Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 10:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips Pixel Plus eller Sony DRC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Louis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker på at købe Philips 32PW9617 eller Sony KV-32FQ80.

Med hvad er bedst det nye Philips Pixel Plus eller Sony's DRC med nogle år på bagen?

Jeg kan se at Tape Connection har nedsat Sony KV-32FQ80 til ca. 15.000 kr. og Philips 32PW9617 til ca. 17.000 kr. Hvad skyldes mon prisfaldet?

Håber nogen kan give mig råd og vejledning i valget.

På forhånd tak.

 

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 04 Maj 2003 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Prisfaldet skyldes selvfølgelig at de ikke er helt nye mere samt at konkurrenterne kommer med lignende nyheder - intet mistænkeligt i det. TV til over 20000 kr. sælger heller ikke specielt godt specielt ikke når det kun er 32".

Hvis jeg var dig ville jeg vente en kende endnu. Philips Pixel Plus er efter min mening den største joke længe i forhold til hvad det skulle gå for at være. Da jeg selv er ved at anskaffe nyt tv er det naturligt at jeg selv har kigget på diverse modeller og også Pixel Plus - kostede det tv 10000 kr. ville jeg stadig ikke give penge for, og de par sælgere jeg har snakket med indtil nu var helt enige. Den grad af digitalitis og 100 Hz slør der er på det tv er så grælt at jeg rent faktisk troede at vi var tilbage ved de første 100 Hz modeller på markedet.

Sony DRC var såmænd udmærket og betydeligt skarpere end det Philips - sikken skam Philips ikke kunne hive mere ud af Panasonic-billedrøret, men måske det kommer i den nye model der er på vej. Et Philips PW8807 med Digital Natural Motion til 10000 kr. på tilbud leverede betydeligt bedre billede end PixelPlus til 20000 kr. i A/B test med både tv-udsendelser og dvd-afspilning!

Hvis jeg var dig ville jeg vente på Panasonics nye topmodel der kommer i midten af næste måned - med Quintrix SR Acuity billedrør, en lidt nyere variant end det der sidder i Philips Pixelplus, men selvfølgelig med Panasonics egen teknik bag. Nyt digital chassis, 3D kamfilter, forbedret DDM-kredsløb (udglatter de ryk bevægelige objekter hen over skærmen godt kan have en tendens til at lave som f.eks. TV2 nyhedernes rulletekster til sidst) og forbedret 100Hz teknik samt selvfølgelig billede i højopløsning med næsten 1400 linier og en opløsning på 2048*833 i fuld skrue.4 scartstik, Progressiv Scan indgang og tekst-tv med 2000 sider og 100 undersider er en selvfølge! Det kommer til at koste vejl. 19995,00 men kan nok forventes at kunne findes billigere indenfor ikke så længe!

Men ellers er JVC´s D.I.S.T. tv også værd at kigge på - dette gav også et yderst præsentabelt billede og til nogenlunde samme pris.

Indtil videre har jeg dog ikke set eksempler på at alt den smarte nye teknik er så meget bedre end det er påstået og det samme kan læses i mange af de anmeldelser der efterhånden begynder at poppe op rundt omkring på de forskellige sider! Så spørgsmålet er om man skal smide så mange penge ud på det - så imponerende er en EISA-award heller ikke. Der er allerede en masse rygter igang angående PixelPlus og den EISA-award den fik fordi Philips jo som bekendt er i meget store vanskeligheder og derfor havde brug for en succes til at dæmpe lidt på negativiteten. En del af de forhandlere og sælgere jeg kender og snakker med mener at der kan være lidt om snakken, og dømt ud fra billedet på det kontra et par af konkurrenterne kunne der måske være noget om det. De eneste jeg ikke har oplevet været utilfreds med PixelPlus er sjovt nok dem der ejer det - men over 20000 kr er også en hård banan at æde hvis det ikke lever op til omtalen. Det kommer ikke herhjem at stå - det er 100% sikkert!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Louis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 05 Maj 2003 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Tak for dit svar.

Det kan godt være, du har ret med, at det er en joke med Philips Pixel Plus. Jeg synes det har en god dybde i billedet og viser detaljer utrolig godt. Og deres Digital Natural Motion virker bare. Men jeg bryder mig ikke om det fnider, der er når noget bevæger sig. Jeg har også hørt mange, som klager sig over lodrette mørke søjler på skærmen, og at kontrasten skal skrues meget ned for at holde søjlerne ud.

Sony'en synes jeg bedst om. Flotte billeder men ikke så god en dybte som Philips'en. Men desværre har den ikke Digital Natural Motion. Meget stort minus.

Så jeg vil vente og se hvad f.eks. Panasonic kommer med. Sony må vel også snart komme med en form for Digital Natural Motion. Philips Pixel Plus bliver måske også forbedret.

 

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis
 
Oxygen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 07 Maj 2003 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Hej Louis..

Har du været inde på shopman for at se priserne der, du får noget mere for pengene hos dem. Den Phillips model du beskriver koster 13.863 kr og den sony model du nævner koster 12.954 kr (Dato 07/05 2003), og det syntes jeg er en del at spare.

Personligt syntes jeg at et 32" wide er for småt, hvorfor ikke gå op i en 36" som giver dig 30 % mere, der har sony denne model Sony-36FS76 til 16.726 kr, Phillips har følgende model Phillips 36PW9527 til 18.274 kr og her er der altså tale om 36" flimmer, du kunne jo også gå over til en anden producent nemlig Thomson som har følgende model Thomson 36WX87ES SCENIUM til 15.137 kr, Thomson laver også udemærket tv, og hvis du har mulighed for det, kunne du gå ned i hifi-klubben de sælger det, så kunne du se hvad det kunne, håber du kan bruge noget af det.

Henrik

Oxygen

Til top Vis Oxygen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oxygen
 
Louis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 08 Maj 2003 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik m.fl.

Jeg har været inde på shopmans hjemmeside, og der kan spares en del penge ved at købe igennem dem. Det er også fint sålænge tv-apparatet virker. Går det istykker hvordan så? Skal det sendes retur til Tyskland? Så kan besparelsen hurtig ryge. Det er noget andet med f.eks. en dvd-afspiller, som er lettere at sende frem og tilbage.

Har nogen erfaring med shopman? De formidler vel kun kontakten fra kunden til en tysk forhandler?

Jeg kan godt se, det er meget ekstra et 36" giver. Jeg har ikke så stor en stue og sidder kun ca. 4 meter fra tv'et, så jeg vil mene 32" er nok.

Jeg vil prøve at se på Thomsen tv'et inden jeg træffer mit valg. Har den en form for Digital Natural Motion? Der er Philips Pixel Plus med DNM utrolig god. Men hvis Philips Pixel Plus er en joke, som Ronin nævner, er det nok alligevel ikke det bedste valg. Elgiganten i Aalborg sælger pt. 32PW9617 til 17.999 kr. incl bord. Jeg synes Sony'en er rigtig godt, men det et stort minus, det ikke har en form for Digital Natural Motion. Er andre ikke enig i det?

Lige en ting mere. Køber i ekstra forsikring eller tager i risikoen og sparer pengene på forsikringen?

 

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 08 Maj 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hej louis klik på billedet så kan du læse mere om thomson 36"

Det er det samme som jeg har og jeg er utrolig glad for mit og der er rigtig meget tv for pengene.Jeg har ikke valgt extra forsikring for klubben giver 2års fuld garenti og kan skidet holde i 2år ja så holder det nok også længere.

Men du må ud og kigge med dine egne øjne da det jo er dem der skal glo på det



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 08 Maj 2003 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Louis skrev:

Har nogen erfaring med shopman? De formidler vel kun kontakten fra kunden til en tysk forhandler?

Lige en ting mere. Køber i ekstra forsikring eller tager i risikoen og sparer pengene på forsikringen?

Ja, jeg bestilte igennem shopman, så fik jeg en bekræftelse på at varen var på vej, og 4 dage efter kom der er beklagelse om at varen ikke kunne leveres!! Utrolig dårlig service, og så er de ovenikøbet en flok bondefangere, der prøver at score kassen på andres naivitet. Lad være med at købe gennem dem, køb istedet direkte fra tyskland, det er meget bedre, billigere og der er ingen problemer. Mange folk herinde incl mig selv, har handlet i tyskland uden probs

Jeg skal have nyt fjernsyn i starten af juni, og jeg går og overvejer om jeg skal købe en tillægsforsikring, jeg ved det ikke helt endnu. Skal man egentlig købe sådan en forsikring samtidig med at man køber varen, eller har man nogen frist? Fx inden for et halvt år eller sådan noget?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 08 Maj 2003 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Prøv at tage et kig på denne tråd....

"Shopman - Hvor indkøber de??"

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=453&KW=tyskland

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 08 Maj 2003 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Vedr forsikring skal tegnes den ved køb.Og det jo op til den enkelte om man vil løbe risikoen og lade være med at tegne forsikring,det er jo som med alle andre forsikringer noget der er lavet for at forsikringsselskaberne kan tjene nogle penge, og i de fleste tilfælde går elektronik jo ikke i stykker efter 2-5 år.Men det kan jo hænde og så er forsikringen jo god at have.

 



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Hej Louis

Har netop købt Philips 32pw9527.

Kan ikke genkende Ronni's bedømmelse af dette fjernsyn.

Det er bare et kanon billed, ingen striber / slør ved bevægelser.

Skal måske være opmærksom på at de fleste forhandlere, ihvertfald dem jeg har besøgt, har nogle elendige antenne anlæg, læs alt for mange fjernsyn koblet på samme antenne anlæg.

Jeg har ganske kun en "pind" på taget løsning, og det er et kanon billed, efter min bedømmelse. 

hilsen Helmuth

Til top Vis helmuth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helmuth
 
MSJ EW
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hej jeg arbejder selv i en radio/tv butik vi har både sony kv 32 fq 80 og philips'en men og også den omtalte jvc men som udgangs punkt vil jeg sige at det med flere linier eller højere opløsning normalt ikke fungerer særlig godt hvis man går dem efter. men skal du ud og have et nyt tv til omkring 15-20 kg så er sonyen helt klart et godt bud. det er et af de få tv men høj opløsning som ikke laver digital filmmer men på nogle af modellerne er der problemer med at ramme de rigtige farver så kig dig for og benyt dig af de 14dages returret så du kan afprøve billedrøret der hjemme og se om de rammer farverne godt nok. ellers kunne de kigge nærmere på LOEWE de laver TV i meget høj kvalitet og meget klare farver og dybe billeder.
Til top Vis MSJ EW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSJ EW
 
helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej MSJ

jeg sammenlignede også med eks.vis Loewe, men husk nu at 32PW9527 kan købes, uden bord, for ca.13k.

De loewe der blev sammenlignet med var til Kr.19 til 23.000

Til top Vis helmuth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helmuth
 
Louis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej MSJ EW

Sony er, som du skriver, nok det tv, som ikke laver digital flimmer. Men synes du ikke den mangler dybde og detaljer i billedet i forhold til Philips?

Havde FQ80 Philips Digital Natural Motion var jeg ikke i tvivl. Jeg ville vælge FQ80.

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis
 
Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Der ER slør på det Philips!, jeg har sammenlignet både Sony og Philips tv'et i en radio tv forretning, og der kunne man se sløret, man skal lige kigge engang ekstra når det kommer, for man klan fornemme det, men ikke udpege det før man har set det et par gange. Jeg endte med at tage FQ80, og er ovenud tilfreds med det fjernsyn :0).

 

Mvh.

Per

 

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger
 
Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Louis skrev:

Hej MSJ EW

Sony er, som du skriver, nok det tv, som ikke laver digital flimmer. Men synes du ikke den mangler dybde og detaljer i billedet i forhold til Philips?

Havde FQ80 Philips Digital Natural Motion var jeg ikke i tvivl. Jeg ville vælge FQ80.

 

Digital natural motion er netop grunden til der er slør på Philips tv'et, de har ikke forsynet tv'et med en hurtig nok processor,  fordi det er den der ikke kan opdatere billedet hurtigt nok, derfor kommer der så slør omkring objekter.

 

-Per

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Det er blevet betydeligt bedre på de nyeste modeller - Natural Motion laver stort set ikke ballade længere!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Ja men det er da de nye modeller efter 9527, for det tv har jeg set.
Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

phillips og pixel plus.....
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes