til sub eq?
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 12 November 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

nå okay den kender jeg ik lige. udfra hva jeg har hørt og har kendskab til kan de kun svarer sig at købe et lidt dyrere hdmi
kabel hvis det er til længere træk ellers er et godt standart hdmi kabel riligt fint du vil næppe opleve den store forskel, det har
jeg selv erfaret og også fået afvide af en sælger inden for branchen hvilket også overaskede mig at han sagde for det plejer ik
at være sådanne noget sælgere siger men en fed service
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 12 November 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger min AS-EQ1 fra SVS til at indstille subwooferne, den gør et fantastisk arbejde indstiller også så begge subwoofere spiller i samme phase. Mit rum er omkring 40m3.

Jeg har sat den til at køre 16Hz det giver klart den dybe bas jeg leder efter og når der er rigtig gang i den står sofaen og vibrere  der er den indstillet til at køre samme db som de andre højtalere den kan langt mere, men syntes slet ikke det er nødvendigt naboerne ville nok heller ikke syntes om at jeg skruede op :-) Men hvis jeg skal høre musik sætter den i 20Hz ellers er der alt for meget dyb bas. Har kørt med den i sealed det er lidt det samme som 16Hz den mangler lige det sidste punch.

20Hz

Sealed

 

Lige nu er det kalibreret til sealed mode selv om jeg køre i 16Hz, hvis jeg kalibrerede den til 16Hz ville den nok komme lidt højere op nede omkring 10Hz, men venter lige til jeg har fået Audysseys pro kit så indstiller jeg det hele igen.



__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 12 November 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Ved nu heller ikke hvor meget jeg tror på det, jeg har altid haft samme holdning som dig men fik det af vide af en mand i hifi klubben da jeg havde min denon 2311 til reparation pga at lyden var gået i den ene udgang, og nogen gange når videoen stoppede mistede den signalet til min Xtreamer der sagde han at kommunikationen i de billige kabler kunne glipe.
Men det var nu heller ikke det der var problemet da det var HDMI modulet som var brandt af havde ikke problemet efter den var blevet lavet.
Men det er da vær' at prøve :-)

__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 13 November 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Andersmi skrev:

Jeg bruger min AS-EQ1 fra SVS til at indstille subwooferne, den gør et fantastisk arbejde indstiller
også så begge subwoofere spiller i samme phase. Mit rum er omkring 40m3.


Jeg har sat den til at køre 16Hz det giver klart den dybe bas jeg leder efter og når der er rigtig gang i den står sofaen og
vibrere  der er den indstillet til at køre samme db som de andre højtalere den kan langt mere, men syntes slet ikke det
er nødvendigt naboerne ville nok heller ikke syntes om at jeg skruede op :-) Men hvis jeg skal høre musik sætter den i 20Hz
ellers er der alt for meget dyb bas. Har kørt med den i sealed det er lidt det samme som 16Hz den mangler lige det sidste
punch.


20Hz



Sealed



 


Lige nu er det kalibreret til sealed mode selv om jeg køre i 16Hz, hvis jeg kalibrerede den til 16Hz ville den nok komme
lidt højere op nede omkring 10Hz, men venter lige til jeg har fået Audysseys pro kit så indstiller jeg det hele igen.




Det ser rigtig godt ud - har selv en pc12-plus dsp, og det fungerer ok for mig i sealed - og det er kun ved den at jeg kan få
en tilnærmelsesvis flad frekvenskurve -


Derfor tænker jeg også på fx as-eq1 - eller minidsp (selv om det virker som et stort arbejde).
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 13 November 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Audysses kurver er et gennemsnit for alle målingerne så hvis man tog målingen for en position ville det ikke være helt så lignær. Men den gør det
rigtig godt kan kun lige ane at bassen står lige ved siden af mig når jeg høre musik ved lav volumen kan slet ikke pladsere den når jeg høre høj
musik eller film.
Hvad har du brugt til at indstille din med. Eller du har måske bare målt frekvenserne for så ser det da ikke helt dumt ud.

__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 14 November 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Udelukkende eq'en på sub'en selv - men dels er det med 1/3 octav smoothing - så i virkeligheden er der nogle større dyk og
højere peaks i spil - men stadig hæderligt. Men det er pga. den mængde roomgain mit rum giver at sealed konfigurationen
bliver flad - og hvis jeg vælger fx bare 16 hz. tune, så kommer der desværre nogle massive peaks under 40 hz som bliver
ubehageligt tydelige


(mener dette var en måling med 20 hz)

Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 14 November 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Puha ja det ser ikke for godt ud. :-)

Har kigget lidt på den minidsp, har du mulighed for både at skue op og ned for frekvenserne, den PEQ som sidder på SVS kan man kun skue ned (I hvertfald SB-12 har ikke brugt det på PB13). Tror det bliver svært at få en helt flad kurve med de 6 punkter du kan justere på, men du kan nok få rettet det meste ind.

Jeg har været rigtig tilfreds med as-eq1'en, men har fundet ud af at jeg nok ikke er helt til den helt falde kurve, det er en af grundene til at jeg gerne vil have Audysseys pro kit så jeg kan prøve at tweake lidt. Den er noget dyre end minidsp'en men tror pengene er godt givet ud. Der er kommet en updatering til den så den nu har samme opløsning som XT32 og den bruger det kun på bassen så den har mange flere filter end til at rette bassen med end f.eks. en receiver med XT32. Læste på Audysseys forum at den har over 1000 punkter den kan rette ind med.



__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 24 November 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

hey der er et audessey pro kit til salg på ksb
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 24 November 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Super tak for det. Men syntes 2000 er lidt dyrt når der ikke er kvittering med. Man kan få det til 3000 i HFK.

Har sendt ham en pris så må vi se.



__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 26 November 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Så har jeg betalt for Audyssey Pro kittet :-) Nu venter jeg bare spændt

__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 26 November 2011 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

det var så lidt. vidste ik hva nyprisen var, men tillykke med det
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 643
Sendt: 26 November 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Fedt setup! Har altid godt kunne tænke mig at høre SVS subs.

Jeg har selv tidligere kørt med pro kittet. Du skal være opmærksom på, at du kun kan justere +/- 3db på den Target kurve du laver. Så til subben kan man ikke tweake meget.

EDIT: Du burde lege med REW måleprogrammet og måle dine højttalere og subs. Audyssey kurverne er teoretiske og giver ikke et korrekt billede af virkeligheden, så det er interessant at lave rigtige målinger.

Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
Andersmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 26 November 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Mange Tak!

Ja det er jeg klar over, 3 db er alligevel en hørbar forskel hvis man f.eks. sammenligner med at man skruer 3db op på sin forstærker. Men ja det kunne være bedre, lidt mærkeligt at det er begrænset til 3db det burde da være variabelt ud fra hvor meget den har skruet op og ned for de forskellige frekvenser.

Ja det vil jeg prøve, fungere det sammen med microfonen fra pro kittet.

Er rigtig glad for SVS'erne, da jeg fik min sb12-plus var en vildt imponeret over hvad den lille kasse kunne, men da jeg fik PB13'eren var det en verden til forskel. Den går ekstremt dybt prøvede at sætte scenen på fra pulse hvor der er meget dyb bas, man kunne ikke høre bassen men døren m.m stod og vibrerende



__________________

Design af ny biograf
Til top Vis Andersmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersmi
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 643
Sendt: 26 November 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hehe, ja dyb bas er vanedannende. Jeg har kun ned til få 18-19hz i mit system, men oplever stadig samme lydløse 'rysten' :)

Mht REW og audyssey mikrofonen, er det desværre ikke det bedste match. Audussey krypterer deres kalibreringsfil, så du kan ikke stole på målinger fra mikrofonen uden kalibreringsfilen. Men en Behringer ECM er billig og der findes kalibreringsfiler til den.

Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes