Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til indsigtsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til indsigtsartikler
Emne Emne: Surround og hørelsen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 20 April 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Denne artikel er en fortsættelse af artiklen ”Hifi & hørelsen”, som beskrev hørelsens grundlæggende opbygning, samt de basale funktioner.

Læs hele indsigtsartiklen her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=1246&zoneid=2

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 24 April 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Det ville være fint om forfatteren Ricky, ville offentliggøre kilderne til denne 2. del af teksten omkring hørelse. Det er god skik...
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 24 April 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Ja, det er det.

Det kræver da også en forklaring.

Har jeg haft fat i mange forskellige mennesker, der hver især har bidraget med en masse små bider af infomation, som har ført til denne artikel.

Nogle af disse er bl.a;

David Sonneschein - Lyddesigner, der samtidig forsker i lydens anvendelse til terapi

Sofus Birkedal Nielsen - Professor i akustik ved Ålborg universitet

Oticon - Firma som udvikler høreapparatter

Derudover diverse Øre-læger fra diverse hospitaler og øre kliniker i KBH?

Nogle har bidraget med informationen og andre har blot bekræftet den information jeg lå inde med i forvejen.

At skulle skrive alle kilder ville give lidt kaos i en artikel, som gerne skulle kunne forståes af alle.

Men de er bestemt ikke hemmelige, så det er fint du spørger

   

  


 

 

 



__________________
Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
Til top Vis Ricky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ricky Besøg Ricky's Websted
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Ricky:

Jeg synes, at det er en yderst informativ og superinteressant artikel, der er skrevet i et forståeligt sprog - super god artikel

Jeg er ikke nok inde i al materialet ( med ørets akustiske virkemåde bla.  ), til at kunne vurderer, om alt er korrekt, men mange af forsøgene/erfaringerne og konklusionerne er jeg ihvertfald enige i ( ikke, at det er en garanti for noget  ).

Jeg kunne godt tænke mig, at vide lidt om din baggrund  ( hvis man må spørge  ) - og hvor meget er din egne erfaringer/ viden, contra hvilket er udefrakommende viden ( det fremtræder dog lidt i artiklen ).

Men endnu en gang tak for en god artikel  , som jeg vil gemme, som inspiration, til næste gang, at jeg vil lave om/ eksperimenterer med hjemmebio´en .

 

MVH

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Læste lige lidt af din baggrundsinfo på din hjemmeside  , men der står ikke så meget om, hvor din hifi/surround viden/erfaring kommer fra ?  personlige erfaringer? læst viden ? osv.

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
Ricky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 27 April 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hej DJ

Tak for de pæne ord

Formålet med artiklen var, at give surround-nyderen lidt anvendeligt information om surround og surround-setup. Håber det lykkedes!

Når du spørger til min baggrundsviden, mener du så i forhold til artiklen eller generelt?

I forhold til artiklen, kan du kigge længere oppe. Her har jeg skrevet lidt om, hvor jeg har samlet noget af informationen henne.



__________________
Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
Til top Vis Ricky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ricky Besøg Ricky's Websted
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 28 April 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg mente generelt. men også specifikt, da informationerne ( personlige og "lånte/opsøgte" ) jo er flettet sammen til en helhed i artiklen. 

Når man indsamler information, bliver det nogen gange et spørgsmål om hvor, hvem og hvad man "får" indsamlet + det er ikke altid, at videregiveren så checker, om alting så rent faktisk er "sådan/korrekt"  eller om der er kommet nyere/anden/mere korrekt viden til osv. - det er ikke for at være/lyde skeptisk, men det er altid rart, at vide hvor,hvordan,hvem og hvorfor - så man kan vægte, hvor kritisk man skal være overfor artikler eller hvor "råt" man skal suge videnen til sig. 

Med hensyn til udbytte, så mener jeg feks. absolut at have rimelig faglig, teknisk og personlig erfaring/viden med lyd/hifi/surround osv.  og jeg lærte da noget nyt/mere  , så jeg synes, at det er lykkedes ret godt    .............og så gav det mig endnu engang lyst til at eksperimenterer, for at se, om det nu kunne blive endnu bedre/ mere optimeret 

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Det er en god artikel, med masser af informationer, som forhindre at vi bliver døve, men kan høre højt musik! Top nice!
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes