Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 04:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny DAC fra Bryston (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Øhh er der nogen der har hørt den så fint omtalte DAC?

 



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:

Øhh er der nogen der har hørt den så fint omtalte DAC?

 



Nemlig tilbage til emnet.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
P Sikjær skrev:

Øhh er der nogen der har hørt den så fint omtalte DAC?

 



Nemlig tilbage til emnet.

Kunne godt se den teste op mod en Stello DA220 MkII som jo koste det halve af denne
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:

Øhh er der nogen der har hørt den så fint omtalte DAC?

Noget kunne tyde på, at der er en flok der er i gang med at samle deres eget alternativ i stedet for

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
P Sikjær skrev:

Øhh er der nogen der har hørt den så fint omtalte DAC?

Noget kunne tyde på, at der er en flok der er i gang med at samle deres eget alternativ i stedet for


Nej du, der er flok der er kritisk overfor en DAC til 20.000 kr. når man ellers har set hvad er på marked, og det vel et sundheds tegn, at man bare ikke smide 20.000 kr. ud på en DAC, hvis man kan få en der er lige så god til fx. 5000 kr.

Og vi ved at forhandler smør tyk på når de skal sælge et prod. som fx. en DAC.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Anda8000 skrev:
P Sikjær skrev:

Øhh er der nogen der har hørt den så fint omtalte DAC?

Noget kunne tyde på, at der er en flok der er i gang med at samle deres eget alternativ i stedet for


Nej du, der er flok der er kritisk overfor en DAC til 20.000 kr. når man ellers har set hvad er på marked, og det vel et sundheds tegn, at man bare ikke smide 20.000 kr. ud på en DAC, hvis man kan få en der er lige så god til fx. 5000 kr.

Og vi ved at forhandler smør tyk på når de skal sælge et prod. som fx. en DAC.


Hvordan kan du udtale dig om det, når du ikke har hørt den DAC fra Bryston, eller Naim's da den koster det samme?


__________________
Udstyr: lidt af hvert
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
Rune L
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Folk læser da også kun hvad de vil når de skal kritisere produktet.
''Eksklusivt håndsamlet med kostbare impedansmatchede trafo'er.'' Quote fra anmeldelse.
Det er trafoerne de er håndlavede ikke hele produktet, med samtlige lodninger, hvilket også bare ville være hysteri når vi snakker primært SMD komponenter.

Det der er undrer mig mest er grunden til en 17 og 19 tommer version, hvor jeg ikke lige ser forskellen ud over størrelsen.
Til top Vis Rune L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune L
 
Noise
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Rune L skrev:
Folk læser da også kun hvad de vil når de skal kritisere produktet.
''Eksklusivt håndsamlet med kostbare impedansmatchede trafo'er.'' Quote fra anmeldelse.
Det er trafoerne de er håndlavede ikke hele produktet, med samtlige lodninger, hvilket også bare ville være hysteri når vi snakker primært SMD komponenter.

Det der er undrer mig mest er grunden til en 17 og 19 tommer version, hvor jeg ikke lige ser forskellen ud over størrelsen.

17" svare ca. til hifi-standarden 44 cm. 19" er standarden i et lydstudie rack.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorvidt den er prissat for højt.

Jeg vil dog gerne henvise til denne artikel, der fortæller lidt om Bryston:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=417&zoneid=3

Det lader til, at en del samles i hånden, og så giver de 20 års garanti på deres produkter. En sådan service kan vel ej heller være billigt.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
Skanderborg
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 25 April 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Der er mange der skriver, at 20.000 kroner ikke er galt for noget high end. Det er jeg ret enig i.
Men spørgsmålet er, hvad der gør et produkt til high end?

Når jeg kigger på nedenstående billede, ser jeg ikke ret meget der forsvarer at det skulle være high end:


Tværtimod ser det ret billigt ud. Til 20.000 kroner ville jeg nok forvente lidt mere. Jeg vil være så fræk at sige, at det er ret
tydeligt, at Bryston har haft mest travlt med at få det ydre til at se lækkert ud.

Kig på næste billede:


Det ligner mere et ærligt produkt, hvor man for alvor har arbejdet med elektronikken. Den benytter iflg flere kilder på nettet
nogle ret gode DA convertere (2stk), og indeholder vist en DSP som de selv har lavet. Og de røde condensatorer (tror jeg de
hedder) ser man i mange seriøse produkter.

Nu stiller jeg så igen spørgsmålet:
Hvad gør, at Bryston er high end og Cambridge ikke er?
Er det fordi Bryston har hævet prisen til 20.000 og Cambridge kun til 1.999? Eller er det fordi Bryston har et lækkert kabinet
imens Cambridge bruger noget billigt af plastic?

Det kunne være sjovt at stille de 2 op i en lyttetest, og bede folk udpege den de synes bedst om. Jeg er bange for, at der
ikke vil være nogen overvægt af stemmer på Bryston.

I øvrigt en sjov tendens, at man ikke må udtale sig negativt om noget man ikke har lyttet til. Hvordan kan det så være at
man må udtale sig positivt og vildt begejstret?
Hvis diskussionen skal være ligevægtig, må man vel forvente, at INGEN udtaler sig inden de har lyttet. Ellers favoriserer
man jo dem der gerne vil være positive (uden kendskab). Og det er jo en skævvridning. Det må være enten eller, uanset
om man vil rose eller kritisere.
Til top Vis Skanderborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skanderborg
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Skanderborg skrev:

(...) Nu stiller jeg så igen spørgsmålet:
Hvad gør, at Bryston er high end og Cambridge ikke er?
Er det fordi Bryston har hævet prisen til 20.000 og Cambridge kun til 1.999? Eller er det fordi Bryston har et lækkert kabinet
imens Cambridge bruger noget billigt af plastic?

Det kunne være sjovt at stille de 2 op i en lyttetest, og bede folk udpege den de synes bedst om. Jeg er bange for, at der
ikke vil være nogen overvægt af stemmer på Bryston.

I øvrigt en sjov tendens, at man ikke må udtale sig negativt om noget man ikke har lyttet til. Hvordan kan det så være at
man må udtale sig positivt og vildt begejstret?
Hvis diskussionen skal være ligevægtig, må man vel forvente, at INGEN udtaler sig inden de har lyttet. Ellers favoriserer
man jo dem der gerne vil være positive (uden kendskab). Og det er jo en skævvridning. Det må være enten eller, uanset
om man vil rose eller kritisere.


Havde dette været Facebook, ville jeg have klikket på 'Synes godt om-knappen'

__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Skanderborg skrev:
Der er mange der skriver, at 20.000 kroner ikke er galt for noget high end. Det er jeg ret enig i.
Men spørgsmålet er, hvad der gør et produkt til high end?

Når jeg kigger på nedenstående billede, ser jeg ikke ret meget der forsvarer at det skulle være high end:

Tværtimod ser det ret billigt ud. Til 20.000 kroner ville jeg nok forvente lidt mere. Jeg vil være så fræk at sige, at det er ret
tydeligt, at Bryston har haft mest travlt med at få det ydre til at se lækkert ud.

Kig på næste billede:

Det ligner mere et ærligt produkt, hvor man for alvor har arbejdet med elektronikken. Den benytter iflg flere kilder på nettet
nogle ret gode DA convertere (2stk), og indeholder vist en DSP som de selv har lavet. Og de røde condensatorer (tror jeg de
hedder) ser man i mange seriøse produkter.

Nu stiller jeg så igen spørgsmålet:
Hvad gør, at Bryston er high end og Cambridge ikke er?
Er det fordi Bryston har hævet prisen til 20.000 og Cambridge kun til 1.999? Eller er det fordi Bryston har et lækkert kabinet
imens Cambridge bruger noget billigt af plastic?

Det kunne være sjovt at stille de 2 op i en lyttetest, og bede folk udpege den de synes bedst om. Jeg er bange for, at der
ikke vil være nogen overvægt af stemmer på Bryston.

I øvrigt en sjov tendens, at man ikke må udtale sig negativt om noget man ikke har lyttet til. Hvordan kan det så være at
man må udtale sig positivt og vildt begejstret?
Hvis diskussionen skal være ligevægtig, må man vel forvente, at INGEN udtaler sig inden de har lyttet. Ellers favoriserer
man jo dem der gerne vil være positive (uden kendskab). Og det er jo en skævvridning. Det må være enten eller, uanset
om man vil rose eller kritisere.


Hvordan konkluderer du ud fra et par billeder hvilken DAC der er mest kompetent, når du åbenlyst ikke engang kender til komponenterne i de forskellige produkter?


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Hvordan konkluderer du ud fra et par billeder hvilken DAC der er mest kompetent, når du åbenlyst ikke engang kender til
komponenterne i de forskellige produkter?


Jeg er nu sikker på, Skanderborg godt kan svare for sig selv, men han konkluderer jo ikke noget; han stiller blot et retorisk
spørgsmål. Der er vel endnu ingen herinde, der har hørt den pågældende DAC, så vi vi udtaler os alle om noget, vi ikke ved.
Men som også Skanderborg er inde på, at det vel lige så meget i orden at være skeptisk på forhånd, som det er at være
begejstret på forhånd. Ikke sandt?

__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
floe skrev:

Hvordan konkluderer du ud fra et par billeder hvilken DAC der er mest kompetent, når du åbenlyst ikke engang kender til
komponenterne i de forskellige produkter?


Jeg er nu sikker på, Skanderborg godt kan svare for sig selv, men han konkluderer jo ikke noget; han stiller blot et retorisk
spørgsmål. Der er vel endnu ingen herinde, der har hørt den pågældende DAC, så vi vi udtaler os alle om noget, vi ikke ved.
Men som også Skanderborg er inde på, at det vel lige så meget i orden at være skeptisk på forhånd, som det er at være
begejstret på forhånd. Ikke sandt?


Helt bestemt. Jeg stiller heller ikke spørgsmålstegn ved hvorvidt at Skanderborg må udtale sig vel?

Jeg er hverken skeptisk eller begejstret. Jeg har ingen forudsætninger for at vide hvor god, eller dårlig den pågældende DAC måtte være. Jeg synes blot heller ikke at det virker somom Skanderborg sidder i en vidende postition. Kender han overhovedet opbygningen af de to produkter?


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Skanderborg
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 25 April 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Hvordan konkluderer du ud fra et par billeder hvilken DAC der er mest kompetent, når du åbenlyst ikke
engang kender til komponenterne i de forskellige produkter?


Tak for hælpen "dreamz"
Du har nemlig fuldstændig ret, men "floe" fangede vist ikke budskabet.

Det er helt korrekt, at man ud fra et visuelt indtryk ikke kan vurdere om noget er kompetent. Men det sjove er, at det
tilsyneladende kun er tilfældet, hvis man ud fra et billede stiller sig kritisk. Det må man ikke.
Vil man i stedet stille sig op i køen med dem, der fordi prisskiltet siger 20.000 kroner, gerne vil fortælle hvor seriøst man
synes indmaden ser ud, er det til gengæld helt OK

Man kunne bede en hel række kompetente ingeniører udtale sig om hvad de mente om de 2 produkters indmad, og om
hvilken de opfatter som det mest seriøse produkt uden i øvrigt at fortælle noget om brand eller pris.
Jeg kan ikke forestille mig, at man vil få en overvægt af ingeniører der mener at Bryston ser mest gennemtænkt ud.
Men sjovt nok ser man en hel række hifi-nødder (formentlig uden det fjerneste kendskab til teknik), der udtaler sig meget
positivt overfor den dyreste. Og jeg har flere steder set lign personer ytre, at Cambridge DACmagic ser fornuftig ud, prisen
taget i betragtning, men at den selvfølgelig ikke nærmer sig high end
Til top Vis Skanderborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skanderborg
 
BMJ73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

En Hyundai og en Mercedes er vel også bare to klodser af metal, plastik og gummi i forskellig udformning.

Værdien af metal, plastic og gummi er vel ca. den samme i dem begge?

Altså er det vanvittigt at en Mercedes måske koster det dobbelte. Kører den måske dobbelt så godt? måske ikke. Er den bedre forarbejdet? nogle
steder måske... osv.

Sådan kan blive ved... for nogen er der en stor forskel, for andre er der blot tale om transport, andre vil ikke betale for noget de alligevel ikke
rigtig syntes giver mening. Andre betaler gerne ekstra for prestige og en lille smule ekstra.

Den lille smule ekstra teknik koster udviklingstid og penge - at teknikken så kan købes billigere i en Hyundai eller Skoda året efter er så noget
andet.
Til top Vis BMJ73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BMJ73
 
Skanderborg
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 25 April 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Langt hen ad vejen er jeg enig med dig, BMJ73. Men hvis du stiller en Mercedes og en Hyundai op foran en lang række
personer der er kompetente til at vurdere kvalitet og performance, tror jeg 100% af dem vil pege på Mercedes'en som en
klar vinder på begge punkter. Det samme vil formentlig de fleste forbrugere.
Man kan så diskutere, om prisforskellen kan forsvares. Men som med så meget andet, betaler man relativt meget for den
sidste kvalitet/performance.

Når vi snakker hifi er det dog ret anderledes. Her vil kompetente personer formentlig ikke udfra en gennemgang kunne sige,
om Bryston eller Cambridge er mest gennemarbejdet (Jeg tror måske endda mange ville pege på Cambridge). Men sjovt
nok er der en hel masse totalt uvidende personer, der straks kan se det når de har læst hvad der er dyrest

Hvis nu man havde skrevet at denne Bryston kom fra et kinesisk firma og kunne købes til 199USD på ebay, vil jeg
umiddelbart tro at mange ville anse den for at være triviel, og kommentere at elektronikken var OK til prisen, men tydeligvis
ikke med high end ambitioner.
Men til 20.000 kroner kan alle se hvor fantastisk gennemtænkt den er. Det er simpelthen dybt latterligt og endnu mere pinligt   
Til top Vis Skanderborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skanderborg
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

"Kejserens nye klæ'r"

Alle der ikke kan se (eller høre), hvor fantastisk denne dac er, må jo være dumme og/eller uduelige.

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Trods de mange fine komponenter i DacMagic, synes jeg den lyder af bæ. Ulden, lukket og uhyggeligt kedelig. Ikke til prisen, men ultimativt i forhold til andre DAC's jeg har prøvet.
Bryston dimsen har jeg endnu ikke noget indtryk af, generelt laver firmaet dog nogle ret fede ting, så forventningerne er da skruet en anelse op.
At der er så god plads i den ser jeg som et kæmpe plus:
Der er jo rig lejlighed til at indbygge elektronisk delefilter til højttalerne i kassen  også
Eller en RIAA, hvis ikke det var fordi sådan en fætter er så kedeligt følsom over for særligt højfrekvensstøj.

Hygge,
Brok


__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke professor i afsætningsøkonomi, men ved dog lidt om priselasticitet. Begrebet dækker over, at jo lavere pris og
avance, ens producent har, jo flere varer får man solgt, men med mindre fortjeneste. Omvendt vil en høj prissætning og stor
stor avance alt andet lige medføre mindre salg, men med større indtjening pr. enhed. Netop balancen mellem avance, pris
og omsætning er meget afgørende for hvilket prisskilt, der står på en hvilken som helst vare

Jeg kan huske en købmand, der ikke havde held med at sælge en bestemt olivenolie Så satte han prisen -5 gange op, og
pludselig steg salget markant. Folk troede simpelthen, at der var tale om en udsøgt olie, fordi den var dyr.

Nu er det hifi og ikke olivenolier, vi snakker om. Og det er rigtigt, at udviklingsomkostninger, design, eksklusivitet og hvad
ved jeg skal tages med i betragtningen. For selvfølgelig er prisen på et stykke hifi ikke bare summen af de enkelte
komponenter.

En vare er det værd, kunden vil give får den. Eksemplet med Mercedes og Hyndai mener jeg ikke holder, men måske er en
sammenligning mellem en Skoda Ocavia og en Audi A4 mere passende; de er begge bygget på samme platform, men den
ene er dobbelt så fyr som den anden. Om Audien er merprisen værd, er jo op til folk at vurdere. Jeg vil ikke stille mig til
dommer.

Og folk må også gerne købe en Bryston DAC til 20.000. Det har jeg intet imod og anser dem hverken for at være idioter
eller naive. Jeg vil bare vente til priserne på gode DACs kommer ned i nærheden af min pengepung.


__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes