Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 21:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Nyt HIFI pga. krisen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Køber du mere eller mindre HIFI her i krisen?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
10 [11,36%]
50 [56,82%]
28 [31,82%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 20 August 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Nu når der er økonomisk krise alle steder og virksomheder lukker og folk går fra hus og hjem, køber vi så stadig hifi? Både anlæg og medier.
Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 20 August 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hvor ofte skal der komme en afstemning omkring denne "krise". Jeg tror ikke at det er mere end 6 mdr siden en anden poll blev startet med omkring samme spørgsmål

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 20 August 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Hvor ofte skal der komme en afstemning omkring denne "krise". Jeg tror ikke at det er mere end 6 mdr siden en anden poll blev startet med omkring samme spørgsmål


Her


__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 20 August 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Nu bruger jeg i forvejen ikke mange penge på HiFi.

Jeg ville nok købe mindre, hvis jeg havde økonomisk krise - men jeg mærker personligt intet til krisen. Jeg er tjenestemandsansat, og har fast rente i huset, så der sker ingen udsving her - bortset fra, at brændstof til bilen er blevet billigere end for et par år siden.

Men jeg kender da flere, som er meget truede af krisen...

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 20 August 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Den eneste krise som afholder mig fra at købe mit drømmeudstyr, er først og fremmest diskussionen som skal tages med frøkenen, når jeg vil have en 18" bio-sub ind i stuen Det utroligt lave fribeløb man må tjene ved siden af SU er krise nr 2 :)

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 21 August 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Har sgu ikke hørt om nogen krise. Er prisen på øl gået op?
Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 21 August 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Krise? Sludder, bare se prisen på mælk, det går den rette vej!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 21 August 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Finanskrise er godt = faldende priser på HIFI

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 21 August 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Jeg mærker intet til krisen, men det er også fair nok. Jeg gik nemlig også glip af opsvinget

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 22 August 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Krise? Sludder, bare se prisen på mælk, det går den rette vej!


Mvh.



Nej, det gør den altså ikke - mælk er efterhånden blevet grotesk billigt - en liter skummet til 3,50, det er altså latterligt. Jeg vil gerne betale mere, fx bare 5 kroner for en liter, for at landmændene i det mindste kan tjene LIDT på den. Som det er nu, taber de jo penge, hver gang de går på arbejde.

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 22 August 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Dysterland: Burde de så ikke finde sig en anden profession? Hvis ikke den de er i er levedygtig.
Jeg syntes hellere vi skulle give rengøringsfolk og den slags lidt mere.

Selv giver jeg vist omkring 8kr literen.



Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 22 August 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:
Dysterland: Burde de så ikke finde sig en anden profession? Hvis ikke den de er i er levedygtig.Jeg syntes hellere vi skulle give rengøringsfolk og den slags lidt mere.Selv giver jeg vist omkring 8kr literen.Mvh. l´Blundt


Jo, det kan de da blive nødt til. Og det kan da også være, vi bare ikke skal have mælkeproducenter i Danmark. Jeg synes bare, det er en smule trist, hvis grunden kun er den, at vi skal spare en krone eller to pr. liter mælk (jeg køber for øvrigt også selv økologisk, så den pris er lidt højere - men stadig billigt).

Nå, nok OT fra mig - det skal jo handle om HiFi

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 22 August 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Du har sikkert ret. Og vi burde betale mere - for at holde det i Danmark.
Men den danske forbruger vil betale så lidt som muligt, derfor ender det nok i udlandet.

Og det er en skræmmende udsigt og det er ved at snige sig ind: KINA!
De er totalt ligeglade gift etc., bare det kan sælges. Tjek næste gang du køber jordbær marmelade, det sniger sig ind...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 22 August 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Lindø lukker, vores landbrug går ned. Jo det kører for "butikken" Danmark.

Så en dag er der nul velfærd, masse arbejdsløshed, og ingen HI FI forretninger.

SÅ de 3-500 kr man sparer på billig mælk nu, de skal tilbagebetales med mindst 2 gange så meget når dansk landbrug lukker. Vel at mærke hvert år i fremtiden.

 



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 22 August 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Det er da i bedste fald offtopic.

Når nu man så gerne vil give mere for mælken, hvorfor køber 25-50% af brugerne herinde så deres varer på sites i udlandet????

Når man har så ondt af landmanden, bør man også handle hifi i DK.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 22 August 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Du har sikkert ret. Og vi burde betale mere - for at holde det i Danmark.
Men den danske forbruger vil betale så lidt som muligt, derfor ender det nok i udlandet.

Og det er en skræmmende udsigt og det er ved at snige sig ind: KINA!
De er totalt ligeglade gift etc., bare det kan sælges. Tjek næste gang du køber jordbær marmelade, det sniger sig ind...

Mvh.

Hvorfor bør vi betale mere for at holde det i DK? Jeg kan ikke se nogen god grund.
Mht. fødevarer vil det være billigere for os at købe det feks. af Afrika, samtidig med at Afrika pludselig kan sælge deres varer og måske få lidt styr på økonomien. Så er der måske ikke helt lige så mange der skal dø af sult dernede, og vi slipper for at rende rundt i stalde og kan koncentrere os om det vi er gode til, udvikling.

Hvorfor skal jeg betale mere for mine fødevarer for at en landmand kan opretholde en levestandard der er højere end min Kan deres branche ikke overleve må de finde noget andet at lave!



Mvh. l´Blundt


edit: rettet stavefejl
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 22 August 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hr.joint undskyld l'Blundt

Er det nu ikke lige at sætte det på spidsen.For hvis de skulle levere mælk til os tror jeg sgu ikke de små børn vil få deres daglige ration.Jeg tror heller ikke det er optimalt mht.friskhed hvis det skulle sendes fra Afrika og hertil.Herregud de kan jo ikke engang (mange steder) holde deres traktorer kørende eller deres brønde for den sags skyld.Nej så hellere betale lidt mere for den danske mælk .

Undskyld OT

      carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 22 August 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Nu skal i lige tænke på hvad i siger

Stiger en litter mælk fra 4kr til 5kr. Dvs en prisstigning på 25%, det er MEGET  Bare for at holde en branche kørende........... Prøv så lige at gøre det med ALLE andre brancher i danmark.

Vi lever i et land som ikke går op i forskel behandelse, så skal landbruget kunne hæve deres priser med 25% for at overleve, så burde alle andre også gøre det.

Det ville gøre at en ny cd ville komme op på en pris omk 190,- og en dvd over 200,- En tur fra Ålborg til KBH med DSB ville stige fra 389,- til 486,-. Jeres stofa/ tdc kabeltv ville også skulle stige med 25%, vilket også bliver en del på årsbasis.

Så skal en branche holdes "kunstigt" oppe pga krisen, så burde alle andre brancher også have den mulighed. Staten eller i andre burde også gå ind og betale de penge jeg har mistet på min lejlighed pga det dårlige boligmarkede. For så havde jeg også mulighed for at bruge flere penge og derved være med til at sætte skub i tingene igen, men sådan fungere det desværre ikke



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 22 August 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om at den såkaldte krise får folk til at kigge på prisen. Inden for hvidevarebranchen opererer man med anbefalede udsalgspriser som er helt henne i skoven. Den egentligeSalgspris ligger vel på 50-60% af denne i næsten alle tilfælde.
Inden for hifi branchen er anbefalet udsalgspris MEGET højere på nogen produkter end man kan købe samme vare for i udlandet også tillagt div. afgifter. Det påstås så at man kan prutte om prisen, men det virker meget ugennemsigtigt og smager lidt af bondefangeri. Så hellere købe i udlandet!
Finanskrisen har faktisk medført at salgsprisen i udlandet er faldet, det er ikke sket i lille Danmark.
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 22 August 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Vi lever i et land som ikke går op i forskel behandelse, så skal landbruget kunne hæve deres priser med 25% for at overleve, så burde alle andre også gøre det.



I princippet har du ret - men jeg vil mene, at i dette tilfælde er der allerede forskelsbehandling den anden vej. Og det er kun med mælken, det gælder ikke andre varer fra landbruget - det er jo kun mælk, der har haft det store prisfald, alle andre varer koster jo mere nu, end de gjorde før fødevarekrisen for et par år siden. Havregryn koster fx ca. det dobbelte.

Jeg tror (og har hørt) at supermarkederne bare har bestemt sig for, at de vil have mælken så billigt, så de kan bruge den som tilbudsvare ("se, hvor billige vi er"), nu hvor alle andre varer er ret dyre. Så jeg synes, netop for IKKE at have forskelsbehandling, at mælken burde være dyrere. Supermarkederne har så stor magt, at det ikke bare er almindelig udbud og efterspørgsel, der styrer priserne - i mange tilfælde er det bare supermarkederne, der styrer priserne, hårdt og brutalt. Jeg ved ikke helt, hvad man skal gøre ved det - jeg protesterer bare imod holdningen, at prisen på mælk går den rigtige vej. Mælk er i dag kunstigt billigt, for at skjule, hvor dyre mange andre varer er. Og det er noget fusk.

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes