Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 07:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: LClock XO2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 29 April 2003 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg har brug for lidt hjælp mht. LClock XO2, da jeg slet ikke er på hjemmebane her !

Jeg har en Proceed CDP, som jeg påtænker at opgradere med en LClock !..... Jeg er egentlig godt tilfreds med min Proceed. Men hvis man kan hente noget mere lyd på kontoen, er det jo altid at foretrække !  

Jeg har som sagt ikke så meget kendskab til LClock, så hvis I har nogle erfaringer her, er I meget velkommen !

Er der noget at hente lydmæssigt ? Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på teknisk ( problemstillinger ol. ? ) ? Mener I at det i det hele taget vil være umagen værd ?? Eller skal jeg glemme det ?

Jeg ser frem til nogle indlæg !

De bedste hilsner

HOLBERG

 

Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg!

Lad være!

Gør noget rigtigt først.

Prøv et andet LC produkt før du smækker clocken i CDP, f.eks. hans HT kabler, de er ikke ret dyre, men prøv lige dem, så forstår du hvad jeg mener.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig sætte den i et Proceed produkt, du kan roligt regne med at der er minimalt med Jitter i den cd afspiller og det er ligesom det det drejer sig om.

Jeg har dog selv fået sat en lcclock i min Denon DCD S1 og jeg personligt syntes godt om resultatet, men jeg ville ikke proppe den i et madrigal produkt. Jeg mener også din cd maskine kom i 97, skal man prøve med en lclcock vil jeg mene man skal gøre det på noget ældre produkter.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hej Slips!

Det er nu ikke fordi den CDP er noget helt specielt, skulle jeg hilse og sige. Men at klaske en clock i den, ville ikke gavne lyden fra den.

Den er faktisk tæt på, at være neutral, men den har én eller anden ubestemmelig gråtone over lyden og så er den ikke lige verdensmester i dynamik efter hvad jeg husker. Men alt i alt en fin spille også i dag.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Søren N skrev:

Hej Slips!

Det er nu ikke fordi den CDP er noget helt specielt, skulle jeg hilse og sige. Men at klaske en clock i den, ville ikke gavne lyden fra den.

Den er faktisk tæt på, at være neutral, men den har én eller anden ubestemmelig gråtone over lyden og så er den ikke lige verdensmester i dynamik efter hvad jeg husker. Men alt i alt en fin spille også i dag.

Det har du et i, den er selfølgelig ikke i klasse med ML produkterne, men rent teknisk set plejer der nu ikke at være noget at udsætte på nogle af madigals produkter.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej Slips!

Efter min allerbedste og mest ydmyge vurdering, så ville jeg foretrække CDP fremfor den ML, der var hittet dengang, kan det passe den hed nr. 36 eller lign.

Den var altså for pæn og venlig. CDP havde da lidt nosser. Godt nok var MLéren mere udstrakt, men når Moster Olga, med helt friske batterier i Oticon digi høresneglen, udbryder at Woodoo Chile er en sød lille sang, så er det, at jeg lugter der er et eller andet galt.

Dem der gider spille på den slags, må for min skyld gerne, mit liv er for kort til den slags.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Tjaa.tror nok den hed no.3, Men kan ikke huske det, jeg har sjovt nok aldrig intereseret mig så meget for ML´s cd-afspillere og konv., der altid har haft ry for ikke at være særligt musikalske, for mig er det mest et forstærkermærke og er som bekendt glad  ejer at et sådan sæt. Har hørt en af deres konverter en gang, meget nuaceret lyd, men den tabte klart til en dyr DPA conv. i mine øre.

Men jeg er nu ikke i tvivl om laseren i en ML cd maskine holder noget ud over 3 år og måske også hele maskinens levetid, hvis jeg kender philips drev ret.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Krly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

SØREN N : Det er nu ikke fordi den CDP er noget helt specielt, skulle jeg hilse og sige.

Dem der gider spille på den slags, må for min skyld gerne, mit liv er for kort til den slags.
_______________________________


Magen til arogance skal man lede længe efter!
Det undre mig at du med det udstyr du selv har overhoved tør at udtale dig på denne måde om noget som helst? efter hvad du udtaler om forskelligt udstyr andet steds er det jo krystalklart at du overhoved ingen kompetance har til at udtale dig om sådant.
Tror du at det er den type "opkast" en der stiller et seriøst spørgsmål gider at høre? man skriver vel ikke har for at få nedgjort sit udstyr? og mellem linierne er det jo det du gør, du kunne lige så godt skrive at den maskine er noget l**t der ikke kan spille.
Sjovt taget i betragtning hvad du selv har.

Jeg skal ikke udtale mig om lclock kender den ikke, men har dog hørt en ældre Denon dcd3560 hvor den gør underværker, måske skulle du bare prøve, husk du kan jo altid pille den ud igen.

vh.
Til top Vis Krly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krly
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har længe tænkt på at få en LC clock i min maskine, men jeg ved ikke hvordan man gør! Er der nogle der ved hvordan eller kan man få LC audio til at gøre det?
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Hej jeg har længe tænkt på at få en LC clock i min maskine, men jeg ved ikke hvordan man gør! Er der nogle der ved hvordan eller kan man få LC audio til at gøre det?

Bobobob....hvad maskine skal den i da?



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
duck64
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

De laver iøvrigt en XO3 nu.

Måske er den bedre?

Jeg har oplevet både ringere og bedre resultat samt intet hørbart resultat, med dette produkt ( XO2) alt efter maskine og hvor gammel denne var samt prisklasse.

Om det fungere ringere, bedre eller der bare ikke sker noget i din manskine kan jeg umuligt sige noget om? har ikke hørt denne modificeret på nogen måde.

Og jeg vil mene at det er umuligt for nogen her inde der ikke har prøvet det netop i dette produkt at sige hverken for eller imod.

Dette selv om de måske har haft ringe resultater i deres egen maskine eller hørt dette i andres, for hvis det ikke var en magen til din? så kan det ikke bruges til noget!

Men rigtigt er at Madrigal laver seriøse tekninke løsninger, og man skal stå "tidligt" op hvis man skal lave noget bedre eller lige så godt.

Hvem ved dog?

Jeg kan kun råde til at prøve, og vær sikker på at det kan pilles ud igen hvis det ikke fungere.



__________________
Hifi-Duck

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

LC laver nogle ganske gode produkter, og jeg bruger selv nogle af hans produkter, men lige nøjagtig Clocken, har jeg ikke gode lydmæssige erfaringer fra, nu har jeg hørt clocken i 3 forskellige maskiner, bla. i en maskine magen til min egen (Rotel RCD-971), og der foretrækker jeg klart lyden med den originale clock, da lyden med LClocken bliver lidt tynd og knapt så åben, og ham som havde monteret clocken i sin maskine har da også demonteret denne igen.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Uha lc-clock....har selv prøvet den. Jeg bryder mig slet ikke om resultatet. Men det er sikkert et spørgsmål om hvad for en cd-maskine. Min gamle cd-afspiller mistede alt musikalitet.  
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Ja, resultaterne er vidst meget svigene, jeg smed den selv i min gamle cd-afspiller i tidernes morgen, med et godt reslutat på nogen punkter. det er rigtig at der forsvinder noget musikalitet over det der foregård, men det hørte jeg ikke umiddelbart fordi den forbedrede nogen ting i lydbilledet og jeg fokuserde for meget på disse paprameter fremfor helheden.

Hvis jeg ikke havde skiftet min denon ud ville jeg nok have pillet den ud igen og den kommer aldrig nogensinde i min nye Proceed da jeg er ret overbevist om at Madrigals egen reference clock  er klasser bedre..

Drop det Holberg, det må være mit råd.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Ja, resultaterne er vidst meget svigene, jeg smed den selv i min gamle cd-afspiller i tidernes morgen, med et godt reslutat på nogen punkter. det er rigtig at der forsvinder noget musikalitet over det der foregård, men det hørte jeg ikke umiddelbart fordi den forbedrede nogen ting i lydbilledet og jeg fokuserde for meget på disse paprameter fremfor helheden.

Hvis jeg ikke havde skiftet min denon ud ville jeg nok have pillet den ud igen og den kommer aldrig nogensinde i min nye Proceed da jeg er ret overbevist om at Madrigals egen reference clock  er klasser bedre..

Drop det Holberg, det må være mit råd.

Den er helt droppet incl. CDP-en (solgt)  



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
hifi tosset
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

jeg har kun gode ting at sige om lars og hans produkter jeg har selv zapzolute 78 klasse a monotrin i speciale udførelse the end millinum xp monotrin  og hans nye aktiv elektronisk delefilter + en sony 707 es med lclock der er módificeret der spiller sammen med en rørdac jeg har aldrig hørt en cd der spiller bedre jeg har også en dyr pladespiller til 35000kr jeg ikke spille på efter jeg har fået lavet cden jeg kender 4 der har fået en clock i og deres cd spille lagt bedre nu
Til top Vis hifi tosset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi tosset
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

hifi tosset skrev:
jeg har kun gode ting at sige om lars og hans produkter jeg har selv zapzolute 78 klasse a monotrin i speciale udførelse the end millinum xp monotrin  og hans nye aktiv elektronisk delefilter + en sony 707 es med lclock der er módificeret der spiller sammen med en rørdac jeg har aldrig hørt en cd der spiller bedre jeg har også en dyr pladespiller til 35000kr jeg ikke spille på efter jeg har fået lavet cden jeg kender 4 der har fået en clock i og deres cd spille lagt bedre nu

Hmm, hvad virkning skulle den clock have når du anvender en løs dac til den??. Men ok, en sony maskine med en lcclock i....jeg ville nødig høre den spille uden en løs dac eftersom spiller lyst nok i forvejen.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
hifi tosset
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

synd  den sidder i dacen så den virker fint og en sony spiller da fint umodificeret den spiller da ikke for lyst det er måske andre ting i dit anlæg der får lyden mod det lyse i mit hælder det mod det mørke som jeg har hørt i mange highend anlæg sidst jeg var hos audioart og hørte et anlæg til 500000kr var det det samme
Til top Vis hifi tosset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi tosset
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

hifi tosset skrev:
synd  den sidder i dacen så den virker fint og en sony spiller da fint umodificeret den spiller da ikke for lyst det er måske andre ting i dit anlæg der får lyden mod det lyse i mit hælder det mod det mørke som jeg har hørt i mange highend anlæg sidst jeg var hos audioart og hørte et anlæg til 500000kr var det det samme

Hmm, en lidt underlig måde du formulere dig på, i dit forige indlæg står der altså at clocken sidder i sonyen.

En anden ting er at inden du udtaler dig om mit  anlægs iøvrigt fortrinlige klangegenskaber , så kan du klikke på WWW ikonet eller min profil, så finder du ud af hvad jeg spiller på.

I mine øre er Sony´s lyd= svagt hælende mod det lyse, ikke særligt bredt perspektiv og lettere analytitsk. Til gengæld plejer de at spille en god hurtig dynamisk (lidt for kraftig) bas og de laver gode løbeværker. En lcclock kan jeg slet ikke forestille mig i en sony maskine og den del med jitter er jeg iøvrigt også sikker på sony har tjek på i forvejen, så det er spild af penge, men du anvender den jo også kun som løbeværk kan jeg forstå og clocken sidder i dacen hvis jeg forstår dig rigtitg denne gang?

Der er mange der definere dyre anlæg som spillene mørkt, jeg vil nu hellere sige de spiller neutralt i stedet.

Hvad klang man iøvrigt er til,vil jo altid være en smassag.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
hifi tosset
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

du har helt ret  jeg var inde og kigge og jeg så dit anlæg ææ jeg må vist trække det tilbage jeg skrev jeg er temmelig sikker på dit er yderst neutralt hvad jeg lidt kan forstå er du ikke så meget for sony lyden i cder og jeg vil igen give dig ret nogen er til moren andre er til datteren for lyd er virkelig en smagssag men jeg kan godt lide larsclausens produketer han har ca samme klangsmag som jeg selv og jeg synes man får rigtig meget lyd for pengene jeg har i øvrigt testet mine zapsolute 78monotrin  mod gryptons klassea forstærker til 125000kr ved sksound i vejle det var dengang børge havde det  jeg vil ikke bytte de står mig i 200000kr i stumper og børge var meget imponeret over lyden i dem jeg har også fået et par tips til hvordan jeg kunne forbedre dem
Til top Vis hifi tosset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi tosset
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes