Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 21:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kajkagens spilledåse! Linn IKEMI test! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 08 September 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Super-lækkert anlæg.....kunne forestille mig der kommer god vellyd ud...

Har en gang før hørt Strauss, dog kun på min lille Densen, men de spillede sgu godt alligevel.

Jeg vil meget gerne forbi til en lytter engang, så skriv endelig en PB hvis det kan lade sig gøre. Kan dog nok ikke byde på så meget nyt musik du ikke kender.....lader til vi har nogenlunde samme smag.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 13 September 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Virkelig flot anlæg du har . Godt gået, især når man tænker på at du er på SU og 21 år.

Da jeg var 21, havde jeg bare en mini-anlæg fra JVC & reolhøjttalere Interaudio 2000 XL fra Bose

Mvh. Thomas.

Mit nuværende anlæg. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13116&P N=1

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 13 September 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Jeg var oppe hos Dennis og høre hans setup i sidste uge, og det kan da bestemt anbefales at tage et smut forbi. Fyld tasken med CD'r og hop på cyklen, hvis man da ikke bor alt for langt væk.

Jeg havde længe gået med tanken om at skifte til et rent stereo system, og lyttet hos ham var med til at afgøre det. Jeg har selv VA Beethoven, Haydn Signature og Maestro, men har besluttet mig for, at jeg skal op og have et sæt Strauss, så en eller anden køb lige mine højtalere

Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 13 September 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup - jeg må se at finde et sted at lytte til det Rogue!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 18 September 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Ja, så var "Thomas" aka. Thomas  på besøg helt ovre fra staden , og han medbragte en masse god musik og et par rigtig gode kager !   

Så med lidt øl, kage og god musik havde vi en alletiders eftermiddag/aften, ja 6 timer var ligepludselig forsvundet som dug for solen

Så endnu en dejlig, men snart dyr, demoaften for Kajkagen, som har fået tilføjet en masse fede cd'er til sin "to buy liste", som han håber bliver indfriet engang i løbet af det her århundrede

Til alle i andre hifi-folk her i Århus-området...nu må vi lige få stablet noget på benene med lidt demoaftener rundt ved hinanden osv, som de raske fyre har ovre i staden... er det kun mig der synes det kunne være hyggeligt, eller er der andre der tør at stikke hovedet ud af busken, og få nogle hyggelige lytteaftener i musikkens tegn?

Medbring godt musik og kage, så stiller jeg anlæg, god humør og drikkelse til rådighed!   PM mig så vi kan få lavet en date  ...



__________________
Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
Til top Vis Kajkagen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajkagen
 
Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 20 September 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ohøj!
Ja, ganske rigtigt så var jeg et smut til Århus, og blev lige nødt til at
smutte forbi og høre rogue og strauss..
Jeg må sgu ærligt indrømme at der er dømt vellyd!!
Højttalerne er jo både flotte og lyder godt, det er slet ikke dumt :-)
Specielt bunden var super!!
Fik du forresten købt pros and cons??
Pizzaerne i Århus kan være OK... meeen ikke som i kbh ;-)
Til top Vis Thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 20 September 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Et stort tillykke emd det fine anlæg. Rigtig dejligt at det også er muligt som 21 årig at have et ordentligt anlæg samtidig med, at man læser. God ide forresten det med at lave nogle demoaftenen for os, der bor i Århus-området. Det må vi følge op på.

Lars   

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

nope...pros and cons er lige blevet lidt udsat efter at have overvejet min økonomiske situation  ... men men men ... den er skam først på to buy listen !

__________________
Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
Til top Vis Kajkagen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajkagen
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 20 September 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hej Kajkagen.

SUPER lækkert setup, det er virkeligt godt gået Kunne godt tænke mig at komme op og høre det en dag!

Har dog et enkelt spørgsmål. Hvor stort er dit lytterum?



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 25 September 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

hejsa Fournais...

Mit lytterum er 22kvm, så lidt mere plads ville ikke skade, men det er nu ok til dette anlæg synes jeg



__________________
Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
Til top Vis Kajkagen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajkagen
 
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet en lille ny til mit setup... efter lang tids søgen og en laaaang handel med en tosset mand fra norge er den endelig kommet hjem og hold da op hvor den spiller  ganske vidst først efter en masse finjusteringer! Men her præsenterer jeg med glæde mine seneste indkøb: Holfi Mathilda pladespiller med Mørch DP-6 12" arm og Ortofon Rohmann pick-up  :

Herover kan i se at jeg har valgt at bruge MC-Riaa'en fra Densen...den er jeg ganske udmærket tilfreds med, men da jeg ikke har hørt andre i dette setup kan jeg vel heller ikke være andet  mellem riaa og forstærker kører jeg med Linn Silver Interconnect kabler, der, på trods af mange hug herindefra, fungerer vildt godt i mit setup...har skam prøvet både Bertram interconnects og diverse andre!

Mørch DP-6 12" armen er monteret med Van Den Hul 502 kablet...man kan over pick-uppen se et lille stykke træ hvilket er et lille stykke af en ispind  Faktisk anbefales der i brugermanualen til Holfi Mathilde afspilleren at man laver dette lille tweak for bedre afkobling  Lidt sjovt de ikke har lavet en lille tilsvarende dims i stedet for at anbefale folk at bruge ispinde! eller måske selv lige have afkoblet plinten noget bedre...

Mørch er uden tvivl den smukkeste og mest klassisk elegante arm på markedet! Og så spiller den jo ganske forrygende, så hvad mere kan man ønske sig? 

Jeg været ved at flytte en hel del rundt på mine højttalere samt og smidt et sæt sd-fødder under med lidt alternative løsninger er det endnu engang lykkedes at få anlægget til at lyde endnu bedre end det gjorde før, da jeg efter at have fået en stor skrummel sofa ind i mit lytterum pludselig var uden bas  der var masser af bevægelse i alle mine møbler, men man kunne ikke høre bassen!... så det tog sin tid før jeg fik den tilbage, da sd-fødder åbenbart ikke er det nemmeste i verden at få fat i, og slet ikke når man helst ikke vil betale noget for dem  og samtidig har jeg vendt basenhederne udaf i stedet for indaf, hvilket hjalp gevaldigt på lyden i mit lytterum!

Men herunder kan der ses lidt forskellige billeder med forklaring af mit "nye" og forbedrede setup, med diverse tweaks :

Herover kan man se at jeg har lagt MDF-/Spånplade, med lydisolerende materiale (det som bruges under parketgulve 8mm) mellem, for at undgå pladespilleren går i selvsving når jeg skruer op for volumen...dette har været et stort problem, og jeg ved ikke helt om holfi har tænkt med røven da de lave pladespillerkonstruktione, og regnede med at spikesene ville afkoble nok hvis man ikke havde sat pladespilleren på en væghylde...så det skal jeg have gjort, da mit lille trick her ikke har hjulpet helt nok på hvor højt jeg gerne vil kunne skrue op...ideen med pladerne og det dæmpende materiale har jeg fået fra highendsound.dk's DIY pladespiller, som faktisk består af samme, og da jeg regner med inden længe at lave min egen pladespiller og så flytte arm og PU over fra Mathilda'en har jeg slået to fluer med et smæk ved både at opbevare materialerne og få glæde af dem på samme tid  

Som i kan se er der en stor skrummel sofa i mit 22kvm lytterum, som løb med al bassen da jeg fik den... man kunne sagtens mærke bassen i alle mine møbler...og ikke mindst sofa'en som kunne stå helt levende, men man kunne ikke høre den!  Så jeg prøvede at flytte højttalerne så de stod med bas-enheden vendt væk fra hinanden, dette hjalp lidt, men ikke helt vildt...så satte jeg dem ind så de stod 20cm fra væggen hvilket gjorde meget gavn men samtidig gjorde bassen mere mudret end jeg synes om. Og så fik jeg så fat i nogle almindelige SD-feets fra pladekisten her i Århus, og efter lidt fiksfakserier og en alternativ udnyttelse af disse samt endnu en flytten frem og tilbage på hhøjttalerne gav mine anstrengelser endelig pote! På nedenstående billeder kan den alternative opstilling ses... ideen er delvist tyvstjålet af HOLBERG:

Man slipper ved ovenstående løsning for at tænke på Strauss-fodens højdeforskelle! Hvilket jo er et problem i forhold montage af evt. andre fødder end de medfølgende spikes!

Så herunder ses et billede af mit "nye" og forbedrede setup! :

 

Skulle vi forresten ikke snart have nogle lyttesessioner igang her i Århus og omegn, hvor vi på skift tager rundt og lytter anlæg ved hinanden ?  Det kunne da være hygge!

(billeder rettet til at moderator, hold venligst størrelsen under 480pixel)



__________________
Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
Til top Vis Kajkagen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajkagen
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er klar på en lytter rundt omkring, det er helt sikkert. Skal selv lige have købt mig nogle andre højtalere først, men så lægger jeg da også gerne hus til en sådan en omgang.....

Vil også meget gerne høre dit setup Kajkagen...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej Kaj,

det er en lækker plov du har fået dig der. Armen er i særdeleshed lækker, og jeg er dybt misundelig.

Tillykke med den - den er ligeså fed som resten af dit setup!



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg er klar på lytter og vil også gerne lægge hus til, men det kræver at jeg flytter først  Har simpelthen for lidt plads til at man kan sidde 5 mennesker og lytte hos mig. Vi må helt sikkert finde ud af noget! Regner med at flytte om nogle måneder...



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Alletiders!

er der nogen der evt. ville være med på en lytteaften her i weekenden ... jeg skal nok ligge stue og anlæg til...vi kan nok være 5 mennesker i alt, hvis vi klemmer os lidt sammen og på skift deles om sweetspot    Vi skal have en masse ukendte kunstnere på banen, så man kan få lidt inspiration til sin musiksamling!

Hvis der er nogle friske folk der har lyst, kan vi aftale hvem der hver især skal have kage, vin og øl med, og selvfølgelig en masse god musik! Men husk, noget for noget...jeg starter bare med at sætte anlæg og stue til rådighed, men vi skal sku på rundtur og høre noget af jeres andres kram!

Skriv her hvis i er interesserede i at tilslutte jer "Århus musik/hifi-lytterklub" ;)

Hilsen Kajkagen aka. Dennis 

 



__________________
Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
Til top Vis Kajkagen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajkagen
 
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Takker moderator for rettelsen af billedstørrelse!

__________________
Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
Til top Vis Kajkagen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajkagen
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Kajkagen skrev:

Alletiders!

er der nogen der evt. ville være med på en lytteaften her i weekenden ... jeg skal nok ligge stue og anlæg til...vi kan nok være 5 mennesker i alt, hvis vi klemmer os lidt sammen og på skift deles om sweetspot    Vi skal have en masse ukendte kunstnere på banen, så man kan få lidt inspiration til sin musiksamling!

Hvis der er nogle friske folk der har lyst, kan vi aftale hvem der hver især skal have kage, vin og øl med, og selvfølgelig en masse god musik! Men husk, noget for noget...jeg starter bare med at sætte anlæg og stue til rådighed, men vi skal sku på rundtur og høre noget af jeres andres kram!

Skriv her hvis i er interesserede i at tilslutte jer "Århus musik/hifi-lytterklub" ;)

Hilsen Kajkagen aka. Dennis 

 

Nu kommer Dennis (Kajkagen) hen til mig på tirsdag den 2. februar for at snakke musik, hifi - og naturligvis lytte til god musik. Den første runde af forhåbentlig flere træf for os nørder her i Århus-området. Men vi har jo plads til 2 eller flere "nørder", så send mig evt. en pb, hvis det skulle have din interesse..

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Ingen interesserede ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg korrigerer lige mig selv. Det er onsdag den 2. februar, der er sessions ved mig. Nu er vi 3. Er der flere, som har lyst ?

Lars 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa Århus-godtfolk

 

Jeg er klar på at lave en turnusordning med nogle lyttestunder ved hinanden. Kunne være rigitg fint at høre noget nyt udtyr og musik.

Desværre er min Cursa lige røget til reparation i dag - den skal en tur til England, idet den var begyndt at lyde lidt mærkelig.

Anyway, jeg har lånt en meget ældre Cursa (gammel model) - den er langt fra lige så vellydende, faktisk lidt skinger synes jeg, så mit anlæg er ikke pt toptunet, men alt godt kommer til den tålmodige...

Men om en måneds tid er jeg mere end klar. Lad os snakkes ved da!

Til Kajkagen: tillykke med det lækre setup, dine Ht´ere er simpelthen noget af det ypperste der er lavet i mine ører. Jeg har kun hørt dem en enkelt gang (med en Rogue Zeus foran - DET lød godt!), men det indtryk ar ikke fortaget sig.

MVH Jesper



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes