Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. december 2017 | 04:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dit nyeste musikkøb? Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 119
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 December 2017 kl. 17:34 | IP-adresse registreret Citér Analogueman

Tredje sæson af Newvelle Records jazz-serie. Man abonnerer på serien og får en udgivelse hver anden måned. Jeg kan derfor af gode grunde endnu ikke udtale mig om musikken.

Hvad jeg kan udtale mig om er, at det hidtil har været virkelig godt - jeg har første sæson og mangler december måneds lp for at have hele anden sæson - og både musik, teknik og indpakning har aldrig været andet end i topklasse.

Forleden lyttede jeg til pianist Jon Cowherds "Gateway". Det er kort fortalt en fantastisk lp, hvor Cowherd i sublimt samspil med bl.a. trommeslager Brian Blade fremfører egne kompositioner. Også samspillet med guitarist Steve Cardenas aftvinger respekt med unisone forløb, der giver mindelser om samspillet mellem Pat Metheny og Lyle Mays, når det var bedst.

Teknisk er det en meget fin optagelse. En spøjs detalje er, at jeg gang på gang lagde mærke til, hvor delikat, luftigt og lækkert Blades high hat er optaget. Det er ekstremt tydeligt at høre, hvordan Blade arbejder - og det vel at mærke uden, at det er blæst op i overstørrelse i forhold til resten af lydbilledet. Hele serien fås kun på vinyl

Hvis vinyl- og jazz- og musikentusiasten mangler en julegave til sig selv, så kan jeg da kun anbefale, at man køber de første to sæsoner og nyder dem, mens man venter på, at tredje sæson stille og roligt bliver komplet i løbet af 2018.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 December 2017 kl. 18:19 | IP-adresse registreret Citér Jens-B

Tak, jeg kigger omgående

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

<< Forrige Side af 119