Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 23:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til besøgsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til besøgsartikler
Emne Emne: En levende anakronisme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

I en tid hvor selv de mest seriøse hifi producenter har erkendt, at design og størrelse er meget afgørende for salget af hifi, er der enkelte der går imod strømmen. Hifi4all inviterer læserne med ind hos Poul ”Halvpris” Mathiasen og kæresten Pia, som begge nægter at tro på, at man kan gradbøje fysikkens love i jagten på den gode lyd.

Læs hele besøgsartiklen her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1226&zoneid=4

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Fed artikel. Har tit tænkt over, hvordan der så ud hjemme hos Poul ½pris, når han i butikken fortalte om hvor mange penge han årligt brugte på hifi, og hvor meget vildt grej han havde stående derhjemme. Der var også nogle ret indsigtsfulde kommentarer om markedsudviklingen indenfor hifi i Danmark fra hans side, må man sige.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Ja - det er rigtig god hygge læsning! Klap på skulderen til Anders!



- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 01 April 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeps

Jeg vidste slet ikke at der fandtes HiFi museer.

Thumbs UP for artiklen, og Thumbs UP for Poul

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 01 April 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg aldrig hørt om manden før, og efter at have kikket på hans hjemmeside sidder jeg tilbage med en "Det må da være en for tidlig aprilsnar" følelse. 

Men hvad enten det er det ene eller det andet, så spændene læsning.


__________________
M.v.H Cyber-Frog

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 01 April 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Nu har jeg aldrig hørt om manden før, og efter at have kikket på hans hjemmeside sidder jeg tilbage med en "Det må da være en for tidlig aprilsnar" følelse. 


Så skal jeg lige understrege at det bestemt ikke er en aprilsnar!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 04 April 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hej Alle !!!

At folk ikke kender hifi-folk der har brugt det meste af sit liv på at

lære og få folk til at købe rigtig HIFI, det må da sige lidt om hvad folk

tænker og ved om HIFI ( min mening ikke ret meget om HIFI ).

Og i de over 20 år som jeg har kendt ham, der har Poul Mathiasen altid

været på forkanten med både nye og "gamle hifi produkter".

Og den atikle er rigtig godt skrevet.

Hilsen pmoren

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 22 August 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hvis det halve af hans påstande på hans hjemmeside om korruption mellem leverandører og anmeldere er rigtig, siger jeg velbekomme. I øvrigt er det noen krasse kommentarer han har til andre producenter - en modig mand.... Hvad mener man om disse eksempler:

Nu var videnskaben i halvtredserne ikke udviklet til plat a la Sillesen Gizmo-CD-er.

Det var Raymond Cooke, den tidligere udviklingschef hos Wharfedale, der som den første startede hifiens dødsspiral.

KEF løste alle disse problemer på en måde, der viste sig holdbar for senere producenter af hifi. Man brugte nemlig bare uanede ressourcer på at overbevise alle om, at KEF var et ubegribeligt højteknologisk produkt, og når alt andet ikke lød ligesådan, var det jo nok fordi, disse andre producenter ikke var videnskabeligt nok baseret....KEF blev en pioner i valg af membranmaterialer og en udpræget negativ en af slagsen. Senere tog store ånder som Ole Witthøft og System Audio denne udvikling til nye højder med også at anvende plast til selve højttalerchassiset. Dette var naturligvis ikke bare plast, og markedsføringen blev ledsaget af et tæppebombardement af pseudotekniske forkortelser for dette nye supermateriale.

På hifi4all har moderator Ronin netop anmeldt et Mark Levinson produkt. Det var han naturligvis selvskreven til, fordi han gennem ejerskab af samme jo var en aldeles uvildig ekspert. Den der bare overvejer økonomisk vinding her bør skamme sig. I dette forum tages det da også ganske for pålydende, og samtidigt bringes det tunge skyts i stilling. Der er alligevel helt subjektivt at anmelde nogetsomhelst, menes det, og derfor kan man jo så ligeså godt omformulere pressemeddelelserne netop så meget, at kun de færreste genkender de oprindelige annoncetekster. Således er det da selvklart, at Rega-importøren må være den helt rigtige til at anmelde Rega, ligesom man ikke kan anmelde rørforstærkere, hvis man ikke har en. Er det interessant, når en røreffektforstærker til en halv million på 3watt, en effektbåndbredde på 100 hz til 10k, signal/støj på 50 db og iøvrigt en livsfarlig elektrisk fejl får en fremragende test? Ifølge straffeloven er det vel. Er det underligt, at folk løber skrigende væk fra denne branche?

 

 



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes