Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 19:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forum support (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Forum support
Emne Emne: Upload billeder - illustreret guide! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 22 August 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Svend P skrev:

Svend P skrev:
Hvor længe har man sikkerhed for at blilledet bliver liggende på Imageshack? Det er lidt surt at læse gamle tråde, og så mangler halvdelen af billederne fordi de ikke eksisterer længere på de hjemmesider de i sin tid er hentet fra.

Jeg gentager lige mit spørgsmål. Er der ingen der ved det?

Hej Svend P,

Ingen....Og jeg fatter simpelthen heller ikke meningen med den stadige boykot af upload til server fra egen harddisk til Forum...her i HI4ALL. Billeder smidt rundt omkring på div. upload-cites holder måske 1 måned...1 døgn...??. Et stort ønske hos brugerne her på sitet, er at have mulighed for upload direkte fra harddisk uden alt det externe bøvl!.

 

Det var faktisk ikke så forfærdeligt besværligt at finde ud af - det står i deres FAQ:

imageshack.us' FAQ skrev:
Your images will only be deleted if they do not adhere to our Terms of Service. Otherwise, your images will be available forever.

Og så hører jeg ikke mer brok fra jer, vel?



__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 22 August 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Svend P skrev:

Svend P skrev:
Hvor længe har man sikkerhed for at blilledet bliver liggende på Imageshack? Det er lidt surt at læse gamle tråde, og så mangler halvdelen af billederne fordi de ikke eksisterer længere på de hjemmesider de i sin tid er hentet fra.

Jeg gentager lige mit spørgsmål. Er der ingen der ved det?

Hej Svend P,

Ingen....Og jeg fatter simpelthen heller ikke meningen med den stadige boykot af upload til server fra egen harddisk til Forum...her i HI4ALL. Billeder smidt rundt omkring på div. upload-cites holder måske 1 måned...1 døgn...??. Et stort ønske hos brugerne her på sitet, er at have mulighed for upload direkte fra harddisk uden alt det externe bøvl!.



Lige netop dét er vist et spørgsmål om økonomi.

Så vidt jeg husker betales der for trafik på hifi4all serveren, dvs. jo flere Kb der skal hentes og vises på din computer, jo mere skal hifi4all betale i server-leje.



__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 22 August 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Præcis! Og jo mere vi sparer hifi4all's servere, jo mindre er chancen for at siden bliver dræbt af reklamer og andet tis, der skal kradse pengene ind igen (det er nemlig sket for andre forummer, jeg har haft min færden på)

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 22 August 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
Mik112 skrev:
Svend P skrev:

Svend P skrev:
Hvor længe har man sikkerhed for at blilledet bliver liggende på Imageshack? Det er lidt surt at læse gamle tråde, og så mangler halvdelen af billederne fordi de ikke eksisterer længere på de hjemmesider de i sin tid er hentet fra.

Jeg gentager lige mit spørgsmål. Er der ingen der ved det?

Hej Svend P,

Ingen....Og jeg fatter simpelthen heller ikke meningen med den stadige boykot af upload til server fra egen harddisk til Forum...her i HI4ALL. Billeder smidt rundt omkring på div. upload-cites holder måske 1 måned...1 døgn...??. Et stort ønske hos brugerne her på sitet, er at have mulighed for upload direkte fra harddisk uden alt det externe bøvl!.



Lige netop dét er vist et spørgsmål om økonomi.

Så vidt jeg husker betales der for trafik på hifi4all serveren, dvs. jo flere Kb der skal hentes og vises på din computer, jo mere skal hifi4all betale i server-leje.



det er nemlig ganske rigtigt.. vi betaler for trafik ..

en ændring fra 35kb til 50kb lyder måske ikke af meget, men tro mig. det er mange penge det drejer sig om.

forummet genererer vel 100.000 sidevisninger pr dag.. nej, ikke alle de sidevisninger indeholder billeder, men det gør en del af dem. hvis det skulle udvides med billede upload i alle forummet kategorier, så var der flere billeder der skulle hentes = mere trafik = flere udgifter
og skulle vi samtidig lade større billeder blive uploadet.. pyhh..

jeg forstår godt at I gerne vil have mulighed for at uploade bedre billeder, det ville jeg også gerne. men økonomien i det er desværre ikke det sjoveste at arbejde med. Jeg bruger så min egen hjemmeside som billedeserver. så kan jeg få lov at uploade billeder på 400-500kb, og jeg ved de bliver liggende.. (den koster mig iøvrigt knap 250kr årligt for 1gb plads)


Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 22 August 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Det er jo kun i HiFi/Stereo og Surround-show off rummene, at man kan uploade billede til HIFI4ALL. I alle andre rum skal du uploade billederne externt. Det er dét det kan bruges til! (Desuden er der visse brugere der har problemer med upload-servicen på HIFI4ALL.)


er det folk med Opera browser?

skulle nogen have problemer med billede upload, så send en pb. Vi står altid til rådighed for hjælp. Vi kan desuden gå ind i alle indlæg, og fx uploade billeder der. Helt uden besvær.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 22 August 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Det var faktisk ikke så forfærdeligt besværligt at finde ud af - det står i deres FAQ:

imageshack.us' FAQ skrev:
Your images will only be deleted if they do not adhere to our Terms of Service. Otherwise, your images will be available forever.

Og så hører jeg ikke mer brok fra jer, vel?

[/QUOTE]

Det var det jeg ledte efter . De skriver nemlig

Dear niels,

Thank you for your email! If required, it will be answered soon.

Most of the questions that are asked can easily be answered by reading the help documents located on the ImageShack website. If your question is not answered, it is most likely because the answer exists and is very easy to find. Please have a look at these helpful links:

Common Questions: http://reg.imageshack.us/content.php?page=faq
Terms of Service: http://reg.imageshack.us/content.php?page=rules
ImageShack Tools: http://reg.imageshack.us/content.php?page=features


   Så er det derfor der ikke er svaret personligt .



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 22 August 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

det er nemlig ganske rigtigt.. vi betaler for trafik ..

en ændring fra 35kb til 50kb lyder måske ikke af meget, men tro mig. det er mange penge det drejer sig om. Så er jeg da med på 35kb, også vil jeg lige slætte mit billed igen

[/QUOTE]

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 24 August 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Det virker! Tak for linket og vejledningen Sveske. Må jeg foreslå at du nævner i vejledningen, at man skal resize til 640x480 for at ramme forumets opløsning?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 24 August 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Svend P

Omkring livetid på billeder fra imageshack.us. Jeg har brugt dem i et par år nu og mine første billeder ligger det stadig. Også selvom jeg har haft links på sider med meeget trafik. Jeg ved ikke hvor de får deres båndbrede fra, men de har meget af den

De kan anbefales.

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 24 August 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Præcis - og hvor pokker får de pengene fra?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Det virker! Tak for linket og vejledningen Sveske. Må jeg foreslå at du nævner i vejledningen, at man skal resize til 640x480 for at ramme forumets opløsning?


opløsningen i forummet er steget.. billeder på 800x600 accepteres nu. men det er også max
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Således, nu er guiden rettet 

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 August 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er meget sjovt at rode med koder, findes der ikke en kode der kan indsettes så billedet kun åbner et øjeblik ?

Jeg har lavet et desktop billede, og det fylder jo 1024x768 for at passe til de fleste PC opsætninger, men er så også for stort til siden. Derfor vil det være fint at det kunne aktiveres/åbnes for download, og lukkes igen efter brug.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 26 August 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

jeg forstår godt at I gerne vil have mulighed for at uploade bedre billeder, det ville jeg også gerne. men økonomien i det er desværre ikke det sjoveste at arbejde med. Jeg bruger så min egen hjemmeside som billedeserver. så kan jeg få lov at uploade billeder på 400-500kb, og jeg ved de bliver liggende.. (den koster mig iøvrigt knap 250kr årligt for 1gb plads)


Var det ikke en ide helt at droppe billedupload i forum, og så konsekvent henvise til Imageshack? Det fungerer endda meget nemmere!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 27 August 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej

Det er meget sjovt at rode med koder, findes der ikke en kode der kan indsettes så billedet kun åbner et øjeblik ?

Jeg har lavet et desktop billede, og det fylder jo 1024x768 for at passe til de fleste PC opsætninger, men er så også for stort til siden. Derfor vil det være fint at det kunne aktiveres/åbnes for download, og lukkes igen efter brug.



Du kan i stedet linke til billedet med [ url][ /url] koden, men ellers kan man også resize. jeg kan bare ikke huske koden for det - jeg mener også, imageshack kan lave et resized, klikbart billede, der så åbner et nyt vindue med billiedet i fuld størrelse.


__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 27 August 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

 

 

Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 August 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Sveske, Jeg prøver.

Desktop

 

 

 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 August 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Jes jes, det virker.

Billedet af min PC desktop. Hvis du vil have det på din PC, kan du download min desktop uden ikoner på dette link:

Desktop

Skærmstørrelse 1024x768. Hvis du vil hente den, så husk at marker til højre for neden, i dette link for at få stort billede.
Højre klik på billedet, og vælg gem som.
 
Efter evt. download skal du justere lidt for at dine ikoner passer i felterne, du gør sådan hvis du har Windows XP.
 
Efter du har download min desktop og lagt det ind som skrivebords baggrund, skal du højreklikke på skrivebordet, og
gå ind i Udseende / Avanceret / Element / Lodret mellemrum mellem ikoner, og ændre til 50. og genstarter.
 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 27 August 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Haha, selvfølgelig! Det bliver NØDT til at være dit kabinet 
Det er simpelthen så oplagt!
Heftigt inspireret af beosound 9000? Nah, det må være en tilfældighed!


__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 27 August 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

witzel skrev:

jeg forstår godt at I gerne vil have mulighed for at uploade bedre billeder, det ville jeg også gerne. men økonomien i det er desværre ikke det sjoveste at arbejde med. Jeg bruger så min egen hjemmeside som billedeserver. så kan jeg få lov at uploade billeder på 400-500kb, og jeg ved de bliver liggende.. (den koster mig iøvrigt knap 250kr årligt for 1gb plads)


Var det ikke en ide helt at droppe billedupload i forum, og så konsekvent henvise til Imageshack? Det fungerer endda meget nemmere!



jo det kunne man måske godt.. men jeg synes at muligheden alligevel skal være der, selvom imageshack er bedre og måske nemmere.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes