Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 12:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Snurrerundt med Atoll, DLS og LG (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hej,

Lækkert setup:-)

Mht. ophængingen af dine baghøjtalere, så skulle du prøve at kigge på Vogel's evolution VLB100. Helt geniale beslag, der giver mulighed for vinkling i alle planer og derudover har en rimelig høj WAF...

Set til kr. 300,- her... jeg synes klart de er det værd...

MVH.


Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Hej Erla.

Det lyder som en godt forslag. Det vil jeg da lige overveje.

Mht. prisen for mit eksisterende anlæg ville jeg også skyde på omkring 2000kr for det hele, skulle bare lige høre om jeg var helt galt på den



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 31 December 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

UPDATE:

Først et billede af xbox:

En lækker maskine. Det er en kæmpe oplevelse at sidde og spille Gears Of War i hd og surround:-)

Lækker fjernbetjening. Man skal lige vænne sig til at det er touchscreen. Men når først man har fået kalibreret den via den medfølgende dockingstation til pcén, så spiller den max

Har Stofa, og har nu investeret i STOFA´s digitale spejl, og har derudover et par hdkaneler i en prøvetid. Discovery hd er eminent. Videre er det digitale spil også ret lækkert. Især DR´s nyheder er blevet lækre:-)

Her har vi så min nyeste investering, Dali evidence 470

VIRKELIG lækker højttalere. Som jeg tidligere har nævnt, manglede jeg lidt dybde, men det er disse højttalere virkelig gjort kul på. Lækker dybde. Men det er mellemtonen der har fået den store forandring.

Brick in the wall med Pink Floy lyder virkelig lækker. Hørte også noget Mozart livekoncert, og selvom signalkilden kun er pc, er jeg ikke vant til at kunne høre diverse hosten m.v fra publikum

Så alt i alt en rigtig god investering. Næste projekt er nok ny en god effektforstærker.

Lige et billede af det hele:-)



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Har lige nogle ting jeg gerne vil sige :

1.  Rigtig fede hjt'ere ( de skal ihvertfald ikke udskiftes )

2. Hvor mange watt har din receiver / forstærker ???

3. Godt køb med centeren   men skal den ikke skiftes til noget matchende når budgettet tillader det ?

4. Mega fed fjernbetjening ?

5 XBOX  tror de snart bliver overset ny når der kommer Wii og Playstation 3

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Satanion skrev:

Har lige nogle ting jeg gerne vil sige :

1.  Rigtig fede hjt'ere ( de skal ihvertfald ikke udskiftes )

Nej det håber jeg ikk, men hvis jeg kender mig selv, så vil jeg sikkert prøve noget nyt på et tidspunkt. Ligesom alle andre audiofile:-)

2. Hvor mange watt har din receiver / forstærker ???

Den er på 2*70watt. Lyder ikke af meget, men der er en kæmpe ringkerne i så tror ikke man skal lægge så meget i wattene. Men den skal alligevel udskiftes næste gang.

3. Godt køb med centeren   men skal den ikke skiftes til noget matchende når budgettet tillader det ?

Jo jeg ville jo gerne have en center i samme evidenceserie, men må indrømme at jeg ikke har læst så meget positivt og evidence-centeren, så her er jeg lidt på herrens mark. Ser om jeg ikke kan finde en anden dali center i ahorn, med lign. enheder

4. Mega fed fjernbetjening ?

Helt sikkert. Det er en frækkert:-)

5 XBOX  tror de snart bliver overset ny når der kommer Wii og Playstation 3

Tja det er et religionsspørgsmål. Min plan var at jeg skulle have ps3, men synes at xbox controlleren er så meget bedre, og Xbox live er eminent, så jeg tvivler. men det må tiden vise. Mht. Wii har den jo haft kæmpe succes hvis man kigger på salgstallene, men tror alligevel den henvender sig til et lidt andet segment



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Angående centeren, måske en DALI Suite C0.8 centerhøjttaler 
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Ja det ville være et oplagt valg men den fåes desværre ikke i ahorn.



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

Ja det ville være et oplagt valg men den fåes desværre ikke i ahorn.

 

ahh. ok, men hvis jeg var dig, ville jeg og lytte til DALI Evidence C70 centerhøjttaler og høre om de ting du har hørt er sande eller bare nonsens

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Ja så er der kommer lidt nyt.

For det første har jeg solgt min dali s. 1.2 sub. Den gjorde det egentlig godt, men mine naboer er ikke så glad for den så kunne ikke rigtigt give den det arbejde den fortjente. Så den blev solgt til en som boede i hus. Videre går min front også pænt dybt så føler ikke jeg mangler bas

Anyway. Har et mål om at alt mit hifigrej skal være i sølv så er så småt begyndt at skifte det ud.

På torsdag kommer der en og henter min arcam alpha 9. Erstatningen er følgende:

Svinet er en Atoll am 200 effektforstærker. En dual mono opbygning med 2*120w og vejer 12 kilo.

Købt brugt

Virkelig lækker byggekvalitet, og lækre terminaler på bagsiden. Men vigtigst af alt, hvordan lyder den så????

Hvor arcam var mere tilbagelænet er denne mere "up front". Mere analytisk, lidt lysere i toppen og markant bedre bas. Den er ikke blevet strammere, men er mere dominerende der hvor jeg tidligere har savnet bas, i de lyse basfrekvenser(hvis man kan sige det:-) )

Så alt i alt synes jeg det var en god investering.

Det næste jeg skal have er nok en ny fjernbetjening. Ellers overvejer jeg Marantz 5001 som, skal trække de andre 3 kanaler og ellers fungere som forforstærker til mine front. Hvis jeg kan støve en dali c70 ahorn center op til en god pris, kunne det os være lækkert.

Mine baghøjttalere er desværre sorte. Men jeg har set at ManicMiner har klisteret noget ahornlaminat eller lign på sine(noget man kan få i Bauhaus) med godt resultat, så tror jeg vil prøve at give det en chance

 



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Måske er denne løsningen? og noget billigere

 

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=3079

 

 

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

Måske er denne løsningen? og noget billigere

 

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=3079

 

 

Det var da ikke noget dårligt bud.. Men æv har brugt alle pengene på den ski.. effektforstærker, så er helt flad. Må lige se om, der til den første, er råd til at give et lille bud.

Hvad ville være en god pris for sådan en center? 1500kr?



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Det var den sidste pris jeg så dem sætte den til før den røg på "giv et bud". Hmmm start med 1000kr!
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for forslaget Frandsen. Jeg bød 1000kr og fik den for 1000kr plus forsendelse så det var en fin pris. Har lige fået den og kan ses her:

Må hellere til at få et nyt kamera så jeg kan tage nogle ordentlige billeder af mit setup.

Men den nye setup er lækker. Der er en enkelt ridste men ellers er den som ny med fint frontstof og det hele:-) Og vigtist af alt spiller den selvfølgelig os bedre end den gamle. Så hvis der er nogle der er interesseret i min gamle center sååh:-)



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg været ude og købt ind til at være handyman. Har været i Bauhaus og købt noget ahorn venyl, jeg har klisteret på mine sorte højttalere, således de matcher resten af setuppet.

Jeg må indrømme at det var sq lige til. Resultat kan ses her:

Som det kan ses ser det faktisk okay ud. På afstand kan man slet ikke se at det ikke er træ, og hvis man er god med fingerne kan resultat faktisk blive til UG+. Jeg er ikke så fingernem(10 tommelfingre) så den ene højttaler blev ikk så pæn, men det kan jo altid laves om da det kun er klippe klistre og altid kan pilles af igen. Især bunden var lidt svær da der sidder en rund diskant der. Men det lykkedes dog.:-)

Så jeg er godt tilfreds. Jeg besluttede mig for at hænge dem anderledes. Lyden var bedre som de hang først, men synes sq ikke det var pænt med det hjemmelade beslag, som gjorde at den ene højttalere stak ud i rummet...



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

 

Hvad er det for en fjernbetjening??

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej Sigaard. Det er en remotec 6110. Hvis du kigger i køb/salg på forummet har jeg den til salg inkl dock.

Den er skide lækker, men tror bare jeg bedre kan lide hard buttons



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Du kan læse en anmeldelse indepå hifi4all

__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Det er nok en (eller en rotel et eller andet som er identisk) :

Universal 10i1 fjernbetjening, Remotec BW6110
fra fjernbetjeninger.dk




__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:
Det er nok en (eller en rotel et eller andet som er identisk) :

Universal 10i1 fjernbetjening, Remotec BW6110
fra fjernbetjeninger.dk


Præcis:-)



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

 Det kan jeg se.. den er lidt pebret ifølge anmeldelsen.. det virker som en lækker remote..

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes