Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 14:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Nyt fra EMM Labs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 08 December 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Ny top-afspiller fra EMM Labs er nu at finde hos Sound Defined. Modellen hedder XDS1 Reference CD/SACD Player.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2265&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Kuritsu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 09 December 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Wuav, CD'en er død og så kommer der en maskine til dén pris!! Held & lykke:-)
Til top Vis Kuritsu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kuritsu
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 09 December 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Kuritsu skrev:
Wuav, CD'en er død og så kommer der en maskine til dén pris!! Held & lykke:-)

Og hvem fanden siger at cd`n er død



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 09 December 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig før købt så mange CD'er, som jeg gør for tiden... så længe leve CD'en

PS: Lækker spillemaskine

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
abel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 09 December 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Jeg har aldrig før købt så mange CD'er, som jeg gør for tiden... så længe leve CD'en


PS: Lækker spillemaskine



Jeg har bestemt også toppet med CD indkøb - alt den elendighed der eksisterer omkring online musik køb, har fået mig tilbage på CD vognen igen.

Så nej, CD'en lever da rigtig godt :-)

__________________
/Abel
Til top Vis abel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abel
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 09 December 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

jeg vil også tilslutte mig koret, da vi fik konkurrenten ind af døren, vakte det liv i det døende medie, men jeg tror stadig at i fremtiden vil cd'en uddø til fordel for høj-kvalitets download (og så selvfølgelig vinyl ).
Det er da en fin maskine EMMlabs har lavet, og langt om længe med et ordentlig drev........ 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 09 December 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

... og langt om længe med et ordentlig drev........ 



"gli" bør lære at undersøge sit stof bedre, inden han offentligtgør det...


De øvrige modeller fra EMM Labs anvender et drev fra Stream Unlimited, som er et af markedets førende firmaer.


De leverer drev til mange high end afspillere. F.eks. sidder deres drev i Wadia 351. Jeg tillader mig at citere Vassago fra
articleid=2103&zoneid=1">http://www.hifi4all.dk/content/temp lates/nyheder.asp?article id=2103&zoneid=1:


"... børsteløs Hall-motor, der borger for maksimal stabilitet i mange år. Skuffen er lavet i støbt materiale, og det hele
kører lækkert og støjsvagt, hvilket bidrager til helhedsindtrykket af en maskine af høj, høj klasse."


Tilbage til min kommentar: Esoteric drevet er lidt hurtigere i betjeningen og er en anelse mere støjsvagt, men jeg tror
faktisk at Stream Unlimited drevet læser lige så godt. Jeg har CD'er som ikke kunne læses af hverken det legendariske
Philips CDM-9pro, Philips CDM-12 eller tidligere Teac VRDS drev. De bliver spist råt af drevet fra Stream Unlimited.


Mvh Peter     

Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted
 
Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 09 December 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

det var da mange penge for sådan en sag
Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 09 December 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så den filosofi at de producenter, der smider nye og bedre hundrede-og-en-masse-kroners cd afspillere på markedet, gør det for at sælge et par stykker elller tre af dem. Så der må være nogen, der stadig mener at de milliarder af cd plader, der findes og de milliarder, der vil blive produceret i fremtiden vil blive spillet og også mange år frem i tiden.

en go cd maskine koster kassen - det gør en go pladespiller osse (måske ikke helt samme størrelse kasse, men alligevel...)

Og der vil stadig være mange, der ikke gider download, men gerne vil have et fysisk medie i den lille hånd. Og os, der er nærsynede vil gerne ha et LP cover

Den lille EMM ser ellers fin ud og må da være værdig til en enkelt lytter.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 10 December 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:


Nu har jeg så den filosofi at de producenter, der smider nye og bedre hundrede-og-en-masse-kroners cd afspillere på markedet, gør det for at
sælge et par stykker elller tre af dem. Så der må være nogen, der stadig mener at de milliarder af cd plader, der findes og de milliarder, der vil
blive produceret i fremtiden vil blive spillet og også mange år frem i tiden.en go cd maskine koster kassen - det gør en go pladespiller osse
(måske
ikke helt samme størrelse kasse, men alligevel...)Og der vil stadig være mange, der ikke gider download, men gerne vil have et fysisk medie i
den
lille hånd. Og os, der er nærsynede vil gerne ha et LP cover Den lille EMM ser ellers fin ud og må da være værdig til en enkelt lytter.


Hvis synet er ved at svigte, så vent til foråret. Der kommer en ny apple touch.Der er da størrelse på    .

     http://www.wired.com/gadgetlab /2009/09/apple-tablet-everything
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

EMM Labs XDS1 blev demonstreret på CES 2010.
Her er et link til Stereophile's hjemmeside med et billede af apparatet uden topplade.

http://blog.stereophile.com/ces2010/emm_labs_xds1/



Man kan se Ed Meitners X-Power strømforsyning til venstre, Esoteric drevet i midten fortil og X-Drive styresystemet til højre
fortil.

Bagtil sidder det keramiske sandwichprint med den nye præcissions-udgave af Ed's egen diskret opbyggede
differentielle DAC, sammen med det nye clocksystem der har bragt jitteren ned i området under 1 picosekund, hvilket er det
mest præcise der findes i nogen kommercielt tilgængelig afspiller.

Længere nede i teksten hos Stereophile er der er desuden kommentarer fra brugere af apparatet.

Mvh Peter
Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:
EMM Labs XDS1 blev demonstreret på CES 2010.
Her er et link til Stereophile's hjemmeside med et billede af apparatet uden topplade.

http://blog.stereophile.com/ces2010/emm_labs_xds1/



Man kan se Ed Meitners X-Power strømforsyning til venstre, Esoteric drevet i midten fortil og X-Drive styresystemet til højre
fortil.

Bagtil sidder det keramiske sandwichprint med den nye præcissions-udgave af Ed's egen diskret opbyggede
differentielle DAC, sammen med det nye clocksystem der har bragt jitteren ned i området under 1 picosekund, hvilket er det
mest præcise der findes i nogen kommercielt tilgængelig afspiller.

Længere nede i teksten hos Stereophile er der er desuden kommentarer fra brugere af apparatet.

Mvh Peter

Hm, heftige sager! Hvad mon prisen bliver i Danmark?

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hifi Choice (december 2009) er meget begejstret for XDS1 selvom prisen er pebret.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Hm, heftige sager! Hvad mon prisen bliver i Danmark?



For tiden ligger XDS1 på DKK 178.000,-
Det er mange penge, men alligevel et pænt stykke under markedets allerdyreste afspillere.

Til en trediedel af prisen kan man få konverteren DAC2, som henvender sig til de der primært spiller downloads fra en PC,
Sonos, Squeezebox eller lignende. Det er en løsning, som mange er ved at gå over til.

DAC2 er testet her:
http://www.soundimage.dk/DANSK/TEST-
DANSK/emm%20dk%202m-1.pdf


Mvh Peter
Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted
 
Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Kuritsu skrev:
Wuav, CD'en er død og så kommer der en maskine til dén pris!! Held & lykke:-)

Og hvem fanden siger at cd`n er død



Jeg må indrømme jeg er helt og aldeles uenig med dig, jeg holder mig nok til cder da jeg ikke fatter en dyt af diverse installioner.


Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Kuritsu skrev:
Wuav, CD'en er død og så kommer der en maskine til dén pris!! Held & lykke:-)

Og hvem fanden siger at cd`n er død

Folk der ikke ved bedre, eller er døve



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 20 April 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Phil Gold fra Enjoy the Music har lige testet EMM Labs XDS1:

http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/equipment/0410/em m_labs_xds1.htm

Phil skriver i sin punch line:


"
In short, SACD performance is raised to unmatched levels in my experience, while CD comes closer than ever before to SACD. In every single area of performance, resolution, timing, transient response, decay, image size and depth, frequency response, dynamics and tone color, the XDS1 improves on all digital players I have heard before.

I'm sure one day this machine will be surpassed, and maybe that will be by some future model from Ed Meitner, but for now, this is the state-of-the-art, and as musically satisfying a machine as I could wish. For that reason, and for how it performs in comparison with other expensive hardware, I am forced to admit it represents good value for money too. You can't get there for less."


__________________
Mvh
Peter Steffensen
Sound Defined
Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted
 
Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Så fik EMM Labs XDS1 også The Absolute Sound's Golden Ear Award for 2010:

"It's a rough call in the top rank of digital converters, but the XDS1 offers the most musically realistic reproduction of CD and SACD I've yet heard in natural harmonic detail, dynamic contrasts, and the lifelike subtleties it reveals in classical music and acoustic jazz. It provides a level of musical realism in these areas that I did not believe CD was capable of." Anthony Cordesman, The Absolute Sound.






__________________
Mvh
Peter Steffensen
Sound Defined
Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted
 
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan simpelthen ikke folde min fornuft på nogen måde, som får det til at give mening for mig, at en CD-afspiller skal koste 178.000,- kroner  - Om jeg så havde flere penge, end jeg vidste hvad jeg skulle gøre af, så har jeg svært ved at forestille mig, at det ville give mening for mig at købe sådan en...

Jeg er klar over, at der formentligt ikke bliver produceret særligt mange af den model, at udvikling koster penge, og at den uden tvivl er i stand til at kurere cancer, men helt ærligt!

Hvad med at bruge den slags penge på noget, som gavner verden og sikrer vores børn en ordentlig fremtid? Det er naturligvis lidt rosenrødt og idealistisk, men jeg er vel ikke den eneste, der tænker sådan?!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Heldigvis er der inden for alle områder folk der stræber efter at frembringe det sublime - og der er heldigvis altid købere til det.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes