Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 04:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Valg af hjemmebiograf for nybegynder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Godby
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Godaften.

Jeg står i den situation, at jeg lige har fået lejlighed, nu vil jeg så ud og anskaffe mig noget hjemmebiograf ad en art.
Jeg har maksimalt 12000,- jeg vil benytte til formålet.

Jeg har fornyligt været ude i en lokal forhandler for at hører et bose 18 lifestyle III, som jeg faktisk syntes var ret lækkert,
men det virker som om jeg nærmest er alene om den bedømmelse, ud fra hvad jeg selv kan læse mig til.

Jeg går efter et system med lækkert stilrent simpelt design og selvfølgelig lyden så meget i top som den kan komme for
beløbet. Skal bruges til film, spil og høj musik.!

Et lille ekstra ønske ville være en mulighed for tilslutning af iphone enten i form af docking station eller usb (men er ikke et
krav).

Mit SPØRGSMÅL er nu, hvad ville i anbefale jeg har selv overvejet, BO, Bose, B&W, pioneere og harman kardon, men er
rimelig ny på området og er derfor bange for at købe katten i sækken. Hjælp?

Hilsen Godby
Til top Vis Godby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Godby
 
jala
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

et fornuftigt sæt i mine øjne er http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v2065-sort-5524p.html og http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/XTZ-89- 5.1-Paket-+-99-W10.16-%28Front-+-Sat-+-Cen%29
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala
 
Strange
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Maj 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Focal Sib serien fra Hififreaks.dk. Og så har du endda en del penge tilbage!!
Til top Vis Strange's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strange
 
Tallahassee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hej Godby

Til at starte med, vil jeg mene at der skal gøres en overvejelse mht. design og lyd, da der er nød til at være nogle kompromiser (efter min mening), når der er 12.000 til det.

Tager vi det med design, kan jeg se du nævner noget Bose du har været ude at høre på - der bliver jeg så nød til at nævne det med kompromis, da der efter min mening ikke kommer meget (vel)lyd ud af nogle meget, meget små højtalere.
Eftersom det er dét du har været ude og høre på, går jeg ud fra du med "stilrent" mener lidt små højtalere?

Mit bedste råd er, at du skal ud og lytte noget mere! :)
Prøv din lokale radio mand igen, og spørg om du kan høre det Bose i forhold til noget andet. Eller gå ned i den nærmeste hifiklub, og se/lyt hvad de har. Da jeg kiggede derind første gang for mange år siden, troede jeg det var løgn, med den kæmpe lydforskel der er på små højtalere (eks. B&W M1) og bare lidt større højtalere (Dali Lektor 1).

Så ud og lyt, og se hvilken størrelse højtaler du er ude efter. Og hvilken lyd oplevelse du gerne vil have hjemme - størrelsen på højtalerne, skulle gerne reflektere størrelsen af stuen og af den lyd oplevelse du gerne vil have :)



__________________
Time to nut up or shut up!
Til top Vis Tallahassee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tallahassee
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes