Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 03:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit kombineret stereo og surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

UPDATE

28-08-2005 Billederne var åbenbart forsvundet fra extern server, nu er de uploaded til Hifi4All.
 - Da billederne var forsvundet, har jeg opdateret dette første indlæg, så det d.d. afspejler mit primære anlæg.
 - Ny DVD-afspiller: NAD T524
 - Nye kabler, QED digital SR75, QED scart AV21 + QED Silver Spiral mellem CD og Bofa'er. De gamle hjemmelavede men ganske OK kabler bruges nu mellem DVD og Bofa'er.
 - DAB-tuner: Matsui DA-1 fra El-Giganten.

21-07-2005 Bofa'erne har nu fået bakelit netstik.


----------

Hej

Så må jeg vist se at få taget mig sammen til at komme med billeder af mit anlæg
Det har dog været lidt svært, da det har været under konstant forandring her på det sidste. Nu er der ved at falde lidt ro over det hele - lige indtil næste omgang, selvfølgelig

Håber tråden ligger fint her i gruppen, for mit anlæg er nemlig på én gang både stereo og surround. Jeg synes dog selv jeg har lagt en overvægt af dette indlæg på stereo-delen ved at vise at man godt kan kombinere stereo og surround uden at gå på kompromis med stereo-lyden.

Jeg kan kort ridse mit udstyr op her:

Højttalere: Dali 6006, Dali C1000, Dali R1000 (R1000 ikke billeder af)
Stereo grej: Bofa (B&O) V15 - 15 w rør monoblokke m. Jørgen Schou trafoer og EL84 i udgangen, DIY passiv forforstærker, DIY forstærker-omskifter, Sony CDP-XE520 CD afspiller, Matsui DA-1 DAB-tuner.
Surround: Marantz SR5400 surround receiver, NAD T524 DVD-afspiller
TV: Panasonic 25" Quintrix ét eller andet.

Det der ikke er billeder af her:
Et sæt Quad II, der lige skal sættes i stand, og så jeg kan skifte mellem Bofa og Quad II.
2 selvbyggede højttalere m. Vifa enheder fra dengang jeg gik på ungdomsskole (aldrig malet, det nåede jeg ikke), men spiller sk... godt.



Sådan ser hoved-bestandelen af anlægget ud. Selvfølgelig er der også nogle baghøjttalere, men da der næppe er nogen herinde der ikke ved hvordan Dali R1000 ser ud, gider jeg ikke lægge billeder af dem op her.
Bofa'erne er fra omkring slutningen af 50'erne (blev lavet '57 - ~'65) og er oprindeligt brugt som forstærkere til baghøjttalerne i biograferne dengang B&O stod for teknikken. De er egenligt beregnet til at sidde i et rack, men jeg har lavet en overdækning i rustfrit stål så pilfingre ikke stikker pølserne ned til 300+ volt.  Overdækningen er lavet, sådan at den gør brug af de originale skruehuller - man borer jo ikke bare løs i sådanne fine klenodier.
Selvfølgelig er en del af komponenterne (men langt fra alle) samt alle rør skiftet, da rørene var godt slidte og mange af kondensatorerne var halvdøde pånær styren-typerne, der er så godt som uforgængelige. Modstandene er af kulfilm-typen, så der er de fleste originale. Har selvfølgelig de originale rør og afmonterede dele liggende.
Efter renoveringen spiller Bofa'erne som da de var nye. Vintage rørlyd kommer af slidte komponenter (og især gamle og slidte kondensatorer) og det er der i sagens natur ikke nogen tilbage af her - næ, de lyder igen som en rigtig god moderne rørforstærker.
Som det ses mangler jeg lige at få styr på strømmen til DAB'en DAB'en er den der står oven på venstre front-HT.
Hvis I undrer jer over at anlægget er buret inde, så se længere nede, hvilket højt elsket "monster" det er skærmet af for


Her ses så én Bofa monoblok samt DIY passiv forforstærker samt omskifter, så front-højttalerne kan skiftes mellem hhv. surround receiver og monoblokke.
Alle dele til forforstærker og omskifter er købt hos http://www.elfa.se/dk. Forforstærkeren har ALPS volume potentiometer, Elma omskifter og APEM mini omskifter, så outputtet kan dæmpes 9 dB, hvilket er nødvendig til CD-afspilleren da Bofa'erne er ret følsomme. Bruger jeg derimod min iPod, er extra dæmpning ikke nødvendig. Forstærker omskifter-boksen er med banan-bøsninnger godkendt til ~30 A og APEM 15 A omskiftere med massive sølvkontakter (ikke de billigste ).
Jeg kan selvfølgelig skifte mellem alle enheder, så jeg uden at skifte ledninger kan høre en hvilken som helst kilde på enten Bofa'erne eller surround receiveren. Har jeg lyst til radio, kan Bofa'erne også bruges som forstærker, men surround receiveren bruges som tuner. CD og DVD har kun én udgang, men da de til gengæld kører digitalt til surround receiveren, er deres analoge udgang ledig til Bofa'erne.


Her ses det hele så lidt oppefra læg mærke til blæser-gitteret for extra luft igennem. Det er IMO nødvendigt selvom overdækningen er perforeret, perforeringen er nemlig lige fin nok, ellers blev de IMO lige for varme.
Bundpladen er af træ og selvfølgelig boret godt med huller.


Så' der lige hvordan det ser ud bagfra. Læg mærke til ledningen på Bofa'en. Jeg fandt en stofledning hos Brinck. Nok har de aldrig haft en stofledning, men et multi-stik der gik i det rack de sad i, men en stofledning hører sig da tiden til! Stikkene har forrige ejer skiftet ud, så jeg har desværre ikke det originale multistik, selvom jeg jo nok også ville have sat phono og banan i.
Stofledningen er endda varmebestandig til 170 grader. Totalt overkill, en alm. plastledning er fin da ledningen aldrig kommer op på endsige 50 grader, men ledningen har et rigtig lækkert vintage "feel" over sig.
Læg også mærke til signal-kablerne. Mellem Bofa og forforstærker har jeg brugt QED Silver Spiral. For mellem forforstærker og effekt er nemlig et sted der bare ikke må spares på kablerne, det høres tydeligt. Silver Spiral er dejlig transparent og godt med hul igennem.


Så der lige et nærbillede af ledningerne til Bofa'erne. Alt er bakkelit, stik, afbryder - ja, selv den sjældne stikdåse, som jeg fandt for en slik på et loppemarked Alle ledninger er træk-forstærkede, varmebestandige (til 170 grader!) silikoneledninger overtrukket med stof. Er egentligt beregnet til PH-lamper og lign., men giver et herligt gammeldags indtryk, lige passende til Bofa'erne!


Lige et nærbillede af surround receiveren, DVD og CD. Utroligt så fedtet alu ser ud i blitzlys Jep, det er den nye lækre DVD-afspiller.


Og lige lidt kabel-rod Ved godt der er et par enkelte lakridsledninger tilbage, men de skiftes forhåbentlig snart ud - Der er blevet færre siden det første sæt billeder.
Rodet bliver selvfølgelig ikke mindre af min alt skal kunne høres på alt strategi


Ét billede af den højtelskede terrorist hører sig da til (der er tæppe under sofabordet). Desværre er hun ikke særlig fotogen og mine evner som fotograf og billed-efterbehandler ikke supreme.

Planer for fremtiden:
Væk med lakrids-kablerne, selvom det faktisk kun er ét sæt der bliver brugt - og det er mellem DAB og Bofa'er, men da DAB jo næppe er high-end, haster det ikke Er dog alligevel overrasket over DAB's lydkvalitet på trods af det bare er en billig tuner og DAB er komprimeret. Købte en billig fordi jeg ville se hvad DAB var og ikke ville kaste 1000-vis af kroner efter noget jeg ikke vidste om jeg ville bruge.
Sætte Quad'erne i stand.
Fjernsyn skiftes når den digitale standard er nogenlunde fastlagt og tilgængelig og prisen fornuftig såfremt det gamle ikke pludselig brænder af.
En DVD- evt. DVD/HD-optager hører sig da også til.

Og lad mig så høre lidt feedback


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej !

Det ser da godt ud, lige en ting til din forforstærker der vor du har sat modstande i signalvejen skal du prøve at sætte to ( side ved side, eksempel 1kom så brug 2 på 2kom håber du forstår ) så du far samme værdig som den der i forvejen, det er dejligt at se disse Bofaer, har du nogle billeder af dem inden i ?

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Takker
Tror desværre ikke jeg er helt med på dit forslag ang. dæmpningen i forforstærkeren. Jeg har lavet forforstærkeren med et 10 kOhm potentiometer og sat 68 kOhm modstande ind før potentiometret. Det giver ifølge mine beregninger giver et maximalt output på ca. 1/8 (hvis de var 70 kOhm, hvilket de jo næsten er) eller det der svarer til -9 dB. Skal der ikke dæmpes kortsluttes de to 68 kOhm modstande. Modstandene er monteret direkte på omskifteren. Både 10 og 80 kOhm er jo fint til moderne signalkilder - og indgangen på rørforstærkere er jo meget højimpedansede.

Jeg har desværre ikke pt nogen billeder af dem indefra. Fik ikke taget nogen da jeg satte dem i stand og det er lidt besværligt at skrue overdelene af. Men skal da prøve at huske det næste gang jeg har overdelen af dem.

Kan dog fortælle at de to store (i hver, dvs. 4 i alt) sammenbyggede elektrolytter 50 + 50 uF er udskiftet med F&T, andre elektrolytter er Rifa PEG 124 - holder i evigheder og er næsten ikke til at slå ihjel. Bedre specs fåes næsten ikke og i modsætningen til f.eks. Black Gate er deres tekniske performance dokumenteret (siger self. intet om lyden). Koblingskondensatorerne er Solen MKP. Rørene er EF86 (indgang), ECC83 (fasevender) og 2 stk. EL84 (push/pull udgang). EF86'eren er SED, resten JJ.

Btw. hvis nogen undrer sig over at Bofa'erne er "tændt" på billedet, så skyldes det at jeg tænder og slukker på stikdåsen under forforstærkeren for ikke at slide/ødelægge de gamle kontakter.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
Hej

Takker
Tror desværre ikke jeg er helt med på dit forslag ang. dæmpningen i forforstærkeren. Jeg har lavet forforstærkeren med et 10 kOhm potentiometer og sat 68 kOhm modstande ind før potentiometret. Det giver ifølge mine beregninger giver et maximalt output på ca. 1/8 (hvis de var 70 kOhm, hvilket de jo næsten er) eller det der svarer til -9 dB. Skal der ikke dæmpes kortsluttes de to 68 kOhm modstande. Modstandene er monteret direkte på omskifteren. Både 10 og 80 kOhm er jo fint til moderne signalkilder - og indgangen på rørforstærkere er jo meget højimpedansede. Det kan sku godt være svært at skrive vad jeg mener med to modstande ved siden af hinanden i signalvejen, det jeg mener at en modstand har en meget lille tråd men bruger man to har man en støre over flade det giver mere hul igenem og det kan høres. Og at du vil dæmpe i sælve forforstærkeren kan jeg ikke rigtig forstå, hvorfor ikke rette ingangs signalet på Bofaerne ? Jeg har desværre ikke pt nogen billeder af dem indefra. Fik ikke taget nogen da jeg satte dem i stand og det er lidt besværligt at skrue overdelene af. Men skal da prøve at huske det næste gang jeg har overdelen af dem.

Kan dog fortælle at de to store (i hver, dvs. 4 i alt) sammenbyggede elektrolytter 50 + 50 uF er udskiftet med F&T, andre elektrolytter er Rifa PEG 124 - holder i evigheder og er næsten ikke til at slå ihjel. Bedre specs fåes næsten ikke og i modsætningen til f.eks. Black Gate er deres tekniske performance dokumenteret (siger self. intet om lyden). Koblingskondensatorerne er Solen MKP. Rørene er EF86 (indgang), ECC83 (fasevender) og 2 stk. EL84 (push/pull udgang). EF86'eren er SED, resten JJ.

Btw. hvis nogen undrer sig over at Bofa'erne er "tændt" på billedet, så skyldes det at jeg tænder og slukker på stikdåsen under forforstærkeren for ikke at slide/ødelægge de gamle kontakter. Så gå da uden om de kontakter
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej
:-):-) skrev:
Det kan sku godt være svært at skrive vad jeg mener med to modstande ved siden af hinanden i signalvejen, det jeg mener at en modstand har en meget lille tråd men bruger man to har man en støre over flade det giver mere hul igenem og det kan høres. Og at du vil dæmpe i sælve forforstærkeren kan jeg ikke rigtig forstå, hvorfor ikke rette ingangs signalet på Bofaerne ?


Ahh, ok. Nu er jeg med. Kunne nu også vælge nogle tantal modstande. Det eksperimenterer jeg nok lidt med på et senere tidspunkt.

Ja, jeg kunne godt vælge at bygge Bofa'erne om i stedet for blot at sætte dem i stand. F.eks. har Tubeman foreslået ændringer i indgangen samt lave fasevenderen om til en Concertina construktion. Min filosofi er dog at B&O har lavet dem som de har gjort og sådan skal de være. Derfor er dæmpningen lavet i forforstærkeren.
Desuden synes jeg det er praktisk med en switchbar dæmpning, så bærbare enheder og visse audio DVD'er ikke dæmpes - volumeknappen virker da naturlig at bruge samtidig med at alle signal-kilder kan udnytte Bofa'ernes 15 w fuldt ud hvis det er påkrævet.

:-):-) skrev:
Så gå da uden om de kontakter


Det kan også være jeg gør det. Ikke så meget fordi jeg tror den har betydning i sig selv, men så mere for at undgå at trække strøm gennem forstærkeren, hvilket måske nok vil fjerne lidt brum. Men de har praktisk talt ingen brum (øret skal ind i højttaleren) og jeg har det nu meget godt med at der er en "panik"-afbryder, så de får nok lov til at blive siddende funktionelle.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hej igen !

Jeg syntes ikke at du skal lave om på Bofaerne men udskifte det der ikke har det så godt  men indgangs vælgeren skal jo nok lige retes ind til det udstyr der bliver brugt i dag

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej
:-):-) skrev:
Hej igen !

Jeg syntes ikke at du skal lave om på Bofaerne men udskifte det der ikke har det så godt


Hvilket jeg jo li'som også er det eneste der er gjort
Da jeg købte dem så alt pånær stik ud til at være originalt og ham jeg købte dem af havde vist intet DIY viden/kunnen eller mod på at få dem serviceret af én der kunne. Det sammenholdt med at han havde købt en splinterny rørforstærker er nok årsagen til at jeg fik dem svine-billigt Før istandsættelsen lød de jo noget bedagede, men må indrømme at det har sandelig ændret sig!
Et slag på tasken, så har jeg nok brugt lige over det dobbelte på at sætte dem i stand af hvad jeg gav for dem. Dertil kommer så forforstærker, omskifter og kabler. Skal jeg være helt ærlig tror jeg næppe jeg kommer til at gøre en så god hifi-handel igen - nogensinde.

:-):-) skrev:
men indgangs vælgeren skal jo nok lige retes ind til det udstyr der bliver brugt i dag

Jajo, om det er vælgeren der bestemmer det eller en omskifter kan jeg ikke se gør den store forskel andet end at omskifteren er mere flexibel.



__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

 det er dejligt at se disse Bofaer, har du nogle billeder af dem inden i ?

Måske jeg kan hjælpe:

 

 

Hej McAllan, fint set-up du har. Hvorfor er der lavet blæser til de BOFA'er, i gamle dag sad de i rack med op til tre oven på hinanden, uden nogen form for blæser .

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hej igen !

Så vil jeg bare sige,   her fra.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Måske kan jeg hjælpe:
<>

Perfekt, det ser jo velkendt ud. Måske du også kan klare ét af bunden?

dfms skrev:
Hej McAllan, fint set-up du har.

Jep, er sqi også glad for de Bofa'er!  De er det sidste jeg går af med.

dfms skrev:
Hvorfor er der lavet blæser til de BOFA'er, i gamle dag sad de i rack med op til tre oven på hinanden, uden nogen form for blæser .

Hehe. Nej, kig nu godt efter og du vil opdage at det faktisk kun er et blæsergitter - blæseren er der ikke.  Jeg syntes de blev lige lovligt varme uden extra hul. Gitteret er der kun for at pilfingre ikke skal komme til at røre ved højspænding.
Nok er pladen gennemperforeret, men 1 mm huller giver altså ikke alverden med gennemtræk. Derimod har det vist sig helt perfekt med det store hul dækket af et gitter. Det skaber en skorstens-effekt og sørger for at trække luft gennem dem, så temperaturen er ca. den samme som helt uden overdækning.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:

 Måske du også kan klare ét af bunden?

Det kan jeg godt, men ikke lige nu.

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej McAllan

Det ser fint ud, du er serious med rør kan jeg se. Hvad med vinyl spillerer? 



__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Kristjan skrev:

Hej McAllan

Det ser fint ud, du er serious med rør kan jeg se. Hvad med vinyl spillerer? 



Jep. Har man først hørt rør, så ved man hvorfor!
Det eneste er bare at rørene er lidt dyre når de skal skiftes - specielt i Quad'erne. Godt nok kan 6L6 / 5881 teknisk set bruges (KT66 er designet til at være elektrisk kompatibel m. 6L6), men skal det være ægte retro skal det selvfølgelig være KT66 som de blev solgt med dengang. Det er sådan set også årsagen til at Quad'erne ikke er på dupperne endnu, for jeg købte dem med de originale godt slidte rør, hvoraf 2 KT66 er direkte defekte - jeg har selvfølgelig tjekket at selve forstærkerne (især trafo'er og drossel!) ikke fejler noget ;o) KT66 er nemlig hundedyre i Europa og portoen fra USA dyr.
Derimod er Bofa'erne dejlig billige i rør. De bruger lettilgængelige og meget anvendte typer. De dyreste er EF86 og det er ikke engang slemt, der bruges kun 2 og de holder næsten evigt.  Udgangsrør går der derimod nogle flere af, men for EL84's vedkommende er de prismæssigt ikke noget at snakke om.
Andre rørforstærkere på min ønskeliste er bl.a. Leak, Radford men andre som f.eks. visse tyske Grundig har også min interesse - og så kan det godt være jeg sælger byggesættet. Nok spiller det fremragende, men som du måske fornemmer på billederne har jeg ikke alverden med plads - og jeg er bidt af både rør og retro

Vinyl er det ikke blevet til endnu. Jeg er lige ung nok ('79) til at have været med dengang vinyl var det man købte musikken på. Kan da måske godt finde på at købe en brugt høvl på et tidspunkt, men da jeg kun har ganske få plader købt brugt er det jo ikke li'som det jeg opsøger allermest.




__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 674
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Det ser lækkert ud!
Fatter ikke hvad det halve er, men det lyder sikkert godt!



__________________
Mvh, Michael Jensen
Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Det ER lækkert  Specielt Bofa'erne... Synes selv de er blevet rigtig vellykkede. Bare ærgeligt jeg har så lidt plads til anlægget - nej, det er ikke kaninens skyld 

Men spørg endeligt løs hvis du vil vide nærmere!

Btw. Har fået skiftet den grimme hvide stikdåse til Bofa'erne ud med noget mere passende:

Hvabehar... Bakelit stikdåse, bakelit stikprop og bakelit ledningsafbryder alt renset og serviceret og smagt til med stofledning.
Bofa'erne har også fået bakelit netstik, godt nok af vinkeltypen (godt stikdåsen har indhak til disse), men til gengæld har de aldrig været brugt (NOS) - er som nye!


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hej !

De4t ser s..... godt ud det der

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 07 August 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hey.

Dit surround setup er jo lækkert og temlig sikkert også ret velspillende Dit stereo er ret iøjenfaldende. Kender ikke noget af det grej du har stående der overhovedet, men det er da ret kool

Savner måske nogle lidt bedre billeder...

Sød/flot kanin iøvrigt


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 07 August 2005 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Jep.

Nok spiller surrounden meget godt, men der nu alligevel et stykke vej op til mange af de vilde hjemmebio'er herinde

Næ, årsagen til jeg har lagt tråden i stereo er pga. løsningen m. Bofa'erne, som jeg synes er blevet ret vellykket. Altså når man lige ser bort fra højttalernes ret tætte placering, men sådan er de fysiske forhold nu engang.

Som skrevet, så er omskifter og den passive forforstærker selvbyg, så det er nok derfor de er lidt ukendte. De er af mærket McAllan og faktisk så blev der kun bygget disse to prototyper. Prototyperne var så velspillende, så de røg direkte i drift
Bofa'erne. Ja, de er jo heller ikke helt almindelige og må siges at være perlerne i mit anlæg

Hvilke billeder savner du? Jeg synes ellers jeg har forsøgt at få det interessante med...

Kaninen hedder iøvrigt Phoebe. Hun er en dværg-kanin m. et stænk af racen løvehoved, deraf de lange nakkehår. Dejlig blød og lige til at




__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 28 August 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

er jeg den eneste der ikke kan se billederne i det første inlæg McAllan har skrevet??

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 28 August 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

er jeg den eneste der ikke kan se billederne i det første inlæg McAllan har skrevet?? Nej du er ikke den enste der ikke kan se billederene, jeg har set dem en gang

MVH WRONG

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes