Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 22:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Knap så gammelt grej & klon-billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 22 August 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej !

Dine Højttaler & plov synes jeg godt om men resten nej  sådan et par kabinetter kunne jeg da godt bruge

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 22 August 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:

Hej !


Dine Højttaler & plov synes jeg godt om men resten nej sådan et par kabinetter kunne jeg da godt bruge



De højttalere er ikke så tossede som man kunne forledes til at tro.Det er dybest set bare en kasse med tre huller. Men konstruktøren, må ha' tænkt så godt om.

Men hvad er der galt med resten? Selvfølgelig fås det bedre, men specielt Vitalen skiller jeg mig næppe af med lige med det første. Det er simpelt hen en gennemmusikalsk lille sag.
Den er meget simpelt opbygget. Jeg skal tage et billede af indmaden når jeg skifter rør.

F. Christians: jeg glemte helt noget: Potteplanternes vægt er ikke noget jeg regner med, og det gør ingen forskel om planterne står der eller ej. Hver højttaler vejer over 30 kg. De står fast, selv om de er relativt høje og slanke, og i øvrigt står på SD-fødder.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 22 August 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej i gen !

Wilmann skrev : Men hvad er der galt med resten? det er der såmendt ikke noget galt med men det er ikke min smag  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 23 August 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hej Vilmann,

Den pladespiller ser bare lækker ud, og efter hvad rygterne (læs: Thomas) siger, skulle den spille aldeles fremragende. Glæder mig til at høre den......Næh i det hele taget glæder jeg mig til at høre hele dit setup.

Nu har jeg jo hørt dine højttalere, og dem kan jeg jo kun tale ekstremt positivt om. De er meget musikalske, og spiller med en ro og et lydbillede som er sjældent godt.

Også rart at høre at Dynavectoren blot skulle spilles lidt mere til, før den performede på det forventede niveau.

Mvh. Becker



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 24 August 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

For dem der måtte synes om den slags. Her Vitalen uden låg:


/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 24 August 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Oooohhh, min "gamle" Vitale ser jo ud som den altid har gjort.
Ja den spiller forrygende...
Jeg er glad for at du er glad for den!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 25 August 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hej Milu,

Ja.. den er næsten som da jeg fik den.
Vi er jo helt klart ikke enige om NLE'ens fortræffeligheder - eller mangel på samme.
Jeg har skiftet til et Alps Blue potmeter. Jeg synes det giver mere dynamik. Og det er også derfor der sidder et krokodillenæb midt i det hele. Potmetret skal have noget stel, og det er ikke lige til at lodde på kappen. Krokodillenæb to the rescue
Det kan selvfølgelig løses ved at skifte frontpladen tilbage til noget ledende materiale af en art. Messing fx.
Men der er nok andre og mere påtrængende opgaver et sted i kæden, og den spiller jo - som du siger - ganske forrygende.

Jeg har lige skiftet rør her til aften. Jeg købte egentlig nye rør for et stykke tid siden, bare for at prøve - men jeg har ikke rigtig haft det store incitatament til at skifte.
Men en særdeles påtrængende og mere og mere udtalt skævhed i lydbilledet på RIAA-indgangen gjorde udslaget. Nu er de skiftet - og lyder bedre end forventet.
Jeg glæder mig til de er spillet til


/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 25 August 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hr Vilmann; jeg mente nu heller ikke at potteplantens vægt skulle regnes med i højttalerens samlede vægt kontra hvilken SD-fod som da skulle vælges, men at ekstra vægt på højttalerne er dejligt!!! Planter og andet pynt hæver WAF-faktoren!!! Mine højttalere vejer 24 kilo/stk og står med spikes på 4 kilo/kvadratmeteren gulvtæppe (Kilroy) og jeg kan godt høre en smule forskel på om der er potteplante på eller ej; det giver vel subjektivt 1-5% bedre impulsforarbejdning/anslagsvillighed, hvis disse ord overhovedet giver mening!!! Lidt har også ret og igen; det ser mere hyggeligt ud!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1730
Sendt: 26 August 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hej Vilmann,

Fedt at følge udviklingen i dit anlæg!

Prøv evt. en K3 ved lejlighed. Da jeg skulle have ny plov for et stykke tid siden, fik jeg mulighed for at lytte på begge inde i Lydbutikken. Der var slet ingen tvivl, K3'eren var væsentligt bedre. Og i dit tilfælde er der blot tale om en ny nåleforpart, idet kroppen på K-pickup'erne er den samme.

Jeg er sikker på, at ProAc-klonerne spiller fint. Jeg har hørt de involverede enheder utallige gange, og med et fornuftigt konstrueret delefilter er de bare rigtigt gode. De kan dog komme til at spille endnu bedre! X-coils i delefilteret i stedet for ordinære spoler gør en stor forskel. Kondensatorerne kan også med fordel udskiftes til nogle bedre. Mundorf Extreme er mit bud. De koster lidt, men lydforskellen fra Intertechnik er slående! Evt. kunne du også prøve med de kondensatorer, de har hos Frequence, som også ser ret fornuftige ud, og som er mere prisrimelige.

Ovennævnte er blot forslag til forbedringer, baseret på egne erfaringer - og ting, der kan "proppes ind imellem" andre forbedringer.

Fortsat held og lykke med lydforbedringerne

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 15 September 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Det er facinerende at følge med i dit pladespiller projekt. Går selv med planer om et lignende projekt til min Forsell-arm som alt for længe har samlet støv i kælderen.

SATMIT 



__________________
"My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
For dem der måtte synes om den slags. Her Vitalen uden låg:


/vilmann
Tror du kan hente lidt ved at ordne din vitale ledningsføring. Det ligner jo en sand fuglerede!

Jeg synes tilmed at ane et par krokodillenæb!

mvh

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

vilmann skrev:
For dem der måtte synes om den slags. Her Vitalen uden låg: /vilmann
Tror du kan hente lidt ved at ordne din vitale ledningsføring. Det ligner jo en sand fuglerede!




Nix! Der skal ikke pilles. Det er Glen Croft's værk. Jeg tror faktisk der er mening med galskaben.Al stel går til en møtrik i bunden af kabinettet.

Citér:

Jeg synes tilmed at ane et par krokodillenæb!


mvh



Ja. Og den er mit værk. Det er stel til Alps potmetret. Forrige ejer skiftede frontpladen til plexiglas. Og det er altså ikke speceilt ledende , så for at undgå brum sidder der nu et krokodillenæb til stel. I hvert fald indtil jeg får sat en lidt mere ledende frontplade i.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

plexiglas.. det må have set sjovt ud...

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

vilmann sagde:
"Nix! Der skal ikke pilles. Det er Glen Croft's værk. Jeg tror faktisk der er mening med galskaben.Al stel går til en møtrik i bunden af kabinettet. "

Ok, jeg forstår godt at du ikke vil ændre på en vellydende konstruktion, men forstår blot ikke at ledningerne absolut skal flagre som nogle støjopsamlende antenner...

Men, det er måske denne galskab, som for den til at lyde godt...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
plexiglas.. det må have set sjovt ud...


Kig på billederne på side 2. Indlægget fra 8. april i år.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

vilmann sagde:"Nix! Der skal ikke pilles. Det er Glen Croft's værk. Jeg tror faktisk der er mening med galskaben.Al stel går til en møtrik i bunden af kabinettet. "


Ok, jeg forstår godt at du ikke vil ændre på en vellydende konstruktion, men forstår blot ikke at ledningerne absolut skal flagre som nogle støjopsamlende antenner...


Men, det er måske denne galskab, som for den til at lyde godt...



Jeg synes nu ikke det er så glat med flagrende ledninger.
Men tilgengæld er ledningerne af en højst besynderlig kvalitet. Meget stive, men porøse. De knækker hvis man piller alt for meget.

Jeg tror helt bestemt der er mening med galskaben

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Så er der igen sket noget. Men ingen nyanskaffelser i elektronikkategorien udover lidt højttalerkabel.

Jeg udskiftede bare bare glashylderne med hylder af birkekrydsfiner.
Mest fordi der faktisk ikke var plads til noget på de glashylder.
Men også lidt fordi Asbjørn havde punket mig nogle gange på IRC'en om at få de glashylder ud. Men jeg troede ikke rigtig på ham.

Det gør jeg nu, og mit grej kommer aldrig på glashylder igen.

Det forløb nogenlunde sådan:

Anlæg ned - glashylder ned - træhylder op - anlæg op - det spiller - HURRA!
Jeg var glad. Jeg kunne komme ind bag apparaterne, og selv Elvira så nogenlunde fornøjet ud.

Og CD-afspilleren lød da vist lidt bedre. Jo, helt afgjort. Der var måske noget om snakken?

Efter et par dage synes jeg dog at pladespilleren lød noget underligt. David Gilmour's guitar blev udstyret med en virkelig ekstrem vibrato. Keyboardflader lød forfærdeligt.

Efter en konsultation hos Kibri (TAK!) blev pladespillerens Pulsar Points dømt som de skyldige.
Og da jeg ikke lige havde mulighed for at erstatte dem, byggede jeg en pladespiller efter de forhåndenværende søms princip:


Den gamle Linn Axis lagde leje, tallerken og fødder til. Micro Seiki armen fik K1 PU'en og motoren fra Scheu sørgede for omdrejninger.
Den kunne spille. Og vibratoen var væk. Jeg lyttede ikke særlig meget på den, men der kom da musik ud af den.

Et par timer med Google og jeg fandt dem her:


Vibrationsdæmpende tingester i alle mulige størrelser med gevind.
Jeg købte tre små til 20 kr/stk og byggede den her:


Og den ser sådan ud endnu. Meget enkel, men den spiller. Og den spiller godt. Jeg er ikke i tvivl om at den lyder bedre end før. Mere liv - mere musik.

Her er den fra en anden vinkel:


Om jeg bygger videre på den, aner jeg ikke. Lige nu er jeg bare glad for at den spiller.
Måske skulle jeg købe Scheu's plint.
Måske skraber jeg bare penge nok sammen til at købe en Nottingham så jeg kan høre musik fremfor at bore hller i MDF-plade


CD-afspilleren er stadig en Micromega Stage 2.
Efter hyldeprojektet har den fået JJAZ-fødder og en 75 ohms modstand på digitaludgangen.
Og nu spiller den dæleme godt. Jeg tror jeg nyder CD'erne ligeså meget som LP'erne.
Krydsfinerhylderne giver virkelig meget. Det virker som om CD-afspilleren går dybere end før. Uden at der er for meget bund.

Det samlede anlæg:


Der er stadig for meget kabelrod.    Jeg må prøve at finde en pæn kabelbakke der kan ligge bagest på hylden.

Højttalerkablet?
Tekni-fi E-100 til 50kr/m.
Jeg ved ikke hvad det er det gør så rigtigt, men jeg var ikke et sekund i tvivl efter at have skiftet frem og tilbage mellem det og den gamle tysker mange gange over en weekend.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Glimrende at du fandt disse Megatrade afkoblingsfødder; mange af hifi-industriens hundedyre tweaks kan købes af andre kanaler til langt billigere penge!!!

Disse afkoblingsfødder til bl.a. elektronvægte har været i handelen i mindst 10 år og bare de ikke bliver stemplet med et "hifi"-mærke, så er de også til at betale!!!

Jeg går ud fra, at de kan fåes med forskellig eftergivenhed og med gevind i M6, M8 og 1/4", eller hvad???

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Glimrende at du fandt disse Megatrade afkoblingsfødder; mange af hifi-industriens hundedyre tweaks kan købes af andre kanaler til langt billigere penge!!!


Disse afkoblingsfødder til bl.a. elektronvægte har været i handelen i mindst 10 år og bare de ikke bliver stemplet med et "hifi"-mærke, så er de også til at betale!!!


Jeg går ud fra, at de kan fåes med forskellig eftergivenhed og med gevind i M6, M8 og 1/4", eller hvad???



Ja. Der findes mange forskellige variationer over eftergivenhed og gevindtyper.
Det er ikke nødvenfigvis lagervare hos Megatrade, så det nemmeste er at købe hvad de nu tilfældigvis har liggende.

http://www.megatrade.dk/produkter/visprodukter.php?knap=vis& gruppe=Vibrationsd%E6mpere&hovedgruppe=%D8vrige%20produkter

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej Vilmann.

Tillykke med den nye pladespiller.

Jeg må også hellere snart få skiftet mine glasplader ud .

Fint tweak med at terminere digitaludgangen når den ikke er i brug. Jeg går ud fra at den ikke kan slåes fra ?



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes