Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit hifi i nye omgivelser. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 08 November 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Saunter skrev:

Kun et at sige........f**k dig. Dumme svin. Store idiot. Kræft spasser. Defekte skovl. Jeg kan blive ved.

Er begyndt at tjene lidt penge......ja ja. Der er en del herinde der godt kan gå hjem og vugge lidt. Du har simpelthen månedens anlæg

misundelse er en grim ting, men synes også sproget er lige over grænsen her. Pas på hvad du siger selvom det måske kun er ment for sjov.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1424
Sendt: 08 November 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Saunter skrev:

Kun et at sige........f**k dig. Dumme svin. Store idiot. Kræft spasser. Defekte skovl. Jeg kan blive ved.

Er begyndt at tjene lidt penge......ja ja. Der er en del herinde der godt kan gå hjem og vugge lidt. Du har simpelthen månedens anlæg

Kun eet at sige:

Du får 1. advarsel ud af 3 for trist sprogbrug, selv om jeg godt kan se humoren et stykke bag ved teksten. Sammen med 3. advarsel lukkes kontoen !

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred
 
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 19 August 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Damn et fint setup...

Er der iøvrigt ikke meget foskel på lyden i Thule'n og NAD'en?

Hvordan spiller M3'erne? Har aldrig hørt disse diskanter... 



__________________
Mvh. MGP

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 19 August 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange

Hvordan mener du med forskel i lyden? Mellem front,- og bag-højtalerne eller hvad?

M3 Avantgarde spiller i mine øjne (øre) meget åbent men samtidigt musikalsk. I forhold til de andre M3 højtalere er der meget mere af det hele (ved godt den er lidt slidt efterhånden, men det var min oplevelse). Som jeg også har beskrevet tidligere, ligger den største forbedring i forold til resten af M3 serien omkring mellemtone området. Diskanten er også mere opløst og åben uden at man kvæles i den. Men man skal tænke på hvad man sætter foran dem. Med lyst anlæg og lyse kabler går det galt.

Jeg er lige flyttet til Århus, så der kommer nok snart nye billeder. Jeg skal lige have sat projektoren op igen. Jeg har købt et rullelærred da skråvægene i den nye lejlighed desværre ikke tillader mig at beholde mit fastramme-lærred

Desuden har jeg opgraderet lidt med bl.a. en Audiovector M-sub.



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 19 August 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Har du overvejet at prov at kore aktivt (avex).

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 19 August 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Det kan du tro jeg har overvejet. Jeg er lidt forelsket i Densen, så 3 stk. Densen effekter + enten Audiovector Avex eller Densen Saxo filter er drømmen her på egnen. Det er dog en temmelig kostbar løsning, og eftersom jeg lige er flyttet og skal starte med at studere igen her til september er der ikke råd til den slags opgraderinger lige foreløbigt.

__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 20 August 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:
Det kan du tro jeg har overvejet. Jeg er lidt forelsket i Densen, så 3 stk. Densen effekter + enten Audiovector Avex eller Densen Saxo filter er drømmen her på egnen. Det er dog en temmelig kostbar løsning, og eftersom jeg lige er flyttet og skal starte med at studere igen her til september er der ikke råd til den slags opgraderinger lige foreløbigt.

Lyder ellers lækkert... Men må også tage hatten af for det setup du har dig nu. Det er bare så super lækkert.

Dejlig bio  

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 03 September 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet billeder af mit setup i sine nye omgivelser. Det blev til en lille 42 kvm lejlighed i Århus. Selvom kæresten også har haft noget at skulle have sagt mht. indretning, er det alligevel lykkedes mig at få lyden til at fungere bedre her end på mit gamle værelse.

Tråden er åben



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 03 September 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Det ser jo rigtig godt ud, Rune ! 

Jeg håber snart at jeg vi kan finde ud af noget og jeg kan komme og hilse på jer, samt høre opsætningen i nye omgivelser



__________________
Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 05 September 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej Christer!

Ja, det må du helt bestemt. Så kunne det jo være jeg gav en flaske drue i anledningen.

Er der slet ikke andre der vil komme med en kommentar?



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 05 September 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Velkommen til Århus!

Det ser rigtig flot ud. Du har i den grad udstyret i orden

Offtopic: Kan ske du går på hold med min kæreste som også netop er startet på HA


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Øv...havde lige regnet med at finde et billede af din sub med jjaz fødder.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  


Hej Rune,

Et stort  herfra. Det ser flot ud og lyder garanteret endnu bedre. Anvender selv Audiovector M3 Signature som front og K1-Super som baghøjtaler i samme finish, så jeg er kun lidt misundelig på dine Avantgarde  Jeg tør næsten ikke at høre denne model, for så er en opgradering vel næste uundgåelig. Da jeg også har AV3C Signature som center, bliver en opgradering jo ikke helt billig. Jeg har først lige fået min K1-Super og det er da den sejeste lille super højtaler jeg længe har hørt.

Jeg kan se du ikke anvender centerhøjtaler, er det fordi at det lydmæssigt passer dig bedst? Jeg har eksperimenteret med at slå min fra, da flere her på sitet synes at det lyder bedst uden center. Jeg foretrækker helt klart en center, da der kommer til at mangle det soundscape, som center fylder ud ved afspilning af film. Ved koncert-dvd'er synes jeg dog at den sagtens kan undværes.

Dine Kimber kabler, står nu på listen over min næste investering. Havde faktisk budt på et par brugte 8TC i sidste uge, med sælger løb fra aftalen i sidste øjeblik. Surt når folk der annoncerer her på sitet ikke holder ord. Kunne godt tænke mig at høre hvad du anvendte før, og hvor megen betydning dit kabelskift havde for din lyd.

Og så er der lige projektoren, som også er en ok fætter. Dog kan jeg anbefale PT-AE700 som giver et klart bedre opløseligt billed - tilgengæld har jeg ikke observeret VB problemer på din model. Det er nu heller ikke et nævnværdigt problem på 700-serien, hvis man har foretaget de rigtig indstillinger, men helt fri  for VB er den nu ikke. Spændende hvordan 900-serien vil klare dette problem!

Thule var jeg før i tiden meget forelsket i, men det blev kun til en ungdommelig og uskyldig flirten. NAD har jeg faktisk aldrig rigtigt hørt, men her på sitet kunne det dog se ud til at en vis 3020-model er Vor Herres gave til folket. 



Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo
 
Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa:

 

Super nice og stilrent

 

M.v.h

 

Ronni



__________________
mine DVD`er ikke opdateret

Min HjemmeBio
Til top Vis Fernandez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fernandez
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej!

Dejligt at der sker lidt i min tråd.

Martin_Kbh skrev:
Øv...havde lige regnet med at finde et billede af din sub med jjaz fødder.

Jeg kan godt tage et billede til dig hvis det har interesse, men der er ikke så meget at se. JJaz fødderne er så lave at man faktisk ikke ser dem. Det ser NÆSTEN ud som om subben står direkte på gulvet. Det ser klart bedre ud end f.eks. spikes.

Torpedo: Jeg takker  Jeg er også virkelig glad for mine Avantgarde. Jeg har desværre ikke hørt K-serien (endnu). Angående centerhøjtaler. Nu ved jeg jo ikke hvordan dit setup står, men jeg har jo ikke særligt langt mellem frontene og de leverer et godt perspektiv så derfor syntes jeg ikke JEG har behov for en center. Men hvis der stod en AV3C Avantgarde + ekstra forstærkerkanal ville jeg da nok også bruge den, men jeg har bare vurderet at det ikke er de mange tusinde kroner værd her hos mig, og skulle jeg vælge mellem en centerkanal af tvivlsom kvalitet og ingen, ja så blev det det sidste. Din AV3C signature lyder jo fantastisk, så ikke noget dér

Af højtalerkabler har jeg ikke prøvet så meget som med signalkabler. Det hænger nok sammen med at noget af det første HT kabel jeg prøvede var Kimber 4TC. Derudover har jeg bl.a. haft noget af det billigste fra NO som jeg ikke var vild med. Forskellen på Kimber 4TC og 8TC er stor. Der er simpelthen mere af det hele. Har du mulighed så prøv dog 2 sæt 8TC (biwire). Det giver endnu engang et stort løft. Klart nogle af de bedste penge jeg har brugt i mit anlæg.

Angående projektor (som jeg ikke ved så meget om), så syntes jeg faktisk jeg har noget VB (er det ikke lodrette streger i lyse scener?). Især efter jeg har fået nyt lærred. Kan det justeres mindre og hvordan?

 

Tak til Fernandez for de pæne ord. Det er sku dejligt



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Angående projektor (som jeg ikke ved så meget om), så syntes jeg faktisk jeg har noget VB (er det ikke lodrette streger i lyse scener?). Især efter jeg har fået nyt lærred. Kan det justeres mindre og hvordan?

Ja, VB er det som du beskriver, hvilket er et kendt fænomen på en lcd-projektor. Nu kender jeg ikke indstillingerne i OSD på en AE300, men primært er det i menuen Flicker Adjust, at man på en AE700 kan optimere niveauet for RGB farverne. Jeg fandt på nettet nogle gode settings, som var lidt bedre end hvad jeg selv havde indstillet, hvilket betyder at jeg næsten har elimeneret VB. Men søg via Google på AE300 og Vertical Banding, og du vil garanteret finde nogle gode tips - hvis det altså er noget du finder nyttigt!

Bliver mere og mere overbevist om at Kimber 8TC vil være godt for mit setup.


 

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo
 
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 786
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

...da jeg lige er startet på HA studiet i Århus og kommer til at leve af SU det næste stykke tid

Jeg vidste ikke man skulle studere for at blive HA'er

- ej heller at man er kvalificeret til SU.....(tjener de ikke nok i forvejen...)

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

torpedo skrev:
rune-nielsen skrev:

Angående projektor (som jeg ikke ved så meget om), så syntes jeg faktisk jeg har noget VB (er det ikke lodrette streger i lyse scener?). Især efter jeg har fået nyt lærred. Kan det justeres mindre og hvordan?

Ja, VB er det som du beskriver, hvilket er et kendt fænomen på en lcd-projektor. Nu kender jeg ikke indstillingerne i OSD på en AE300, men primært er det i menuen Flicker Adjust, at man på en AE700 kan optimere niveauet for RGB farverne. Jeg fandt på nettet nogle gode settings, som var lidt bedre end hvad jeg selv havde indstillet, hvilket betyder at jeg næsten har elimeneret VB. Men søg via Google på AE300 og Vertical Banding, og du vil garanteret finde nogle gode tips - hvis det altså er noget du finder nyttigt!

Bliver mere og mere overbevist om at Kimber 8TC vil være godt for mit setup.


 

Tusind tak for dit svar. Det vil jeg lige se nærmere på.

Jeg er sikker på at du ikke vil fortryde det hvis du køber Kimber 8TC. Det er suverent "value for money" kabel.



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
rune-nielsen skrev:

...da jeg lige er startet på HA studiet i Århus og kommer til at leve af SU det næste stykke tid

Jeg vidste ikke man skulle studere for at blive HA'er

- ej heller at man er kvalificeret til SU.....(tjener de ikke nok i forvejen...)

Hehe ja. Er alle i andre ikke også rockere??? Ellers kan man da ikke få råd til så fede anlæg



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Hej Rune.

Lækkert setup, har altid været vild med NAD´s silverline, fede HiFi produkter og stadigvæk den pæneste de til dato har lavet i mine øjne...

2 x Kimber 8TC hvordan har det bidraget til lyden?? Har selv tænkt på det, da 1x8TC er kanont godt, så må 2x8TC jo være dobbelt så godt..eller??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes