Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 22:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Spm. til HDD optager (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

 

 

 

 
Hej

Jeg synes jeg er ved at have styr på det hele når det gælder det digitale signal. Både det som sker i 2009 og 2012.

Der hvor jeg så er lidt forvirret er når vi snakker om at optage. Jeg kan så forstå at det er et digitalt signal der er tale om.

Der er mange DVD/HDD optagere der IKKE har en digital tuner. Kan disse optagere bruges efter vi skifter signal i 2009 og 2012? Kan de optage det digitale signal efter 2009 og 2012?

Hvad så med de DVD/HDD optagere som har en digital tuner indbygget. Indtil videre har jeg kun set dem med DVB-T tuner. Hvordan ser det så ud med DVB-C og DVB-S osv? Får vi brug for dem efter 2009 og 2012 eller er det nok bare at have en med DVB-T?
Ydermere så er det vel også en MPEG2 tuner der sidder i de DVD/HDD optagere som bliver solgt i dag. Vil det så betyde at der skal en ny optager til med MPEG4 tuner i for at kunne optage det digitale signal? Vil man stadigvæk kunne bruge sin DVD/HDD optager med DVB-T efter 2012?
Jeg har hørt at når man har en fladskærm med indbygget digital tuner(både DVB-T og DVB-C), så kan man kun optage ned på sin DVD/HDD optager hvis det program man vil optage fra bliver vist på skærmen. Er det rigtigt?
Jeg håber det er sådan at man kan optage fra én kanal og samtidigt sidde og så på en anden kanal. Er det sådan allerede?

For at optage i fra en HD kanal hvor man stadigvæk beholder kvaliteten, så er man vel nødt til at have en MPEG4 tuner. Er man ikke? Først og fremmest i fladskærmen, men skal man så også have en i sin optager?

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes