Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 23:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: HI End DVD kontra Blu-ray (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har for længe siden modificeret min DVD-2900 som beskrevet på sacdmods.com og det har klart løftet ydelsen til high-end på stort set alle medier. Jeg lytter dog pt. mest på DVD-A skiver, som jeg af dovenskab selv brænder med HD materiale købt fra nettet (F.eks. HDtracks.com eller linnrecords.co.uk).

Jeg har haft en del skriverier frem og tilbage med Matthew Anker (ejeren af sacdmods.com) i tidens løb og han har helt klart set lyset i en modificeret DVD-3930.

Det tilskriver jeg særligt tre faktorer:
1. Den implementerer Advanced AL-24 processing (upsampler alt kildemateriale til 192KHz 24bit med en ny udgave af Denons 24bit Alpha processing).
2. Den har dedikerede clocks til audio.
3. Den bruger i forvejen en analog reg. strømforsyning (derudover kommer zapfilter II med sin egen regulerede klasse A strømforsyning).

På alle tre punkter adskiller den sig fra min egen DVD-2900, som altså allerede er high-end.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at Zap filteret er bedre end National's LME Op-Amps

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Forøvrigt har lavet en A/B test tidligere i aften ved højt lydtryk (realisme faktor) og hvor der benyttes samme musik normal CD udgave og SACD/CD udgave af "Jazz at the Pawnshop" afspillet samtidigt og med skift mellem Sony CPD-X505ES kontra Denon DVD-3910..., Sony'en er klart bedre til at levere varen end Denon'en selvom den burde have stor fordel via SACD mediet..., havde et par unge men trænede øre til stede ..., vi var enige der er bare mere ro og væsentlig bedre rumgengivelse på sony'en.

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Er dvd afspillere uden indbygget Harddisk ikke ved at være forældede.

ikke hvis det er kvaliteten man tænker på. Jeg mangler endnu at se en afspiller med harddisk der kommer noget nær det der ligner kvaliteten på den denon 2910 jeg havde engang. Den blev iøvrigt solgt, da den billedmæssigt ikke kunne følge med de mindre modeller.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:
Jeg tror ikke at Zap filteret er bedre end National's LME Op-Amps


Det udsagn bakker du op med hvad?

Bortset fra at nye opamps placeres som en del af det originale filterdesign, som jo altså kan have været skidt fra starten. Langt de fleste implementationer af brick-wall filtreringen foreskrevet af red-book standarden er ikke ligefrem state-of-the-art.

Det er muligt at din nye guld op-amp er meget lineær og i en optimal implementation lyder godt, men det betyder altså hverken at det eksisterende filter udgør sådan en optimal implementation eller at at resten af komponenterne i det filter er noget at råbe hurra for.

Derudover forbliver man ved skift af op-amps slave af den eksisterende strømforsyning, hvilket jo i mange tilfælde er en switch-mode med for lidt filtrering.

I kontrast hertil kommer ZAPfilteret da i det mindste med fuld kontrol over sin implementationskontekst samt egen strømforsyning.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan i øvrigt nævne at jeg også har en CDP-x303es (i store træk opbygget som, og med samme  DAC chips som x505) modificeret med et ZAPfilter II. Filteret løfter ydelsen fra x303 til et helt nyt niveau - som du selv skrev tidligere: Pludselig er der dynamik i stuen.

Jeg må dog samtidig konstatere at ydelsen fra min DVD-2900 stadig er noget bedre på stort set alle parametre.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Mit udsagn bygger på at jeg har højttalere som besidder "monitor" egenskaber der gør det særdels nemt at hører "skidt & snot" fra alt hvad der sidder før dem  eller rettere sagt hvis der er noget som ikke er i orden, er man desværre tvunget til at hører på det

mht. DVD-3910..., kondensatore og modstande det punkt er blevet opgraderet til udmålte 1% typer..., de eksisterende på audio boardet lokaliseret strømforsyninger er optimeret men med eller uden switchmode psu foran er de ikke gode nok..., en diskret opbygget løsning haves, men skal implanteres asap. og ydelsen er bedre end nogen LT sp. reg.

Mht. CDP-X303ES kontra CDP-X505ES ...., forskel mellem de to CDP'er i det at der i X505ES benyttes diskret opbygget strømforsyninger til +/-15VDC, ydermere er der på DAC/Analog boardet to seperate diskret opbygget strømforsyning til DAC'en +5VDC "Digital" og +5VDC "Analog" ..., mht. X303ES tilsvarende strømforsyninger udført med alm. spændings. regulatore.

At en DVD-2900 på "Red Book" kan yde bedre end din Sony tyder på, at du ikke har tilføjet afkobling af el-lytter på strømforsyningsprintet, samt af dem der sidder til de lokale strømforsyninger på DAC/Analog printet ...korrekt ?



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Lån en Blue Ray et eller andet sted. Det vil slå en hver dvd. Selvfølgelig kun på billede siden.

Mvh Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
RAZZER skrev:

Ved godt hva jeg ville vælge her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?annoncetype=& ; ; ; ;produkttype=DVD%2Dafspiller&fritekst=&lokalitet=&am p;am p;am p;am p;prismin=2000&prismax=6000

Ja. Mon ikke du ville vælge Onkyo´en

Jo det er derfor jeg har 2 af dem og kun skal af med en af dem og så må jeg vist heller ikke sige mere, før mine ord bliver opfattet som salg.

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Mit udsagn bygger på at jeg har højttalere som besidder "monitor" egenskaber der gør det særdels nemt at hører "skidt & snot" fra alt hvad der sidder før dem  eller rettere sagt hvis der er noget som ikke er i orden, er man desværre tvunget til at hører på det

mht. DVD-3910..., kondensatore og modstande det punkt er blevet opgraderet til udmålte 1% typer..., de eksisterende på audio boardet lokaliseret strømforsyninger er optimeret men med eller uden switchmode psu foran er de ikke gode nok..., en diskret opbygget løsning haves, men skal implanteres asap. og ydelsen er bedre end nogen LT sp. reg.

Mht. CDP-X303ES kontra CDP-X505ES ...., forskel mellem de to CDP'er i det at der i X505ES benyttes diskret opbygget strømforsyninger til +/-15VDC, ydermere er der på DAC/Analog boardet to seperate diskret opbygget strømforsyning til DAC'en +5VDC "Digital" og +5VDC "Analog" ..., mht. X303ES tilsvarende strømforsyninger udført med alm. spændings. regulatore.

At en DVD-2900 på "Red Book" kan yde bedre end din Sony tyder på, at du ikke har tilføjet afkobling af el-lytter på strømforsyningsprintet, samt af dem der sidder til de lokale strømforsyninger på DAC/Analog printet ...korrekt ?



Aha, du har særlige superhøjttalere som afslører det hele. Det lyder præcis som det mine højttalere er bygget til, samt alle andre hifinørders højttalere, men dine virker altså - tillykke med det.

Jeg har givetvis ikke gyldne ører, så det kan da godt være at du kan høre noget magi i en CDP-xX0Xes som jeg ikke kan. Min tese er nu at min DVD-2900 yder bedre end den gamle Sony fordi den er bygget på DA convertere der var state of the art i 2003, mens Sonyens ikke har været state of the art siden 1992. Siden analog-delen er præcis den samme og ZAPfilteret faktisk gør det helt godt tror jeg nok mest på min egen hypotese.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Hermann. skrev:

Er dvd afspillere uden indbygget Harddisk ikke ved at være forældede.

ikke hvis det er kvaliteten man tænker på. Jeg mangler endnu at se en afspiller med harddisk der kommer noget nær det der ligner kvaliteten på den denon 2910 jeg havde engang. Den blev iøvrigt solgt, da den billedmæssigt ikke kunne følge med de mindre modeller.

Her hos os afløste DVDen reelt først VHSen da der kunne optages på harddisk. Vores DVD indtil da blev brugt minimalt. Jeg skønner at DVDen bruges max 20 % af tiden og Harddisken min  80 % af tiden. Det er et tæske praktisk produkt, for den travle børnefamilie. Når vi skal have Blueray er det en ultimativ betingelse at der er indbygget brænder og Harddisk. Jeg så at elgiganten havde ny Philips model Blueray for 995 kr i denne uge. 

Jeg vil gætte på at man inden for måske 3 år kan få en blueray med harddisk (>500GB)/brænder af anerkendt fabrikat for ca 4000 kr, og så bliver Blueray interessant for familien DK, men først da.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Her hos os afløste DVDen reelt først VHSen da der kunne optages på harddisk. Vores DVD indtil da blev brugt minimalt. Jeg skønner at DVDen bruges max 20 % af tiden og Harddisken min  80 % af tiden. Det er et tæske praktisk produkt, for den travle børnefamilie. Når vi skal have Blueray er det en ultimativ betingelse at der er indbygget brænder og Harddisk. Jeg så at elgiganten havde ny Philips model Blueray for 995 kr i denne uge. 

Jeg vil gætte på at man inden for måske 3 år kan få en blueray med harddisk (>500GB)/brænder af anerkendt fabrikat for ca 4000 kr, og så bliver Blueray interessant for familien DK, men først da.

Nu skal man generelt passe på med at overføre éns eget specifikke behov til andre, vi bruger vores anlæg vidt forskelligt. Der blev spurgt til afspilnings-kvaliteten, og her er jeg helt enig med Brasch, der findes ingen DVD-afspillere med indbygget harddisk-optager der er tilnærmelsesvist samme kvalitet som de bedste rene DVD-afspillere i 3000,-s klassen (i nypriser!).

Udviklingen går iøvrigt en helt anden vej, nemlig til tv-modtagere med indbygget harddisk. Det er bedre og mere praktisk, end at have optageren i et eksternt produkt. Det er upraktisk at have film/musik afspiller og tv-modtager bygget sammen, da forældelseshastigheden er ret forskellig. Man må vænne sig til at udviklingen går hurtigere og hurtigere, og ikke mindst at markedet bliver mere og mere spredt - forstået på den måde at for 10 år siden skulle der sidde en analog tv-tuner i, og så var det dét. I dag kan der sidde enten analog eller digital tuner, den digitale kan være DVB-C, S eller T, der kan være lokale forhold der skal tages højde for for hver tuner, du kan ikke få en sat-modtager til både Viasat og CD osv osv osv. Derfor er det ganske enkelt en forældet tankegang at harddisk-optageren skal sidde i DVD-afspilleren.

Så hvis du mener at DVD-optagere uden indbygget harddisk er forældede, så er det faktisk dig der er bagud - det er bare SÅ "midt-nullerne"...  Fremtiden ligger i mere adskilte komponenter (heldigvis!)

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Hermann. skrev:
Her hos os afløste DVDen reelt først VHSen da der kunne optages på harddisk. Vores DVD indtil da blev brugt minimalt. Jeg skønner at DVDen bruges max 20 % af tiden og Harddisken min  80 % af tiden. Det er et tæske praktisk produkt, for den travle børnefamilie. Når vi skal have Blueray er det en ultimativ betingelse at der er indbygget brænder og Harddisk. Jeg så at elgiganten havde ny Philips model Blueray for 995 kr i denne uge. 

Jeg vil gætte på at man inden for måske 3 år kan få en blueray med harddisk (>500GB)/brænder af anerkendt fabrikat for ca 4000 kr, og så bliver Blueray interessant for familien DK, men først da.

Nu skal man generelt passe på med at overføre éns eget specifikke behov til andre, vi bruger vores anlæg vidt forskelligt. Der blev spurgt til afspilnings-kvaliteten, og her er jeg helt enig med Brasch, der findes ingen DVD-afspillere med indbygget harddisk-optager der er tilnærmelsesvist samme kvalitet som de bedste rene DVD-afspillere i 3000,-s klassen (i nypriser!).

Udviklingen går iøvrigt en helt anden vej, nemlig til tv-modtagere med indbygget harddisk. Det er bedre og mere praktisk, end at have optageren i et eksternt produkt. Det er upraktisk at have film/musik afspiller og tv-modtager bygget sammen, da forældelseshastigheden er ret forskellig. Man må vænne sig til at udviklingen går hurtigere og hurtigere, og ikke mindst at markedet bliver mere og mere spredt - forstået på den måde at for 10 år siden skulle der sidde en analog tv-tuner i, og så var det dét. I dag kan der sidde enten analog eller digital tuner, den digitale kan være DVB-C, S eller T, der kan være lokale forhold der skal tages højde for for hver tuner, du kan ikke få en sat-modtager til både Viasat og CD osv osv osv. Derfor er det ganske enkelt en forældet tankegang at harddisk-optageren skal sidde i DVD-afspilleren.

Så hvis du mener at DVD-optagere uden indbygget harddisk er forældede, så er det faktisk dig der er bagud - det er bare SÅ "midt-nullerne"...  Fremtiden ligger i mere adskilte komponenter (heldigvis!)

Det kan der måske være noget om at fremtiden er adskildte komponenter, sådan har det været længe med HIFI anlægget. Det var sådan set helt OK med indbygget harddisk i TVet, men så er muligheden for at gemme på DVDer vel bortfaldet. Noget af det smarte er da netop at man kan rense en TV udsendelse for reklamer, ind- og afløbsstykke og så brænde en kopi for at skabe mere plads på harddisken. Ingen kan se om der har været reklamer i filmen efterfølgende.

Jeg står netop foran at købe fladskærmstv og her er der ikke indbygget harddisk i nogle af dem jeg har higget mest på (Sony v5500 og w5500 i 52" og panasonic plasma 50") Her prioriteres størrelsen nok højt, men det er også meget væsentligt at vi de næste formodentlig 10 år slipper for diverse bokse ved siden af tv'et. Jeg går ud fra at vores nuværende DVD/HDD en Sony 710 kan forbindes via scart. Indtil nu har vi haft 28" 3/4 philíps billedrørstv, og det virker stadig fint. Jeg har ingen indvendinger mod den billedkvalitet den leverer, den er helt OK, men skærmen måtte gerne være større og i bredformat. Så vi køber nok på et tidspunkt en ny DVD/HDD recorder med HDMI og indbygget digital tuner som supplement til fladskærmen.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Er dvd afspillere uden indbygget Harddisk ikke ved at være forældede.



Nej. Jeg har endnu tilgode at se en dvd-optager med fokus på god dvd-afspilning. Det er altid noget der bare er der, og som f.eks. aldrig kan noget så simpelt som at de-interlace PAL dvd-film korrekt.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Hermann. skrev:

Er dvd afspillere uden indbygget Harddisk ikke ved at være forældede.



Nej. Jeg har endnu tilgode at se en dvd-optager med fokus på god dvd-afspilning. Det er altid noget der bare er der, og som f.eks. aldrig kan noget så simpelt som at de-interlace PAL dvd-film korrekt.

Måske men egentlig interesserer det mig ikke det fjerneste. Det afgørende må være at man kan slutte sin optage apparat til tvet og optage programmer der skal ses på senere tidspunkt. Den tid af den samlede tid, en DVD/HDD recorder bruges til at se købte film er lille. Hos os måske max 10 % af tiden. Langt hovedparten måske 80 % af tiden bruges til at se materiale der ligger på harddisken. de sidste 10 % bruges på optagen DVDer.

Børnefamilierne har taget DVD/HDD en til sig. Den er praktisk, langt nemmere end VHSen og her kan selv den bedste kvalitet af blueray ikke konkurrere, for det er ikke de parametre den bedømmes på, men på bekvemmeligheden og brugervenligheden. Og hvis man vægter sådan er en DVD uden harddisk forældet, ligesom en blueray er det når der ikke er optagemulighed. Men det med optagemulighed skal nok komme, og så bliver blueray et interessant medie men først da.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes