Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 16:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: hvad koster dit anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Spørgsmålet: hvor meget har du givet alt i alt for dit anlæg?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
144 [16,49%]
66 [7,56%]
120 [13,75%]
166 [19,01%]
377 [43,18%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

NAD 743 v2. - 4500
NAD 214 - 2500
NAD 216 thx - 3500
Sony kvr28xxxx - 5000
MDS sub + kasse - 3000
MDS effetk ph150 - 2000
Rockford fosgate sub med kasse - 2000
united dvd - 300
V-10f - 2000
V-center - 1000
v-back - 1000
Vifa diskanter 2 stk til v10- 500
Spikes + ht kabler - 500
Phono kabler + optisk kabel - 1000

Va 30.000
Det er self. ny pris, og så kommer der en sanyo z3 snarest.


__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
det lyder til at i er lidt rigere end jeg troede... 700-800 tusinde er da helt vildt. også jeg andre, det er da lidt meget at bruge på hifi, ikke at jeg selv ikke ville gøre det, men det er da lidt meget.

For hulen Banz. Nu har du indtil flere gange fremhævet at du er 13  (TRETTEN) år gammel. Der er altså også VOKSNE herinde. Om 700-800.000 er mange penge er vel op til den enkelte at afgøre men nogle af os har jo spenderet pengene ove mange flere år end du har eksisteret

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Haugaard: Enhver normal person vil næsten med sikkerhed sige at 700-800tusinde er sindsygt meget at ofre for hifi (om det så er over 20 år gør nok ikke en kæmpe forskel) - fordi de ikke kender til de glæder folk får ud af det. Så nemt er det. Banz er stadig ny i HiFi-verdenen.

Hvis jeg havde pengene tror jeg også jeg selv ville bruge ~1.000.000 kr. på hifi.

Men det er jo det samme som en der ikke forstår hvorfor man skal købe den dyre specialøl til 35 kr., frem for Dansk Pilsner til 2,50 kr.+pant i Fakta. Man bliver jo fulde af dem begge.


Så Haugaard, jeg tror ikke det har noget at gøre med at banz er 13 år gammel. Sig til min far at du har købt for 800.000 kr. hifi. Han vil sige "Hold da kæft.. ".


Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Haugaard: Enhver normal person vil næsten med sikkerhed sige at 700-800tusinde er sindsygt meget at ofre for hifi (om det så er over 20 år gør nok ikke en kæmpe forskel) - fordi de ikke kender til de glæder folk får ud af det. Så nemt er det. Banz er stadig ny i HiFi-verdenen.

Hvis jeg havde pengene tror jeg også jeg selv ville bruge ~1.000.000 kr. på hifi.

Men det er jo det samme som en der ikke forstår hvorfor man skal købe den dyre specialøl til 35 kr., frem for Dansk Pilsner til 2,50 kr.+pant i Fakta. Man bliver jo fulde af dem begge.


Så Haugaard, jeg tror ikke det har noget at gøre med at banz er 13 år gammel. Sig til min far at du har købt for 800.000 kr. hifi. Han vil sige "Hold da kæft.. ".


Hej Krog,

Lad mig lige slå fast, at jeg har ikke - og kommer nok aldrig til - at spendere 700-800.000 på HiFi. Min opfattelse er, at hvis folk gør det, så er det kun mange penge i relation til deres indtjening og øvrige prioriteringer i livet. Min pointe er OGSÅ, at det ikke er så mærkeligt hvis et supermedlem på TRETTEN ikke kan relatere til dette, så er det formentlig aldersbetinget. Banz og hans jævnaldrende er selvfølgelig medlemmer på lige fod med andre så det er IKKE pointen. Folks opfattelse af hvad der er mange penge ændre sig med alderen. Det siger MIN erfaring mig ihvertfald.   

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Her er en historie fra det virkelige liv:

I julen har jeg mine forældre på besøg, og min far opdager naturligvis, at jeg har fået både nye Ht´ere (Von Schweikert VR4jr, skift fra VR2) og effektforstærker (Audia Flight 100, skift fra Exon 3 mono) siden han sidst besøgte mig.

Jeg er en stor dreng på 27, og burde naturligvis blot fortælle ham om prisen på alle herlighederne, når han nu begynder at spørge ind til det. I ved, være "voksen" og vise at man står ved sit forbrug og er ansvarlig og fornuftig i det samme.

 - men jeg ved jo godt, at han umuligt vil kunne se fornuften i så store investeringer i lyd. Fornuft er i det hele taget et nøgleord for min far når snakken går på penge. På den front er han af den "gamle" skole, hvis der findes sådan én.

Han ved INTET om hifi, men jeg kan se, han har en intuitiv formodning om, at Flight´en vist ikke er helt billig; hans faste blik og lave stemmeføring afslører ham hver gang: "Jamen, har du byttet dine to kasser ud med den ene - hvad har det kostet dig?"

Svaret kommer prompte fra sønnike her: "Ikke det vilde, far - jeg byttede næsten lige over. Mange vil helst have 2 effektforstærkere, så har man én til hver højttaler, og det lyder rigtig godt!"

Ovennævnte intuition og hans velfungerende fornuft må have fortalt ham, at det gav god mening, for han nikkede et par gange, og det var så det.

MVH

 



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  


Effekt: LC Audio Zapsolute 42w: ca. 10000,-

For: Meitner Pa6i Museatec (demo, mener den kostede omkring 25.000 i '89) : 3500,-

CD-spille: Rotel RCD-1070: 7000,-

Pladespiller: Opus 3 Continuo, SME IV, Ortofon Kontrapunkt B (spille og arm fik jeg for 11.000,- samlet, da HFK overtog argenturet på SME): 18.100,-

DVD-spille Cambridge Audio DVD77: 1000,-

Højttalere: Apogee Duetta (brugt, nypris ca. 54.000): 16.000,- (Verdens bedste??? :-) )

Div. kabler: ca. 4500,-




__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Spøjs tråd  

Montana EPS2: 63.900 kr

Olympia HT4: 36.900 kr

Olympia L Mini: 32.900 kr

Cary Audio CD 303/200: 3.000 US$

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Krog skrev:
Haugaard: Enhver normal person vil næsten med sikkerhed sige at 700-800tusinde er sindsygt meget at ofre for hifi (om det så er over 20 år gør nok ikke en kæmpe forskel) - fordi de ikke kender til de glæder folk får ud af det. Så nemt er det. Banz er stadig ny i HiFi-verdenen.

Hvis jeg havde pengene tror jeg også jeg selv ville bruge ~1.000.000 kr. på hifi.

Men det er jo det samme som en der ikke forstår hvorfor man skal købe den dyre specialøl til 35 kr., frem for Dansk Pilsner til 2,50 kr.+pant i Fakta. Man bliver jo fulde af dem begge.


Så Haugaard, jeg tror ikke det har noget at gøre med at banz er 13 år gammel. Sig til min far at du har købt for 800.000 kr. hifi. Han vil sige "Hold da kæft.. ".


Hej Krog,

Lad mig lige slå fast, at jeg har ikke - og kommer nok aldrig til - at spendere 700-800.000 på HiFi. Min opfattelse er, at hvis folk gør det, så er det kun mange penge i relation til deres indtjening og øvrige prioriteringer i livet. Min pointe er OGSÅ, at det ikke er så mærkeligt hvis et supermedlem på TRETTEN ikke kan relatere til dette, så er det formentlig aldersbetinget. Banz og hans jævnaldrende er selvfølgelig medlemmer på lige fod med andre så det er IKKE pointen. Folks opfattelse af hvad der er mange penge ændre sig med alderen. Det siger MIN erfaring mig ihvertfald.   

Haugaard



Da jeg skrev: "Sig til min far at du har købt for 800.000 kr. hifi. Han vil sige "Hold da kæft.. ".", mente jeg ikke dig som person, bare en fiktiv person.

Men du har da helt ret, opfattelsen af penge ændrer sig. Jeg kan da huske da jeg var 12-13år og min farmor stak mig en tusse. Jeg kunne næsten ikke få luft..

Her til Januar fik jeg så 3300 kr. i løn. Det var mere end jeg har fået før (er 17), men de er næsten væk nu.


Men så er vi jo stort set enige.


Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

 

Nuværende setup

Over 500K

Mårten Coltrane eller Avalon Eidolon Diamond er næste skridt.

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede
 
mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 688
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Her er en historie fra det virkelige liv:

I julen har jeg mine forældre på besøg, og min far opdager naturligvis, at jeg har fået både nye Ht´ere (Von Schweikert VR4jr, skift fra VR2) og effektforstærker (Audia Flight 100, skift fra Exon 3 mono) siden han sidst besøgte mig.

Jeg er en stor dreng på 27, og burde naturligvis blot fortælle ham om prisen på alle herlighederne, når han nu begynder at spørge ind til det. I ved, være "voksen" og vise at man står ved sit forbrug og er ansvarlig og fornuftig i det samme.

 - men jeg ved jo godt, at han umuligt vil kunne se fornuften i så store investeringer i lyd. Fornuft er i det hele taget et nøgleord for min far når snakken går på penge. På den front er han af den "gamle" skole, hvis der findes sådan én.

Han ved INTET om hifi, men jeg kan se, han har en intuitiv formodning om, at Flight´en vist ikke er helt billig; hans faste blik og lave stemmeføring afslører ham hver gang: "Jamen, har du byttet dine to kasser ud med den ene - hvad har det kostet dig?"

Svaret kommer prompte fra sønnike her: "Ikke det vilde, far - jeg byttede næsten lige over. Mange vil helst have 2 effektforstærkere, så har man én til hver højttaler, og det lyder rigtig godt!"

Ovennævnte intuition og hans velfungerende fornuft må have fortalt ham, at det gav god mening, for han nikkede et par gange, og det var så det.

MVH

 

Underholdene læsning......

 

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen
 
Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Lidt har også ret

Forstærker :jolida JD302B (rør) 12.000,-

CD : Thule CD 150B 7500,-

DAB radio: Cambrigde 2500,-

HT: Posselt Seagull 12500,-

HT kabel TaraLabs Air3 12000,-

Signalkabel Art Sound Silver et eller andet  2000,- (CD til forstærker)

+ noget crap kabel mellem radio og forstærker ca 400,-

 

Til top Vis Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonzo
 
DaHui
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 December 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

stereoreceiver Onkyo TX-8511
cd-afspiller Teac CD-3100
2 * Dali concept 2

Jeg har arvet receiver og cd-afspiller af de gamle og det er efterhånden ved at være et ældre anlæg.. det dog ikke mere end godt et år siden jeg købte dali concept 2.

Men nyprisen for mit sutup er nok omkring 5500 - 6000,- men har planer om at det gerne skulle stige til det dobbelte, eller mere i løbet af 2006
Til top Vis DaHui's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DaHui Besøg DaHui's Websted
 
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hej!

Højttaler til 2x40.000 og standere til 8.000 - så puha. Jeg tør slet ikke tænke tanken til ende.

Men som en anden undersøgelse går på i øjeblikket - "Er du tilfreds med ..."? - Ja!  Jeg er meget tilfreds med anlægget. Ellers ville jeg da også være et skarn. Jeg bestemmer jo selv!



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Her er en historie fra det virkelige liv:

I julen har jeg mine forældre på besøg, og min far opdager naturligvis, at jeg har fået både nye Ht´ere (Von Schweikert VR4jr, skift fra VR2) og effektforstærker (Audia Flight 100, skift fra Exon 3 mono) siden han sidst besøgte mig.

Jeg er en stor dreng på 27, og burde naturligvis blot fortælle ham om prisen på alle herlighederne, når han nu begynder at spørge ind til det. I ved, være "voksen" og vise at man står ved sit forbrug og er ansvarlig og fornuftig i det samme.

 - men jeg ved jo godt, at han umuligt vil kunne se fornuften i så store investeringer i lyd. Fornuft er i det hele taget et nøgleord for min far når snakken går på penge. På den front er han af den "gamle" skole, hvis der findes sådan én.

Han ved INTET om hifi, men jeg kan se, han har en intuitiv formodning om, at Flight´en vist ikke er helt billig; hans faste blik og lave stemmeføring afslører ham hver gang: "Jamen, har du byttet dine to kasser ud med den ene - hvad har det kostet dig?"

Svaret kommer prompte fra sønnike her: "Ikke det vilde, far - jeg byttede næsten lige over. Mange vil helst have 2 effektforstærkere, så har man én til hver højttaler, og det lyder rigtig godt!"

Ovennævnte intuition og hans velfungerende fornuft må have fortalt ham, at det gav god mening, for han nikkede et par gange, og det var så det.

MVH

 

På min 30 års føsdag (11 år siden) tog jeg en vigtig beslutning. Jeg ville være ligeglad med forældrenes mening på alle punkter. Det er super vigtigt at man selv bestemmer.

Dit indlæg er super, og der er mange der kan genkende det.



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Dejen skrev:

Her er en historie fra det virkelige liv:

I julen har jeg mine forældre på besøg, og min far opdager naturligvis, at jeg har fået både nye Ht´ere (Von Schweikert VR4jr, skift fra VR2) og effektforstærker (Audia Flight 100, skift fra Exon 3 mono) siden han sidst besøgte mig.

Jeg er en stor dreng på 27, og burde naturligvis blot fortælle ham om prisen på alle herlighederne, når han nu begynder at spørge ind til det. I ved, være "voksen" og vise at man står ved sit forbrug og er ansvarlig og fornuftig i det samme.

 - men jeg ved jo godt, at han umuligt vil kunne se fornuften i så store investeringer i lyd. Fornuft er i det hele taget et nøgleord for min far når snakken går på penge. På den front er han af den "gamle" skole, hvis der findes sådan én.

Han ved INTET om hifi, men jeg kan se, han har en intuitiv formodning om, at Flight´en vist ikke er helt billig; hans faste blik og lave stemmeføring afslører ham hver gang: "Jamen, har du byttet dine to kasser ud med den ene - hvad har det kostet dig?"

Svaret kommer prompte fra sønnike her: "Ikke det vilde, far - jeg byttede næsten lige over. Mange vil helst have 2 effektforstærkere, så har man én til hver højttaler, og det lyder rigtig godt!"

Ovennævnte intuition og hans velfungerende fornuft må have fortalt ham, at det gav god mening, for han nikkede et par gange, og det var så det.

MVH

 

På min 30 års føsdag (11 år siden) tog jeg en vigtig beslutning. Jeg ville være ligeglad med forældrenes mening på alle punkter. Det er super vigtigt at man selv bestemmer.

Dit indlæg er super, og der er mange der kan genkende det.



ja det er absolut genkendelig, omend jeg knap var blevet 18 før jeg ikke mente de gamle skulle blande sig - men de ryster stadig på hovedet af hvad jeg gør - men som de siger - det er mine penge, så de er ligeglade

Da jeg havde købte mine HK signature 1.3 kom den gamle omkring, da jeg skulle have hjælp til at løfte tingene lidt rundt, og så skulle han da lige kigge på dem, han tog så i den ene og sagde, "hva fanden er det for en lille sag" - han tog så i den - men slap 2 sekunder bagefter og sagde "hva fanden - er den fyldt med bly"
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Her er en historie fra det virkelige liv:

I julen har jeg mine forældre på besøg, og min far opdager naturligvis, at jeg har fået både nye Ht´ere (Von Schweikert VR4jr, skift fra VR2) og effektforstærker (Audia Flight 100, skift fra Exon 3 mono) siden han sidst besøgte mig.

Jeg er en stor dreng på 27, og burde naturligvis blot fortælle ham om prisen på alle herlighederne, når han nu begynder at spørge ind til det. I ved, være "voksen" og vise at man står ved sit forbrug og er ansvarlig og fornuftig i det samme.

 - men jeg ved jo godt, at han umuligt vil kunne se fornuften i så store investeringer i lyd. Fornuft er i det hele taget et nøgleord for min far når snakken går på penge. På den front er han af den "gamle" skole, hvis der findes sådan én.

Han ved INTET om hifi, men jeg kan se, han har en intuitiv formodning om, at Flight´en vist ikke er helt billig; hans faste blik og lave stemmeføring afslører ham hver gang: "Jamen, har du byttet dine to kasser ud med den ene - hvad har det kostet dig?"

Svaret kommer prompte fra sønnike her: "Ikke det vilde, far - jeg byttede næsten lige over. Mange vil helst have 2 effektforstærkere, så har man én til hver højttaler, og det lyder rigtig godt!"

Ovennævnte intuition og hans velfungerende fornuft må have fortalt ham, at det gav god mening, for han nikkede et par gange, og det var så det.

MVH

 

jeg har lidt det samme, jeg står og skal skifte mine STORE eltax ud (2x10tommers basser) når jeg så (selvfølgelig) kigger på nogle mindre højtalere siger min mor at det da er skørt at betale penge for mindre højtalere..... mit svar er NEJ!

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Dejen: vend dig til det, sådan ér forældre uanset hvor gammel man så end ér. Jeg er 10 år ældre end dig, og da jeg invisterede det halve af min arv efter min far i tidernes morgen i hifi, havde jeg nær givet min moder hjertestop af ophidselse. "Du kunne sg da havde fundet noget mere fornuftigt at bruge pengene på, eller have invistereret dem".......var hendes reaktion, mens hun blev mere og mere gasblå i hovedet. 

 

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Haugaard skrev:

Krog skrev:
Haugaard: Enhver normal person vil næsten med sikkerhed sige at 700-800tusinde er sindsygt meget at ofre for hifi (om det så er over 20 år gør nok ikke en kæmpe forskel) - fordi de ikke kender til de glæder folk får ud af det. Så nemt er det. Banz er stadig ny i HiFi-verdenen.

Hvis jeg havde pengene tror jeg også jeg selv ville bruge ~1.000.000 kr. på hifi.

Men det er jo det samme som en der ikke forstår hvorfor man skal købe den dyre specialøl til 35 kr., frem for Dansk Pilsner til 2,50 kr.+pant i Fakta. Man bliver jo fulde af dem begge.


Så Haugaard, jeg tror ikke det har noget at gøre med at banz er 13 år gammel. Sig til min far at du har købt for 800.000 kr. hifi. Han vil sige "Hold da kæft.. ".


Hej Krog,

Lad mig lige slå fast, at jeg har ikke - og kommer nok aldrig til - at spendere 700-800.000 på HiFi. Min opfattelse er, at hvis folk gør det, så er det kun mange penge i relation til deres indtjening og øvrige prioriteringer i livet. Min pointe er OGSÅ, at det ikke er så mærkeligt hvis et supermedlem på TRETTEN ikke kan relatere til dette, så er det formentlig aldersbetinget. Banz og hans jævnaldrende er selvfølgelig medlemmer på lige fod med andre så det er IKKE pointen. Folks opfattelse af hvad der er mange penge ændre sig med alderen. Det siger MIN erfaring mig ihvertfald.   

Haugaard



Da jeg skrev: "Sig til min far at du har købt for 800.000 kr. hifi. Han vil sige "Hold da kæft.. ".", mente jeg ikke dig som person, bare en fiktiv person.

Men du har da helt ret, opfattelsen af penge ændrer sig. Jeg kan da huske da jeg var 12-13år og min farmor stak mig en tusse. Jeg kunne næsten ikke få luft..

Her til Januar fik jeg så 3300 kr. i løn. Det var mere end jeg har fået før (er 17), men de er næsten væk nu.


Men så er vi jo stort set enige.


ja jeg ved godt at det er et spørgsmål om at prioritere, men jeg tror at hvis du gik ud på gaden og spurgte folk om de syntes det var NORMALT  eller ligefremt KLOGT at brugt syv-otte-hundrede tusinde kroner på hifi ville (næsten) allesammen sige: "NEJ!" at der måske er nogle heribland os der har pengene til at gøre det eller tålmodigheden til at spare sammen i flere år bare til at købe en cdafspiller syntes jeg er mærkeligt! ikke at man har pengene til det, men at man bruger pengene på det! og NEJ det skal siges at jeg er ikke en eller anden lille unge der sidder hjemme og bliver trøstet af min "moaarr" fordi jeg ingenting fatter! jeg ved godt hvordan det fungere, men jeg syntes bare at hvis du har brugt 100´000kr på hifi, så er det nok! så lyder det godt, og det lyder perfekt indtil du hører noget dyrer. jeg tror der er (mange) mennesker der har mere bruge for de penge end du har brug for hifi! i min mening er det bare meget egocentreret at bruge næsten 1mil. kr på hifi, har du så mange penge må du selvfølgelig gerne brug mange penge på dig selv, men hvad tænker du når du ser folk nede i afrika der sulter og DU kan hjælpe, dagen efter du lige har brugt 50 TUSINDE kroner på en unødvendig dims? jeg ved godt du tænker nej den knægt er sgu for åndsvag, men prøv lige at tænk over dét! jeg bruger også selv (næsten) alle mine penge på hifi og musik, men jeg ville heller ikke kunne gøre en forskel, hvis du havde brugt 50k på at give dem til afrika ville du kunne give mad til jeg ved ikke hvor mange mennesker.... ved godt jeg lyder pi**e dum, men syntes bare at mange folk aldrig tænker sig om! du er IKKE den eneste her i verden!

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
Kasper Moth
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Forstærker: Holfi integra 8 (brugt 3500)

CD: Marantz CD 72 mk II SE (brugt 1100)

Tuner: Luxmann T2 (Brugt 200)

Højtalere: B&W 601 S3 (3200)

Pladespiller: gl. technics direct drive

I forhold til mit samlede budget, så synes jeg at anlægget spiller udmærket, det mangler til tider lidt bas. Men det er vel nok hvad man kan forvente af sådan et par reolhøjtalere. Integraen har ihvertfald ingen problemer med at rive dem rundt. Sjovt nok er jeg mest glad for Luxman tuneren, med sine 20+? år på bagen spiller den forrygende.

Overvejer at investere i en sub. der er ikke nogen sub eller line udgang i integraen, så jeg ved ikke om det er en dårlig ide. 

\turisten

Til top Vis Kasper Moth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Moth
 
lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Mit anlæg.....

Audio physic TempoIIIi  24999

B&W 803 40000kr

H/K DPR 2005 18000kr

KEF center 20000kr

Sony DVD/SACD 19500 kr

Pioneer 436XDE 32000kr

kabler: 4000kr

System audio SA2K til rear  10000kr

hifi rack CLiC 12000kr

i alt ca. 180000 kr



__________________
B&W Nautilus bio...
Til top Vis lars ole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars ole
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes