Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 08:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dit nyeste musikkøb? Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 128
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 890
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 05:55 | IP-adresse registreret Citér Japer

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret Citér CLIX

Go4it skrev:
CLIX skrev:

Twisted Sister - The best of... (Speciel 30 års jubilæums udgivelse)

Genialt band. Desværre alt for overset.

Hmmm - er det ikke en flok "transer" med hår på brystet

Se så lige her - det var fra dengang "far" var ung  Fik denne plade i julegave af min far (ønske fra mig) i 1973 (han troede garanteret at jeg var lige ved at springe ud som bøsse, eller det der er værre): "New york Dolls"... http://home.eol.ca/~ifftay/dolls/public1.jpg   Fed LP, som jeg godt gad høre igen

HAHHAHA det kan da godt være det var sådan det hang sammen, men så er der da endnu større grund til at synes de er geniale, hvis de har kunnet skrive så meget godt musik, mens de har været midt i en sexuel identitets krise.

Det ser ud til at være et "specielt" band du har der, kunne da godt være man skulle se om man kunne finde noget med dem.



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret Citér Go4it

CLIX skrev:
Go4it skrev:
CLIX skrev:

Twisted Sister - The best of... (Speciel 30 års jubilæums udgivelse)

Genialt band. Desværre alt for overset.

Hmmm - er det ikke en flok "transer" med hår på brystet

Se så lige her - det var fra dengang "far" var ung  Fik denne plade i julegave af min far (ønske fra mig) i 1973 (han troede garanteret at jeg var lige ved at springe ud som bøsse, eller det der er værre): "New york Dolls"... http://home.eol.ca/~ifftay/dolls/public1.jpg   Fed LP, som jeg godt gad høre igen

HAHHAHA det kan da godt være det var sådan det hang sammen, men så er der da endnu større grund til at synes de er geniale, hvis de har kunnet skrive så meget godt musik, mens de har været midt i en sexuel identitets krise.

Det ser ud til at være et "specielt" band du har der, kunne da godt være man skulle se om man kunne finde noget med dem.

Musikken var i hvert fald mere maskulin end deres look (melodisk punk/rock)  har lige chekket om deres første "the New York Dolls" fra 73 findes på CD - uden held!

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret Citér CLIX

Go4it skrev:
CLIX skrev:
Go4it skrev:
CLIX skrev:

Twisted Sister - The best of... (Speciel 30 års jubilæums udgivelse)

Genialt band. Desværre alt for overset.

Hmmm - er det ikke en flok "transer" med hår på brystet

Se så lige her - det var fra dengang "far" var ung  Fik denne plade i julegave af min far (ønske fra mig) i 1973 (han troede garanteret at jeg var lige ved at springe ud som bøsse, eller det der er værre): "New york Dolls"... http://home.eol.ca/~ifftay/dolls/public1.jpg   Fed LP, som jeg godt gad høre igen

HAHHAHA det kan da godt være det var sådan det hang sammen, men så er der da endnu større grund til at synes de er geniale, hvis de har kunnet skrive så meget godt musik, mens de har været midt i en sexuel identitets krise.

Det ser ud til at være et "specielt" band du har der, kunne da godt være man skulle se om man kunne finde noget med dem.

Musikken var i hvert fald mere maskulin end deres look (melodisk punk/rock)  har lige chekket om deres første "the New York Dolls" fra 73 findes på CD - uden held!

Enig.

Jeg har været et smut omkring allmusic.com, og fandt følgende:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE47 F1FD34DAC7220C6973150E9B77FFB119047F19215295E5CDDA73054DF422 7B913A7D9CDB7B670BE7AABF52DA04A6FAE&searchlink=NEW|YORK| DOLL&uid=CAW040602181734&samples=1&sql=11:369ks3 5ba3rg~T2

Så det ser da ud til det muligvis er noget der kan skaffes



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret Citér Go4it

CLIX skrev:
Go4it skrev:
CLIX skrev:
Go4it skrev:
CLIX skrev:

Twisted Sister - The best of... (Speciel 30 års jubilæums udgivelse)

Genialt band. Desværre alt for overset.

Hmmm - er det ikke en flok "transer" med hår på brystet

Se så lige her - det var fra dengang "far" var ung  Fik denne plade i julegave af min far (ønske fra mig) i 1973 (han troede garanteret at jeg var lige ved at springe ud som bøsse, eller det der er værre): "New york Dolls"... http://home.eol.ca/~ifftay/dolls/public1.jpg   Fed LP, som jeg godt gad høre igen

HAHHAHA det kan da godt være det var sådan det hang sammen, men så er der da endnu større grund til at synes de er geniale, hvis de har kunnet skrive så meget godt musik, mens de har været midt i en sexuel identitets krise.

Det ser ud til at være et "specielt" band du har der, kunne da godt være man skulle se om man kunne finde noget med dem.

Musikken var i hvert fald mere maskulin end deres look (melodisk punk/rock)  har lige chekket om deres første "the New York Dolls" fra 73 findes på CD - uden held!

Enig.

Jeg har været et smut omkring allmusic.com, og fandt følgende:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE47 F1FD34DAC7220C6973150E9B77FFB119047F19215295E5CDDA73054DF422 7B913A7D9CDB7B670BE7AABF52DA04A6FAE&searchlink=NEW|YORK| DOLL&uid=CAW040602181734&samples=1&sql=11:369ks3 5ba3rg~T2

Så det ser da ud til det muligvis er noget der kan skaffes

Tak du, det var helt ok at høre "tøserne" igen - trods dårlig lyd, og 30 sekunder. "allmusic" er et helt godt sted at checke musik på  
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 247
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret Citér haspalm

http://www.imusic.dk/item/5034504903197/shadows-2005-the-fin al-tour-dvd-cd-set-mdvd

Er det denne ?


Lige netop!!

Jeg fandt den i TP - fandt først dvd'en alene men så så jeg boxen stod der til samme pris.

Så koncerten i fredags.. total hygger og nydelig kvalitet..

Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret Citér quad

Nyeste musikkøb  : Jubilæums udgaven af London Calling med The Clash. Jøsses hvor det bare sparker r....
Der var nogle gutter der nok kunne vælte et spillested.


__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret Citér Administrator

Har erhvervet mig den sindssyge gode skive fra Tina Dico.

Anbefales varmt!!!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret Citér CLIX

Go4it skrev:
CLIX skrev:
Go4it skrev:
CLIX skrev:
Go4it skrev:
CLIX skrev:

Twisted Sister - The best of... (Speciel 30 års jubilæums udgivelse)

Genialt band. Desværre alt for overset.

Hmmm - er det ikke en flok "transer" med hår på brystet

Se så lige her - det var fra dengang "far" var ung  Fik denne plade i julegave af min far (ønske fra mig) i 1973 (han troede garanteret at jeg var lige ved at springe ud som bøsse, eller det der er værre): "New york Dolls"... http://home.eol.ca/~ifftay/dolls/public1.jpg   Fed LP, som jeg godt gad høre igen

HAHHAHA det kan da godt være det var sådan det hang sammen, men så er der da endnu større grund til at synes de er geniale, hvis de har kunnet skrive så meget godt musik, mens de har været midt i en sexuel identitets krise.

Det ser ud til at være et "specielt" band du har der, kunne da godt være man skulle se om man kunne finde noget med dem.

Musikken var i hvert fald mere maskulin end deres look (melodisk punk/rock)  har lige chekket om deres første "the New York Dolls" fra 73 findes på CD - uden held!

Enig.

Jeg har været et smut omkring allmusic.com, og fandt følgende:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE47 F1FD34DAC7220C6973150E9B77FFB119047F19215295E5CDDA73054DF422 7B913A7D9CDB7B670BE7AABF52DA04A6FAE&searchlink=NEW|YORK| DOLL&uid=CAW040602181734&samples=1&sql=11:369ks3 5ba3rg~T2

Så det ser da ud til det muligvis er noget der kan skaffes

Tak du, det var helt ok at høre "tøserne" igen - trods dårlig lyd, og 30 sekunder. "allmusic" er et helt godt sted at checke musik på  

Helt sikkert, det er utroligt hvad der er i den database, bruger den selv til at få inspiration.

Meen, før det bliver helt OT, så er der lige kommet 4 stykker vinyl mere i samlingen i dag:

The Cure - Entreat
The Rocky Horror Show - Original London cast
Deep Purple - The best of
Deep Purple - The House of blue light



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret Citér Go4it

Har The Rocky Horror Show på cd i filmversionen ("elsker" bare Tim Currys udgave af Frank n F). Jeg har dog været i London i 77 og se teaterversionen - også SUPER!

Anyway, sidste køb:

Cæcilie Norby - "Slow Fruit": ikke så vellykket som nogle af de forgående (hun er begyndt at "bræge" lidt)

James Blunt - "back to bedlam": hmm - lyder som nogen har et ordentligt tag på hans kugler...   - men godt til baggrundsmuzak når jeg skal forføre en babe (he - virker sk.)

Antony and the Johnsons - "I am a bird now": et fejlkøb - det er for bøsset, selv til en "trans" som mig  

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret Citér blackhawk

På bruger L.B´s anbefaling var jeg et smut over gaden i Kjøwenhavnstrup i Fona2000, og investere i Depeche Mode 101 dobbelt live cd til den sølle pris af 69,95,- kr hvilket er en feeeed live  skive til at spille rigtigt højt.

Derudover købte jeg også The Essential:Leonard Cohen til en 80,00 kr, også her en dobbelt cd med en masse guf hvis man er til crooneren med munkekappen



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret Citér CLIX

Go4it skrev:

Har The Rocky Horror Show på cd i filmversionen ("elsker" bare Tim Currys udgave af Frank n F). Jeg har dog været i London i 77 og se teaterversionen - også SUPER!

Anyway, sidste køb:

Cæcilie Norby - "Slow Fruit": ikke så vellykket som nogle af de forgående (hun er begyndt at "bræge" lidt)

James Blunt - "back to bedlam": hmm - lyder som nogen har et ordentligt tag på hans kugler...   - men godt til baggrundsmuzak når jeg skal forføre en babe (he - virker sk.)

Antony and the Johnsons - "I am a bird now": et fejlkøb - det er for bøsset, selv til en "trans" som mig  

Ja Rocky Horror er tilpas syret, har også The Rocky Horror lp box set

Du er s.. da lidt uheldig med dine musikkøb.

Nåå, men der er jo kommet lidt mere vinyl på hylden i dag:

Pink Floyd - Animals
Pink Floyd - The dark side of the moon (m. 2 plakater)
Pink Floyd - Meddle

Singler:
Kate Bush - Hounds of love
Kate Bush - Sat in your lap
Kate Bush - Wuthering heights
Kate Bush - December will be magic again
Kate Bush - Army Dreamers
Kate Bush - Experiment IV
Blondie - Sunday Girl
Blondie - Island of lost souls
Blondie - Picture This



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret Citér BjarkeNR

Stina Norenstam - Memories of a color, 70 kr. i Moby Disc



Dejlig og unik kvinde stemme fra den Skånske Stina. Musikgenren kan betegnes som singer/songwriter rock med stænk af jazzet popmusik. I øvrigt er Memories of a color debut albummet fra Frøken Nordenstam.

Lille biografi sakset fra yahoo shopping:

Like Lori Carson, Stina Nordenstam has spent a fair amount of her career shedding comparisons to Rickie Lee Jones. Though similar, the majority of Nordenstam's work is more fragile -- delicate enough to be knocked over by the slightest of breezes. Since the early '90s, Nordenstam has developed a highly intimate, childlike sound that has either lured or repelled listeners. Though her debut, Memories of a Color, was quite formative and was held back by bland jazz leanings, it nonetheless earned the admiration of British label 4AD, who were interested in signing her. It didn't work out, but the encounter put Nordenstam under the spell of the label's Red House Painters and This Mortal Coil. The recording of her debut left her emotionally drained; three years passed before the release of And She Closed Her Eyes, a wider-ranging and more brooding record that critics viewed as a major step forward. Darker still was 1996's Dynamite, which all but abandoned any of the soft ambience of prior LPs in favor of industrial-informed beats and guitar scrapings. The covers album People Are Strange surfaced in 1998, featuring renditions of songs by the likes of Prince, Tim Hardin, and Leonard Cohen. This Is Stina Nordenstam was issued in 2001, which featured a pair of duets with Suede's Brett Anderson. Also in demand as a session vocalist, Nordenstam has worked with Vangelis, Bill Laswell, and the Flesh Quartet.

- Andy Kellman, All Music Guide


- BR


Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret Citér L.B.

blackhawk skrev:
På bruger L.B´s anbefaling var jeg et smut over gaden i Kjøwenhavnstrup i Fona2000, og investere i Depeche Mode 101 dobbelt live cd til den sølle pris af 69,95,- kr hvilket er en feeeed live  skive til at spille rigtigt højt.

Fedt at du kan li' den . Den lyder ikke specielt godt, men det er en fed skive.

Jeg har lige købt Tina Dickow "IN THE RED" - skøn musik!

http://www.imusic.dk/gfx/item/reference/091/5708422000091.jp g

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret Citér CLIX

Er lige kommet hjem med en kasse fyldt med vinyl, har ikke helt overblik over indholdet men det er mest ´80 pop/rock, har dog lige hurtigt skimmet det igennem, og kan se der er noget DM, Sex Pistols, Pet Shop Boys og en helt masse andet. Kassen indholder ca. 120 LP´er, 150 maxi´er og 75 singler, så der er lidt at få styr på i weekenden.



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret Citér CLIX

niklasthedolphi skrev:

Der findes god musik inden for næsten alle genrer. Men jeg nægter altså at tage et syretrip for at kunne holde ud at lytte til techno og anabolske steroider for at kunne lytte til heavy metal.

Yderst interesant teori du har der. Nu har jeg lyttet til en del heavy metal gennem tiden, men aldrig brugt anabolske steroider, kan godt være det er det jeg skal til for at få det sidste ud af musikken, synes dog det lyder som en rimelig risikabel form for tweak



__________________
Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
Til top Vis CLIX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CLIX
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret Citér L.B.

Administrator skrev:
Har erhvervet mig den sindssyge gode skive fra Tina Dico.

Anbefales varmt!!!

Er hermed købt og ja... den er fed!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret Citér LouBP

Haha
 
Fandt lige "Fenders - Puslespil" i en lokal genbrugsbutik, 5 kr...
Synes det er sådan noget sjovt glad musik
Ellers ikke noget jeg elelrs ville have købt.
 
Vild med eventyr


__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret Citér Haugaard

niklasthedolphi skrev:

Jamen jeg glemte da helt at nævne:

Béla Fleck And the Flecktones: Live at the Quick.

Der er denundehyleme smæk på den skive.

Og de spiller r.... ud af bukserne. Specielt synes jeg bassisten Victor Wooten gør sig godt bemærket.

"dolph"

Det lød sgu for spændene til $3,90 på Amazon. Horisonten skal udvides, Koste hvad det vil (i omegnen af kr. 20,-) !

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret Citér ChristianK

Var lige på shopping idag:
 
Diana Krall - Live in Paris
Ben Harper - Fight for your mind
Jack Johnson - In between dreams


Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 

<< Forrige Side af 128 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes