Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til besøgsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til besøgsartikler
Emne Emne: Det ser sort ud... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

HIFI4ALL.DK har som de første i Danmark helt eksklusivt fået lejlighed til at se Pioneers nye produkter for resten af 2007 inklusiv de nye 8. generations plasma-fladskærme. Lad det være sagt med det samme: Det ser sort ud - men vi er bestemt ikke skuffede!

Læs hele besøgsartiklen her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1581&zoneid=4

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Lige en uddybende detalje omkring 24 fps: I får det til at lyde som om at digital cinema ændrer på at film vises ved 24 fps - det er ikke tilfældet, de digitale fremvisninger af f.eks. Pirates of the Caribbean er også 24 fps.

Derudover kan det til stadighed undre mig at Pioneer på den ene side gør utroligt meget ud af ISF muligheden, på den anden side konsekvent fremviser skærmene i standard-indstillingerne på deres udstillinger. Det må jeg vist have en snak med dem om...

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Derudover kan det til stadighed undre mig at Pioneer på den ene side gør utroligt meget ud af ISF muligheden, på den anden side konsekvent fremviser skærmene i standard-indstillingerne på deres udstillinger. Det må jeg vist have en snak med dem om...

Er det ikke fordi Pioneer ikke vil klandres for at sætte deres egen skærm bedre op i forhold til konkurrenternes, der måske ikke har ISF muligheden, og på den måde få en uretfærdig fordel, som forbrugerne på udstillingen ikke har gennemskuet?

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Lige en uddybende detalje omkring 24 fps: I får det til at lyde som om at digital cinema ændrer på at film vises ved 24 fps - det er ikke tilfældet, de digitale fremvisninger af f.eks. Pirates of the Caribbean er også 24 fps.

Tak for præciseringen!

Derudover kan det til stadighed undre mig at Pioneer på den ene side gør utroligt meget ud af ISF muligheden, på den anden side konsekvent fremviser skærmene i standard-indstillingerne på deres udstillinger. Det må jeg vist have en snak med dem om...

Det var ikke en udstilling, men et forhandlermøde som Bjarke og jeg fik lov at deltage i. Havde det været en decideret udstilling vil jeg da tro at Pioneer ville ISF-kalibrere det hele to the max
Grunden til at de var sat til standard i alt var, at det skulle være en fair sammenligning overfor konkurrenterne.

 



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Denner
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Lige en anden ting ang 24fps så skriver i at det er de film vi importere fra USA der er i 24fps, alle film der er skudt på celluloid afvikles 24fps, også dem i resten af verden.

Næsten alle film man ser fremvist digitalt er skudt på film, også Pirates of the Caribbean og derfor bliver de vist ved 24fps som Otto så rigtigt siger.
Til top Vis Denner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denner
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
AV Precision skrev:

Derudover kan det til stadighed undre mig at Pioneer på den ene side gør utroligt meget ud af ISF muligheden, på den anden side konsekvent fremviser skærmene i standard-indstillingerne på deres udstillinger. Det må jeg vist have en snak med dem om...

Er det ikke fordi Pioneer ikke vil klandres for at sætte deres egen skærm bedre op i forhold til konkurrenternes, der måske ikke har ISF muligheden, og på den måde få en uretfærdig fordel, som forbrugerne på udstillingen ikke har gennemskuet?

Det burde da i så tilfælde være et selling point i sig selv, at det er muligt at fintune Pioneer skærmen mere korrekt end konkurrenten, skulle man tro...

Retfærdigvis skulle de selvfølgelig så også gøre hvad der var muligt for at kalibrere konkurrenten så korrekt som muligt.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
amorte skrev:
AV Precision skrev:

Derudover kan det til stadighed undre mig at Pioneer på den ene side gør utroligt meget ud af ISF muligheden, på den anden side konsekvent fremviser skærmene i standard-indstillingerne på deres udstillinger. Det må jeg vist have en snak med dem om...

Er det ikke fordi Pioneer ikke vil klandres for at sætte deres egen skærm bedre op i forhold til konkurrenternes, der måske ikke har ISF muligheden, og på den måde få en uretfærdig fordel, som forbrugerne på udstillingen ikke har gennemskuet?

Det burde da i så tilfælde være et selling point i sig selv, at det er muligt at fintune Pioneer skærmen mere korrekt end konkurrenten, skulle man tro...

Retfærdigvis skulle de selvfølgelig så også gøre hvad der var muligt for at kalibrere konkurrenten så korrekt som muligt.

Korrekt, hvis man gør det selv. Men f.eks. AV Precision (Otto) slår jo på, at kunne trylle endnu bedre billedkvalitet frem mod betaling. Dvs, ønsker forbrugeren at udnytte Pioneer skærmens ISF mulighed optimalt, vil det koste ekstra, noget som langt fra alle vil acceptere.

 

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
Er det ikke fordi Pioneer ikke vil klandres for at sætte deres egen skærm bedre op i forhold til konkurrenternes, der måske ikke har ISF muligheden, og på den måde få en uretfærdig fordel, som forbrugerne på udstillingen ikke har gennemskuet?

Det kan godt tænkes, men derfor kunne de jo godt gøre det på de andre skærme .Nu skal det lige siges at jeg ikke var med til pågældende demonstration, men jeg har til dato ikke set en kalibreret Pioneer-skærm på en udstilling, heller ikke på internationalt plan (jo, dén jeg selv udstillede i København sidste år, men bortset fra dét...)

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Det burde da i så tilfælde være et selling point i sig selv, at det er muligt at fintune Pioneer skærmen mere korrekt end konkurrenten, skulle man tro...

Præcis - uanset hvilken skærm der handicappes mest ved ikke at blive kalibreret (det vil jeg trods alt påstå er Samsung'en, de er ustyrligt ringe i standard-indstillingerne), så er det i mine øjne ikke særligt interessant hvilken skærm der er bedst under dårlige betingelser. Hvis man interesserer sig det mindste for at få det bedste billede, så bør en kalibrering være en selvfølge. Hvad der er bedst ukalibreret, er en underligt selvmodsigende ting: "Lad os finde ud af hvilket tv folk der ikke interesserer sig for billedkvalitet synes er bedst"...

Hvor mange af jer køber et sæt højttalere til 10-20.000,-, og bare kyler dem op et tilfældigt sted i stuen med frontstoffet på? Hvis man interesserer sig en smule for lyd, så bruger man vel lige "et par minutter" (i nogles tilfælde et helt liv...) på at flytte, tweake, justere, teste spikes vs. SD-feet og hvad ved jeg. På en højttaler er det en selvfølge at opstillingen har betydning for ydelsen. Det burde det også være for tv.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
Korrekt, hvis man gør det selv. Men f.eks. AV Precision (Otto) slår jo på, at kunne trylle endnu bedre billedkvalitet frem mod betaling. Dvs, ønsker forbrugeren at udnytte Pioneer skærmens ISF mulighed optimalt, vil det koste ekstra, noget som langt fra alle vil acceptere.

For det første, så er jeg meget ked af at kalde det "trylleri". Bortset fra det, så kunne jeg sådan set sagtens finde mig i at man viser skærmene frem med bare en bruger-justering, hvis det er dét der er argumentet - men slet ikke at gøre noget, det synes jeg ikke er relevant for de brugere der ønsker god billedkvalitet.

Og igen: Er det så også snyd hvis man på en hifi-udstilling benytter sig af forskellige tweaks for at fremvise det absolut maksimale et produkt er i stand til?

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
Men f.eks. AV Precision (Otto) slår jo på, at kunne trylle endnu bedre billedkvalitet frem mod betaling. Dvs, ønsker forbrugeren at udnytte Pioneer skærmens ISF mulighed optimalt, vil det koste ekstra, noget som langt fra alle vil acceptere.

Som Otto selv er inde på ovenfor, så er der ikke meget "trylleri" i at kalibrere en skærm korrekt. Det handler i al sin enkelhed (sort of) om at indstille apparatet så det gengiver billedet så rigtigt som muligt efter nogen nøje definerede kriterier. At apparaterne ikke nødvendigvis er korrekt indstillet fra fabrikkens side er een ting - hvorvidt muligheden for i det hele taget at være i stand til at få et nogenlunde korrekt billede frem er en anden.

Jeg vil iøvrigt tro at der i "Pioneer segmentet" er en væsentligt større andel af køberne der ville overveje at få fintunet sådan en skærm (også mod betaling), end dem der går efter de billigere skærme.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg vil iøvrigt tro at der i "Pioneer segmentet" er en væsentligt større andel af køberne der ville overveje at få fintunet sådan en skærm (også mod betaling), end dem der går efter de billigere skærme.

Det kan jeg jo kun bekræfte. Og helt generelt, så vil jeg mene man har misforstået et par ting, hvis man køber et tv til 35.000,- og ikke vil give 2500,- for at udnytte det ordentligt. Jeg kan godt forholde mig til at man ikke får sit 4999,-s Samsung kalibreret, og jeg går heller ikke rundt og brokker mig over at de ikke er kalibrerede i alle butikkerne, men køber man et Pioneer drejer det sig om at få det bedste billede, og det får man ikke uden kalibrering - uanset hvilket apparat der er tale om.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig der finder det lidt underligt at de ved præsentationen sammenligner med en LCD skærm. ? Så vil de de fleste plasma'er da have bedre sort niveau/gengivelse, næsten uanset fabrikat.?

 

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

vasen skrev:

Er det bare mig der finder det lidt underligt at de ved præsentationen sammenligner med en LCD skærm. ? Så vil de de fleste plasma'er da have bedre sort niveau/gengivelse, næsten uanset fabrikat.?

Som jeg forstår det har de lavet en sammenligning med 7G vs. 8G, samt en sammeligning med en LCD, som ikke kun har haft til formål at demonstrere sort-niveau, men i høj grad også at 1080P ikke er en garanti for et godt billede.

Iøvrigt, så skal Pioneer passe på at de ikke laver den samme fejl som flere andre producenter, og får overbevist folk om at bare sort er sort, så er alt godt. Det interessante er sådan set ikke at sort er sort, men at billedkvaliteten er god. Man kan, især på LCD-skærme, snyde sig til meget, og hvis man leverer en skærm med ultra-god sort, men hvor alle detaljer er væk, så har man ikke en god billedkvalitet, uanset at sort er sort. 8G skærmene vil få en uventet bi-effekt: LCD-producenterne tvinges til at fokusere meget ensidigt på at levere så sort som muligt, eller i det mindste give _indtryk_ af dyb sort, og det vil man så "snyde" sig til, hvilket vil gå ud over billedkvaliteten på en masse andre væsentlige områder. Det revolutionerende ved 8G er ikke så meget at sort er sort - men at det er opnået uden "snyd" (såsom dimming backlight f.eks). Så længe der ikke findes en LCD der kan levere samme kontrast UDEN brug af dimming backlight, med en ordentlig gamma-kurve, og med en tilfredsstillende shadow detail, så vil Pioneer stadig være foran på billedkvaliteten, uanset hvor sorte LCD'erne bliver, og uanset at Sharp og Samsung kommer til at prale med 100.000 og 1.000.000:1. Prototyperne på disse "mega contrast LCD" skærme er grinagtigt ringe.

Nå, det var vist et sidespring...

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hvordan klarer pioneer sig indenfor højttalere ?
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Deres højttalere i den dyre ende (dem med TAD enheder) lyder godt.

De er lavet af deres proff-afdeling (TAD) som laver nogle lækre enheder.

Har aldrig hørt deres billigere serier.

@ Otto:

Enig, fik vist ikke læst det hele :-) Faldt bare lige over det med LCD og undrede mig..

 

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Tænkte nu mere på deres surround modeller til 10-15000 uden sub. Altså bare speakers.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Tænkte nu mere på deres surround modeller til 10-15000 uden sub. Altså bare speakers.

Var det mon ikke værd at oprette en separat tråd i højttalerforummet for..?  - denne tråd handler specifikt om 8G plasma...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
dikki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Det gør den da ved gud ikke, læs artiklen.. Der er lige netop også nævnt deres højttalere !
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

dikki skrev:
Det gør den da ved gud ikke, læs artiklen.. Der er lige netop også nævnt deres højttalere !

Sorry - my bad.

Tror dog stadig du får de mest brugbare svar i højttalerforummet, da de fleste der læser med her nok snarere fokuserer på Plasmaerne...

 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes