Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 18:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Byg selv mediacenter (How to) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bartok
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

At skaffe sig en DVD recorder, som kan køre sammen med boxer betalingstv og mpeg4, virker som en umulig opgave.
Jeg tænker derfor, at det da må kunne lade sig gøre at lave en løsning med et mediacenter.
Jeg har prøvet at gøre mig klog på junglen om byg selv mediacentre, men da jeg hele tiden syntes jeg rammer forumtråde som er mellem 3 og 7 år gamle, kan jeg ikke bruge den information til meget.

Derfor prøver jeg nu om jeg kan få et up-to-date 2010 svar på, om det jeg gerne vil have også kan lade sig gøre.

Mit mediacenter skal kunne følgende:

-Fungere som Harddisk recorder til optagelse af boxer betalingstv (DVB-T og CI-slot med mpeg-4 decoder)
-Digital (toslink eller RCA) udgang til at overføre 5.1 surround til min reciever med Understøttelse af DTS og DD
-HDMI udgang til mit TV
-Ethernet forbindelse så jeg kan flytte optagelser til anden computer og brænde det på DVD
-Blue ray/DVD drev
-Støjsvag
-Strømbesparende
-Lavt kabinet
-Standard Media Center gejl (musikbibliotek, radio stream, youtube stream etc).

Er jeg naiv hvis jeg tror på at dette kan laves og hvis jeg ikke er hvad koster dette setup som selvbyg så ca.

Mvh. Jeppe

Til top Vis Bartok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bartok
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Du vil måske have mere held med at stille dette spørgsmål i HTPC forumet. Jeg ved ikke så meget om tunere til TV men alt det andet skulle kunne lade sig gøre for ca 4.000-5.000 + software.
Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Bartok skrev:
At skaffe sig en DVD recorder, som kan køre sammen med boxer betalingstv og mpeg4, virker som en umulig opgave.

Det skal du ikke fortælle min gamle Panasonic dmr-55'er den optager glimrende det boxer-boksen smider ud på scart stikket,  men bevares det er hverken snurrerundt lyd eller andre gimmicks

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 446
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Fuldstændig enig med ovenstående. Spørg i HTPC forummet, der har de fingeren på pulsen.

Jeg kunne nok samle en PC, men eksperterne kan hjælpe dig med at finde den billigst mulige løsning, der virker.

Du skal overveje om den også skal bruges til de allernyeste 3d spil, for så bliver det noget dyrere og mere larmende. Selve det at kunne afspille en Blueray kræver ikke alverden.

Omkring at brænde DVD'er: Min erfaring er, at det ikke bliver gjort.
Køb i stedet en harddisk, der er stor nok. Køber du f.eks. denne har du plads nok til 200-300 DVD film eller ca. 750 timer optaget TV af windows mediaplayer, der fråser helt vildt med pladsen.

Du vil nok oplevede at dine behov vil stige og derfor skal du bare købe en ekstra harddisk, når pladsen er brugt op, men vent da priserne falder hele tiden...

Hvis i bruger optage funktionen meget, vil jeg anbefale 2 tunere (det har jeg), så kan du optage 2 ting samtidigt, det er lyn hutigt og brugervenligt at sætte en PC til at optage TV.

Vi ser kun nyhederne "live", resten ser vi, når vi har tid - og det er rart bare at kunne spole forbi reklamerne.

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl
 
Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 446
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Bartok skrev:
At skaffe sig en DVD recorder, som kan køre sammen med boxer betalingstv og mpeg4, virker som en umulig opgave.

Det skal du ikke fortælle min gamle Panasonic dmr-55'er den optager glimrende det boxer-boksen smider ud på scart stikket,  men bevares det er hverken snurrerundt lyd eller andre gimmicks

Er det blot manual optagelse fra SCART stikket, eller kan den optage forskellige programmer fra forskellige kanaler, hvis man nu f.eks. er på ferie og ikke selv kan skifte kanal?

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

kun manuelt ......    

Men jeg vil da mene f,eks en EX88 der har indbygget tuner til terrestrisk (mastbaseret) digitalt TV, kan klare opgaven

Vil du se betalings-TV, udbygger du blot optageren med et CA modul



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes