Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Nordost Sort Kone (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Ha ha ha  Jeg elsker disse tråde, hvor folk argumenterer for/imod et produkt, de aldrig har prøvet! - det er altid god underholdning, at læse folks "videnskabeligt baserede" argumenter for hvorfor de ikke vil bruge penge på omtalte produkt!
At man bliver mødt med lige så videnskabelige afvisninger, når man kommer med input, som ligefrem er baseret på reel erfaring med produktet, finder jeg ligeledes aldeles underholdende!

- Denne tråd findes i flere nærmest identiske versioner med kun produktnavnet til forskel.

Jeg er vist ikke den eneste, der tænker "Ceraball", når jeg ser disse Sort Kone (What?!?!)! - Teorien bag Finite Elemente's Ceraballs er, så hut jeg vidsker, at de via den ganske hårde kugle og det "vacuum", som opstår mellem denne og de to andre dele af mekanismen bortleder og dæmper de vibrationer, som opstår i højttalere og apparater.
Det er der jo ikke noget voodo i og resultaterne er der mange, der gerne skriver under på

Nordost's tidligere produkter af samme type (pulsar/quasar points?) har også fået ganske meget ros, ligesom Ebens Coldrays nyder bred anerkendelse...

Jeg vil ikke udtale mig om Sort Kone, da jeg aldrig har prøvet dem - Selv bruger jeg Black Diamond Racing, som ligeledes har fået masser af høvl fra folk, som ikke har prøvet dem
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 
Peter Breum
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Har aldrig prøvet disse Sorte Koner eller andre lign. produkter, men har mange gange leget med forsk. typer flydende ophæng og anderledes vibrationsformindskende set-ups, med det formål at holde bassen fra de store højtalerenheder fra at gå i cd og pladespiller, med gode, klart lydforbedrende resultater. Kan ikke helt se meningen i at betale en halv milliard for noget man selv kan fikse på et par minutter, med et par gamle Sorbotane såler og en saks...  :)  

__________________
Music. Non stop.
Til top Vis Peter Breum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Breum
 
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Neon^ skrev:
Jeg har dags dato været en tur forbi FlexAudio/Rune i Rynkeby og fået en demo af de omtalte produkter :)

Var sq lidt skeptisk i starten og det var konen som jeg havde slæbt med til fyn bestemt også! Spillede på Raihdo Eben X-0.3,
Xindak XA6950, Luxman SACD afspiller og diverse Nordost/Wirewizard kabler.

Startede med dem monteret under Xindak´en som præsterede et FLOT, højt, velopløst, og meget naturligt lydbillede hvor slet
igen tvivl om kvaliteten var. Kone´erne blev fjernet og det resulterede i et lydbillede som lige røg en hel meter ned mod gulvet
i forhold til før, der var ikke så højt til loftet og det hele var bare lidt for sammenpresset i forhold til før...

I mine øjne et utrolig effektiv produkt der faktisk virker (måtte konen også indrømme, hvilket hun ikke var meget for) og som
ikke er helt hen i vejret prismæssigt.

Jeg fik for nogle år siden en lidt "sjov" oplevelse ved en forhandler. Han ville prøve på at overbevise mig om at jeg skulle have en strømskinne til 8.000. Den røg på, bagefter skulle der så sammenlignes med en billigere til et par tusinde. Jeg fangede det ikke i første omgang, men han gik helt bevidst tættere på udstyret og blev ved med at snakke til mig så jeg også var nødt til at flytte mig.

Musikken blev startet, og forkellen var ganske stor. Efter at have lyttet et minuts tid begyndte jeg at gå tilbage i lokalet igen. Musikken blev stoppet, men jeg nåede af fange lyden fra bagenden af lokalet før hans fingre fandt remoten. Det viste sig at hans demo rum var et slemt offer for stående lydbølger, midten af lokalet var ganske enkelt bas død. Dirty trick som meget nemt kunne have fanget nogle i snake-oil fælden. Jeg har ved et andet tilfælde oplevet at fasen lige blev vendt (ved ikke om det var bevidst), før der røg et nyt strøm kabel på.

Udover ren indbildning kan der være andre faktorer der spiller ind.

Ikke overaskende overhovedet, minder meget om visse kabeldemoer jeg har været til selv og også andre jeg har fået refereret.

Man skal ikke være en stor illusionist for at demonstrerer STORE forskelle imellem udstyr, hvor man "blot" bytter et kabel, et underlag, en komponent, etc...

Flere gange har jeg bedt om selv at få noget tid med at bytte og pænt fået at vide at det ikke var muligt  

Prøv ALTID derhjemme og få ALTID returgaranti, gives det ikke tror forhandleren ikke selv på sagerne

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Der er slettet et par indlæg skrevet af heltny/cujo/WIIII/Sønnen/skruerselv etc., der ikke længere er velkommen her på siden.

God debat!

/Jeppe
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Mercury skrev:
Boman skrev:

Mercury skrev:
OK, jeg forsøger en sidste gang og så gir jeg op hvis den ikke fiser ind, så må man nok læse lidt videre.....

Hvis du har en "ting" i et apparat som genererer vibrationer, eksempelvis et løbeværk i en CD, eller en trafo i en strømforsyning.
Hvis man så placerer en "ting" som fjerner/bortleder vibrationerne via kabinettet forstås (tror det var den detalje vi ikke havde med fra starten af), ja så hindrer man at disse vibrationer "forurener" følsomme kredsløb andre steder i apparatet, du har vel hørt om mikrofoni?
Derfor placerer man disse koner under apparatet der hvor vibrationerne formodes at være størst. Det som der sker er at man tapper vibrationsenergierne ud af apparatet og dæmper dem i en udenfor apparatet vibrerende ting, her yderdelen af konen.

Hvis ikke den ryger ind på lystavlen nu opgiver jeg og må have pædagogisk støtte fra andre folk.

mvh. M

Hvis du fx har en kondensator der vibrerer, er det et svingende system bestående af en masse, en fjeder og eventuelt dæmpning. Et sådant systems svingninger er matematisk bestemt. Massen er massen af kondensatoren, fjederen er sammensat af forbindelserne til kondensatoren, samt eventuel eftergivenhed af printplade mm, dæmpningen kan være et klat lim, der fæstner den til printpladen, samt dæmpning i printpladen.

Hvis du sætter bemeldte cones under apparatet, vil det ikke påvirke dette system og dets eventuelle svingninger. 

Noget andet er, hvis svingningerne kommer udefra gennem kassen og dens ben, så kan de have indflydelse - positiv eller negativ - afhængig af resonansfrekvensen af kassen placeret på bemeldte cones (et svingende system).


Du skal nok ikke regne med at en nok så matematisk svingning i en kondensator som sidder på et print ikke kun svinger med sig selv, men nok får fat i ja printet, som sidder skruet fast i kabinettet som så på den måde er en direkte transmisionslinie af mekanisk art fra svingning til det ydre af apparatet, det er her konen får fat om nælden og dæmper "gemytterne".
Det er virkemådens kontaktpunkt som jeg forstår den.

Derfra går vibrationen ned i dæmpning og omvendt spike systemet som fanger vibrationen og lader den aflede sin energi her.
Selvfølgelig vil den så også sende noget den anden vej, men stærkt dæmpet.

Kære Mercury

Jeg vil prøve at forklare det på en anden måde.

I en bil er der forskellige ting der støjer/vibrerer, fx. motoren, blæseren, vinduesviskerne osv.

Hvis vi tager vinduesviskerne, så ændres deres vibrationer/støj ikke, fordi du sætter andre dæk på bilen.

Det samlede støjniveau kan godt ændre sig, da ikke alle dæk genererer lige meget vejstøj.

De omtalte cones kan (måske) godt dæmpe udefra kommende vibrationer, og - måske - også vibrationer i kabinettet tæt på dem, men ikke i komponenter på print langt fra dem.  

 


Du må hellere lade være med at prøve når resultatet er ovenstående!

Den energi man tapper fra systemet, hvor ville den ellers være "forsvundet" hen?
Når du kan svare på det så går det nok op for dig at man ikke fjerner kilden til vibrationerne, men følgevirkningerne af en ubrudt udbredelse.

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Der er slettet et par indlæg skrevet af heltny/cujo/WIIII/Sønnen/skruerselv etc., der ikke længere er velkommen her på siden.

God debat!

/Jeppe

Var det nu ikke bedre bare at blokere profilen uden at begynde at slette indlæg? Trådene bliver sku da hurtigt en rodet omgang når ting og sager forsvinder.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:
Ha ha ha  Jeg elsker disse tråde, hvor folk argumenterer for/imod et produkt, de aldrig har prøvet! - det er altid god underholdning, at læse folks "videnskabeligt baserede" argumenter for hvorfor de ikke vil bruge penge på omtalte produkt!
At man bliver mødt med lige så videnskabelige afvisninger, når man kommer med input, som ligefrem er baseret på reel erfaring med produktet, finder jeg ligeledes aldeles underholdende!

- Denne tråd findes i flere nærmest identiske versioner med kun produktnavnet til forskel.

Jeg er vist ikke den eneste, der tænker "Ceraball", når jeg ser disse Sort Kone (What?!?!)! - Teorien bag Finite Elemente's Ceraballs er, så hut jeg vidsker, at de via den ganske hårde kugle og det "vacuum", som opstår mellem denne og de to andre dele af mekanismen bortleder og dæmper de vibrationer, som opstår i højttalere og apparater.
Det er der jo ikke noget voodo i og resultaterne er der mange, der gerne skriver under på

Nordost's tidligere produkter af samme type (pulsar/quasar points?) har også fået ganske meget ros, ligesom Ebens Coldrays nyder bred anerkendelse...

Jeg vil ikke udtale mig om Sort Kone, da jeg aldrig har prøvet dem - Selv bruger jeg Black Diamond Racing, som ligeledes har fået masser af høvl fra folk, som ikke har prøvet dem



det er ikke engang løgn jeg har osse brug for nogle kones, for sidder og banker mig hovede ned i mit rack da fok kører i den samme rille gang på gang. Men ja underholden er det da lidt som at se X facor nå nej jeg har sgu da ikke tv.
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1144
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Boman skrev:
Mercury skrev:
Boman skrev:

Mercury skrev:
OK, jeg forsøger en sidste gang og så gir jeg op hvis den ikke fiser ind, så må man nok læse lidt videre.....

Hvis du har en "ting" i et apparat som genererer vibrationer, eksempelvis et løbeværk i en CD, eller en trafo i en strømforsyning.
Hvis man så placerer en "ting" som fjerner/bortleder vibrationerne via kabinettet forstås (tror det var den detalje vi ikke havde med fra starten af), ja så hindrer man at disse vibrationer "forurener" følsomme kredsløb andre steder i apparatet, du har vel hørt om mikrofoni?
Derfor placerer man disse koner under apparatet der hvor vibrationerne formodes at være størst. Det som der sker er at man tapper vibrationsenergierne ud af apparatet og dæmper dem i en udenfor apparatet vibrerende ting, her yderdelen af konen.

Hvis ikke den ryger ind på lystavlen nu opgiver jeg og må have pædagogisk støtte fra andre folk.

mvh. M

Hvis du fx har en kondensator der vibrerer, er det et svingende system bestående af en masse, en fjeder og eventuelt dæmpning. Et sådant systems svingninger er matematisk bestemt. Massen er massen af kondensatoren, fjederen er sammensat af forbindelserne til kondensatoren, samt eventuel eftergivenhed af printplade mm, dæmpningen kan være et klat lim, der fæstner den til printpladen, samt dæmpning i printpladen.

Hvis du sætter bemeldte cones under apparatet, vil det ikke påvirke dette system og dets eventuelle svingninger. 

Noget andet er, hvis svingningerne kommer udefra gennem kassen og dens ben, så kan de have indflydelse - positiv eller negativ - afhængig af resonansfrekvensen af kassen placeret på bemeldte cones (et svingende system).


Du skal nok ikke regne med at en nok så matematisk svingning i en kondensator som sidder på et print ikke kun svinger med sig selv, men nok får fat i ja printet, som sidder skruet fast i kabinettet som så på den måde er en direkte transmisionslinie af mekanisk art fra svingning til det ydre af apparatet, det er her konen får fat om nælden og dæmper "gemytterne".
Det er virkemådens kontaktpunkt som jeg forstår den.

Derfra går vibrationen ned i dæmpning og omvendt spike systemet som fanger vibrationen og lader den aflede sin energi her.
Selvfølgelig vil den så også sende noget den anden vej, men stærkt dæmpet.

Kære Mercury

Jeg vil prøve at forklare det på en anden måde.

I en bil er der forskellige ting der støjer/vibrerer, fx. motoren, blæseren, vinduesviskerne osv.

Hvis vi tager vinduesviskerne, så ændres deres vibrationer/støj ikke, fordi du sætter andre dæk på bilen.

Det samlede støjniveau kan godt ændre sig, da ikke alle dæk genererer lige meget vejstøj.

De omtalte cones kan (måske) godt dæmpe udefra kommende vibrationer, og - måske - også vibrationer i kabinettet tæt på dem, men ikke i komponenter på print langt fra dem.  

 


Du må hellere lade være med at prøve når resultatet er ovenstående!

Den energi man tapper fra systemet, hvor ville den ellers være "forsvundet" hen?
Når du kan svare på det så går det nok op for dig at man ikke fjerner kilden til vibrationerne, men følgevirkningerne af en ubrudt udbredelse.

mvh. M

Kære Mercury

Undskyld jeg blandede virkeligheden ind i debatten.

Jeg burde vide, at naturlovene ikke gælde for "rigtige Hi-Fi-entusiaster".

Hvor dum kan man være?



__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Mercury skrev:
Boman skrev:
Mercury skrev:
Boman skrev:

Mercury skrev:
OK, jeg forsøger en sidste gang og så gir jeg op hvis den ikke fiser ind, så må man nok læse lidt videre.....

Hvis du har en "ting" i et apparat som genererer vibrationer, eksempelvis et løbeværk i en CD, eller en trafo i en strømforsyning.
Hvis man så placerer en "ting" som fjerner/bortleder vibrationerne via kabinettet forstås (tror det var den detalje vi ikke havde med fra starten af), ja så hindrer man at disse vibrationer "forurener" følsomme kredsløb andre steder i apparatet, du har vel hørt om mikrofoni?
Derfor placerer man disse koner under apparatet der hvor vibrationerne formodes at være størst. Det som der sker er at man tapper vibrationsenergierne ud af apparatet og dæmper dem i en udenfor apparatet vibrerende ting, her yderdelen af konen.

Hvis ikke den ryger ind på lystavlen nu opgiver jeg og må have pædagogisk støtte fra andre folk.

mvh. M

Hvis du fx har en kondensator der vibrerer, er det et svingende system bestående af en masse, en fjeder og eventuelt dæmpning. Et sådant systems svingninger er matematisk bestemt. Massen er massen af kondensatoren, fjederen er sammensat af forbindelserne til kondensatoren, samt eventuel eftergivenhed af printplade mm, dæmpningen kan være et klat lim, der fæstner den til printpladen, samt dæmpning i printpladen.

Hvis du sætter bemeldte cones under apparatet, vil det ikke påvirke dette system og dets eventuelle svingninger. 

Noget andet er, hvis svingningerne kommer udefra gennem kassen og dens ben, så kan de have indflydelse - positiv eller negativ - afhængig af resonansfrekvensen af kassen placeret på bemeldte cones (et svingende system).


Du skal nok ikke regne med at en nok så matematisk svingning i en kondensator som sidder på et print ikke kun svinger med sig selv, men nok får fat i ja printet, som sidder skruet fast i kabinettet som så på den måde er en direkte transmisionslinie af mekanisk art fra svingning til det ydre af apparatet, det er her konen får fat om nælden og dæmper "gemytterne".
Det er virkemådens kontaktpunkt som jeg forstår den.

Derfra går vibrationen ned i dæmpning og omvendt spike systemet som fanger vibrationen og lader den aflede sin energi her.
Selvfølgelig vil den så også sende noget den anden vej, men stærkt dæmpet.

Kære Mercury

Jeg vil prøve at forklare det på en anden måde.

I en bil er der forskellige ting der støjer/vibrerer, fx. motoren, blæseren, vinduesviskerne osv.

Hvis vi tager vinduesviskerne, så ændres deres vibrationer/støj ikke, fordi du sætter andre dæk på bilen.

Det samlede støjniveau kan godt ændre sig, da ikke alle dæk genererer lige meget vejstøj.

De omtalte cones kan (måske) godt dæmpe udefra kommende vibrationer, og - måske - også vibrationer i kabinettet tæt på dem, men ikke i komponenter på print langt fra dem.  

 


Du må hellere lade være med at prøve når resultatet er ovenstående!

Den energi man tapper fra systemet, hvor ville den ellers være "forsvundet" hen?
Når du kan svare på det så går det nok op for dig at man ikke fjerner kilden til vibrationerne, men følgevirkningerne af en ubrudt udbredelse.

mvh. M

Kære Mercury

Undskyld jeg blandede virkeligheden ind i debatten.

Jeg burde vide, at naturlovene ikke gælde for "rigtige Hi-Fi-entusiaster".

Hvor dum kan man være?


Prøv nu bare ar besvare spørgsmålet, det skulle da ikke være så svært for en ægte DTU "insiminør"...
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Boman skrev:
Mercury skrev:
Boman skrev:
Mercury skrev:
Boman skrev:

Mercury skrev:
OK, jeg forsøger en sidste gang og så gir jeg op hvis den ikke fiser ind, så må man nok læse lidt videre.....

Hvis du har en "ting" i et apparat som genererer vibrationer, eksempelvis et løbeværk i en CD, eller en trafo i en strømforsyning.
Hvis man så placerer en "ting" som fjerner/bortleder vibrationerne via kabinettet forstås (tror det var den detalje vi ikke havde med fra starten af), ja så hindrer man at disse vibrationer "forurener" følsomme kredsløb andre steder i apparatet, du har vel hørt om mikrofoni?
Derfor placerer man disse koner under apparatet der hvor vibrationerne formodes at være størst. Det som der sker er at man tapper vibrationsenergierne ud af apparatet og dæmper dem i en udenfor apparatet vibrerende ting, her yderdelen af konen.

Hvis ikke den ryger ind på lystavlen nu opgiver jeg og må have pædagogisk støtte fra andre folk.

mvh. M

Hvis du fx har en kondensator der vibrerer, er det et svingende system bestående af en masse, en fjeder og eventuelt dæmpning. Et sådant systems svingninger er matematisk bestemt. Massen er massen af kondensatoren, fjederen er sammensat af forbindelserne til kondensatoren, samt eventuel eftergivenhed af printplade mm, dæmpningen kan være et klat lim, der fæstner den til printpladen, samt dæmpning i printpladen.

Hvis du sætter bemeldte cones under apparatet, vil det ikke påvirke dette system og dets eventuelle svingninger. 

Noget andet er, hvis svingningerne kommer udefra gennem kassen og dens ben, så kan de have indflydelse - positiv eller negativ - afhængig af resonansfrekvensen af kassen placeret på bemeldte cones (et svingende system).


Du skal nok ikke regne med at en nok så matematisk svingning i en kondensator som sidder på et print ikke kun svinger med sig selv, men nok får fat i ja printet, som sidder skruet fast i kabinettet som så på den måde er en direkte transmisionslinie af mekanisk art fra svingning til det ydre af apparatet, det er her konen får fat om nælden og dæmper "gemytterne".
Det er virkemådens kontaktpunkt som jeg forstår den.

Derfra går vibrationen ned i dæmpning og omvendt spike systemet som fanger vibrationen og lader den aflede sin energi her.
Selvfølgelig vil den så også sende noget den anden vej, men stærkt dæmpet.

Kære Mercury

Jeg vil prøve at forklare det på en anden måde.

I en bil er der forskellige ting der støjer/vibrerer, fx. motoren, blæseren, vinduesviskerne osv.

Hvis vi tager vinduesviskerne, så ændres deres vibrationer/støj ikke, fordi du sætter andre dæk på bilen.

Det samlede støjniveau kan godt ændre sig, da ikke alle dæk genererer lige meget vejstøj.

De omtalte cones kan (måske) godt dæmpe udefra kommende vibrationer, og - måske - også vibrationer i kabinettet tæt på dem, men ikke i komponenter på print langt fra dem.  

 


Du må hellere lade være med at prøve når resultatet er ovenstående!

Den energi man tapper fra systemet, hvor ville den ellers være "forsvundet" hen?
Når du kan svare på det så går det nok op for dig at man ikke fjerner kilden til vibrationerne, men følgevirkningerne af en ubrudt udbredelse.

mvh. M

Kære Mercury

Undskyld jeg blandede virkeligheden ind i debatten.

Jeg burde vide, at naturlovene ikke gælde for "rigtige Hi-Fi-entusiaster".

Hvor dum kan man være?


Prøv nu bare ar besvare spørgsmålet, det skulle da ikke være så svært for en ægte DTU "insiminør"...


Gå dog i seng, drenge
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes