Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 14:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Konen eller højttaleren? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Spørgsmålet: Hvilket bliver vægtet mest?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
99 [40,41%]
146 [59,59%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dali1288
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Lars Lilholt - Tja, der ska dælme osse nogle exceptionelt gode højttalere til, før HAN lyder godt
Til top Vis dali1288's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dali1288
 
RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal svare - min kone er da meget vigtigere for mig end mit anlæg. Men det betyder ikke, at hun får lov til at bestemme, hvordan mit anlæg skal se ud.

Hørt  og hun kan jo frit kan bestemme farverne på væggen



__________________
2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
Til top Vis RiverKing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RiverKing
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jesus

Hvis man vælger sit anlæg frem for et menneske har man sgu da brug for enten piller eller indhold i sit liv jeg har haft alle mulig anlæg Accuphase og alt muligt andet halløj, jeg blev først lykkelig da jeg mødte min kone. Man kan tage ud at rejse sammen og ud at spise sh*t hvis man vælger sit anlæg frem for det ok så er man sgu da en geek Musik er fedt at høre sammen med ens partner ved sgu ikke hvor folk støver kvinderne op henne men min hun har altid kunne lide det grej jeg har og har haft såsom store effektblokke.

Det er sgu da kun pussys og tøffelhelte der ikke kan sige fra hop ud af den sten man ligger under og sig fra hvis man altså har sådan en kvinde. De fleste kvinder kan faktisk godt lide mænd som tør at sige ens mening ellers er man da et skvat f**k anlægget nyd livet i stedet hvis man ikke kan det så skal man sgu til at gå til post traumatisk stresssyndrom terapi.
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige solgt alt mit anlæg (mcintosh, store bob carver amazing højtalere osv.) og købt bitte små aktive AVIer pga. plads/konen synes at jeg igennem de sidste ti år har brugt alt for meget tid/penge og så venter vi tvillinger

mvh

skovboel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
T-Bob
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Jeg undrer mig over, at med det store antal der vægter anlægget højest, ikke er flere lytterum herinde med seriøs akustik? Der er vist en brist mellem internetkrigernes virtuelle og fysiske liv?

PS. Man vælger selvfølgelig kvinden.  At skille sig af med hende ville være langt dyrere, end et evt. tab på grejerne.
Til top Vis T-Bob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T-Bob
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

skovboel skrev:

Jeg har lige solgt alt mit anlæg (mcintosh, store bob carver amazing højtalere osv.) og købt bitte små aktive AVIer pga. plads/konen synes at jeg igennem de sidste ti år har brugt alt for meget tid/penge og så venter vi tvillinger

mvh

skovboel

Yep .

For 5-6 år siden kunne jeg gøre, hvad jeg ville. Nu har jeg kone, teenage(bonus)datter og et par egne børn på 3,5 år og 7 mdr. Og musikken - tja, når der er tid bliver den nydt igennem et par dali royal menuet mk2. Det har sgu aldrig været mere meningsfuldt og rigtigt. På et eller andet tidspunkt vil det igen være plads og tid til det rigtige anlæg. Den tid - den glæde. Intet high-end anlæg kan alligevel vække de følelser, som barnestemmer kan eller for den skyld lyden af en kvinde, der ligger ved siden af en. Og til sidst. Alle kvinder er villige til kompromisser!



__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg privilegeret at min kone går mere op i lyden end udseendet. Derfor tager jeg hende med når jeg overvejer et evt. nyindkøb. På den måde bliver hun også medinddraget og en aktiv part i min hobby.

Hun har da også et par gange forkastet et påtænkt nyindkøb, fordi hun syntes det lød for dårligt og så har jeg ikke selv haft lyst til at eje pågældende forstærker, højttaler, forstærker eller andet. Havde jeg været alene havde jeg sandsynligvis foretaget købet.

På den anden side har hun også engang nedlagt veto mod nogle massive, sorte grimme højttalerkabler jeg havde hjemme på prøve. - Ok skat jeg finder noget andet men skal vi ikke prøve om vi kan høre forskel nu vi har kablerne hjemme-. Ud af 3 forskellige sæt højttalerkabler skulle hun vælge, hvad der lød bedst. Og hvad valgte hun? De grimme sorte Hun sagde det irriterede hende at de lød bedre  så hun var nødt til at vælge de grimme.

Ellers foregår det sådan hos os, at jeg må købe lige hvad jeg vil for jeg skal selv betale for det. Men som sagt er det efter min mening det allebedste scenarie for mig, når konen tages med og siger sin mening. Og at jeg er villig til at lytte - også på hende:-))

Men husk nu på at vi alle er forskellige og der skal indgåes kompromiser i et forhold uanset det er hifi, møbler og you name it.

 

Vh

 



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Har valgt anlægget, et tryk på en knap og det holder kæft!.

__________________
Husk nu musikken og ikke grejet
Mit Anlæg:
Denon PMA-1510AE
Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Har haft 86" og projektor + surround i stuen i nogle år nu.

De 2 trunter der har været mere eller mindre fast inventar, har begge syntes at det var "nice" med en stor skærm, og det var helt fin i stuen.

Dog var DC1515 ikke det mest populære - men efter skift til b&w har jeg ikke hørt noget

Bare det står pænt, kabler er gemt væk osv så hører man sku heller ikke så meget brok - og hvis ikke så er det bare UD, det er mig der betaler huslejen :)


__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
prime
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Er så heldig at jeg har en sød og forstående kone der mener at det er vigtigt for en mand at have en god hobby.

Hun har indset, at har man en glad mand så er der fryd og harmoni i hjemmet.

Hun vil dog gerne have lidt indflydelse på hvor meget af arvesølvet der går til hifi, og hvor tit der sker nyanskaffelser. Det er her at timing og manipulation er vigtige faktorer så der til stadighed kan holdes liv i hifi-drømmene. Så ind til videre er det fryd og GamuT.

Til top Vis prime's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prime
 
henrik002
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Marts 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

har lige solgt 1 stk. brugt tøsebarn pæn og velholdt, dog med en enkel ridse. Så nu skal jeg ud og have noget andet, men skal jeg købe nyt, eller får man mere for pengene ved at købe brugt ? er der nogen der kan anbefale nogle bestemte modeller ?
Til top Vis henrik002's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik002
 
Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

skovboel skrev:

Jeg har lige solgt alt mit anlæg (mcintosh, store bob carver amazing højtalere osv.) og købt bitte små aktive AVIer pga. plads/konen synes at jeg igennem de sidste ti år har brugt alt for meget tid/penge og så venter vi tvillinger

mvh

skovboel



Mange gange tillykke
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi
 
Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig interessant hvordan mennesker har det med kvinder og anlæg.
Hvis man har fundet den eneste ene, skal hun selvfølgelig have plads, selv hvis anlægget skal ud. Er hun til gengæld bare "En af de mange der kommer", så er det hende der ryger (I tilfælde af at hun ikke har gensidig respekt over for ens ejendele og dermed ikke for en selv.)
Mit anlæg har en kæmpe effektion værdi for mig, derfor bliver det ikke solgt før jeg er sikker på at have fundet den rigtige, til gengæld har mine kvinderne indtil videre accepteret dem, eller direkte været glade for mine højttalere
Og højttalere og kvinder kan godt høre sammen, en romantisk aften med det rigtige musik i god kvalitet kan sagtens hjælpe på aftenen
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er kvinden vigtigere end højttalerne. Men man kan sagtens have begge dele, også selvom hun ikke er vild med dem. Der er jo ingen kvinder, der stiller sig fuldstændig på tværs og siger "Det er enten mig eller højttalerne" - hvis hun gør, er der da i hvert fald noget galt.

Jeg har faktisk først fået store højttalere, efter jeg er blevet gift. Det er først nu, hvor vi har fået hus, at jeg har fået plads til gulvhøjttalere og godt anlæg. Til gengæld har jeg altid sagt, at det ville jeg have, når vi fik hus - jeg har altid sagt, at mine bøger og mit anlæg skulle der være plads til. Og det har hun accepteret som noget, der var vigtigt for mig. Til gengæld får hun lov til at bestemme alt andet, som har med indretning at gøre - og det er hun lykkelig for.

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Jan JGP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Hvis anlæget er vigtige end konen, så kan man lige så godt give hende sparket med det samme. Men der er nu alligevel noget om snakken. Da vi fornyligt holdt børnefødselsdag for min datter sagde hendes dagplejemor: "Det er godt nok ikke tit at mænd får lov til at have så store højtalere (JBL TI3000)... Sådan nogen har Peter (hendes mand) engang haft."

Heldigvis har jeg ikke de store problemer, for hun kan også godt høre om noget lyder godt og har sans for lækkert håndværk. Og så betyder størrelsen mindre... Jeg spørger da også om hendes mening når jeg sidder og drømmer om nyt hifi, bil eller andet legetøj, men passer hendes mening mig ikke sorterer jeg det fra som støj - ganske som hvis hun spørger hvilket par sko hun skal tage på



__________________
Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
Til top Vis Jan JGP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan JGP
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ikke andre end mig, der selv har det sådan lidt "koneagtigt"?  Altså synes, at der er alt for meget stereo, som er så ringe designet, at man bare ikke gad at skulle se på det i sin stue???

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

joda -  de der minipods er klart for grimme :*)

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

højttalerne de svare ikke igen  men de kan så spille god musik
Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg mere til stereo, så hvis konen tager en veninde med er det bedre grundlag til samligning....

__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 619
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej !
 
Glæderne ved kone og børn er mange... og det er et faktum at tiden med HiFi mindskes anseeligt i denne tid - Derfor:

Det er vigtigt at anlægget skal være bedre end før man fik børn.... "Hvorfor" spørger du? - Netop fordi tiden foran anlægget er blevet mindre, derfor skal det lyde meget bedre end før, fordi tiden er så knap, og livet er for kort til dårlig lyd
 
Bond


__________________
Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes