Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 22:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Frontstof på højtalerne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Har du påmonteret frontstoffet på dine HT
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
114 [43,02%]
121 [45,66%]
30 [11,32%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej Alle!

I forbindelse med en tråd om kewlarmembraner der mistede farven, kom jeg til at tænke på, hvor mange af jer der har monteret det medfølgende frontstof på jeres højtalere?

Selv har jeg ALTID stof på min Audiovector M3'ere, da jeg syntes det er klart pænere. Men hvad med jer? Syntes i det er pænere med eller uden stof? Hvad syntes i lyder bedst, og hvor stor er forskellen?

 



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
Deaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Pænere? f**k da det, det kommer da an på hvordan det lyder, min lyder bedst uden frontstof, tror aldrig jeg har hørt højttalere som lyder bedst med frontstoffet på.

__________________
Mvh
Deaster
Til top Vis Deaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deaster
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

jeg har mit monteret... primært for syns skyld, det er klart pænere. især fordi diskanten stikker frem (har inf. delta 40) men hvis der rigtig skal blæres eller demonstreres, som vi kalder det, så ryger stoffet af...
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

De fleste producenter anbefaler jo direkte at man tager det af, så med mindre der er små børn eller dyr i hjemmet som er en
potentiel fare for højttalerne, så ser jeg ingen grund til at beholde dem på. Det er også efter min mening klart pænere uden
stof.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
750es
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

jeg har ikk frontstof på mine audiovector 6 det lyder beder uden og huller til frontstof er spartlet ud ad de er blevet malet :-)

__________________


Til top Vis 750es's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 750es
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke frontstof på mine Acaphella Seas, men det er nu mest fordi de er født uden.
Ville gerne have frontstof monteret, men er uskarp på, hvordan man gør sådan at det ikke ødelægger det æstetikken på højttaleren.
Tidligere har jeg ejet Vienna højttalere og de er jo vistnok designet til at spille med frontstof, hvilket jeg også synes at de er pænest med!


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid frontstoffet på mine Infinity'er da de er designet lydmæssigt til spille sådanne. Lyder ærligt talt ikke godt uden :)
Samtidig så beskytter det jo de noget følsomme bånd...

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 520
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Altid med frontstof her. Kan ikke høre forskel og det er pænere på euphonia
Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends
 
beta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Spiller med frontstof og har altid gjort det.

Jeg har haft mange højtalere gennem tiderne og har aldrig kunnet høre afgørende forskel. Synes det er en smule overdrevent, at en højtaler skulle lyde bedre uden frontstof. Jeg kan godt se på målinger af højtalere at der kan være et par smådyk på kurven, men at udråbe det til, at der er kæmpe forskel med og uden, er efter min mening vildt overdrevent og selvbedrag

Jeg tror det handler meget om forventninger. Forventer man, at det lyder bedre uden, ja, så lyder det bedre uden, sådan er den menneskelige hjerne nu en gang indrettet. Vil hører et langt stykke ad vejen det vi gerne vil høre. Det samme gør sig gældende med kabler, stik. og diverse tweaks. Man kan jo bare gå nogle år tilbage og så se på hvor mange af dem der holder i dag.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Var det virkelig den ældste tråd I kunne grave frem?

Jeg er dybt forundret over at man kan bruge penge på bedre kabler, men samtidig synes at den lydmæssige forskel på om stoffet er på eller ej, er uinteressant. Det kan godt være det ikke er "nat og dag", men det er sgu mere end hvad noget kabel kan medføre, og så er det GRATIS! Så ingen frontstof til mig (jeg kan dog sagtens forholde mig til at man har det siddende på i hverdagen af praktiske hensyn, børn osv)

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

Spiller med frontstof og har altid gjort det.

Jeg har haft mange højtalere gennem tiderne og har aldrig kunnet høre afgørende forskel. Synes det er en smule overdrevent, at en højtaler skulle lyde bedre uden frontstof. Jeg kan godt se på målinger af højtalere at der kan være et par smådyk på kurven, men at udråbe det til, at der er kæmpe forskel med og uden, er efter min mening vildt overdrevent og selvbedrag

Jeg tror det handler meget om forventninger. Forventer man, at det lyder bedre uden, ja, så lyder det bedre uden, sådan er den menneskelige hjerne nu en gang indrettet. Vil hører et langt stykke ad vejen det vi gerne vil høre. Det samme gør sig gældende med kabler, stik. og diverse tweaks. Man kan jo bare gå nogle år tilbage og så se på hvor mange af dem der holder i dag.

Med venlig hilsen



Jeg kan ikke blive mere enig med dig, der findes efterhånden mange tåbelig tweaks hvor folk påstår kæmpe forskel ja måske inde i deres hoveder men ikke i virkeligheden.

Feks de der resonator kender en som arbejder professionelt akustik og lydmand i musik branchen, da jeg fortalte ham om de resonator skreg han af grin han sagde til mig mens han flækkede af grin at de skulle opsøge en psykolog.


Hvis de var så "hamrende gode" hvorfor bruger man dem i den ikke i studier eller store koncert sale, tja han sagde det var den største gang bullsh*t der nogensinde er blevet lavet. Ligesom når nogen siger spader er bedre en banan stik hør nu bare musik for helvede det virker sgu mere som om nnu har man opgraderet med alt, så hvad skal man nu give sig til ahhh ja man kan nildre med stik og sikringer. Nååå glemte lige i svinget at musikken skal man lytte til og ikke stik.


sh*t nu får jeg sikkert hug og bliver brændt på bålet men f**k it jeg er enlig osse p***e ligeglad.





Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

EnigDer er alt for megen woodoo...

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

EnigDer er alt for megen woodoo...

mvh




Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Det her er mit sommer-anlæg uden woodoo og uden frontstof...det er fordi det er noget gammel defekt l**t som jeg llige har gjort istand. Jeg mangler dog stadig stoffet, men har rammerne...stoffet dækker kun basserne. Hold da helt ferie som sådan en gammel 2 vejs JBL kan spille...lækker blød lyd og hvis man er til rock ved naturligt lydtryk kan den flække kraniet og trykke hjernen ud på bagvæggen

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Lækre højtalere Tube! Jeg har for det meste frontstof på, mest fordi jeg bor i så lille en lejelighed at hvis jeg strækker mig, kan jeg når loftet, front og bagvæg samtidig....

Men er mega enig, mindre voodo og mere musik. Det er altså det der driver hobbyen...



__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller altid med front stof på, mine Avalon Eidolon spiller lidt for skingert uden frontstof.
De anbefaler også at man skal beholde det på i den lille bog man får med 
Men på alle andre højtalere jeg har haft, har jeg ikke rigtigt kunne høre forskel, der afhang det af om de var pænest med eller uden.


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Det her er mit sommer-anlæg uden woodoo og uden frontstof...det er fordi det er noget gammel defekt l**t som jeg llige har gjort istand. Jeg mangler dog stadig stoffet, men har rammerne...stoffet dækker kun basserne. Hold da helt ferie som sådan en gammel 2 vejs JBL kan spille...lækker blød lyd og hvis man er til rock ved naturligt lydtryk kan den flække kraniet og trykke hjernen ud på bagvæggen

mvh



Damn det ser lækkert ud der er bare noget over de gamle forstærker.
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Ja og med 1100W PSU og en forstærker-del som uden problemer spiller i 4ohm (150W) er den velegnet til JBL'erne som godt nok er 8ohm...de 2 basser er hver 16ohm og parallel-koblede. Alt i alt betyder det at forstærkeren har ekstrem kontrol over højtaleren. Det kan høres...

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 06 Juli 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:




Er det en HEIL-enhed øverst..??


Mvh.
Niels L.
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 06 Juli 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jep...for øjeblikket står de bare til 'pynt', men senere skal jeg prøve at få dem til at spille sammen med JBL'erne...det er jo let at afbryde hornet bagpå fordi de er indrettet til biwiring. Så vidt jeg husker er delefrekvensen 1600Hz og det kan de jo sagtens klare...det passer jo fint at de står tæt på bas/mellemtone enheden...

Jeg er ellers overrasket over hornet i JBL'erne...det spiller dejlig med masser af detaljer uden at være hård..skulle jeg klage over noget er det måske den øverste top som virker lidt tilbagetrukket. Det klæder dog mange CD's som har tendens til at være for 'skrappe' i diskanten...så hellere det end det modsatte.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes