Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juli 2024 | 08:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Indstilling af fladskærmen - i praksis (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PV600
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 19 November 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  


Til top Vis PV600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PV600
 
Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 890
Sendt: 19 November 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Det lyder nu meget fornuftigt det du siger. Jeg synes også der er en tendens til, det har været på vej længe, at billedesiden begynder at ligne hifi. Især med det nye man skal ha den kalibrereret for at få det billede produceren havde tiltænkt sig. Hvis det er et dårligt billede skal man se et dårligt billede og hvis det er godt skal man se et godt.Hvis noget ikke er optaget grønt skal det ikke vises grønt osv. Pas nu på alle sammen med at jagte ingenting på den billedeside, det er ved at blive som hifi. Det vigtigste må være det signal man putter i de nye tv, derefter hvilket tv det er og så at man selv prøver alle instillinger igennem over en 14 dage. Om farve kontrast lys eller whatever står på 55% eller 50% redder ikke billedet på skærmen uanset. Hvis billedet pixelerer meget der er meget støj og billedet generelt er uroligt og mudret og uskarpt kan du ikke få det væk ved at stille på farverne etc. Jeg har et pv60 og det vigtigste for mig for at få det bedste billede er at få valgt enten dynamisk normal theater eller auto derefter slå enten de automatiske billedoptimerings ting fra eller til så stille på kontrast farve osv. Om skærmen skal stå til kold normal eller varm. Derefter kan man kun håbe på det bedste signal. Jeg vil gerne se den mand der kan få mit billede bedre nu ved at stille en lille smule på nogen farver. Det retter ikke de store fejl der kan være i et billede. En gang til det der skal være iorden for et billede begynder at blive godt hos mig er først og fremmest at billedet står roligt rimelig skarpt uden for meget pixelering støj osv. Det er de store ting og er de ikk iorden så er det bare en dårlig skærm eller et dårligt signal. Selvom mit tv helt sikkert står ukorrekt er der kæmpe forskel på hvilket signal der bliver sendt til skærmen om det står godt eller skidt.  Lad nu være med at gøre billedsiden til et hifi helvede.
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer
 
Scala Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Scala Hifi

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 19 November 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

PV600 skrev:
Mange indlæg drejer sig om fladskærme der larmer, pixels der er stået af, eller skærme der pludselig er brændt af. Det har motiveret mig til følgende indlæg, som måske kan give inspiration, og være en lettelse for mange af os, der er trætte af ISF ræset og bare vil nyde den nye fladskærm i ro og mag.

Hvis fladskærmen larmer, er det som regel fordi den er sat for højt på lys / kontrast.
Hvis man for 6. gang oplever at skærmen brænder af, eller pixels dør, er det sandsynligvis ikke de 6 skærme der var noget i vejen med, men indstillingen.

Hvis man kalibrerer en faldskærm med hensyn til korrekt billedekvalitet, vil det for de fleste fladskærme betyde at lys / kontrast skal sætter op i "det røde felt" hvor TV-et bliver stresset for meget. Det resulterer i at strømforsyningen larmer, blæsere kører hurtigere, pixels brænder af, sort skærm, kondensatorer der springer som kinesere - kort sagt man brænder skærmen af.

Det er ikke korrekt. En kalibrering af en skærm betyder oftest at der bliver justeret ned for en række parametre i forhold til en standardindstilling. En standardindstilling på stort set alle fladskærme på markedet er lavet så der står et "powerbillede" som tiltaler os ved første kig.

Faktisk vil en kalibreret skærm blandt 10 ikke kalibrerede ofte blive fravalgt i første omgang, fordi den ser lidt mat ud i forhold til de 10 andre. Ved et nærmere kig vil den dog vinde stort over de 10 andre. (dette forudsat at alle 11 skærme er samme kvalitet)

For plasma skærme medfører det øget risiko for indbrænding !

Nej, tværtimod.

Det begrænser levetiden på skærmen betydeligt, op til en faktor 10, hvilket medfører at fladskærmen brænder af efter små to år istedt for 10-15 år.

Forkert, tværtimod.

Så må den enkelte gøre op med sig selv, om man vil se på en teoretisk korrekt kalibrert skræm, eller se på en tilnærmet indstilling der også tager højde for skærmens levetid, larm osv.

For mig ser det ud som om du ikke har set forskel på en kalibreret skærm og en standardindstillet. Det bør du unde dig selv. Vi kan demonstrere forskellen for dig på 2 minutter. Jeg tvivler på du hellere vil se på en standardindstillet skærm efter sådan en præsentation.

På langt de fleste fladskærme, har fabrikken kalibreret skærmen til det fabrikanten mener er det optimale når alt tages i betragtning. Det er sædvanligvis i stillingen neutral, 50% med alt på off. Derfor gir det ingen mening at forsøge at ISF kalibrerer sin skærm, medmindre man hører til den lille gruppe der for enhver pris vil vide at de ser på en korrekt ISF kalibreret skærm, og er villige til at betale prisen.

Det er ikke korrekt at standardindstillingen er den optimale. Det er også nævnt længere oppe i mine kommentarer.

Dette fører videre til konklusionen; når man skal bedømme en skærm på billedekvaliteten, bør den bedømmes i den typiske brugssituation, dvs ved fabrikantens anbefalede indstilling - typisk 50% position - og ikke ved en ISF kalibreret skærm.

Forkert konklusion. Få en præsentation af forskellen på en kalibreret skærm og en ikke kalibreret. Lav herefter en konklusion.

Sekundært, det stiller extra krav til gengivelse af sort og gråtoner at køre ved fabrikantens anbefalede indstilling , de 50%, da den typisk vil ligge under en korrekt ISF indstilling af lys / kontrast.

Forkert. En ISF-kalibrering betyder oftest at lys og kontrast er dæmpet i forhold til standardindstillingen.

Så kan man spørge sig selv om det gir ringere billedekvalitet at bruge den anbefalede indstilling fremfor en "korrekt" ISF kalibreret indstilling. Det kan man jo selv afgøre og afprøve, ved en top plasma eller LCD er der ikke den store ændring i filmoplevelsen, om den står på den ene eller anden.

Her formoder jeg igen at du ikke har set forskellen, for den forskel vi demonstrerer dagligt på en Pioneer PDP-427XD er som nat og dag - til ISF-kalibreringens fordel. Men det er korrekt at man selvfølgelig selv skal træffe afgørelsen - bare på det rigtige grundlag.

Grunden til mit indlæg er ikke at angribe dig og dine holdninger. Der er dog en række faktuelle fejl i dine konklusioner, og jeg synes at beslutningen om en ISF-kalibrering skal træffes på det rigtige grundlag.

 



__________________
Med venlig hilsen

Ole Iversen
Til top Vis Scala Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scala Hifi Besøg Scala Hifi's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 19 November 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg deler ikke DV600´s oplevelser.

På de fladskærme jeg har set med fabriksindstillinger har der været "fuld knald" på det hele, så de nærmest mindede om solarier.

Jeg har ingen erfaring med ISF, men når jeg kalibrerer ved hjælp af  Digital Video Essentials er jeg altid endt med at skrue ned for både farve, kontrast og skarphed.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 19 November 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Tjaa, det tyder ihvertfald på at du, PV600, aldrig har observeret hvordan indstillingerne rent faktisk står i praksis, og det gælder stort set alle skærme - alt, du har skrevet, er ihvertfald også stik modsat vores erfaringer.

Fabriksinstillingen, alene på kontrast, er enten 80 eller 100%, afhængigt af fabrikat - dette er ikke en 50% indstilling og har aldrig været det, og sjældent melder fabrikanterne overhovedet ud hvad de anbefaler at man stiller skærmen på. Der er fabriksindstillingen og den er intet værd - selv i salgsøjemed fungerer den ikke, for skærmene er overeksponerede i farver og lys, samt at de pixelerer pga. det helt absurde kontrastniveau samt den altødelæggende digitale støjreduktion og i nogle tilfælde konstrastforbedring.

Desuden er fabriksindstillingerne altid, uden undtagelse, med alt digitalt habengut slået til - jeg gad godt vide hvilke skærme du har været med til at pakke op og indstallere. Ingen af jeg har set til dato har været fri for noget af det. Og bemærk venligst at mit erfaringsgrundlag bygger på Panasonic, Thomson, Samsung, NAD, Loewe, Hitachi, Sharp, Hugoson og Sony - dvs. et ret bredt sammenligningsgrundlag.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
PV600
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 19 November 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

  
Til top Vis PV600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PV600
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 19 November 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  



Goddag, 'PV600'... Du ved godt, at Otto også er her, ikk'?

Dine forestillinger om de indstillinger fjernsyn kommer med er selvfølgelig stadigvæk forkerte.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Scala Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Scala Hifi

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 19 November 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

OK, men svært at læse ud fra dit første indlæg - før din senere tilføjelse.

Den Fabrikskalibrering du hentyder til ved jeg ikke hvor du har fra. Jeg har endnu ikke set en manual som fortæller, at hvis alt er sat til middel eller 50%, så står skærmen optimalt. Måske er der noget jeg har overset, men så må du rette mig.

Af alle de skærme vi har haft i butikken, rammer ingen af dem et bare rimeligt kvalitetsniveau, hvis de bliver indstillet efter dine anbefalinger.

Under alle omstændigheder er der så mange faktuelle fejl og konklusioner i dit første indlæg, at jeg tvivler på du har set en ISF-kalibreret skærm sammenlignet med dine egne 50%-indstillinger.

En ISF-kalibrering inkluderer også hensyntagen til lyset i stuen, den signalkilde der er tilsluttet samt de kabler der sammenkobler udstyret. Når vi kalibrerer på de nye Pioneer-modeller, så er der 25 (femogtyve) parametre der justeres på før kalibreringen er afsluttet. Mange af disse har du ikke adgang til via den almindelige brugerflade, så du kan aldrig nå den samme optimering.

Iøvrigt skriver du, at du er træt af ISF-ræset. For mig at se er der vel ikke noget ræs i det her. Det er udelukkende et spørgsmål om man vil udnytte sin nye investering 100%. Herefter ringer man til en ISF-certificeret forhandler som kommer og ordner kalibreringen i stuen.

Mens det sker kan du sidde og nyde et godt glas vin - for du skal ikke selv røre en finger.

 



__________________
Med venlig hilsen

Ole Iversen
Til top Vis Scala Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scala Hifi Besøg Scala Hifi's Websted
 
PV600
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 19 November 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

   
Til top Vis PV600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PV600
 
PV600
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 19 November 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

   
Til top Vis PV600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PV600
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 19 November 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

PV600 skrev:
Ja naturligvis  'Tape Connection'

Har set at Tape Connection også er her, men så vidt jeg kan se ejer/kører Tape Connection ikke også hifi4all

Tape Connections styring af recordere.dk blev for vammelt til sidst, men de forskellige Tape Connection-alias forsøger også at promovere Tape Connection her på hifi4all ser jeg ....


For lige at få én ting på det rene: Jeg har INGEN forbindelser til Tape Connection.

Jeg er kunde hos dem, men længere er den ikke. Punktum!
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 19 November 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:
Det lyder nu meget fornuftigt det du siger. Jeg synes også der er en tendens til, det har været på vej længe, at billedesiden begynder at ligne hifi. Især med det nye man skal ha den kalibrereret for at få det billede produceren havde tiltænkt sig. Hvis det er et dårligt billede skal man se et dårligt billede og hvis det er godt skal man se et godt.Hvis noget ikke er optaget grønt skal det ikke vises grønt osv. Pas nu på alle sammen med at jagte ingenting på den billedeside, det er ved at blive som hifi. Det vigtigste må være det signal man putter i de nye tv, derefter hvilket tv det er og så at man selv prøver alle instillinger igennem over en 14 dage. Om farve kontrast lys eller whatever står på 55% eller 50% redder ikke billedet på skærmen uanset. Hvis billedet pixelerer meget der er meget støj og billedet generelt er uroligt og mudret og uskarpt kan du ikke få det væk ved at stille på farverne etc. Jeg har et pv60 og det vigtigste for mig for at få det bedste billede er at få valgt enten dynamisk normal theater eller auto derefter slå enten de automatiske billedoptimerings ting fra eller til så stille på kontrast farve osv. Om skærmen skal stå til kold normal eller varm. Derefter kan man kun håbe på det bedste signal. Jeg vil gerne se den mand der kan få mit billede bedre nu ved at stille en lille smule på nogen farver. Det retter ikke de store fejl der kan være i et billede. En gang til det der skal være iorden for et billede begynder at blive godt hos mig er først og fremmest at billedet står roligt rimelig skarpt uden for meget pixelering støj osv. Det er de store ting og er de ikk iorden så er det bare en dårlig skærm eller et dårligt signal. Selvom mit tv helt sikkert står ukorrekt er der kæmpe forskel på hvilket signal der bliver sendt til skærmen om det står godt eller skidt.  Lad nu være med at gøre billedsiden til et hifi helvede.

For mig at se er "hifi helvedet" netop at der er 5 millioner forskellige meninger om hvordan lyd skal lyde for at være godt. Bortset fra dét: Kalibrering går ikke ud på at få et godt billede ud af et dårligt tv. Kalibrering går ud på at få det maksimale ud af et godt tv. Du har helt ret i dine betragtninger omkring at ingen kalibrering kan hjælpe på om der er støj i billedet.

Kort sagt: Dårligt tv med god kalibrering giver et dårligt billede. Godt tv med dårlig kalibrering giver et dårligt billede. Godt tv med god kalibrering giver et godt billede.

Kalibrering er iøvrigt overhovedet ikke nyt, det er bare nyt at der bliver sat fokus på det overfor forbrugerne i Danmark - af den simple årsag at det er blevet mere nødvendigt, i takt med at producenterne går mere og mere i selvsving mht. at overgå hinanden på skarphed og kontrast.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 19 November 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

PV600 skrev:
Ronin skrev:

Tjaa, det tyder ihvertfald på at du, PV600, aldrig har observeret hvordan indstillingerne rent faktisk står i praksis, og det gælder stort set alle skærme - alt, du har skrevet, er ihvertfald også stik modsat vores erfaringer.

Fabriksinstillingen, alene på kontrast, er enten 80 eller 100%, afhængigt af fabrikat - dette er ikke en 50% indstilling og har aldrig været det, og sjældent melder fabrikanterne overhovedet ud hvad de anbefaler at man stiller skærmen på. Der er fabriksindstillingen og den er intet værd - selv i salgsøjemed fungerer den ikke, for skærmene er overeksponerede i farver og lys, samt at de pixelerer pga. det helt absurde kontrastniveau samt den altødelæggende digitale støjreduktion og i nogle tilfælde konstrastforbedring.

Desuden er fabriksindstillingerne altid, uden undtagelse, med alt digitalt habengut slået til - jeg gad godt vide hvilke skærme du har været med til at pakke op og indstallere. Ingen af jeg har set til dato har været fri for noget af det. Og bemærk venligst at mit erfaringsgrundlag bygger på Panasonic, Thomson, Samsung, NAD, Loewe, Hitachi, Sharp, Hugoson og Sony - dvs. et ret bredt sammenligningsgrundlag.



Du blander stadig begreberne sammen Scala HiFi.

Udover en venlig hentydning om at dét du svarer på ovenfor ikke er skrevet af Scala Hifi, så LOVER jeg at jeg overlader det til andre at påpege dine faktuelle fejl denne gang, og undlader at kommentere dine indlæg. Det er der i forvejen rigeligt på det her site der er i stand til.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
PV600
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 19 November 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

  
Til top Vis PV600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PV600
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Online
Indlæg: 3132
Sendt: 19 November 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

PV600:

Kunne du ikke komme med en hel masse eksempler på, hvordan du er nået frem til dine konklusioner?

Det synes jeg kunne være spændende, for jeg tror dine betragtninger er ganske unikke, læs= du er den eneste jeg nogensinde har hørt om som har netop de erfaringer.

 

mvh

brok

 



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
PV600
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 19 November 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

   
Til top Vis PV600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PV600
 
PV600
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 19 November 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

  
Til top Vis PV600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PV600
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 20 November 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

PV600 skrev:
Det kan ( næsten ) sammenlignes med om du tror på at en forstærker er kalibreret korrekt fra fabrikken, således at når bas og diskant knapperne står i nul/på midten, er bas og diskant neutral. ( Uden at gå ind i diskusionen om det afhænger af højttaleren tilsluttet etc. ). 
 

så du stiller altså ikke på din forstærkers equalizer? der er en grund til den er der...

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 20 November 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

PV600 skrev:
Ronin skrev:

Tjaa, det tyder ihvertfald på at du, PV600, aldrig har observeret hvordan indstillingerne rent faktisk står i praksis, og det gælder stort set alle skærme - alt, du har skrevet, er ihvertfald også stik modsat vores erfaringer.

Fabriksinstillingen, alene på kontrast, er enten 80 eller 100%, afhængigt af fabrikat - dette er ikke en 50% indstilling og har aldrig været det, og sjældent melder fabrikanterne overhovedet ud hvad de anbefaler at man stiller skærmen på. Der er fabriksindstillingen og den er intet værd - selv i salgsøjemed fungerer den ikke, for skærmene er overeksponerede i farver og lys, samt at de pixelerer pga. det helt absurde kontrastniveau samt den altødelæggende digitale støjreduktion og i nogle tilfælde konstrastforbedring.

Desuden er fabriksindstillingerne altid, uden undtagelse, med alt digitalt habengut slået til - jeg gad godt vide hvilke skærme du har været med til at pakke op og indstallere. Ingen af jeg har set til dato har været fri for noget af det. Og bemærk venligst at mit erfaringsgrundlag bygger på Panasonic, Thomson, Samsung, NAD, Loewe, Hitachi, Sharp, Hugoson og Sony - dvs. et ret bredt sammenligningsgrundlag.



Du blander begreberne sammen . Du forveksler fabriks-indstilling med fabriks-kalibrering.

"Japer" forstod ellers meningen straks.

( Har rettet det med Scala HiFi, fik trykket på den forkerte knap  )





Jeg blander ikke noget som helst sammen - der står ingen steder nævnt hvad fabrikkens anbefalede indstilling så end måtte være, uanset hvilket apparat du vælger. Det eneste udgangspunkt er selve indstillingen, som tv´et kommer med, og som selv repræsentanterne fra de forskellige firmaer rent faktisk viser apparaterne med - hvis de havde en anbefalet indstilling fra producenten, ville de med stor sikkerhed også bruge den, men faktum er at ingen skærme er kalibreret, som du selv tror, fra fabrikken.

Hvis de var, ville de ikke stå vidt forskellige oppe mod hinanden - både på fabriksindstilling og som en kalibreret enhed - selv på forskellige skærme fra samme fabrikant. Hvis producenterne  havde en kalibreringsstandard som de anbefalede, ville alle deres skærme stå ens (fra f.eks. Samsung), men det gør de ikke - langt fra!!!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
jesperducati
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 20 November 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hey se: Man kan købe en ISF wizard on DVD. Men den koster penge! 

LINK HER
de har god kendskab til ISF, siden 1994! Så de burde have styr på det

Men de fortæller: "HDTV looks significantly better and work for years longer"


__________________
"It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
Til top Vis jesperducati's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesperducati
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes