Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 23:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Brugerbetaling...Er Hifi4all det værd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Mener du at HIFI4ALL er værd at betale for at bruge.
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
30 [17,24%]
137 [78,74%]
7 [4,02%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

h4a.user skrev:
Mastervol:
Jeg mener I har væsentligt større problemer at slås med her på siden. Sammenlignet med udenlandske fora'er, er niveauet
herinde tæt på frysepunktet. De mest sindsoprivende diskussioner, er dem hvor folk diskuterer forskellen på 4 og 8 ohm.

Prøv at bruge energien på at skabe et forum, hvor dem andet på hjertet end "4 vs 8 ohm", gider deltage.

Hvordan skal jeg forstå din udtalelse om, at I ikke modtager donationer fra branchen? Vil det sige, at det er gratis for
branchen at reklamere, og gratis at få Mikkel Gige til at fortælle, at ens produkter endnu en gang har flyttet hans reference??

Hifi4all var en gang et genialt forum, hvor diskussionerne gik op og ned. Folk var glade, folk var sure, folk kaldte hinanden
pæne og grimme ting. Men faktum var, at der reelt var noget interessant indhold.

Prøv at dysse ned for Jeres iver efter at lege politibetjente og smagsdommere. Så kan det være nogen af dem der har noget
seriøst at bidrage med, kunne indfinde sig igen. Og så kunne det igen blive et seriøst "Hifi-forum for ALL".
Det virker fint på diverse norske og tyske fora'er, hvor moderatorerne har knap så travlt med at udøve Den lille smule magt
de er blevet givet.


Reklamer er ikke donationer. Donationer er frivillige, man kan ikke forvente at få noget igen og man kan selv bestemme størrelsen. Reklamer er en vare og den har en fast pris.

Jeg synes det ville klæde dit indlæg, hvis du bakkede dine påstande op med andet end gætterier.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Sh*t, hvor er folk utaknemmelige!

Ja, men det er vel ikke noget nyt efterhånden?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Drop brugerbetalingen og lav et blogområde for dem som har behov for lidt mere chit chat, følge deres fremskridt, udviklling eller tilbageskridt og udstyr som en form for logbog - Området kunne have sit eget vindue på forside kaldet Blogforum. Adgange til forummet skulle man opnå efter 10-20 eller 100 indlæg -

En blog er langt mere personligt. Noget opretteren ejer og de ville ikke blive hijacket af andre på samme måde som trådene er udsat for lige nu. Lige nu og de sidste mange måneder har der været for mange tråde som mangler et egentligt formål og retning, det kunne være løst på denne måde.

Det egentlige debatforum ville kunne vende tilbage til sit oprindelige formål nemlig debat - Med forskellige synspunkter, input og meningsudvekslinger uden det snert af ejerfornemmelser som mange tråde efterhånden har drejet sig imod .....

Og så ellers lade det hele være lidt mere casual
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
Drop brugerbetalingen og lav et blogområde for dem som har behov for lidt mere chit chat, følge deres fremskridt, udviklling eller tilbageskridt og udstyr som en form for logbog - Området kunne have sit eget vindue på forside kaldet Blogforum. Adgange til forummet skulle man opnå efter 10-20 eller 100 indlæg - En blog er langt mere personligt. Noget opretteren ejer og de ville ikke blive hijacket af andre på samme måde som trådene er udsat for lige nu. Lige nu og de sidste mange måneder har der været for mange tråde som mangler et egentligt formål og retning, det kunne være løst på denne måde.Det egentlige debatforum ville kunne vende tilbage til sit oprindelige formål nemlig debat - Med forskellige synspunkter, input og meningsudvekslinger uden det snert af ejerfornemmelser som mange tråde efterhånden har drejet sig imod ..... Og så ellers lade det hele være lidt mere casual



Helt enig!

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

h4a.user skrev:
Mastervol:
Jeg mener I har væsentligt større problemer at slås med her på siden. Sammenlignet med udenlandske fora'er, er niveauet
herinde tæt på frysepunktet. De mest sindsoprivende diskussioner, er dem hvor folk diskuterer forskellen på 4 og 8 ohm.

Mon ikke du synes sådan, fordi at du ikke selv synes at de diskussioner er spændende. Men nu er der jo andre folk på forummet end lige dig og ligesindende, og det kunne tænkes at de synes at sådan en diskussion er meget relevant.

Prøv at bruge energien på at skabe et forum, hvor dem andet på hjertet end "4 vs 8 ohm", gider deltage.

Forummet skabes af dem der debaterer på det, så hvad med at fylde det med de emner, du vil deltage i?

Hvordan skal jeg forstå din udtalelse om, at I ikke modtager donationer fra branchen? Vil det sige, at det er gratis for
branchen at reklamere, og gratis at få Mikkel Gige til at fortælle, at ens produkter endnu en gang har flyttet hans reference??

Nu har jeg jo selv modereret og anmeldt for Hifi4all, og jeg er ærligt talt ved at være p***etræt af at læse denne smøre gang på gang. Så fat det dog, for pokker - der gives ikke en skid under bordet for noget som helst. Produkterne er stillet til rådighed således at vi kan/kunne teste dem - det stod os helt og aldeles frit for, og det gør det stadig.

Min måde at anmelde på er ikke anderledes end så mange andre, og hvis jeg kunne lide produkter, så skrev jeg det. At kværulanter så mener at hvis det er positivt, så er anmelderen selvfølgelig købt og betalt, står sgu for kværulantens regning - tag det som det er, og kom videre i teksten. Er man ikke enig i en anmeldelse, så fred være med det - det ændrer ikke en tøddel!

Der er ingen der "får en anmelder til at fortælle at produkterne er gode" - hvor fanden kommer det fra? Brokhovederne aner jo intet om hvad der foregår bag kulisserne alligevel. De har mere travlt med at være smålige og bruge krudtet på alt muligt ligegyldigt ævl, fordi de har så mange problemer i deres hverdag, at hvad der foregår på et gratis internet-site lige er den sidste del, der trigger mave-syren. Helt ærligt, kom dog videre......

Branchen betaler for banner-plads, som det gør sig gældende alle andre steder på nettet.

Hifi4all var en gang et genialt forum, hvor diskussionerne gik op og ned. Folk var glade, folk var sure, folk kaldte hinanden
pæne og grimme ting. Men faktum var, at der reelt var noget interessant indhold.

Og det er der stadig - problemet er bare at du og en lille skare af ligesindede hellere vil bruge tiden på at skimme efter ting at skabe sig over. Alt det negative er altid så skide spændende - hvad med at være lidt positiv istedet? Det positive kunne gøre forskellen på en stemning du/i mener, er negativ.

Tænk dog over en enkelt detalje - det kunne være at den negative stemning opstår, hver gang dig og dine ligesindede kommer tromlende ind fra sidelinien med at det indarbejdede brok!


Prøv at dysse ned for Jeres iver efter at lege politibetjente og smagsdommere. Så kan det være nogen af dem der har noget
seriøst at bidrage med, kunne indfinde sig igen. Og så kunne det igen blive et seriøst "Hifi-forum for ALL".
Det virker fint på diverse norske og tyske fora'er, hvor moderatorerne har knap så travlt med at udøve Den lille smule magt
de er blevet givet.

Forestil sig at der ikke var moderatorer - hvem skulle så styre tingene? Dig og kammyerne? Oh skræk og rædsel - så ville det da først gå op i hat og briller........det ville sgu skabe en helt ny dimension af verbale slagsmål.

Iøvrigt så har man jo selv accepteret vilkårene når man opretter sig. Man kan jo bare klikke nej, og så kan man gå roligt i seng igen.

Den eneste grund til at enkelte øffer over den såkaldte "moderator-magt", er at de utilpassede ikke kan skabe sig som de vil. Problemet er bare at kværulanterne ikke er mange, men de sørger for at fylde så meget mere end alle andre, og de accepterer naturligvis ikke at blive irettesat, "for der er ihvertfald ingen der skal irettesætte dem og slippe godt fra det".

Moderator-politikken på mange af de andre udenlandske fora er iøvrigt ligeså udført som her - nogle endda strammere. Nogle steder bliver utilpassede endda bannet uden specielt mange advarsler - kan de ikke finde ud af det, er det FARVEL! Her er det faktisk relativt frit - antallet af tråde uden indblanding er ganske få, og dem hvor der er meget indblanding, er sjovt nok de tråde hvor enkelte går i selvsving - og når de går i selvsving, og ikke længere kan få deres vilje, ja så er det hele jo samtidig korrupt, bestukket og folkene bag er magt-liderlige osv.

Skal det såkaldt negative vendes til noget positivt, kræver det ligeså meget at kværulanterne bidrager - de kan ikke regne med at få, bare fordi de skruer op for charmen, hvis de samtidig ikke selv retter ind, og giver en smule selv.

Ak ja, alle de problemer.......



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
h4a.user
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Mastervol:
Hvad har jeg påstået, udover at niveauet her på siden er væsentlig lavere, end på eks de norske og tyske fora'er?? Det tror
jeg ikke der er mange der vil være uenige i.
Som jeg skrev, så ser man en del diskussioner på samme niveau som "4 vs 8 ohm". Men hvad ellers? Jo, så ser man en
uendelig kæde af debatter, hvor folk fortæller at de har købt nye kabler, og at de selvfølgelig har reddet deres hifi-liv. Lige
indtil de 3 måneder senere har købt nogle nye, der gør at de gamle er totalt ubrugelige.
Der findes stort set ingen diskussioner, hvor nogen rent faktisk går i dybden med noget. Jeg savner nogle diskussioner, der
reelt fører til noget brugbart. Eks at en bestemt CD-afspiller til 3.000 kr er helt forrygende, og spiller bedre end alt andet.
Tro mig, den slags produkter findes. Men her på Hifi4all er det som om, at et produkts kvalitet læses i dens pris. En CD-
afspiller til 3.000 kan sagtens være god, men hvis der er en til 10.000 er den automatisk bedre.

På www.diyaudio.com, er det pr en debat om den gamle Marantz CD63, med over 14.000 indlæg. Et eksempel på en
forrygende debat, som man som læser reelt kan bruge til andet, end bare ind af det ene øre og ud af det andet. Og ja, der
er også både mudderkast osv, men sådan er tonen når man diskuterer. Og det ender ud i yderst brugbare sager:
Marantz CD63
diskussion


Hvad er det i har så travlt med at slette?? Hvorfor ikke bare lade folk styre sagerne selv? Ja, hvis nogen bliver truet på livet,
skal der selvfølgelig slås ned på det. Men lidt højlydte diskussioner, tager folk ikke skade af. Vi er jo voksne mennesker.

Man hører hele tiden argumentet om, at det jo er frivilligt at være her. Og det er helt korrekt. Ingen tvinges til at se det der
står her. Men hvorfor skal det være ensbetydende med, at alle diskussioner skal stoppes? Hvad er der ved et forum, hvor
alle sidder pænt og fortæller hvor enige de er??

Jeg tror mange vil være enig i, at dette forum var væsentlig bedre, da det blev drevet af den forrige ejer. Dengang hvor
anmelderne rent faktisk vidste noget om hifi, og som ikke i hver anmeldelse følte det nødvendigt at fortælle, hvor meget
dette produkt rykkede Deres grænser. Og ja, som kom de ivrig moderatorer, som slår hårdt ned på stort set alt andet end
rygklapperi. Tak for det! I er utrolig dygtige
Til top Vis h4a.user's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af h4a.user
 
diggerx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2010
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 30 April 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

 Både New York Times og berlingske har prøvet at tage betaling for at læse avisen. Det eneste de fik ud af det var at brugerne forsvandt.

__________________
http://www.bandlist.dk
Til top Vis diggerx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diggerx Besøg diggerx's Websted
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 30 April 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Brugerbetaling på forummet er efter min ydmyge mening dødfødt. Hvis der er problemer med at skaffe indtægter til driften af sitet (der er vist ikke mange udgifter forbundet med Hifi4all udover selve site-udgifterne), så kan man jo starte med at sælge noget bannerplads. Dér hvor størstedelen af aktiviteten her på sitet foregår, nemlig i forummet, er der INGEN BANNERE! For lige at gribe i egen barm, jeg er ikke ansvarlig for annoncer så jeg ved ikke hvorfor vi ikke selv har ét, men det kunne være fordi pris og ydelse ikke hænger sammen. Det kan også være ingen lige har tænkt over det, fordi der ikke er nogen hos Hifi4all der spammer branchen med annoncerings-tilbud. Under alle omstændigheder, udgifterne til at drive sitet stiger med antallet af hits - men det gør de mulige indtægter på salg af banner-plads altså også. Forum-aktiviteten burde kunne bære sig selv alene på reklame-indtægter.

Hvis man SKULLE tale om bruger-betaling, så skulle det efter min mening ikke være til at drive sitet som det er nu, men for at tilbyde noget professionelt, uafhængigt indhold. Al respekt for anmeldelserne, men de er ikke et abonnement værd. Brugerbetaling skulle finansiere en uafhængig fuldtidsmedarbejder der kunne skrive nogle interessante, kritiske og konstruktive artikler, reelt journalistisk indhold i nyheder osv, udstyr til at udføre målinger osv ved anmeldelser... Problemet er nok bare at balancen mellem udgifterne til at levere et reelt jounalistisk, professionelt medie, formentligt aldrig vil hænge sammen med indtægten fra brugerne.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 30 April 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hvis der kommer brugerbetaling på hifi4all vil jeg nok finde andre græsgange.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 30 April 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Hvis der kommer brugerbetaling på hifi4all vil jeg nok finde andre græsgange.


Det kan jeg godt garantere, at der IKKE gør.


__________________
We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
diggerx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2010
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Brugerbetaling på forummet er efter min ydmyge mening dødfødt. Hvis der er problemer med at skaffe indtægter til driften af sitet (der er vist ikke mange udgifter forbundet med Hifi4all udover selve site-udgifterne), så kan man jo starte med at sælge noget bannerplads. Dér hvor størstedelen af aktiviteten her på sitet foregår, nemlig i forummet, er der INGEN BANNERE! For lige at gribe i egen barm, jeg er ikke ansvarlig for annoncer så jeg ved ikke hvorfor vi ikke selv har ét, men det kunne være fordi pris og ydelse ikke hænger sammen. Det kan også være ingen lige har tænkt over det, fordi der ikke er nogen hos Hifi4all der spammer branchen med annoncerings-tilbud. Under alle omstændigheder, udgifterne til at drive sitet stiger med antallet af hits - men det gør de mulige indtægter på salg af banner-plads altså også. Forum-aktiviteten burde kunne bære sig selv alene på reklame-indtægter.

Inspireret af Otto fra AV Precisions indlæg kiggede jeg lige sitet kort igennem og salgsarbejdet for annoncer er virkelig en trist affære. Det ser ud som der mest er default bannere med reklame for hifi4al.

Selvom branchen måske ikke er dem der annoncere mest på nettet, så er det altså nemt at få annoncører.

Til at starte med kunne man sætte google annoncer på. Det tager en formiddag og giver ganske gode indtægter.

Man kunne tilmelde sig nogle af de webbureauer der fomidler annoncer. Der findes en liste over dem her: http://hent-penge.dk/pengeinfo.asp?id=5&i=internettet. Der er også masser a annoncer der er relevante for hfif4all's brugere. F.eks. kører vi på www.bandlist.dk med en annonce for telia med inernetforbindelse, telefon, og 19 tv programmer for 199,- om måneden. Den giver tæt på en tusse for hvert salg, og jeres brugere ser jo også ganske amideligt fjernsyn.

Lad være med at gemme jeres annoncepriser og købsmuligheder så langt væk, så man først skal skrive til jer og derefter ringe frem og tilbage, give tilbud hvor de får en rabat der er lagt på prisen for at man derefter kan give rabatten. I mister med garanti en masse potetielle annoncører på den måde.

Gør det istedet for nemt at købe en annonce ved at gøre det mulig at købe anoncerne direkte på siden ved simpelthen at svinge dankortet. Lav forskellige kategorier som man kan købe annoncer i med alt fra små tekst annoncer til ingen penge til run of site bannere. Og få lige tilpasset bannerstørrelserne til de almindelige standarder, så handlen ikke går i stå fordi de ikke har bannere i jeres størrelse.

Det skal være så nemt at købe annoncer at de annoncørerne kan finde ud af det i en rødvinståge lørdag aften hvor der er i godt humør.

Jeg kunne remse tusindvis af metoder op om hvordan i kunne tjene mange flere penge på hifi4all, uden at skulle ansætte ekstra folk til at tage sig af det.



__________________
http://www.bandlist.dk
Til top Vis diggerx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diggerx Besøg diggerx's Websted
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

virious skrev:

ulrikmm skrev:
Hvis der kommer brugerbetaling på hifi4all vil jeg nok finde andre græsgange.
Det kan jeg godt
garantere, at der IKKE gør.

Tak for lydhørheden, garantmoderator!

Efter min mening er diskussionen om brugerbetaling nok en blind vej.

Langt vigtigere er de nye retningslinjer for brug og moderering af forum, der snart må være på trapperne....
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Det giver naturligvis ingen mening at forlange brugerbetaling på et brugerdrevet site. Og jeg er da også enig i, at det kan
synes
mærkeligt med så få annoncer den meget trafik taget i betragtning.

Men på den anden side; hvem skulle annoncørerne være? De små specialbutikker har jeg indtrykket af kører med så lille
margin, at der ikke er penge til stort anlagte annoncekampagner og reklamer fra Fona eller Elgiganten vil kun møde hån og
spot. Og faktisk synes jeg det er rart, at man ikke skal navigere mellem alle mulige fikse annonceformater og blinkende
bannere. Det tror jeg er en af grundende til, at sitet har så mange brugere.

Jeg er også enig med Otto i, at det ville være optimalt med et par fuldtidsansatte skribenter, der kunne bedrive journalistik
og
skrive artikler fra denne spændende branche, men det vil kræve en ny forretningsmodel, og jeg er i tvivl om, hvorvidt der er
omsætning nok i branchen til at det vil kunne løbe rundt.

EDIT: Jeg har ikke stemt nej, fordi jeg ikke er enig i præmissen for svarmuligheden med den ringe service og dårlige
stemning.

__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:


Men på den anden side; hvem skulle annoncørerne være?

Det er altså noget fis. Der er masser af firmaer i branchen der gerne vil reklamere for sine ting, store som små. Men hvis man ikke selv opsøger dem, så kommer de trods alt ikke selv rendende og spørger om man ikke nok vil tage deres penge. Det er for så vidt helt fint hvis folkene bag forummet ikke vil investere tiden, og hellere bruge den tid der lægges i sitet her på indhold, men så skal man i hvert fald ikke pive over at det er svært at få det til at løbe rundt (ikke at jeg mener nogen gør dét).

Landets største site for AV udstyr er ikke længere hifi4all, men Recordere.dk. Når jeg kigger dér lige nu, så ser jeg banner-reklamer for Hifi Freaks, Dynaudio, Medlyd, CSO, Sparshop, Lsound, Screenstore, AV Connection, hificable.dk, AV Cables osv osv. Alle udbydere hvis målgruppe i høj grad er Hifi4all's brugere, i nogle tilfælde måske endda i endnu højere grad end Recordere.dk's gennemsnitlige bruger. Dertil kommer så de mere perifære reklamer fra f.eks. Telia, Komplett.dk, Fleggaard, Apple og selvføgelig Google annoncerne. Disse leverandører betaler en pris for banner-plads, ud fra hvor mange hits siden nu engang har. Der er ikke én af dem der ikke ville betale nøjagtigt det samme for en bannervisning på hifi4all som de i forvejen gør på Recordere.dk. Specielt hvis man holder samme størrelse, så er det bare at smide dét banner afsted man allerede har lavet til Recordere.dk. Nu sidder jeg som sagt ikke lige med annonceringen nogen af de steder jeg arbejder, men jeg kan kun tolke det sådan at enten er prisen i forhold til produktet forkert (og hvad vinder Hifi4all ved dét, når resultatet er nul bannere), eller at der simpelthen ikke er nogen der har fortalt de pågældende leverandører at de har muligheden.

Jeg ved godt der er finanskrise, men der er altså stadig nogle fisk i baljen der spræller lidt med halen...

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kender hverken annoncepriserne eller omsætningen for hverken hifi4all eller recordere, men det er da muligt, at der med
en professionel indsats kan stables en forretning på benene med mulighed for løn til såvel annoncesælger og skribenter. Men
det, tror jeg, kræver et fuldtidsjob at skubbe i gang. Og mig bekendt kører de to sites på mere eller mindre frivilligt basis.

Og jeg vil bestemt ikke afvise, at der kunne være et marked for et sådan site - især nu hvor de trykte udgaver af hifistof er
afgået ved døden. Jeg tror bare, der er tale om et stort sats; priserne på bannerannoncer rasler ned, og derfor leder de fleste
medie-sites med lys og lygte efter alternative indtjeningsmuligheder.

Og den, der kommer op med den rigtige forretningsmodel, kan måske blive en rig mand, men kan også tabe det hele.

__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
diggerx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2010
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
priserne på bannerannoncer rasler ned, og derfor leder de fleste medie-sites med lys og lygte efter alternative indtjeningsmuligheder. 

Priserne for annoncer rasler absolut ikke ned, de er tværtimod stærkt stigende både på bureauerne og på google



__________________
http://www.bandlist.dk
Til top Vis diggerx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diggerx Besøg diggerx's Websted
 
diggerx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2010
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

diggerx skrev:

dreamz skrev:
priserne på bannerannoncer rasler ned, og derfor leder de fleste medie-sites med lys og lygte efter alternative indtjeningsmuligheder. 

Priserne for annoncer rasler absolut ikke ned, de er tværtimod stærkt stigende både på bureauerne og på google

Det ar så på nettet jeg mente..



__________________
http://www.bandlist.dk
Til top Vis diggerx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diggerx Besøg diggerx's Websted
 
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 362
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

diggerx skrev:

dreamz skrev:
priserne på bannerannoncer rasler ned, og derfor leder de fleste medie-sites med lys
og lygte efter alternative indtjeningsmuligheder. 


Priserne for annoncer rasler absolut ikke ned, de er tværtimod stærkt stigende både på bureauerne og på
google



Gid det var så vel. Flere og flere sites vil gerne vil sælge annonceplads, og med det stigende udbud er der gennem de seneste
12 måneder sket et fald i priserne.

__________________
/dreamz
Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er rigtig glad for Hifi4all, men er imod bruger betaling.
Det begrænser da mangfoldigheden her inde, det er dejligt at der er "nørder" i forskellige niveauer. 


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Jeg kender hverken annoncepriserne eller omsætningen for hverken hifi4all eller recordere, men det er da muligt, at der med
en professionel indsats kan stables en forretning på benene med mulighed for løn til såvel annoncesælger og skribenter. Men
det, tror jeg, kræver et fuldtidsjob at skubbe i gang. Og mig bekendt kører de to sites på mere eller mindre frivilligt basis.

Jeg efterlyser sådan set ikke at det skal drives på professionel basis (eller rettere, det forlanger jeg ikke af de nuværende bagmænd at de skal tage på sig). Men mit gæt er at det er et spørgsmål om en ret lille arbejdsindsats der skal til, for at få bare fire bannere på, så der kommer LIDT penge i kassen. Det er ikke sikkert at der skal så meget andet end et par mails til udvalgte leverandører til, decideret salgs-arbejde behøver det næppe at være. Men nu ved vi jo heller ikke hvor mange tiltag Gige har i gang, som vi ikke har set frugten af endnu.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes