Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 15:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Rør Effekt, Pre & Riaa (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej Allan

du kunne jo også bruge dette: http://www.tubes4hifi.com/MK3.htm og så den trafo som jeg foreslog med 4 udgange.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Høj65 skrev:
Hej ginger

Først, tak for input.

Jeg vil gerne spørge dig om havd det er du ikke kan lide ved Patrick Turner´s konstruktion ?

Jeg søgte en forstærker som jeg kunne bygge vider på og ende med 200 - 300 W

Ja.. det er ikke nemt, og specielt ikke hvis den skal køre klasse A, og mine højtaler er ikke lige frem klasse A materiale JBL
L220 spille ikke godt nok til at bruge alt krudtet til en ren klasse A forstærker, og her er det at Patrik Turner´s konstruktion
kommer ind i billedet. Han har dokumenteret det helle med fine beskrivelser og de ting som man mangler info om kan man
"bare" maile til ham og han kommer med et svar PROMPTE. Jeg er specielt spændt på hvordan det kommer til at lyde med
afkobling af anodemodstanden. Men som med alle DIY, kan man først høre den når man har lavet den.

Jeg syntes at i høj grad at konstruktionen fra Patrik er "ordenligt" som du udtrykker det, der for meget interesant at hør
hvad du har imod den ??

Mvh Allan




først tak for pæn respons på mit lidt "hovne indlæg

dernæst svarer du jo selv at dine højtalere ikke behøver bedre forstærker..

men jeg mener at hvis en forstærker kun lyder acceptabelt ved brug af modkobling - skal man som du bare acceptere det hele bliver derefter

der er helt ufatteligt mange mennesker som tror rørforstærkere ikke har mere at byde på,end el84 - el34 - kt88 nu engang gør i pushpull
desværre snakker mange af dem så højtog i kor,at bedre vidende/vante overdøves totalt!

prøv at spørge dig selv - hvorfor gider nogle mennesker befatte sig med besværlige,dyre forstærkere baseret på trioder som kræver dc glød og andre krævende tiltag - når man bare kan vælge nemme løsninger!

hvorfor gider nogle mennesker lege med ferrari/maserati/lamborginhi - når en stor bmw kan næsten det samme
eller hvorfor en ducati når en honda også er sjov?

svaret må vel være økonomi,samt det faktum at ekstremt få mennesker nogensinde får en anelse om forskellen!

så når flertallet himler op om deres middelklasse indkøbs kvaliteter - er det selvfølgelig fordi de er glade for produktet - men i særklasse også fordi de ikke aner hvad man ellers kan opnå.

så gak du glad ud og byg en forstærker der passer til dine højtalere - men vær rar ikke at anfægte hvilken sound du ellers ville kunne ha fået

jeg har skam intet imod pentoder i pushpull - jeg ved blot hvor meget bedre lyd man kan få ved at gå et skridt længere
det ved mange andre også - prøv at google lidt på triode amps
lidt ligesom at læse om fiat kontra ferrari
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Sikken masse middelmådige push-pullerter der findes...der er både modkobling og pentoder i dem. Tænk at nogen gider lave dem og endnu mere underligt at nogen vil købe sådan noget, men de er faktisk temmelig udbredte...

mvh

 

Hvis man tygger sig igennem dette her kan man risikere at blive klogere på forskellen mellem SE og PP forstærkere uden at skulle udelukke nogen af dem: http://www.normankoren.com/Audio/FeedbackFidelity2.html#Clip ping



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

ja de er dælme udbredte - præcis ligesom skoda og fiat......og for den sags skyld også transistoramps!

skyldes nok mest af alt folk generelt har dovne ineffektive højtalere
stort set alle med bas-systemer der alligevel aldrig kommer til at spille impulsægte uanset dæmpningsfaktor eller hestekræfter

nu er det ikke bare se kontra pp - men SET (single endede trioder) kontra ppp (pentode push pull)

trioder i puhpull udført med ægte balanceret drift via interstage trafoer,kan sørme godt spille rigtig flot - men så har vi lissom oss forladt de der trælse pentoder og signalkondensatorer og feedback osv


dvs prisen for et færdigt produkt er skyhøj - og så er vi tilbage ved økonomien og rønnebærrene
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ellers gerne have råd til en Skoda Superior...Selv en Octavia ville gå an, 

men finanskrisen...du ved...



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

sådan en kunne jeg også sagtens leve med - men finanskrisen tvinger mig til at beholde audien

her er et eksempel på en "ordentlig" ppp - triodekoblet

http://www.izzy-wizzy.com/audio/powamp813.html


Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Den har jeg set for længe siden og jeg kan godt lide konstruktionen, men den er udokumenteret...jeg VIL se hvordan den performer mht liniaritet oa. Det synes jeg ikke er et urimeligt krav hvis man skal bruge mange penge på noget med mindre man er inventor.

Folk der lige har fået fører-ret til bil behøver vel heller ikke starte ud med Ferrari eller Porshe...uden sammenligning iøvrigt.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

hehe folk der lige er fyldt 18 kan slet ikke få lov at købe en ferrari 
det måtte boris becker sande for år tilbage,da han som 18årig tennis-millionær ville ha en ferrari

jeg kan godt følge dig i den med dokumentationen - men hvordan er det lige med audio note og stort set alle andre kommercielle producenters dokumentation?

jeg linkede til ian`s 813 ppp som inspiration - ikke som en decideret anbefaling,selvom man nu nok ud fra dokumentationen/diagrammerne kan se han har tænkt over løsningerne
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
skyldes nok mest af alt folk generelt har dovne ineffektive højtalere
stort set alle med bas-systemer der alligevel aldrig kommer til at spille impulsægte uanset dæmpningsfaktor eller hestekræfter

Jeg måtte også sande, at da jeg fik fat på min VAIC (SET) med et MEGET slidt udgangsrør, og dyret var justeret ned til 2x7w, at de kontante og tørre huk i bassen var lidt langt væk. Det var på trods af en følsomhed på 92dB. Mellemtoneområdet og diskant samt sammenspillet mellem dem, synes jeg ikke jeg har hørt ret meget bedre. Kun med min forstærker på et andet setup. Men med nye udgangsrør på 2x15w (justeret ned for længere holdbarhed), kan den efterhånden gå/flyde på vandet trods sine 45kg.  

Så jeg ville følge SET vejen med evt. Ayon 32B-S rør og måske som monoblok. Av Av det kunne blive godt. Eller bare smide 75k på nogle færdige blokke som nedenstående:

Mvh Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
Høj65
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej......

Dejligt at se dig igen Tube Mania :) & Ginger

Og velkommen til dig TS Rider

Det med hvilken forstærker man skal bygge er jo svært i sig selv og specielt hvis man ikke har den store kendskab til
rør, dog lære man mere og mere om det, men det vare jo nok en rum tid inden jeg nærmer mig Tube Mania......
hvis jeg overhovet kommer det halve af vejen. Men uanset hvad vi gør her i livet er det et kompromi, det gælder
også når man bygger sig en rør amp. spørgsmålet er hvor langt man vil gå, nogen bruger guld & sølv i forstærker og
jeg høre absolut ikke til i den kategori.

Ja.... nogen køber en Ferrari eller porsche, og hvorfor gør de så det ??? Jeg køre SAAB 9.5 men jeg har en GL.
BMW 318 ti compact som er bygget om til race, jeg har flere gange kørt fra Ferrari og porsche, så hvorfor har de så
købt en sådan bil når de ikke køre stærkt. Det er igen fordi alle har forskellig ønsker og syn på sagen og ikke mindst
opfattelse af sagen.

Det jeg mener er, jeg tror ikke at jeg får noget ud af at bygge Ian's 813 PP amp,

blandt andet fordi mine højtaler ikke er til det, jeg ville vinde meget mere ved at sætte en anden mellemtone i mine
rugekasser. Jeg er også overbevist om, at jeg ville få en meget bedre lyd hvis jeg gjorde noget for min akustik
herhjemme, for slet ikke at tale om forforstærker, den har jeg iøvrigt udskiftet til en ARCAM AVP700. NADen blev
simpelthen for dårlig.

Men et eller andet sted, har jeg bare en trang til at bygge noget som jeg i mange år har haft lyst til. Årsagen til at
jeg har bygget to FET amp. og ikke rør amp. er at i 90` erne var der ikke de muligheder for at finde den "rette"
konstruktion og det var lettere håbløst at finde hjælp til. (en FET amp kan alle bygge)

Jeg er ikke specielt fikseret på nogen konstruktion, men finder KT 88 meget anvendelig i den type amp som jeg
gerne vil have, der skal bare være noget med punch i :)

Min sidste chance for at ændre i bestillingen er NU på mandag - tirsdag. Men jeg ser ikke nogen grund til at lave om
på bestillingen.

Min tanke var at tage driver trinnet med de to EL84 til at udstyre nogle KT 88 og bruge den trafo som Tube Mania
har forslået, er det helt hen i hegnet ? Har grublet over hvor meget skal der til for at udstyre 4 X 4 eller 5 X 5 KT
88

Jeg har tænkt mig at lave en fuglerede opstilling, teste den og dernæst lytte til den, for herefter at bygge den ind i
en rigtig kasse. Jeg overvejede på et tidspunkt at bygge mclnthosh 275 men syntes at der var for mange huller i
diagrammet, ting som jeg ikke har nok kendskab til, spændings niveauer og der ved svær at finde fejl i under
opstart.

Når men jeg er glad for der er kommet liv i tråden igen...... bare rolig forstærkeren bliver bygget det hersker der
ikke tvivl om, men hvilken en, det er en helt anden sag.........

TS Rider. De ser Nice ud, det er faktisk utrolig hvormange forstærker man kan få / købe idag.
Til top Vis Høj65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høj65
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

lidt pros & cons for engelsk-kyndige

http://homepage.mac.com/tlinespeakers/vaughn/downloads/SE-v- PP-Part1.pdf
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Høj65 skrev:
Hej......


Ja.... nogen køber en Ferrari eller porsche, og hvorfor gør de så det ??? Jeg køre SAAB 9.5 men jeg har en GL.
BMW 318 ti compact som er bygget om til race, jeg har flere gange kørt fra Ferrari og porsche, så hvorfor har de så
købt en sådan bil når de ikke køre stærkt. Det er igen fordi alle har forskellig ønsker og syn på sagen og ikke mindst
opfattelse af sagen.


TS Rider. De ser Nice ud, det er faktisk utrolig hvormange forstærker man kan få / købe idag.

Tak for velkomsten. Du ved jo også bedst hvilken lyd du vil gå efter, så derfor skal din ide omkring KT88 helt klart føres ud i livet. Når du så har vænnet dig til den nye lyd, så er det ud og høre på markedet igen, om 300B, OTL eller andet måske var mere din vej. Min erfaring er også, at det kommer også lidt an på, hvilken musikgenre man hører mest af. Jeg er pt. til det mere rolige blues, div. akustisk, jazz osv. og det er lige netop der, hvor jeg syns min 300B VAIC forcer bedst.

Det kommer så også an på, hvad man sætter sammen af effekt og pre. Pt. kører jeg fx. som integreret, men der er købt ind til en DIY batteridrevet PRE (uden rør), som jeg har hørt på mit setup. Den batteri drevet PRE på 300B udgangsrør giver, for mine ører, alle fordelene ved 300B røret, og så hjælper den nye PRE i bunden. Et fantastisk mix - på trods af, at jeg var MEGET skeptisk omkring en PRE uden rør i et rørsetup. Så derfor skal der sonderes lidt igen, efter man har vænnet sig til sin nye forstærker. Så finder man nogle gange frem til et fantastisk match. 

(Dejligt at se endnu en SAAB ejer - kører selv 9-5 2,3t Vector hjulpet på vej af BSR.se)

Mvh Thor



__________________
Mit stereo rør gear
Til top Vis ts_riders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ts_riders Besøg ts_riders's Websted
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Høj65 skrev; Min tanke var at tage driver trinnet med de to EL84 til at udstyre nogle KT 88 og bruge den trafo som Tube Mania
har forslået, er det helt hen i hegnet ? Har grublet over hvor meget skal der til for at udstyre 4 X 4 eller 5 X 5 KT
88
------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------
Det kan du fint gøre...ingen probs i det...

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Høj65
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål

Det antal rør jeg sætter på udgangen må vel betragtes på den måde at rørets indre modstand kommer til at være
parralell, så hvor stor inflydelse har det på udgangs trfoen ?

Er det "kun" effiktivteten som bliver ramt eller få det også en påvirkning på frekvensbåndet, for den kapasitet som
røret måtte have vil vel ligeledes være parallel og der ved ændre forholdet menllem rør og trafo ?

Tube Mania

Du ser ud til at at du godt kan lide Dyna MK 3, men kan den udstyre 8 - 10 KT 88 ?

Jeg har ikke noget imod at skulle lave et netværk, jeg har ikke noget som jeg skal nå....

TS Rider

Jaaa.... der ikke så mange SAABer og det ser desvære ud til at slutte Jeg har selv BSR stage 3 i min 2.3 som
giver 265 HK det er jo dejligt når man lige skal forbi en lastbil

Ginger

Det er en fin side med grund teori, men jeg tro jeg er kommet til det punkt hvor jeg skal have noget praktisk
erfaring, for at få teorien på plads. Tube Mania har også skrevet nogle fine ord om rør teori i en anen tråd.
Til top Vis Høj65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høj65
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Nej...i den forbindelse er rørets indre modstand helt uden betydning (den bestemmer sammen med modkoblingen forstærkerens udgangs-impedans/dæmpningsfaktor)...du får her det ganske enkle princip for rør i parallel. Kun som eksempel...

 http://www.r-type.org/pdfs/kt88.pdf men alligevel...det passer godt nok...med 460V.

Jeg bruger KT88...starter med 1 rør pr halvperode...ialt 

2 rør...4K Anode til Anode 70W

4 rør...2K  140W

6 rør...1,5K 210W

8 rør...1K 280W

Så du skal altså vælge antal rør fra starten...trafoen skal passe i impedans hvis det handler om max effekt.

Med 560V / 4,5Kohm A-A kan fås 100W pr sæt rør...i mit eks på side 1 var jeg gået udfra 480V 1900ohm med KT120...KT88 har en smule større tab.

Alt andet er uændret pånær ingangs-capaciteterne og PSU...selvfølgelig bliver belasningen hårdere for driver- trinnet...dynaco trinnet er jeg ikke sikker på kan d´rive mere end 4 rør ialt.

Det driver-trin du har kig på er en sikker vinder...så fortsæt du bare med det...så behøver du ikke lave en prototype...

Du skal se sådan her på det...dine udgangs rør er en generator som kan levere et spændings-sving (530Vrms) og en strøm som ikke kan overskrides ret meget (132mA)...det passer med 70W i 4k med en forsyning på 460V. For at få mere effekt skal der skrues på et eller andet og det er strømmen...et sæt rør mere betyder dobbelt strøm. For at få gavn af den skal impedansen halveres. 

Hvis du vælger at sætte spændingen op skal impedansen også stige lidt for ikke at overskride strømmen...derfor er impedansen 4,5K når forsyningen er 560V...giver 670Vrms over trafoen. Passer med 100W...

Hvis du er helt vild bruger du Hammond trafoen...den store 1900ohm og sætter 3/4 rør i parallel´...ca 500V det giver 230W min og en kæmpe tolerence overfor impedans udsving...du kan endda belaste 8omh udtaget med 4 ohm, men det har jeg aldrig sagt.

så er den ged vist barberet grundigt

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Høj65
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jammen jeg har beslutte at gå linen ud

Så det betyder Trafo 1650w = 280W og 8 stk. KT 88

Hvor mange rør kan jeg tillade mig at koble i serie på filtamentet ?
2, 3, eller 4 ? Måske skulle jeg køre med 2 så får jeg 4 x 2 på KT 88 og 2 på 6CG7 og 2 på EL 84

eller 2 x 4 KT 88 og 1 x 4 på 6CG7 og EL84, men jeg erinder noget med det ikke er så godt at koble mange rør i
serie, men hvor er grænsen ?

Både KT 88, EL 34 og 6CG7 bruger 6.3 v Men der er måske ikke så dumt at holde rørene adskilt, så det bliver 2 rør i
serie 12.6 V ?

Nej... 4 KT 88 i serie X 2 og (2 x EL 34 og 2 X 6CG7) 1 kreds 25.2 V og en kreds med 12.6 V Er det ikke det ?

Hvor mange mm luft skal der være mellem rørene ? Er 30 mm nok ?

Men hvad sige du så til Bootstrapping ? Med eller uden ? Skal jeg "bare" lave den standart ?

Mener du at jeg godt kan måle op til rørene, uden at lave en storke rede først ?

Strømforsyningen kommer jeg i en kasse for sig selv, så kan den da ikke lave ballade

Ikke flere dumme spørgsmål for denne gang

Mhv Allan
Til top Vis Høj65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høj65
 
Høj65
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan få 35mm mellem rørene i en gruppering af 4, med ventilations huller ved soklen Kan det gå ?
Til top Vis Høj65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høj65
 
Høj65
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Den drossel som skal i forsyningen, kunne det være sådan en her, eller er der noget der er bedre ?

http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p1292 _Hammond-Drossel-193N.html

eller

http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p92_H ammond-Drossel-193P.html

Til top Vis Høj65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høj65
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Alle de små rør bør du holde på 6,3V aht støj/brum...de store er der frit valg.

35mm er fint

Bootstrapping...skal lige kigge på det...

Du kan roligt lave din forstærker så du kan holde ud at se på den resten af livet. Det minder mig om en kammerat jeg har som havde købt en B&o plasma TV for nogle år siden til 65000kr hvortil jeg sagde at den ikke holder længe og ikke er pengene værd. Han svarede at sælgeren havde sagt den holdt resten af hans liv hvortil jeg sagde...nå...så regner han ikke med du bliver ret gammel. Ik sååå populær

Man bør vælge den drossel som har laveste DC modstand

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Høj65
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Tak Tube Mania....

Nej.... Men det var til gengæld en meget optimistisk sælger, men sådan er de som oftest, og det er der for det er godt at have
kyndige elektronik folk med ud for at købe udstyr.

Jeg har fået lavet Cat tejninger af kasse, skal lige se om jeg ikke kan få den konverteret til PDF, det bliver en klassiker hårdt
træ og alu (anodiseret) Tror det bliver Sort og guld som fødder / Hjørner.



__________________
Mvh Allan
Til top Vis Høj65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høj65
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes