Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 00:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Shopman - hvor indkøber de??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 27 April 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ville bare lige høre jer om nogen af jer har handlet gennem shopman.dk, og derfra har kendskab til hvilke forhandlere de bruger. Jeg er blevet gjort opmærksom på at shopman.dk tager en ret "god" avance på deres handler, og hvis de alligevel blot videresender produktet, vil jeg jo ligeså gerne bare købe det direkte ved deres forhandler.

Jeg håber at nogen vil dele ud af deres erfaringer, så jeg kan få mig noget lidt billigere Denon i stuen. Det er primært surroundrecievere jeg er interesseret i.

På forhånd tak

Michael

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 27 April 2003 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Ja, Shopman tager sig mere end almindeligt godt betalt, men spørger man dem synes de naturligvis at de er pisse-billige, men det skal de jo sige!

Her er et par links (har selv handlet ved nr. 1 3 gange)

www.mediacheckpoint.de

www.medianess.de

www.electronica24.de

Håber det er til lidt hjælp!

MVH Ronni

 



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 27 April 2003 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Prøv også at kigge på www.guenstiger.de og www.tiefpreis.de, hvor du som regel kan finde den laveste pris. De har dog desværre ikke alt på analyselisten, så det kommer lidt an på hvad du er ude efter.

Af butikker er der også www.hificomponents.de, men også mange andre. Hvis du har mulighed for det kunne du købe et af de tyske hifiblade (f.eks. Audio, Stereo eller Stereoplay), de har en midtersektion med reklamer hvor bl.a. internetshops er stærkt repræsenterede.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 27 April 2003 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Tjek Tape Connection

De er til at snakke med og der får man 3 års garanti og de har oftest varern på lager.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 27 April 2003 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har handlet ved Medianess uden problemer. Og dog, for det firma de transportere via er vist ikke helt pålideligt.. I hvert fald fandt jeg min forstærker stående uden for fordøren ved modtagelsen, da jeg kom hjem en sen aften. Gu' ve' hvor længe den havde stået der, men det var et held jeg opdagede det, for man kan vel ikke påstå den ville have haft godt af en gang nattefrost.

Jeg vil også anbefale Tapeconnection, uden jeg dog har handlet der. De er altid flinke og imødekommende, og som Ole siger kan man snakke med dem. Dette har jeg dog ikke sev fået udnyttet endnu desværre... Men de er helt klart på den liste over forhandlere der skal kigges igennem, når jeg inden alt for længe skal kigge på nyt fjernsyn

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 28 April 2003 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

 

Jeg vil også anbefale Tapeconnection, uden jeg dog har handlet der. De er altid flinke og imødekommende, og som Ole siger kan man snakke med dem. Dette har jeg dog ikke sev fået udnyttet endnu desværre... Men de er helt klart på den liste over forhandlere der skal kigges igennem, når jeg inden alt for længe skal kigge på nyt fjernsyn

Så vil jeg anbefale, at du checker deres priser med Elgiganten. De har de samme modeller men Elgiganten er en del billigere, faktisk ret meget billigere.



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 28 April 2003 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Du kan næsten altid få yderligere rabat hos TC, hos Elgiganten aner de jo ikke hvad der er opad og nedad på anlæg. TC har jeg handlet hos 4 gange uden problemer, heller ikke ved reklamation er der noget...

Ring først til Audiosound og få prisen dér ( sig til dem at du også vil cheche TC), efterfølgende vil TC altid stikke den pris du får hos førstnævnte. Du kan typisk få priserne ned på UK niveau, det plejer jeg at gå efter....

Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 28 April 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

jack skrev:
Kim F. skrev:

 

Jeg vil også anbefale Tapeconnection, uden jeg dog har handlet der. De er altid flinke og imødekommende, og som Ole siger kan man snakke med dem. Dette har jeg dog ikke sev fået udnyttet endnu desværre... Men de er helt klart på den liste over forhandlere der skal kigges igennem, når jeg inden alt for længe skal kigge på nyt fjernsyn

Så vil jeg anbefale, at du checker deres priser med Elgiganten. De har de samme modeller men Elgiganten er en del billigere, faktisk ret meget billigere.

Har lige chekket Elgiganten vs Tape Connection og sammenlignet priser på TV. Hvem der har de bedste priser er lidt forskelligt, det kommer an på hvilket TV du laver en sammenligning på f.eks er produkt X billigst hos Elgiganten, mens Y er billigst hos Tape Connection.

Generelt synes jeg, at TC har de bedste priser så jeg trækker min anbefaling af Elgiganten tilbage.



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 28 April 2003 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Jeg ville bare sige at www.idealo.de også er en god tysk prissammenligningsside!

 

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

www.medianess.de kan jeg klart anbefale. Jeg gik og var "lun" på Denon's AVR 3802, men syntes at prisen var lige lidt for høj. Jeg fandt så shopman ved et tilfælde og var overrasket over at prisen (ca. 7400) lå 2600 billigere end i hifiklubben (10.000).

Da jeg så gik videre med at bestille hos shopman, fandt jeg hurtigt ud af at shopman tog et eller andet fuldstændigt galt gebyr. Dette syntes jeg var dråben og tog kontakt til shopman, efter adskillige forsøg på at liste forhandleren ud af dem, besluttede jeg at indlægge en tråd i forummet omkring dette. Efter 3 dage var der svaret og jeg kunne med stor glæde finde AVR 3802 til 6400,-. Faktisk kan jeg ikke takke personen, der slyngede adressen medianess.de ud, nok, og det er da også pinligt at jeg ikke kan huske hans navn. Mener vist at det var Kim F, men er ikke sikker!

Jeg tog kontakt til medianess og talte (med mit og hans dårlige engelsk) med en venlig tysk mand, vi blev enige om at jeg bare skulle sende en ordre til dem og at de så ville sende pakken efterfølgende. Rent faktisk spurgte jeg også til om de kendte shopman.dk, manden svarede at han overhoved ikke havde hørt om dem. Der gik det op for mig at det eneste shopman lavede var at udfylde en simpel ordre i "deres" kundes navn og så sende den afsted. I deres profil skriver de tydeligt at de har en løbende kontakt til deres forhandlere:

Udtaget fra shopmans hjemmeside (http://www.shopman.dk/0dealers.asp) :

Usikkerhed - man har som regel intet kendskab til forhandleren. Det har Shopman til gengæld – vi har talt med dem mange gange før. (hmm tror jeg ikke)

Efter at jeg havde bakset ordren færdig sendte jeg den via mail, og 4 dage senere (bemærk 4 dage) ankom en pakke fra medianess og jeg var en glad mand.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Jo, i al beskedenhed vil jeg da gerne indrømme det....

Det var også der jeg bestilte min fra, og jeg er stadig ovenud tilfreds med min. Lige nu går jeg og er lun på et 28" widescreen Panasonic, Fladt billederør, men der er selv shopman og medianess kommet til kort. Jeg har nemlig fundet det til 7000 i merlin!! Inkl bord, og det må siges at være noget af et røverkøb. Jeg har en kammy der anbefalede det, efter han havde købt sit i merlin, han arbejder ellers i en anden radio/tv butik, men selv med personalerabat var fjernsynet alene dyrere end det i merlin, hvor der ovenikøbet medfølger bord!! Så nogle gange kan de danske forhandlere åbenbart gøre et kup....

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 01 Maj 2003 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Jeg har handlet ved Medianess uden problemer. Og dog, for det firma de transportere via er vist ikke helt pålideligt.. I hvert fald fandt jeg min forstærker stående uden for fordøren ved modtagelsen, da jeg kom hjem en sen aften. Gu' ve' hvor længe den havde stået der, men det var et held jeg opdagede det, for man kan vel ikke påstå den ville have haft godt af en gang nattefrost.

Jannik, havde du samme problem ved transport af din 3802? At de bare lossede den af ved døren?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

7000 kr. for et 28" Panasonic???? Det lyder sgu dyrt - du kan få et 32" til samme pris i Tyskland! 28" kan jeg med garanti skaffe dig billigere end de 7000 med bord og hele gejlet!

Bilka havde for nyligt et Panasonic TX32-PK25 Tau til 7899,00 - normalprisen var 14995,00! 32" med fladt Quintrix billedrør, AFB dome højttalere, ventefri text, 100 Hz Super Digital Scan, Kamfilter og hele molevitten!

Er du sikker på at du har set rigtigt?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

MEn ja - drop Shopman! De er en flok prangere der vil tjene alt for meget på at lave for lidt. Har kontaktet dem angående priser før men den lamme undskyldning er at nogle ting er dyrere i Tyskland (utænkeligt) end i DK.

Spørgsmålet lød på en Pioneer VSA-AX10. Den kunne de finde til den fine pris af 37000 kr. og i dk kan den findes til omkring 25000 kr.! Fuldstændigt vanvittigt, for det tog mig ikke mange tryk på tastaturet at finde den til omkring 20000 kr. i Tyskland, så nu snakker vi nok lidt om grådighed fra Shopman!

De er desværre stoppet med at kommentere indlæggene herinde hvilket jo viser at de kritiske røster har ret, og det har de helt sikkert!

Jeg skrev blandt andet til dem om deres egen grådighed har oversteget deres ønske om at være til hjælp for de nye der ikke helt ved hvordan og hvorledes, og det mente de besemt ikke, de var nemlig pissebillige og deres ekstra-undskyldning på hvor jeg normalt graver de første priser op - nemlig hos www.mediacheckpoint.de - var at dem brugte de ikke mere for de var for ustabile. Damn, for noget bræk at fyre af. Jeg har handlet ved dem 4 gange og ALDRIG nogle problemer. Shopman blev vist bare fornærmet over at man gik dem lidt i bedene.

Så sagt så mange gange tidligere - spørg herinde istedet for hos Shopman. Der skal nok være nogle, mig selv inklusive, der vil være til hjælp helt gratis!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Kim F:

Nej der kom en flink postmand og opkrævede 200 kr...næste dag blev jeg ringet op af postdanmark og de forklarede at de ikke havde taget betaling for receiveren, og at de bare ville komme hvis jeg havde pengene parat. Faktisk havde jeg ikke pengene parat, så jeg sagde at jeg vile komme inden for 1½time.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

7000 kr. for et 28" Panasonic???? Det lyder sgu dyrt - du kan få et 32" til samme pris i Tyskland! 28" kan jeg med garanti skaffe dig billigere end de 7000 med bord og hele gejlet!

Bilka havde for nyligt et Panasonic TX32-PK25 Tau til 7899,00 - normalprisen var 14995,00! 32" med fladt Quintrix billedrør, AFB dome højttalere, ventefri text, 100 Hz Super Digital Scan, Kamfilter og hele molevitten!

Er du sikker på at du har set rigtigt?

Ja, jeg er helt sikker på at jeg har set rigtigt... Hvad sker der her? Jeg troede at det var et kanontilbud, og nu siger du at det ikke er?

Jeg går efter et 28", for jeg har sq ik plads til et 32" og det generelle indtryk jeg har af 32" er, at billedkvaliteten er dårlige i forhold til 28"... Men man kunne vel fristes hvis det rigtige tilbud dukker op...

Mine kriterier er, at det skal være til ca. 7000- 8000 inkl. bord. Det skal være med flad skærm (fladt billedrør), lydkvaliteten behøves ikke være overbevisende, for når jeg skal have ok lyd slutter jeg det bare til anlægget, og så skal det være i sølv. Og så skal der være hurtig text-tv, for det bruger jeg meget.... Og det vigtigste er at der skal være hammer god billedkvalitet, og det ved jeg netop at der er på det panasonic jeg havde kig på til 7000!

Det med bilka lyder fornuftigt, er det noget du kan anbefale? Desværre får jeg ikke bilka brochurer her hvor jeg bor, så jeg kan dårligt følge med. Er der nogen steder man kan se deres uge-tilbud, eller ellers noget du kan anbafale inden for mine rammer??

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Jannik skrev:

Kim F:

Nej der kom en flink postmand og opkrævede 200 kr...næste dag blev jeg ringet op af postdanmark og de forklarede at de ikke havde taget betaling for receiveren, og at de bare ville komme hvis jeg havde pengene parat. Faktisk havde jeg ikke pengene parat, så jeg sagde at jeg vile komme inden for 1½time.

Nå ok, servicen varierer meget her i landet... Der kan man bare se, jeg ved ingen gang hvad selskab det var, følgesedlen er på mystisk vis forsvundet, og transportfyren så jeg ikke skyggen af...

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Jeg ved ikke om Bilka har den model længere men jeg kan godt stå inde for den - jeg har den "gamle" model af den - TX32-PK20 som dog er en smule bedre på enkelte punkter. Billedrør og teknik er dog det samme og jeg er meget tilfreds med tv´et efter 2½ år i knaldhytten!

Og nej, den pris på 7000 kr. er ikke billigt! Jeg har en kammerat der arbejder ved Panasonic og de kan sagtens finde noget bedre til prisen hvis en 28" er det du bedst har plads til! Jeg kan godt undersøge priser og modeller hvis du er interesseret i at vide mere!

"Ja, jeg er helt sikker på at jeg har set rigtigt... Hvad sker der her? Jeg troede at det var et kanontilbud, og nu siger du at det ikke er?

Jeg går efter et 28", for jeg har sq ik plads til et 32" og det generelle indtryk jeg har af 32" er, at billedkvaliteten er dårlige i forhold til 28"... Men man kunne vel fristes hvis det rigtige tilbud dukker op...

Mine kriterier er, at det skal være til ca. 7000- 8000 inkl. bord. Det skal være med flad skærm (fladt billedrør), lydkvaliteten behøves ikke være overbevisende, for når jeg skal have ok lyd slutter jeg det bare til anlægget, og så skal det være i sølv. Og så skal der være hurtig text-tv, for det bruger jeg meget.... Og det vigtigste er at der skal være hammer god billedkvalitet, og det ved jeg netop at der er på det panasonic jeg havde kig på til 7000!

Det med bilka lyder fornuftigt, er det noget du kan anbefale? Desværre får jeg ikke bilka brochurer her hvor jeg bor, så jeg kan dårligt følge med. Er der nogen steder man kan se deres uge-tilbud, eller ellers noget du kan anbafale inden for mine rammer??"

[/QUOTE]

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Men nej, billedkvaliteten er ikke dårligere på et 32" - det ser bare sådan ud fordi du får det hele serveret så meget større, men knald en dvd på fra en højkvalitetsafspiller så skal du bare se løjer. Generelt er der ikke den samme teknik og det samme digitalchassis til billedbehandlingen i 28" modellerne! Det er gerne en generation ældre, men normalt stadig godt da udviklingen jo trods alt ikke går SÅ hurtigt!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej Kim F

Hvis du vil have tilbud fra bilka så gå ind på www.bilka.dk , der er en menu hvor man kan tilmelde sig deres elektroniske tilbudsavis.



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes