Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2024 | 04:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 2.1 system på budget (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zjlm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har endelig tænkt mig at kaste mig ud i at få købt en fladskærm - sandsynligvis noget i Sonys ex500-serie. Men jeg vil selvfølgelig også gerne have nogenlunde fornuftig lyd til det.

I første omgang overvejer jeg, om det ikke ville være smartest med et 2.1-system, da jeg ikke orker alt for mange kabler.

Derfor vil jeg høre jer, om der er nogen, der kan komme med et godt råd til et fornuftigt system til under 3.000 kroner?

Alternativt kunne jeg flytte lidt rundt på mit almindelige system (Denon f107 med Dali Lektor 2-højtalere) - kan jeg smide en subwoofer på det og forvente, at det fungerer fornuftigt?

Takker.
Til top Vis zjlm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zjlm
 
Ceecar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Det er et fint lille setup du har :D

Men jeg tror ikke du kan få noget bedre ud af det du har for 3000kr.

Du kan bruge pengene på en subwoofer (der har jeg ingen foreslag) eller et par nye højtalere som
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/bw_dm6 86_hojttaler_sort-ask.htm

Men jeg ved ikke de her B&W højtalere giver et bedre setup, men jeg var overasket over lyden af deres storebror
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/bw_dm6 85_hojttaler_sort-ask.htm

Men jeg er ikke en mester i HIFI, men det var min ide, Hvor jeg tror en subwoofer vil være det bedste valg.
Til top Vis Ceecar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ceecar
 
zjlm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Takker :) Jeg er faktisk også ret glad for det :)

Jeg overvejer også bare at købe en pakkeløsning, da mit budget ikke er så stort, men jeg har ingen erfaring med lyd til tv. Jeg
overvejer enten et 2.1 system eller en soundbar - er der nogen, der kan komme med gode råd om den slags?
Til top Vis zjlm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zjlm
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Soundbaren kan være en ok løsning, hvis det blot er for at få lidt bedre lyd på nyhederne, men i vores lille andedam, så spiller en lille Denon forstærker + et par Concept 1 altså noget bedre. Og det til en pris af ca. 3.000 kroner.

Der findes med garanti tilsvarende muligheder rundt omkring, men nu er det blot nemmest lige at nævne det der sidder på rygraden.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Ceecar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

JEG VIL ADVARE MOD SOUNDBAR. DE LYDER FORFÆRDELIGE.

Jeg var i Hifiklubben og skulle kigge på nogle højtalere, og tilfældigvis var der nogle som hørte på en Soundbar til 15000kr. Og
det lød FORFÆRDELIGT. Mine gamle Concept 1 højtalere lød bedre.
Til top Vis Ceecar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ceecar
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Panorama'en som du hentyder til koster kun 10 og ikke 15 tusinde. Den kræver en ordentlig placering, men banker så til gengæld alle andre Soundbarer jeg har lagt ører til. 

Du råber iøvrigt uden det er nødvendigt og kategoriserer ret kraftigt når du siger, at andre skulle høre en lydpind og dermed spiller de alle sammen dårligt. Var du selv henne og få en ordentlig demo af den ?

Man må aldrig sammenligne det mod et almindelig sæt højttalere, der næsten altid vil give et bedre resultat.

Mit udgangspunkt for en sammenligning er et budget på 3000 kroner og i det leje mener jeg personligt, at en soundbar spiller som en hvåd papkasse. Så langt er vi enige.

Behov er forskellige.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Ceecar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Ja jeg mener Panorama'en og for omkring 3 måneder siden kostede den 15000kr. Men det er også lige meget.

Jeg siger bare lige gyldigt hvad så vil man få bedre lyd ud af nogle højtalere så som Concept 1 f.eks.

Min far har også haft en soundbar som var oppe i den dyre ende igen og den lød altså også forfærdelig i forhold til mine
Concept 1 højtalere.

Men det kan godt være at Panorama'en spiller meget bedre end den min far har haft, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan
bare sige at jeg syntes det lyder forfærdeligt af det jeg har hørt. :D
Til top Vis Ceecar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ceecar
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Lyder som om vi udtrykker det forskelligt, men i bund og grund er enige
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes