Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 20:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Harddisk+film+tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunshine2003
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

No har jeg prøvet at clone en dvd , og får 2 mapper med audio_ts og video_ts , skal jeg bare ligge dem over på harddisken ?
Til top Vis sunshine2003's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunshine2003
 
QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 417
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger MagicDisc

http://www.magiciso.com/?=mdisc_hlp106

 

Til at Clone mine DVDér - til ISO filer

 

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:
BrAvO skrev:

Så nu har jeg fulgt debatten her, og sidder også selv med overvejelsen om, at rippe min samling og føre dem over på en
harddisk.


Men jeg tænker bare, mister man ikke noget af "kvaliteten" af disken, ift. hvis man overfører det til en harddisk end hvis
man afspiller det på en High-end DVD afspiller?


Jeg tænker bare, der er vel en grund til at DVD-afspilleren koster/kostede så meget som den nu gør/gjorde.


Eller er jeg helt langt ude skoven?



Jo du mister en del ved at rippe. Hvis din afspiller kan ISO filer - mister du intet. ISO er ikke ripning med en "klon" af disken
og 100% som original...


Du kan sagtens rippe en DVD til en filstruktur (AUDIO_TS + VIDEO_TS) uden at miste kvalitet. Så det behøver ikke være en
ISO-fil du laver. Dette kan højst sandsynligt også afspilles af de afspillere, som ikke kan mounte ISO-filer.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
dan.mp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Til sunshine2003:

 

Hvis du åbner video_ts mappen, vil du se at der ligger div. filer.

Audio_ts er derimod tom.

Grunden til at audio-ts-mappen bliver lavet er at, der er nogle dvd-afspillere(primært lidt ældre af slagsen) som ikke kan afspille dvd’en, hvis den ikke er der.

Har egentligt aldrig prøvet at nøjes med, at kun ligge video_ts-mappen over på harddisken, men det burde være nok med den. På den anden side er audio_ts-mappen tom, så den kan ikke tage meget plads op på din harddisk.

Du kan oprette en mappe på din harddisk med navnet på den dvd som du har klonet og derefter ligge mappen som de 2 mapper er i, over på din harddisk. Du kan også prøve at nøjes med video_ts-mappen, det burde være nok – men jeg har som tidligere nævnt ikke prøvet det.

 

Skulle det sidste af en eller anden grund ikke virke, ligger du bare audio_ts-mappen over også.



__________________
dmp
Til top Vis dan.mp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan.mp
 
sunshine2003
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg wd tv , og harddisk :) og hvilket lækkert design :D ... Mangler dog stadig mit hd kabel , så jeg kan få sat det op :) ...

Har dog lige et spørgsmål , til wd tv , hørte der en disk med , hvor man kunne sætte den op til netværk , hvordan gør man det? og hva er fordelen ved at gøre det? Og måske ulempen ved ikk at gøre det?

Til top Vis sunshine2003's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunshine2003
 
supergris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 06 Juli 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Forstår ikke allle de, der nævner, at WD TV Live IKKE kan afspille . iso filer. Hos mig absolut ingen problemer. Bruger selv ImgBurn til at lave til .IMG. Disse kan den ikke læse, men omdøber dem bare til .iso i Winrar bagefter. Det tager 10 sek..

Det med at sætte den op et netværk, kan godt drille, hvis man ikke er computernørd, men google det, og du vil finde den hjælp, du sikkert behøver.

Personligt foretrækker jeg dog bare at benytte mig af 2 stk. USB - harddiske, sluttet direkte i røven på afspilleren!!!

 

Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes