Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 11:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Brugeranmeldelser på musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Ville du benytte dig af "Bruger musikanmeldelser"
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
5 [13,89%]
20 [55,56%]
2 [5,56%]
9 [25,00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jeg finder inspiration til køb af nyt musik ved at surfe rundt på div. musiksites og ved at linke rundt på My Space. Men jeg har faktisk også købt en del CD'er som folk har anbefalet mig el. andre i forummet  "Musik og film oplevelser". Men det kan hurtigt blive uoverskueligt, når jeg el. andre ønsker anbefalingner inden for en bestemt musikgenre. Man får hurtigt en tråd på mange sider fra velmenende folk, oftest med et coverfoto og en kort lovprisning af musikken. Det er også fint og der er mange gode og sjove tråde at følge.

Men vi har jo alle hi-fi fordi vi primært går op i musikken og ønsker en god musikoplevelse. Rigtig mange ligger inde med nogle musikalske perler af både nye og gamle udgivelser som det ku' være interssant for andre at få kendskab til.

Derfor synes jeg det ku' være rigtig godt med en rubrik med "Bruger musikanmeldelser" bygget op som "bruger anmeldelser" på hifi og tv udstyr.

Det der ku' gøre den anvendelig var at musikken ku' deles op i overordnede katagorier: Rock, pop, klassisk, jazz, hip hop osv. Den enklete anmelder ku' så i en underrubrik uddybe genren, altså under jazz, skrive om det er hard bob el. standard osv.

Så ku' jeg forstille mig at man bedømte ud fra musik udgivelsen som helhed og bedømte lydkvaliteten, altså hvor godt den er produceret/mixet og i hvilke formater musikken fås i og hvilket format anmelderen selv hører/anmelder ud fra (CD, LP, SACD m.m.) Lydkvaliteten er vi jo en del som går op i og inden for eks. pop kunne der måske være nogle som er interessert i om feks. den nye udgivelse med Lady GaGa holder hele vejen el. det kun er de par hits der bliver spillet i radioen osv.

For at gøre det anvendeligt for alle, vil jeg mene at der skal være begrænsning på indlægget f.eks. max 300 ord. og at der er nogle faste rubrikker som skal udfyldes, opr. udgivelses år, formater musikken kan købes i og pladeselskabet som udgiver musikken.

Kunne I andre være interessert i sådan en "bruger musikanmeldelser" og får moderartor grå hår i hovedet bare ved tanken?

Stem og kom endelig med forslag

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Well. Det har ikke megen interesse. Nå, skidt. Der er masser af udenlandske musik forums og musiksider.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det kunne være et interessant tiltag
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 09 Januar 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart et spændende forslag.

Men for mig vil der kun være værdi i sådanne anmeldelser, hvis der bliver nogle "faste" skribenter. Det er først når man lærer den enkelte anmelders præferencer at kende, at man kan få udbytte af beskrivelserne.

Men en "one liner" a la: "Hvis du kan lide blues, bør du lægge øre til denne: xxx yyyy" kunne være fint som inspiration. Især hvis det kan struktureres efter genre, således at man hurtigt kan få et overblik.

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1
 
Cpt. Weirdo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 237
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg så gerne sådan en mulighed, men helst ingen maksgrænse for hvor meget man kan skrive.
Det gør det let useriøst og overfladisk - "Denne skive er fyldt med groove, en lækker og befriende vokal samt et tight beat" passer sørendanseme på mange udgivelser!
Hvis det var obligatorisk at tilføje data som udgivelsesår, evt. remasters, formater og lignende ville det gøre det endnu mere muligt.
Måske skulle man tilføje muligheden for at flere brugere kunne anmelde/bedømme samme udgivelse, så man får flere nuancer?
Til top Vis Cpt. Weirdo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpt. Weirdo
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Well. Det har ikke megen interesse.

Jo da, det er en udmærket ide. Jeg har dog først stemt nu, da jeg ikke har set tråden før.

Jeg valgte den første svarmulighed, da jeg ikke synes der er nogen grund til at begrænse længden på anmeldelsen.

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
annabassand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det kunne være kanon. Trådene omkring "nyeste musikkøb" bliver lidt uoverskuelig at følge efterhånden og her mangler jo også i den
grad lidt holdninger til hvad der fungerer og ikke fungerer.

Jeg vil dog mene at anmeldelserne gerne skulle være 'HIFI orienterede', idet man jo kan finde almindelige anmeldelser alle vegne på nettet. Dvs.
gerne fokus på dybde, perspektiv, lydkvaliteten, produktion og tilkendegivelse af 'hvad' man især bør lytte efter :-)

Jeg bl.a. har selv været Music Editor i min studietid på Birmingham Sun... så sig til hvis der skal lidt hjælp til at sparke det igang :-)

Anna
Til top Vis annabassand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af annabassand
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes