Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 16:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: StueBio 7.1 - biamp B&W 803s2, 106"lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 20 September 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  



















Hej alle bio-rødder derud.   <font style="color: rgb(0, 102, 0);" size="5">Se nyeste setup på side 28.Den her viste hjemmebio er et forsøg på at maksimere kvaliteten indenfor et minimalt budget. Næsten alt er brugt eller second-hand - hvilket pt. vil sige at jeg har fået langt over dobbe,t så meget for pengene som ved nykøb.Opgraderinger sker efter princippet om at sælge noget før der købes ind.<br style="font-weight: bold;"><span style="font-weight: bold;">Herudover opgraderes ud fra devicen "du er svageste led - BYT"...</span>

Jeg har savlet over diverse kælderprojekter og konefri modeller. (Hans J med hans multi-Keff, Dief, Erla, Ingeniøren og mange mange andre).

Det kan jeg ikke leve op til - slet ikke med kone, 2 børn, 2 hunde, 1 kat og 1 hest... De skal jo også være med i både tid og budget-regnskabet. Jeg har derfor samlet sammen over tid, og nu falder tingene på plads med en sidste kraft-anstrengelse.

I anden sammenhæng (anden tråd her på Hifi4all om DIY) kom jeg ind på at jeg havde modificeret en B&O Beovox S45 højtaler så den passer ind i et 43 cm. rack som fronthøjtaler.Det har givet mig blod på tanden i forhold til at lave en lille "nede på jorden"-tråd om mit surround som det ser ud idag - i en ellers kone-indrettet stue. (WAF= Wife Approval Factor)Har tidligere levet i 10 år med en gang kombi-JVC surround i kasse med 3-cd changer og Dolby Pro logic samt de der plastik/pap-højtalere der fulgte med...Så faldt jeg over et par B&W 602 S2 som svigerfar skulle "af med".(Han opgradere lige sin stue da han gik på pension - nye B&W hele vejen rundt i 7.1, 40"Sony-X-model og Sony 5200-ampén samt PS3 til film og børnebørn..(mine))De B&W´ere tog jeg til mig .. snedkererede centeren selv, snappede et par B&W baghøjtalere for under 1K brugt, samt den onde sub - også brugt.Så fandt jeg Denon´en her i Hifi4all under køb-salg, og nu kører det. [Edit] Har opgraderet til 7.1 Surround - fandt lige 3 "baghøjtaler-erstatninger" i mit lager af dims.Nu er det super fedt - har kun lige smuglyttet til THX´s Tex-demo i <span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 255, 0);">DTS-ES</span> - han snurrer lige om bag sofaen og banker - gør han - ham Tex. Cool og faktisk en fed upgrade trods ringe højtalere. Deler dem ved 100Hz. så de ikke dør!. Se nye pics i denne post.Venter nu på en PS3 til BluRay og lidt "pligt-spil" med sønnike på 8 år.

På den konto er receiveren allerede skiftet, ,og min sub afventer en bytter.

<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 0, 255);">EDIT: Nu med PS3 og 4xBodyshakers under sofaen - se side 4.</span><span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 51, 255); font-style: italic; text-decoration: underline;"></span>

EDIT: nu med Onkyo TX-SR805 receiver samt B&W ASW675 Subwoofer - se side 20

Edit: nu med projektor - Sanyo PLV-Z5 HD 720p projektor på 90"/2 meter bredt "Ikea-lærred" - Det bredeste  "Tupplur"-mørklægningsgardin i "kontrast-grå". Men flot er det.. særligt til prisen************************************************************ *****************Her er en liste over udstyret idag:<span style="font-weight: bold;">TV:   Philips 37PF9830.</span>      &n bsp; Tidligere topmodel i 35K-klassen, Full-HD panel 1920x1080, input op til 1080i.        Ambilight 2, PixelPlus 2HD.

<span style="color: rgb(0, 255, 0); font-weight: bold;">Projektor</span>:
          
       
<!-- Message --> Det er nu en Sanyo Plv-Z5 720p projektor.. - se side 19.. og 21<span style="font-weight: bold; color: rgb(255, 0, 0);">Receiver: </span><span style="color: rgb(255, 0, 0);"></span> Nu med <span style="text-decoration: underline;"><span style="font-style: italic;"><span style="font-weight: bold;">Onkyo TX-SR805. se side 20.</span></span></span>

<span style="text-decoration: underline;"><span style="font-style: italic;"><span style="font-weight: bold;">7 x 180W/6ohm</span></span></span>

<span style="text-decoration: underline;"><span style="font-style: italic;"><span style="font-weight: bold;">DTS-HD-MA samt DD-Plus etc. via HDMI-</span></span></span>

<span style="text-decoration: underline;"><span style="font-style: italic;"><span style="font-weight: bold;">THX-Ultra 2 certificeret til store rum etc.</span></span></span><span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 51, 255); font-style: italic; text-decoration: underline;"></span>


<span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 51, 255); font-style: italic; text-decoration: underline;"></span>


<span style="font-weight: bold;">Video: JVC HR-J758</span>      &nbs p;   Topmodel, Eisa-vinder engang i 1997. Nicam/A2 digital stereo. 3R/B.E.S.T. billedforbedring.          Output via Scart-kabel med RGB, samt RF-tuner (videresender bl.a. DVD samt  Sat. til          resten af husets tvér (3 stk.)<span style="font-weight: bold;">DVD: Philips DVP5900</span>      &nbs p;   Opskalerende video med HDMI. Opskalerer til 1080i.            CD-audio via PCM output 96kHz. PCM audio og Digital Koaksial audio ud.<span style="font-weight: bold;">Sat.Box: Canal Digital (Sagem) HD box.</span>           HD-sattelit-receiver med HDMI og Komponent output på 1080i         & nbsp; PCM og AC3 digital output, DolbyDigital via Digital Koaksial kabel.          &nbs p;NYT: Profi-gold stereo-RCA-kabler til receiver - så jeg kan køre den         &nb sp; digital SAT-radio uden om TV´et. <span style="font-weight: bold;">Spil:     </span>                     <span style="font-weight: bold;">Playstation 3</span> <span style="font-weight: bold; color: rgb(255, 0, 0);">m. 250 GB intern HDD</span>            Video og Audio via HDMI @ 1080i / 720p alt efter spil / Bluray film format              Sing-star mikrofoner til de østrogenplagede, og Buzz-knapper til de barnlige.

              2½" USB-HDD på ynkelige 4GB med blandet musik fra "hovedkilden" inde ved min pc.               (Nemt at skifte musikken ud!)<span style="font-weight: bold;">Medier: 250 GB. USB2.0 Ekstern Harddisk - bor på toppen af mit TV....</span>               Den ligger på toppen af TVét. Har alukabinet og det hele.. og samme blå lys som TVér.               Lyset ses dog ikke når man ser TV / Film etc.             Kører via USB indgangen på TVét. Får også strøm herfra, da det er en 2½" model der kan            køre fra strøm via USB. Har MP3-katalog og AVI-film. Har også JPG-billeder. Vises via         &nb sp;  Philips Media Interface.               Mit Olympus Camedia C-750 digital-kamera viser også lystigt fotos via USB-indgangen.       &nbs p;    Herudover tager TV´ets kortlæser både SD og divers andre memorykort direkte.<br style="font-weight: bold;"><span style="font-weight: bold;">Remote: Philips multi-remote medfølgende tv.</span>              Er programmeret til at betjene Video, DVD og Sat.box.             <span style="font-weight: bold;">    Pioneer remote</span><span style="font-weight: bold;">Højtalere:</span> Front / Stereo: 2x B&W 602 S2.   2-vejs, 1" diskant, 7" bas. 52-20.000 Hz. +/-3dB.               Center: Modificeret B&O Beovox S45. 3-vejs. 38-20.000 Hz. (+/- ? dB.)             <span style="color: rgb(0, 0, 255); font-weight: bold;">Edit:   Subwoofer: B&W ASW675 - +/-3dB v.22-150Hz.</span>                Sidekanaler: 2x B&W DM302 72-20.000 Hz. +/- 3dB. Eisa-vinder 1996/97               Bagkanaler: 2 x JVC-reol-HTér somt pt. 2 er modificeret - nu 12 cm. høj.

                ( ligger langs min radiator. Virker fedt hele  sofaen hen!)<span style="font-weight: bold;">HT-kabler: </span>TaraLabs Prism Nexa dobbelt "biwire" kun til bassen til fronten.


                   <span style="color: rgb(255, 0, 0);"> Edit:</span>  <span style="font-weight: bold;">AudioQuest Crystal 2 Hyperlitz til diskanten til fronten.</span>

                     TaraLabs Prism Nexa enkelt-wire til center.                     <span style="font-weight: bold;"></span>


                  30 kr./m. hvidt ??-HT-kabel til baghøjtalerne (HFK anno 1997)           

<span style="font-weight: bold;">Standere: </span>   VM acoutics højtalerstandere<span style="font-weight: bold;">Signalkabler Audio:</span> DVD --> Receiver: QED Qunex2 - 2 x RCA-signal-kabel a´1 m.Subwoofer-kabel: QED Quontour MP-SW kabel. (utroligt godt men lille/tyndt kabel)DVD + SAT Audio --> TV, samt TV Audio out-->Receiver: G&BL High-end Koaksialt digitalkabel,                aktive(?), forsølvede ledere, dobbelt skærmet. PS2 og PS3 Audio: Noname SPDIF Optisk digitalkabel, alm. model.HTPC-->TV: RCA-stereokabel (Billigt high-end m. god skærm og guldstik. 20m.)VCR: Trippelskærmet SCART-kabel med guldstik - stereo.SATbox: Stereo-Audio out med Profi-Gold Stereo-sæt, RCA-signal kabel, 1m.<span style="font-weight: bold;">Signalkabler Video:</span>Sat-box-->TV: Komponent Video Kabel - 3xKoaksial-kabler(Blå-Rød-Grøn) med guldstik @ 1080i. PS3 planlagt til HDMI @ 1080iDVD-->TV: HDMI--> DVI ProfiGold kabel @ 1080i PS2 video: S-video out kabel til scart-adaptor med guldstik (Meget bedre end komposit video)VCR-->TV: Trippelskærmet SCART-kabel, guldbelagte stik.DVD-->VCR: Dobbeltskærmet SCART-kabel m. guldbelagte stik. SAT-box-->VCR: Dobbeltskærmet SCART-kabel med guldbelagte stik.HTPC-->TV: S-video kabel - god kvalitet (20m.)

<span style="color: rgb(0, 0, 255); font-weight: bold;">EDIT:</span><span style="font-weight: bold;"> </span>12M Supra HDMI HF100 til HD-projektor. Virker også med 1080p på de 2. meter.<span style="font-weight: bold;"></span><span style="font-weight: bold;">Test / Kalibrerings-DVDér:</span>The Calibrator 6.1. Har 3 diske, 1 x DVD med video og surround-del, 1 x CD med PCM, 1 X CDtil HTPC. inkl. bla. HD-testfiler.

HD DVE på BluRay<span style="font-weight: bold;">DEMO-DVDér:</span>THX / DTS demo disk ver.2 (Inkl. bl.a. WOW! og StarWars Podracer, samt 20-30 x THX og DD introer)


THX / DTS demo disk ver.8 samt THX / DTS demo disk ver.9 (Mange af de nyeste klip fra bl.a. Hero, Master and Commander etc.)DTS audio refference and setup disk (5 musiknumre surround samt 15-20 test-toner til surround)Mange alm. DVDér: Starwars-serien, Alien-serien, Terminator-serien, Ringenes-herre trilogien etc.<span style="font-weight: bold;">Pynt:</span>Alt er trukket gennem Alu-skinnen købt fra hedengangne AlfaView op til TVét. Der er ikke plads til et ku..hår mere inden i den .Herudover diverse "Cow-parade-køer" - de er fjollede men sjove... kan egentligt meget godt lide det tossede ved dem************************************************************ ***************Jeg sender digital-lyden fra Sat og DVD over mit TV, da der jo ikke er lyd med i hverken kompositvideo eller DVI. Lyden sendes så videre via output.stik til receiveren. Vireker både med DTS-ES og DD-EX surroundformaterne, samt alm. PCM-stereo lyd til ProLogic2-dekoderen i receiveren. 

<span style="font-weight: bold;">EDIT: Nu med HDMI input med alle de nyeHD lydformater - og stadig de gamle via Toslink.</span>En pudsig ting er, at da jeg forespurgte hos Philips, om man kunne videresende 7.1 signaler også - så mente de ikke at man overhovedet kunne videresende noget i det hele taget. Det står der så lige i manualen at man kan (AC3 / DD) - men det sender tydeligvis alt videre uden at røre det. Jeg ved det er den rigtige lyd, bl.a. DTS-ES, da jeg har bl.a. "The Calibrator 6.1" og Digital Video Essentials PAL (DVE) som mine test-og reference-DVDér. De sender bl.a. DTS-ES ud, og det modtager min receiver så troligt, efter det har været oppe at vende i mit TV først.****************************************************** ****** ****************Her kommer billeder:

Den nye projektor Sanyo PLV-Z5

Og med lærredet nede foran TVét er der dømt hjemmebio.

<span style="font-weight: bold;">Overblik:</span>Oven på Tellien ligger USB-disken.. kablerne kan anes på højre side nederst på billedet foroven.HTPC kommer ind på venstre side nederst på TVét. Alt det andet drøner ind bagpå.. og det er maaange stik..

<span style="font-weight: bold;">TV:</span> Er faktisk rigtig glad for Ambilight-featuren - har den næsten altid slået til. Bare der ikke er for meget power på, er det også lækkert om aftenen - godt for øjnene, der slapper mere af.Se længere forklaring s.2 i denne tråd.Rigtigt screenshot fra Discovery HD i 1080i. Man kan ikke få det bedre i dagens sendenet - hverken via Sat, Kabelnet eller Fibernet. Kun via BluRay eller HD-DVD kan man få 1080p.(Desværre kan jeg ikke få lov at ligge et full-scale billede op (max 35kb.) - så man kan ikke helt se hvor godt det er!.)Stor version kan ses via dette link: http://www.4freeimagehost.com/uploads/ca4f606d0258.jpgHer igen ses det lækre 2-kanals ambilight med forskellig farver der dynamisk ændres efter indholdet på skærmen.Dette billede er taget fra mit sweetspot. Bemærk at centeren er lige ud for her.Da jeg startede mit setup, stod det hele 30 cm. længere mod venstre, men nu står der istedet en ond subwoofer.. Derfor er det som det er..Havde jeg skulle lave det forfra idag, havde jeg måske placeret centeren i midterhullet, men nu gider jeg ikke mokse den ud af hulet, og bokse den ind i et andet. Jeg er ikke overbevist om at en flytning på 30 cm. er afgørende når først klaveret spille.. slet ikke når der passer så godt med hvor jeg helst vil sidde i min bio.<span style="font-weight: bold;">DVD og VCR:</span><span style="font-weight: bold;">Receiver samt Sat-box:</span> Nu med Onkyo-amp - nye billeder afventer... Sat.boksen flyttet overpå videoen - se nye billeder s. 20

Den er lækker, spiller meget bedre i stereo end den gml. Denon da den har flere kræfter, og har forresten og´så en THX-certificering, samt 7.1 kanaler imode de tidligere 6.1.


Der er faktisk mange film hvori man kan høre tydelig forskel - så igen -jeg er glad for min opgradering. (Og Tex fra THX er også glad...)


<span style="font-weight: bold;">PS3 </span>:  HDMI Kablet er ført bagved . )


<span style="font-weight: bold;">Front-højtalere: </span>Venstre står sammen med subben. Konen kan liige holde til det - går lige an, selv om den er (alt for) stor.

EDit - NY MINDRE MEN LIGE SÅ FED SUB.. b&w asw675

Men hold da Kæ...t hvor kan det spille Tidligere Kabel-setup "kun" med TaraLabs Prism nexa i biwire.... Nu med de nye AQ-kabler til toppen, og den gamle biwire-konfig samlet til bassen...


Hvem sagde slanger??




 


Elsker bare den gule membran - udstråler HighTech kraft og saft.. <span style="font-weight: bold;">Subwoofer:  </span>(Er der nogen der har set THX "moo-can" introen - så forstår i denne også! ) Den "lille" frækkert spiller mooligvis for højt og lækkert.. bedst til film, god til musik. 

Er gået fra en B&W AS6 sub over DaliSWA15 megasub til den "lille" kraftkarl B&W ASW675 - den største sub i 600-serien. 500W og 10" membran i Kevlar/alu-sandwich. Den trykker bedre i den laveste bund under "-3dB-mærket - den laver lyd helt ned til 5-10 Hz..... Uha uha....

Den rykker virkeligt igennem med sine 10". Billeder fra stuen afventer.

<span style="font-weight: bold;">Center-højtaler: </span>B&O Beovox S45Den startede med at være 5 cm. for bred til hullet - men så skar jeg 5 cm. af front og bag samt sider med vinkelsliber/fliseskærer, efter at have banket toppen af. Herafter monterede jeg toppen igen med Plastic Paddings "Chemical Metal". Det er super hårdt, lyddødt og stærkt som bare f... Man kan endda bore geving i det, og skrue gevindstænger og bolte fast i det.. Cool klister! Spiller meget overbevisende som center - meget dybt og kontrolleret, og meget fin vokal i alt - selv ved voldsomme lydtryk. Faktisk bedre end de fleste andre centers jeg har hørt.Og så var den gratis - da Naboen nedgraderede til plastic-surround og smed denne efter mig.Så fik den det hvide snit og leverer nu fabelagtig lyd som center.<span style="font-weight: bold;">Side-højtalere:</span> (Desværre ligger den højre ned på siden på en reol..Men de spiller jo heldigvismest effekter til film, så det gør ikke så meget.Det passer i øvrigt også rimeligt med bas og diskantens spredning når den ligger lidt løftet bagtil og på siden, med diskanten rettet mod mit sweetspot i sofaen. At der så er lidt langt over til den i forhold til de andre (1.5 -2 meter længere væk end den venstre..) er bare trist i denne omgang. Det må receiveren ordne så godt den kan, og så er den jo ellers indstillet med DB-måler til rette niveauHer uden tøj på:Højre på en reol i stuens "bagvæg..Placeret isamme højde som venstre, men bare lagt ned, og længere væk. (begge er måske lidt højt oppe..men så siger det WAF hvis jeg vil placere dem midt på væggen!<span style="font-weight: bold;">Bagkanal. </span>Kører på 1 kanal på forstærkeren, men består af 3 enheder. Virker overbevisende De deles så ved 80 Hz i receiveren for at undgå dårlig lyd ved basforsøg. Da de var gratis i den forstand at de lå og var opgivede i en kasse, til jeg tænkte de liiige kunneligge ovenpå radiatoren uden at være for grimme.

Dejligt - <span style="text-decoration: underline;">kan</span> faktisk høres som en forbedring ilydbilledet. Det dersens 6.1 / 7.1 er faktisk en OK opgradering af alm. 5.1 surround.Tak Lucas og Dolby!Øv -svært at tage gode billeder af.. bær over med mig - men hvad pokker - højtalerne er små ogi plastic.. så noget kønt syn som sådan er de ikke. Meningen var sådan set også at de gerne måtte være usynlige (WAF WAF sagde det lige i 6.1surround sound og HD ), men give den sidste bagkanal til lydbilledet, hvilket de gør ganskerimeligt.. "prisen taget i betragtning"<span style="font-weight: bold;">[EDIT]</span> Nu er de ikke længere ovenpå radiatoren, men under. Spiller så op igennem radiator, og kommer op bag sofaen på "magisk vis". Det er ihvertfald diffus lyd, og ihvertfald bag lytteposition.. Virker ret godt på trods af alt...


<br style="color: rgb(0, 0, 255);"><span style="color: rgb(0, 0, 255); font-weight: bold;">EDIT: Bygger pt. på mine bag-kanaler - modificerer reolhøjtalere til at passe under sofaen. Billeder følger. Den ene er færdig!!!</span>

Nu under sofaen - helt usynligt. siger konen... WAF siger jeg .. men det virker, så jeg er ttilfreds.


Bodyshakers:



Her ses "max excursion"- den kan godt nok drøne godt frem og tilbage - heraf de heftige vibrationer.



Der er ca. 500 g. der drøner frem og tilbage med et forstærket subwoofer-linie-signal.. Trukket af en (skod) Philips LX7000 surroundforstærker... i nød da jeg futtede en federe og stærkere Sanyo af da jeg "kom til" at køre den i 2 Ohm...UPS .. noget lugter hedt.. måske enda brændt...


Ryste-magneter / Buttkickers / Bodyshakers.. hvad ved jeg.


De siger ikke noget, men laver vibrationer som om der var TONSVIS af bas -


den slags vibrationer der ryster ned igennem gulvet så man får den fysiske bas.. FEDT...



En i hjørnet af hjørnesofaen...


og 2 under "hoved-armen" hvor man sidder bedst...



Den sidste korte arm har også en, men der er ikke noget pic af den... Den kan dog mærkes..


<span style="font-weight: bold;">Rack: </span>Ikea´s det bedste.. med 43.5 cm. brede huller. Lige HiFi målene - og dybe nok til en bamse-receiver.<span style="font-weight: bold;">Remotes: </span> Philipsen er i lækkert alu - fra før deres topmodeller også fik plastic-remotes..)Den passer nu til min DVD, min Sat-boks og min video også.

Pioneer-remotenhar display.PS3-remoten er bluetooth - derfor ikke kompatibel med multi-remotes..Radio Shack dB-måleren er den velkendte gode analoge model.

**************' <span style="font-weight: bold; color: rgb(0, 255, 0);"><span style="color: rgb(0, 0, 255);">Kommentarer og forslag modtages gerne</span>.</span>.**********************P.t.h ar mit setup i sofa-bioen en rimelig høj WAF-faktor. Det kan spille så højt, at man får det helt dårligt!!. - men lyden er stadig god..

Har nået 115dB i Master and Commanders kanon-scener i starten..stadig med dynamik og overskud.. så er man oppe på det gyldne "Reference level" udstukket fra både Dolby Laboratories og THX  i deres standarder for surround-sound-levels..



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 20 September 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Det ser da rigtig lækkert ud Hvad har du smidt efter det?

__________________
Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 20 September 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Tjaa..

Har vel brugt godt 4K i denne omgang.. hold da fest en forskel.. alle pengene værd - der er jo udstyr for over 40-50-60K hvis alt skulle købes på en gang.(alt var jo dyrt da det var nyt..)

Denonén var brugt herinde fra HiFi4All.
Sub fundet på QXL afhentet tæt på mig. Pest Danmark kan ikke sende mere end 20 kg. - og den vejer over 25!!
Rear endte på 700,- inkl. fragt. herfra.
Front var en gave fra svigerfar.
Center var gratis også. (50,. til kemisk metal)

Der medfulgte på magisk vis 30 meter !!! TaraLabs Prism Nexa fra sælger af Denon´en.Virkeligt lækkert - og passer godt til Denon med B&W.
Har købt bedre kabler (Sub for 250 her og DVD-Signal På QXL for 200)
Har derudover købt Digital Koax 3 X FOR CA.350, samt Optisk SPDIF tryllet frem andet sted fra.


Havde mere eller mindre resten af tingene i forvejen..

TVét kostede 25K da det kom til mig (stod til 33K i ØlGiganten)

DVD kostede vel omkring 2K

Sat-Box kostede omkring 3.5K - den første version til MPEG2.. er nu byttet gratis af Canal+ da de overgik til MPEG4-kodning af HD-signalet. GOD service.

Videoen kostede små 4K !! - men den er også SUPER - specielt af VHS at være!.

PS2 købt brugt for 500 - nu har jeg installeret 80 GB harddisk inde i den, og booter så via DVD, og har så alle spil loadet op på ingen tid. (Med HD-loader programmet - kan kun anbefales - hvis man her den store model er alt indbygget indeni.. kostede små 200,- i alt - havde disken og manglede kun net-interfacet, som også rummer HDD-interface.)

Forventer at få en PS3 indenfor dørene indenfor de næste par uger. Har "gemt" mit HDMI-stik til den. Og der ligger SPDIF-optisk kabel klar i venteposition..

Alt er trukket gennem Alu-skinne fra hedengangne AlfaView op til TVér.


Alt i alt WAF-venligt og budgetveligt - men en total vild opgradering og oplevelse.
Specialt da jeg er super meget til HD-tv allerede - CanalDigital har nu 6 HD kanaler kørende - mere end nogen anden udbyder i norden!

Den største lydmæssige forbedring kom også med subben.
I surround til film gør det bare afgørende forskel ! Prøv at høre f.eks. Podracer scenen i StarWars uden sub.. Nej vel...

Tror forresten lige jeg vil tage nogle billeder af de lækre gule Kevlar-enheder i 602´erne (Se mit ikon oppe til venstre et sted ved brugernavn. eller her fra HFK ) samt subben uden frontstof.. de er OK flotte de B&W´er - særligt de kevlarenheder er jeg vilde med!.

Mvh. Offcourse.


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 20 September 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo bare helt super  Er super fedt at se hvor meget du har fået for pengene At købe lyd osv. er jo altid et spørgsmål om at få så meget for pengene som muligt, og det har du vist helt sikkert fået.
Det virker også meget stilrent og samtidig hyggeligt, det er et godt match
Kender ikke noget til hdtv, er der også surround i signalet? Du får i hvert fald udnyttet fjernsynet.

Kan også godt lide de gule kevlar fra B&W, både lidt agressive men også stilrene designet.

Hehe ja sub er helt klart et must når man ser film Første eksplosion og så går man aldrig af med den igen.



Tænker lige om ikke din center skal op til fjernsynet eller i hvert fald ligge i midten?


__________________
Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 21 September 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Jo - det kan være jeg kan finde tid en dag til at prøve at mokse rundt med enhederne..
Gruer dog for at centeren er så stramt monteret i hullet at den skal tæves ud..
Jeg får den nok ikke længere op... det er noget vi gifte mænd kalder WAF

Herudover er der på nogle af mine kabler begrænsninger på hvor lange der er, når de først skal op til TVét gennem alu-skinnen, eller skal rundt til en af de andre enheder. Jeg har jo ikke købt længere end højst nødvendigt.
Det er et indviklet setup, men mange af dimserne kan så også ses i både HD og SD via forskellige kabler etc. og videreføres via VCRéns tuner til resten af husets 3 TVér via kabel over loftet.

På en del af kanalerne er der surround på satteliten - men mest stereo eller ProLogic surround. På de nye HighDef. kanaler er der typisk DolbyDigital surround.. fedt.
P.t. er der 6 kanaler: Discovery HD, National Geographic HD, Canal+ Sport HD, Canal+ Film HD, Silver HD(film), Voom HD (Mix). Der skulle komme 2-4 kanaler mere i High Definition i indeværende år Forskellen er bare enorm.

B&W kevlar.. ja - super lækkert og HiTech.. jeg kan bedst lide dem med fronten af... men igen noget WAF-interferrens der gør at de oftest er sorte... ikke gule


Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 21 September 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Juhuu . holdt lige et akademisk frikvarter fra mit specialeskriveri.

Det gik lige hen og blev til en opgradering til 6.1 surround..

Jeg fandt ud af med mig selv at jeg ville bruge den sidste forstærkerkanal i receiveren til noget fornuftigt.. såsom den sidste bagkanal i en gang DTS-ES eller DD-EX.

Tryllede lige en kasse frem med nogle miniput-HTér fra mit gamle JVC. De havde lige en størrelse der gjorde at de kunne smutte ned bag sofaen ovenpå radiatoren.
Her trutter de så - lykkelige over at være spændt for noget strøm igen efter en længere pause i en kasse.(De sagde ).

Nu spiller det altså meget mere overbevisende "hele vejen rundt", hvilket er fedt.
Billederne er lagt ind på start-indægget.
Det gik ikke så godt - der var lige lidt sol i vinduerne, så mit kamera kan ikke finde ud af at tage gode shots i skyggen bag en sofa!. hmmmm. Nyt kamera måske?!

Nå - er ellers meget glad for det -alt virker efter hensigten, hvilket kan siges om det samlede setup generelt også. Lever op til - og overgår - mine forventninger.. specielt til prisen.

Eneste yderligere plan om upgrade p.t. er den dersend PS3ér.

Hej for nu. Tak fordi du kiggede forbi. Skriv gerne en kommentar - det er så hyggeligt.

Offcourse.



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 21 September 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej Offcourse.

Du skal da ikke være misundelig længere. Godt at du har fået en bio, og at konen, børn, hesten og katten er gået med til det.

Godt lavet det med centeren, det tror jeg ikke selv jeg havde fundet på.

Har aldrig hørt 6.1 før, men hører tit at det er bedre og det kan jeg også forstå på dig. Kunne være man skulle overveje det engang



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 21 September 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Takker Dief Er også super glad for det.

6.1 giver lige den tand bedre panorering bagom i lydbilledet..
THX har lavet en Tex-demo med DTS-ES /DD-EX, hvor han "fixer" noget lige bagi, efter at have rumsteret i hver side-kanal.
Der kan man vikeligt høre det. helt tydeligt.

Herudover laver min reeiver en matrix-dekodning af bagkanalen, hvis der ikke er et diskret signal som udgangspunkt - lidt som enteren i "gode" gamle Dolby proLogic. Meget cool, og virker også overbevisende.
Bl.a. StarWars Podracer scenen. Der er fedt brug af bagkanalen i samspil med sidekanalerne. Whoa!!

Forresten... Nu har det lige sagt "WAF WAF"   igen herhjemme..
Konen stejlede lige over min bagkanal på radiatoren. (noget med "grimt" istedet for "fed lyd"?!?

Hun er nu gået med til at højtalerne ligger under sofaen, og spiller op igennem radiatoren.
Lyden og virkningen er stadig OK cool - var konens ide. Der er vist også noget med at gode gamle Lucas siger bagkanaler og sidekanaler skal være svære at placere... THX.. tjoo.. det lever vi bedre op til nu - så deeet!

Nu er min bio altså med reetableret WAF efter jeg har fået det ændret.
Nu er bagkanalen gået i usynlig-modus, og det virker stadig overbevisende..
Skulle blot justeres lidt op i niveau på receiveren med målemeteret fra Radio Shack -
så var den i vinkel ige,

Hvis din receiver har dekoder til det, kan det godt anbefales at prøve det med selv en skod-HT. Hvis du mangler en demo-DVD, kan der evt laves backup-kopi af en jeg har?.
Kan ikke lige huske om det er dig der har mængden af dem eller hvad.

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 24 September 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

HEJ!

Rigtig god bio du har dig der, men jeg tænkte om TV'et hænger i midten i forhold til dine fronthøjttalere? For det ser ikke helt sådan ud, men det er måske bare en perspektivforvrængning på billedet?

Jeg er tosset med zebraen, den misunder jeg dig, også selvom det måske er en WAF-ting! :P

 

Mvh Bjarke



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 24 September 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Takker for de fine ord BjarkeHedegaard.
Zebraen er jeg også ret glad for.

Tvét hænger hvor det gør ifht. sofaen.. som jo står i hjørnet.
Min ene HT står så deværre "for langt" til højre med højre kanal.
Men det er som det kan være ifht. rack-møblerne.

Det gør nu ikke så meget Selve afstanden fra dem er 3.63 og 3.68 fra mit sweetspot længst mod højre i sofaen - stort set foran TVét og lige foran centeren.
(På oversigtsbilledet kan ses "3 Ikea-rum" fra center til højre højtaler. Der er 2 "ikea-rum " samt en sub over til venstre højtaler. Det passer meget godt.)

At lyden så smutter mere for resten af dem som sidder længere til venstre i sofaen er bare ærgeligt... det kan jo så passende være konen og ungerne.... der er ligesom dem der ikke mener vi skal have bio-sæder i stuen!

Jeg har en "tosset kone" - men det er jo det der gør at man i længden kan holde hinanden ud - de tossede indfald og skøre ting, der gør man aldrig går træt i hverdagen.

Derfor synes jeg godt jeg kan leve med vores dims - som ellers er en WAF-ting.



Vi har bl.a. denne Ko - som spiller frisbee.. Det er "Daisy´s Dream"...
Vi skal alle drømme lidt om det umulige - og så se hvor langt vi kan komme hen ad det spor i virkeligheden.

Se f.eks. nu min hjemme-stue-WAF-bio. Det er da fedt - ikke perfekt - men fedt (nok)
Den er sku blevet meget fed alligevel - på trods af minus kælder og alle de andre praktiske begrænsninger.

Mvh. - og DREAM ON.. Offcourse



(Heraf også navnet "offcourse".. enten ude af kurs... eller uden for banen.. Vi ynder at tænke uden for boksen hjemme hos os..
Gratis, ombygget.. tilpasset virkeligheden.
Bare man tør tanke tanken, så er man godt igang. Hvis man ikke tør drømme, så er man siker på der IKKE sker noget.

Nå ja - det er jo Psykolog jeg skriver speciale som...?! Mangler lige et par uger inden jeg skal aflevere.
Erhvervsskade inden jeg er færdiguddannet


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 24 September 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Haha, alle tiders indlæg! :P Men jeg synes absolut det er en tilgang til tingene der er værd at følge! :P Og ja, hvis konen og børnene ikke går så meget op i det, må de jo leve med lidt mere lyd fra venstre - andet kan ikke være rimeligt! :P

For resten et rigtig lækkert TV, har bekendte der også har det samme og jeg må da sige billedet står rigtig flot.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 24 September 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Super biograf/stue

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 25 September 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Tak for opmærksomheden.

Dejligt at min egen lille bio-tråd kan få besøg en gang imellem.

Selv om jeg godt kan se der er langt "op til" nogle af de lidt ældre tråde med ..ja nærmest hundredevis af sider.. så passer en lille tråd mig fint.

Det er fascinerende hvordan tidslinien i nogle af de "voksne" tråde viser hifi-bacillens vedholdende gnaven.. både i sjæl og åleskindet

Der er jo stort set ikke en tråd hvor der ikke er opgraderet løbende, og til tider voldsomt.

Måske kan denne - i det mindste for en tid - fremstå som en "menig-mands" version af en hjemmebio.
Heldigvis sparker den så meget rø... at selv min gamle storebror der i ca.30 år har klirret med ruder med 15"CW bas som definitionen på STOR lyd.. ja han må indrømme at bioen/stuen  er gennemmusikalsk og genial til film.

(Hurrah for en sub, og så HT i 1/4 størrelse i forhold til de køleskabe der ellers har været traditionen hjemme hos ham.) De spiller forresten bedre musik.. Men han er til havefest og HT ud ad 1.sals vindue. Engang spillede han ruderne istykker over døren på et WC længere nede ad en gang...Tjoo.. Han kan sige KlasseA strøm og en gang rock der rykker.

Ha - nu er han forresten blevet far for 2. gang (ligesom jeg selv!), så nu står den på de der små alu-dimser fra B&W på størrelse med amerikanske fodbolde. hjemme hos ham... og en 8" sub hjemme-gemt under køleskabet.
Så nu er den store lyd flyttet hjem til "Lillebror" istedet . Det er ik´så ringe enda!

Nå - som skrevet andet sted.. så forestiller jeg mig (--læs konen) at eneste upgrade de næste 10 år er en PS3 til HD-film.

Men.. hvis statistikken holder herindefra... hvilket den måske gør, idet jeg jo tilbringer en slat tid herinde med at browse gode ideer etc..... så kan det jo godt være man liiiige skal have en dims...

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 25 September 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

AAAhh  Got the bug allready - alt for mange sjove og fede ideer herinde...

Måske køber jeg på et tidspunkt et par T-hansen Bodyshakers og smider dem ind under sofaen. (Det er jo billigt.. kan vel klares for små 300-350,- kr. for 2, samt lidt træ fra "lageret" i udhuset.

Min sub har sub-signal out, så de kan køre med LFE-signalet, hvilket jeg tror er fint.
På et tidspunkt lånte jeg min bror en NAD-forstærker på ca. 10-15 år, men mon ikke et par NAD-watt (2x50?) kan trække dem? uden at dø...
Og så får de lige et par lakrids-signalkabler fra rodebunken.

Styrer jeg så bare niveauet ind 1. gang? og så kører det med receiverens LFE-niveau derefter?

Og hvordan kan jeg evt. få den til at tænde med receiveren? Eller er der nogen der har erfaringer med at det er rart at kunne slå dem manuelt til og fra.. måske mere ra, når det ikke liiige er film?

Tja, har aldrig siddet på en shaker, så spørger lige ud i luften!

Mvh. og tak for evt. svar!

Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 25 September 2007 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Det er jeg også spændt på at høre et svar på! (shakeren!)

  Kommer brormand så hjem til dig på regnfulde onsdage for at junke "stor" lyd nu? :D



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 25 September 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Ja - han gør - snart

P.t. har jeg sat ham til at finde den gamle NAD som han har lånt af mig.
Herudover kommer han måske lige forbi T-Hansen og snupper 2 bodyshakers med i farten til mig.

Det bliver spas.

Men SÅ.... kan jeg heller ikke finde på mere, uden at skulle skifte noget ud der allerede virker FINT

Og så er det vist liige at det siger WAF WAF....
Det gør det i hvertfald tit når det drejer sig om udskiftning af fx. PCer, HiFi, TV, biler, cykler, fiskestænger og andet, der egentligt er godt nok, men måske ikke "weltklasse"..

Nå - i en verden hvor mere vil have mere, men det meste efterhånden er godt nok.. må jeg nok stille mig til tåls med min i øvrigt meget fine bio-stue-model når denne runde (shake..shake that booty!) er overstået.

Bio-hilsner....nu i det dejlige format. 

Offcourse




__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 25 September 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det hele! Godt du er tilfreds med systemet - og det forstår jeg da godt du er!

Du må endelig sige til når du har erfaringer med de der buttkickers! Jeg har dem selv i søgelyset.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Hjalmer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 25 September 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Sådan skal den skæres

__________________
Mit setup
Hobbyen II
Til top Vis Hjalmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hjalmer
 
Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 26 September 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Fik lige læst hele din tråd....

Nice anlæg...! Jeg fik heldigvis overbevist konen om at hvis jeg betalte gildet og det kom til at fylde mindre end mine Jamo D265 måtte jeg selv vælge anlæg til stuen når vi nu var igang med ombygning, rart !

Ja der er laaang vej for os nye bruger til at matche de 100+sider
- men så må vi jo holde sammen

Credit herfra til god budget og kone venlig løsning



__________________
Min NAD + DALI "Stealth Bio"
Til top Vis Plenty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plenty Besøg Plenty's Websted
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 26 September 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Ha ha Plenty - god løsning.

"Desværre" har  vi fælles bundlinie her i hytten, så forskellen ville være den samme.

Men som sagt - jeg er godt tilfreds.

Takker for den fine kommentar.

Mvh.
Offcourse.


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 

Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes