Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 21:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til besøgsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til besøgsartikler
Emne Emne: CSO – intelligente boliger og multirum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 23 April 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Nord for København ligger forretningen CSO, hvis speciale er alt inden for hjemmebioløsninger, hvad enten der er tale om mindre set-ups eller specialløsninger i millionklassen.

OBS!
Artiklen indeholder videostream med Carsten Overgaard fra CSO, som bla. fortæller om det at være certificeret THX installatør.


Læs hele besøgsartiklen her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1252&zoneid=4
Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 24 April 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Ja, det er måske ikke det mest positive indlæg at begynde min karriere her på stedet med...

Men når jeg læser besøgsartiklen, så har jeg svært ved at se, at det er en nysgerrig, selvstændig reporter, der har besøgt forretningen.

"Uanset hvilke ønsker eller udfordringer man som kunde stiller, kan CSO som udgangspunkt løse disse.
Forretningen har et eksklusivt udvalg af forskellige designlinier og kan rådgive kunderne uden hensynstagende til lagervarer og bundne midler. CSO´s firmafilosofi er da også, at kunne levere løsninger som glæder hele familien, også selv om alt evt. helst skal skjules af æstetiske grunde.",

skrives der eksempelvis. Det er dyre ord, der her kommer til at stå for "journalistens" egen regning. Jeg vil foretrække, at man citerer manden for hans holdninger. Så kan jeg som læser selv vurdere, om jeg er enig.

Det lugter desværre en lille smule som betalt omtale, og det kan desværre ikke undgå smitte af på troværdigheden.

Dette er skrevet som et forsøg på at være konstruktiv! Venligst læs det sådan...

 

Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 24 April 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er om du bevidst læser artiklens indhold negativt ladet, og deraf konkludere at jeg er blevet ringere på bankbogen. Alene på den baggrund har jeg svært ved at betragte dit indlæg som konstruktivt.

Næ, "Hamster", jeg er nu mere interesseret i at få oplyst hvem du i virkeligheden er!
Du er velkommen til at kontakte mig via private beskeder eller e-mail!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 24 April 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vidste da godt, at jeg ville blive betragtet med mistro, når det nu var mit første indlæg...

Hvem jeg er? Nu går jeg ikke ud fra, at du be'r om mit cpr-nummer...

Jeg er såmænd bare en hi-fi interesseret, der har læst med på dette sted i et stykke tid uden at blande mig. I dag bruger jeg selv mine penge på musik frem for hardware. Det får jeg mere ud af end på teknikken. (Har heller ikke tiden til at lytte seriøst. )

I det daglige er jeg journalist, og det er måske derfor, jeg læser denne artikel (og andre besøgsartikler på sitet) med lidt kritiske briller. Troværdighed er et afgørende begreb for en journalist, og når jeg bliver præsenteret for en besøgsartikel på en hjemmeside, (der i mine øjne fremstår absolut troværdig og uafhængig ), så skurer det i mine øjne, når jeg møder formuleringer som den, jeg har fremhævet. (Der kan findes andre tilsvarende...)

Så mit indlæg var bare ment som et venligt hint om hele tiden at huske troværdigheden!

(Jeg har sendt Kenneth en pb med min e-mail. Håber ikke jeg har fået en flok fjender på nakken...)   

Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 24 April 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hvis vi ser bort fra kommentaren vedr. betalt arbejde, hvilket egentlig er det jeg tager afstand fra, så er kritik absolut velkommen.

Og ja, formuleringen kunne bestemt have været anderledes, og set med andre briller, kan jeg sagtens se din pointe.

Jeg er ikke journalist og ganske tydeligt ikke HIFI4ALL.DK´s stjerneskribent, men til gengæld er jeg entusiast, hvis eneste indgangsvinkel til det skrevne materiale på siden bunder i interessen for hi-fi, surround og billede.

Når dette er sagt, så byder jeg ”Hamster” varmt velkommen!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 24 April 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke der er noget galt i at Hifi4all tager de positive briller på, når de besøger producenter og forretninger for at skrive en artikel om dem. Den præcise formulering kan man vel altid diskutere, men medmindre man på forhånd har defineret at artiklen ikke bare er en besøgs-artikel, men en decideret test af forhandleren, så kan jeg ikke se noget forkert i at præsentere butikken sådan som butikken præsenterer sig selv, uanset hvad journalistens eget indtryk så måtte være. Desuden kunne jeg nemt forestille mig at en entusiastisk journalist, som der må siges at være tale om her, kan blive ret overstadig over at besøge en butik der skiller sig ud fra mængden, og så synes jeg det er helt fint at superlativerne kan gribe om sig. Der skal være plads til at vise entusiasme i en artikel, ellers kan det hele jo være lige meget.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 25 April 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, vi alle er enige stort set hele vejen...

Det er naturligvis entusiasme, der skal drive et projekt som Hifi4All, og den entusiasme skal gerne gå igen i alt, hvad man læser her på siden. Min pointe er bare, at entusiasmen i dette tilfælde bliver så tykflydende, at det i MINE øjne påvirker troværdigheden. (Andre kan selvfølgelig læse det med andre briller...)

Selvfølgelig skal man have de positive briller på, når man besøger en butik/producent eller andet. Forretningen er jo valgt, (går jeg ud fra) fordi skribenten finder, at det er en interessant butik, som han gerne vil fortælle om.

Nu kender jeg ikke dig Kenneth, men jeg tror ikke, det er dit dagligdags sprog, du bruger i artiklen. Hvis du skulle beskrive forretningen direkte til dine kammerater, så er jeg sikker på, at du ville have valgt et lidt andet sprog...

Flere passager af artiklen minder om mange af de pressemeddelelser, der hver dag lander på mit bord, og hvor afsenderne ikke er bange for at klistre deres (ofte særdeles relevante) budskab ind i overdrevent mange superlativer, som fjerner fokus fra det væsentlige. (Det var i det lys, jeg dristede mig til at skrive, at artiklen kunne være betalt...  )

Med lad nu ikke en pernitten journalist smadre entusiasmen her på siden! Det var bestemt ikke det, der var mit formål... (Jeg er trods alt ikke Gud, så resten af læserne kan sagtens sidde med en helt anden oplevelse end mig...)

 Keep up the good work!  

Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes