Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 20:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Nærigrøvens bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Og så det det store spørgsmål: Hvordan lyder det nu?



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

Og så det det store spørgsmål: Hvordan lyder det nu?



Tjaaa, svaret må foreløbig stå hen i det uvisse, min Behringer er lånt ud, så jeg ved det faktisk ikke.
Jeg ved heller ikke om jeg reelt vil kunne høre forskel, men vi får se...en dag....sikkert....måske


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Foranlediget af Henrik W´s tråd, hvor han kom ind på strømforbruget, tog jeg mig sammen og fik sat min forbrugsmåler på.

Ved sådan normalt lytteniveau bruger den ca. 70W, så det er nu ikke så voldsomt.

Jeg valgte en DVD med dts og havde aktiveret opskalering, opkonvertering samt THX Ultra2, så jeg regner med den havde gang i de fleste kredsløb .

Jeg bliver mere og mere glad for den, det hjælper godt på almindeligt TV-signal, når det lige får en tur igennem 876´eren .

De ting som jeg mangler i denne omgang:

1. Få udvidet hullet i bagsiden på Montanareolen, det meste skal sikkert af.
2. Evt. få lavet et par blæsere til bedre luftcirkulation
3. Lavet podie til skjul af alle kabler ved siden af reolen samt plads til pladespiller
4. Overtale konen til punkt 3
5. Indkøbe Full-HD projektor (p.t. Sony VPL-HW10)



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

haha, jeg kan godt lide punkt 4
De kvindfolk
Men jeg tror det er et af de mest underlige anlæg jeg har set herinde ?
Rigtig fedt, kreativt tænkt med en loftsub?! Og navnet til den er også bare vel tilpas og råt til 4x15" basenheder!
Men jeg kan godt lide dit setup, det er altså rigtig fedt når man gør tingene på en unik måde!
men to ting?
1. Et af billederne med alle de højttalere, hvorfor havde du så mange af den samme slags?
2. 24" sub?! Hvor kan man købe sådan et bæst, hvad koster det og hvad vejer det?!
(Bruger "det" fordi det er hvad det er )
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Bungi skrev:
haha, jeg kan godt lide punkt 4
De kvindfolk
Men jeg tror det er et af de mest underlige anlæg jeg har set herinde ?
Rigtig fedt, kreativt tænkt med en loftsub?! Og navnet til den er også bare vel tilpas og råt til 4x15" basenheder!
Men jeg kan godt lide dit setup, det er altså rigtig fedt når man gør tingene på en unik måde!
men to ting?
1. Et af billederne med alle de højttalere, hvorfor havde du så mange af den samme slags?
2. 24" sub?! Hvor kan man købe sådan et bæst, hvad koster det og hvad vejer det?!
(Bruger "det" fordi det er hvad det er )


Kalder du mit setup underligt ?
Ja, nogle vil nok kalde mig bindegal .

ang. spørgsmål
1. Jeg fik et godt tilbud jeg ikke kunne sige nej til , så jeg fik prøvelyttet og så har jeg solgt de fleste igen.

2. Jeg har købt den brugt, koster en mindre formue, vægt ? fire ryghvirvler.

Jeg er efterhånden ganske godt tilfreds, men desværre har jeg ikke umiddelbart mulighed for mit største ønske, en rigtig hjemmebio (eget rum) .



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Jeg undskylder, det mest unikke ville nok have været bedre 
Den ide med subben i loftet er altså bare genial!

Nej, eget rum ville være optimalt, går jeg skam også tit og ønsker.. 7 gulvhøjttalere på 12 kvardratmeters værelse er ikke optimalt
I har ikke en kælder eller loft der eventuelt kunne sættes i stand, som ikke allerede bruges?
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Ifht. elektroniske EQ-filtre på Grond:

Vær opmærksom på at hvis du hæver fx. 13 dB kræver du voldsomt meget mere kraft af din forstærker. Kan ikke lige huske hvor meget ekstra saft der er i den du bruger  - men 10dB løft kræver 10 x mere power, 3 dB kræver dobbelt op.

altså.. hvis du spiller 75dB med 20w og vil hæve til 85dB kræver det 200 w. Vil du hæve 3dB mere er det dobbelt = 400W.

Hvis de 75dB ved fx.35hZ kræver 40W. kræver 13 dB mere (88db) ved 35Hz.800Watt...

Derfor skal man være opmærksom på bredden af filtrene også.

Så dit hæve-filter på 13dB kræver en super amp.

Så kan man overveje at sænke alt andet omkring de dybeste huller... eller regne på hvor meget man tør booste gain´et.

Mvh. Offcourse

 

(PS.. skal jeg afmontere Behringer´en og lægge den klar til "home-coming"?)



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:

Ifht. elektroiske filtre på Grond:

Vær opmærksom på at hvis du hæver fx. 13 dB kræver du voldsomt meget mere kraft af din forstærker. Kan ikke lige huske hvor meget ekstra saft der er i den du bruger  - men 10dB løft kræver 10 x mere power, 3 dB kræver dobbelt op.

altså.. hvis du spiller 75dB med 20w og vil hæve til 85dB kræver det 200 w. Vil du hæve 3dB mere er det dobbelt = 400W.

Hvis de 75dB kræver 40W. kræver 13 dB 800Watt...

Så dit hæve-filter på 13dB kræver en super amp.

Så kan man overveje at sænke alt andet omkring de dybeste huller... eller regne på hvor meget man tør booste gain´et.

Mvh. Offcourse

 

(PS.. skal jeg afmontere Behringer´en og lægge den klar til "home-coming"?)

Hmm....Jeg har aldrig tænkt over hvordan man regulerer de forskellige niveauer .

Fatter ikke hvordan det kan give så stor effektforbrug, det er jo ikke andet end en Equalizer ?

Anyway, så takker jeg for info, det skal jeg have i tankerne .

 

Ang. PS: Jeg kunne godt tænke mig, at prøve den herhjemme, hvis det er OK med dig , det kan jo tænkes den efterfølgende bare skal tilbage til din stue, hvor den er faldet godt til .

 



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Det er netop fordi det er en parametrisk equalizer.

Man vælger et mere eller mindre smalt frekvens-område og fortæller via filteret at det område skal boostes med fx. 13 dB - det giver så et krav om 13dB mere lyd i det område - hvilket medfører de øgede krav til Watt-effekten
.
Forholdet mellem watt og dB er jo "lumsk" fordi det stiger så hurtigt. (logaritmisk)

Forskellen på en 100w forstærker og en 1000w forstærker er kun 10dB målt i dB.

Og 13dB giver så forskellen på 100w og 2000w.... Uha...  (igen forudsat at man ønsker at booste et frekvensområde med 13dB, og at det ved "normal" drift kræver 100w at opnå et givent dB-niveau)

Generelt er "reglen":

+3 dB kræver dobbelt effekt.

+10dB kræver 10 x mere effekt.

+13dB er altså x10 og x 2...

(dB-skalaen er nemlig logaritmisk.. hvorimod watt-skalaen er lineær)


Og balladen er også, at det man sænker ikke automatisk kan overføres til det man booster..
derfor er det bedst at sænke sig så meget som muligt til fornuftige resultater, og herefter booste sig til det sidste.. og generelt holde sig under 10dB boost, da det ofte er hvad man kan forvente er muligt af en forstærker i korte perioder.. Hvis man ikke har en totalt vild forstærker med masser af kræfter, og enheder der kan tage alle kræfterne.

Håber det gav mening..
mvh. Offcourse



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Det er netop fordi det er en equalizer.
Man vælger et mer eller indre smalt frekvens-område og fortæller via filteret at det område skal boostes med fx. 13 dB - det giver så et krav om 13dB mere lyd i det område - hvilket medfører de øgede krav til Watt.
Forholdet mellem watt og dB er jo "Lumsk" fordi det stiger så hurtigt.

Forskellen på en 100w forstærker og en 1000w forstærker er kun 10dB målt i dB.

Og 13dB giver så forskellen på 100w og 2000w.... Uha...

+3 dB kræver dobbelt effekt.
+10dB kræver 10 x mere effekt.

+13dB er altså x10 og x 2...

(dB-skalaen er nemlig logaritmisk.. hvorimod watt-skalaen er lineær)


Og balladen er også, at det man sænker ikke automatisk kan overføres til det man booster..
derfor er det bedst at sænke sig så meget som muligt til fornuftige resultater, og herefter booste sig til det sidste.. og generelt holde sig under 10dB boost, da det ofte er hvad man kan forvente er muligt af en forstærker i korte perioder.. Hvis man ikke har en totalt vild forstærker med masser af kræfter, og enheder der kan tage alle kræfterne.

Håber det gav mening..
mvh. Offcourse

Nope, det gjorde det ikke .

For jeg går ud fra selv korrigeringen sker i indgangssignalet til forstærkeren, derfor burde det ikke give sådan en øget belastning.....hmmmm...og dog.....er sgu forvirret .

 

 



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:


Nope, det gjorde det ikke .

For jeg går ud fra selv korrigeringen sker i indgangssignalet til forstærkeren, derfor burde det ikke give sådan en øget belastning.....hmmmm...og dog.....er sgu forvirret .

[/QUOTE] Bare tag det helt roligt - hvis du ellers har et passende nivau på din sub, så er problemet begrænset - Essensen af fornuftige filtre er at man skal forsøget at lægge "target kurven" på en måde så man ikke forstærker mere end 3-6 dB, mens kan sagtens kan dæmpe rigtig meget. Tilsidst skal niveauet jo indpasses til resten , hvilket din flotte nye reciver kan hjælpe dig med. Derudover kan det være rigtig fornuftigt at gå efter så få filtre som muligt, også selvom det måske koster lidt på resultatkurven.

Håber det hjalp lidt



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hvis vi vælger at tage et frekvens-sweep som signal-mæssigt er niveau-lineært ved 75dB fra 0-200Hz, så giver det i praksis den ikke-lineære frekvens-respons-kurve du har målt, med toppe og dale alt efter rummets og subbens formåen og indbyrdes indvirkning.

For at får det lineære signal til at give et boost på 10dB, for at få et resultat i rummet der er lineært - øger man så signalet med 10dB i det krævede frekvens-område - og det giver et krav til forstærkeren på 10x mere kraft for at "få det ud" i praksis - igen kun i det ændrede frekvensområde.

Signalets øgning giver jo netop fx. 10dB højere signal som skal forstærkes af forstærkeren - hvilket den så prøver at få ud med 10dB mere effekt..

hvis forstærkeren vel at mærke kalder sig "lineær" (Du ved - HiFi)  bør den tillempe udgangs-signalets frekvensgang til indgangs-signalet.

Og da der er så stor forskel på watt-skalaen og dB-skalaen (lineær vs. logaritmisk) stiller det de ekstraordinære krav om mere saft og kraft, også selv om 8eller netop fordi) det er linie-signalet der korrigeres "inden" forstærkeren.

Og hvis rummet har "suckout" / negativ roomgain / dæmpende eigenmodes etc.(forhold mellem bølgelængde ved given frekvens og rummes dimensioner kan enten dæmpe eller forstærke særlige frekvensområder. Særligt påvirkende ved lave frekvenser, som har lange bølgelængder.

Og herudover har Andvare fat i noget - dæmning er mer realistisk / korrekt end øgning - og få filtre giver potentielt bedre lyd end mange.
Regn med aat behandlingen i behringeren vil vise sig som om den står ca-. 30 cm. længere væk - det finder din dejlige receiver selv ud af - behandlingen i elektronikken tager så lang tid som det tager lyden at rejse ca. 30 cm.. og det vil den registrere. Og så passer lyden igen i tidsdomænet.

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig til jeg får afprøvet virkningen af Behringeren, men skal lige have en mere fast aftale med Offcourse .

I mellemtiden har jeg så fået sat pladespilleren til: Altså enten har jeg glemt hvor godt det lyder med pladespiller eller også er mit anlæg blevet meget bedre, siden jeg for nok 12-14 år siden lyttede til plader sidst, det er nok en kombination. Men hvor er det fedt, den er sat op (konen har ikke opdaget endnu eller også har hun bevidst undladt konfrontationen ).

Sidder lige og nyder den GAMLE Gnags X, sh*t den er over 25 år gammel .



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Jeg glæder mig til jeg får afprøvet virkningen af Behringeren, men skal lige have en mere fast aftale med Offcourse .

I mellemtiden har jeg så fået sat pladespilleren til: Altså enten har jeg glemt hvor godt det lyder med pladespiller eller også er mit anlæg blevet meget bedre, siden jeg for nok 12-14 år siden lyttede til plader sidst, det er nok en kombination. Men hvor er det fedt, den er sat op (konen har ikke opdaget endnu eller også har hun bevidst undladt konfrontationen ).

Sidder lige og nyder den GAMLE Gnags X, sh*t den er over 25 år gammel .

Tillykke tillykke.....jeg tror at det er nostalgien der spiller dig et puds....nej der er noget med at lydne fra en grammofon plade lyder noget varmere end en CD....hmm jeg downloader alt mit musik.... 



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Lyden virker mere blød og varm, uden den til tider skinger lyd, man af og til oplever fra digitallyd, fedt når ens pladespiller er udstyret med det dersens placebofilter, det virker godt .

Et lille tips til dem med Onkyo 875/876 og sikkert også 905/906, vil man ændre på billedjusteringerne, så hold displaytasten nede i ca. 5 sekunder, og man har justeringsmulighederne på skærmen sammen med kildebillede, man kan også via setupmenuen får de frem (ihvertfald på 876).



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hvordan får man skjult dette her ?


hmmmmmmm............

Jo, man bygger da et podie til pladespilleren.


Den er godt nok ikke færdig, men punkt 4 i min plan slog også fejl


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Fedt med lidt nostalgi i stuen.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Skal da nok blive nydeligt! Jeg gad godt have en DP-57'er istedet for min Thorens :) MEn den 47'er er nu også meget fed. Hvad har du på af pu?

__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Hvordan får man skjult dette her ?


hmmmmmmm............

Jo, man bygger da et podie til pladespilleren.


Den er godt nok ikke færdig, men punkt 4 i min plan slog også fejl

Sådan der! så fik du gang i dit projekt eller?

Havd var pkt. 4 i din plan?



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

At få konen til at acceptere punkt 3

3. Lavet podie til skjul af alle kabler ved siden af reolen samt plads til pladespiller

Podiet er lavet (i hvert fald påbegyndt), men hun vil sgu ikke have det i stuen .

Nå men det tager jo lidt tid, at få det flyttet ud igen, så jeg må jo bare få lyttet intenst til ploven, som er udstyret med en grado (HenrikW).


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes