Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 14:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Trekanter og blåt lys (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 01 April 2003 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

 

Her er så mit anlæg jeg unskylder de lidt ringe billeder men det står lidt klumpet (lidt pinligt af vise et oversigtsbillede red.):

Opera-Audio Consonance Reference CD-2.2
http://www.operaudio.com/Html/Opera-Products-cd2.2.htm

Acoustic Reality
eAR pre two & eAR LE 2
http://www.acoustic-reality.com/

Der ud over har jeg bevaret min gamle båndoptager og mine højtalere:

luxman k-117

et sæt System Audio SA 2 K

 Efter jeg første gang købte anlæg bestående af et par B&W CM 1 NT reolhøjtalere samt Harman/Kardon udstyret blev min far midsundlig mest på højtalerne. Han havde på det tidspunkt et par udtjente F3 lyd trapez højtalere. Men han havde flere penge end jeg så han fik hurtigt købt en cayin 252 b forstærker og en Rotel cd-afspiller og havde dermed det bedste udstyr.
Det kunne jeg jo ikke have sidende på mig. Lykken var da jeg fandt et godt betalt sommerferiejob og så havde jeg pludselig penge nok til at invistere i nyt udstyr. Acoustic Reality kom på daværende tidspunkt ud med deres budget forstærkere så den første af mange mails blev sendt afsted med bestilling af forstærkerne.

Det jeg faldt for ved AR's produkter var helt klart designet jeg havde kun hørt dem kort på hifimessen på Mariott hotel i Kbh. Mange stod noget undrende overfor at jeg bestilte produktet uden at have hørt det. "Men hvis det nu ikke lød ordentligt kunne man jo altid sende det tilbage" var det jeg forsvarrede mig med.
Nu har jeg så haft dem siden september og har i mellemtiden fået ny cd-afspiller hvilket hjalp betydeligt på lyden efter i nogen tid at have brugt min H/K HD 750 inden denne blev solgt.
da jeg først hørte setuppet blev jeg noget underlig det var som om musikken blev mere rodet og manglede den enkelthed det havde før. Men jeg forstod rimelig hurtigt hvad det var der var sket. Man kunne simpelthen høre alt meget tydligere ingen mumlen eller lign. Man havde jo nok vænnet sig til at musikken skulle lyde sådan og når noget ændre sig i den så kan det måske være lidt irriterende i starten. Men jeg er enormt glad for at dette "rod" kommer ud gennem højtalerne nu. Efter lidt lytning hvor man havde gjort det klart for sig at lyden nu var en anden var jeg bedre forberedt.

Det jeg først og fremmest blev imponeret over ved lyden var hvor meget mere rum der kom med. Jeg havde aldrig nogensinde forestillet mig at man kunne få så meget bas ud af sådan nogle små højtalere. Med det gamle anlæg var jeg ved at købe en woofer men det ville i det nye setup være overkill på et så lille væresle som anlæget står i (ca. 8kvm). Også diskanten blev forbedret enormt. Man kan bare mærke at anlæget nu har fuld styr på hvad det foretager sig lyden er uhyggelig præcis man kan i akustiske numre høre samtlige strenge blive slået an.

Om opstillingen af mine højtalere som jeg ikke har vist står de nok for tæt på væggen (c. 5 cm) men der er ikke rigtig plads til at de kan stå anderledes i øjeblikket. I fremtiden når jeg får mere plads vil jeg gerne have et par standere til dem.

Kableføring:

Mine højtalere er Bi-wiret med taralabs Nexa og Omni. Her kunne jeg i fremtiden godt tænke mig nogle flatline gerne nogle hvor man kan se trådende i. Nordost har lavet nogle virkleig flotte som jeg kunne tænke mig at prøve i fremtiden.
Cd-afspilleren er forbundet med forforstærkeren med et sæt Taralabs prism 200i. Forstærkerne er ligeledes forbundet med et sæt taralabs dog den noget billigere Prism 3. Tilsidst et par signalkabler i sølv XLR/RCA fra Artsound til at forbinde transistorudgangen (XLR) på cd-afspilleren med foforstærkeren (RCA).

Design:

Jeg indrømmer blankt at jeg er en design nørd. Jeg lægger en enorm vægt på design og det er da også noget af denne besættelse der har sat sit præg på anlæget. Tager man AR's trekanter i børstet stål og enkelthed så er de så specielle at stort set alle der ser dem har en kommentar. Det syntes jeg er fedt også selvom folk ikke bryder sig om det. Effektforstærkeren står på nogle flotte forkromede spikes som bevirker at den får et lidt svævende look. Dette er igen med til at understrege enkeltheden og funktionalismen i dette deisgn. Den blå diode er heldigvis noget mere dæmpet end de volsomme "projektører" man finder på Cayin's 252 B. En ting jeg ikke er helt klar over er om denne ene diode er sat inde i forstærkeren eller på selve ståloverfladen. En ting er sikkert og det er at der er en lille diode lidt gæmt væk i en boks inde i forstærkeren der gør det muligt at se forstærkerens indmad når det er mørkt i rummet. Det giver også nogle flotte mønstre på væggen når lyset trænger ud igennem de få huller der er lavet i kabinettet.
Ser man på cd-afspilleren er denne i anadioseret stål (tror nok det hedder sådan). Det passer rigitg godt sammen med forstærkernes børstede ståloverflade. Selv det blå lys går igen i cd-afspillerens display. Displayet er tydeligt at aflæse selvom dem der har lavet teksten ikke har været særlig grundige. Nogle bogstaver står med stort andre med små og til tider står de ret langt væk fra hinanden. Der er desuden brugt tre forskellige skrifttyper på afspilleren: et til firma navnet, et serie navn samt et til navnet på afspilleren. Dette er ikke særlig fedt da det bryder med et ellers enkelt design. Det er syndt  at man har dummet sig her for det skæmmer helheds indrtykket. På toppen af afspilleren finder man kirsebær træ hvori fabrikantens navn er graveret i. Træet har en enorm lækker blød overflade og er med til at højne kvalitets indtrykket som ellers er højt i forvejen. En detalje jeg er vild med er måden hvorpå man styrer de forskellige funktioner. Der er to krom knapper som man kan skubbe op/ned, til højre og venstre. En anderledes detalje der er med til at denne afspiller skiller sig mere ud fra andre cd-afspillere. Fjernbetjeningen er også for en gang skyld vær at kigge nærmere på. Den er lille kompakt og af metal. Intet plastik her!
På fjernbetjeningen er der en stor cirkel formet grå metal knap hvorfra man kan styre de samme ting som på afspileren. desuden er der fire små knapper placeret rundt om cirklen hvorpå man kan styre open, repeat, rewind og wind.

I skal endlig bare stille nogle spørgsmål så vil jeg svare efter bedste evne.

Venlig Hilsen

Mir

 



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 28 Juni 2003 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Det er da et rigtig godt udgangspunkt du har der, jeg synes også System Audio laver nogle udmærkede højttalere!

 

 

Til top Vis Daniel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel
 
poman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 29 Juni 2003 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej Mirovich!

Håller med om att du har en bra utgångspunkt med en bas-sub till blir det
nog mer tyngd i basen säkert. Hifi är dyr hobby men roligt man blir aldrig riktigt
nöjd man läser hifitidningar kikar på era anläggningar kollar in nya prylar som
som kommer man kan säga att min stereoanläggning är under ständig utveckling.
Lycka till med din anläggning du har en bra sådan för dom pengarna!

m.v.h/PO

 

 

Til top Vis poman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poman
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 23 November 2003 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Så har jeg opdateret mit anlæg efter der inden for de sidete par måneder er sket drastiske ændringer!

God læsning

Mir



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 23 November 2003 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Fed cd-afspiller - er tosset med OperAudios design! Håber den er så god som den ser ud! Rør, ikke??

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 24 November 2003 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Jo den har rørudgang og det er den jeg kører med i øjeblikket. Jeg får snart nogle kabler som gør det muligt at gå uden om rørene for lige at høre hvordan den så lyder. De skulle gerne komme tirsdag (altså kablerne). jeg er også vild med designet men den vejer meget i forhold til hvad jeg er vandt til nemlig hele 12 kg. Dermed er det den tungeste del af anlæget. Skruer man låget af vil man finde at den er fuldstændig stoppet med elektronik. Det er ikke bare et drev og en printplade. Se evt. dette link:  http://www.operaudio.com/Html/Opera-Review-CD2-1D.htm

Mvh

Mir



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 24 November 2003 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Hej Mirovich!

Tillykke med nyanskaffelserne. Har endnu ikke fået lyttet til AR, men kender Opera´en temmelig godt da jeg selv ejer en magen til (blot med metallåg) - en fremragende cd-afspiller hvor man virkelig får noget for pengene!!

Skriv lige når du har fået nærlyttet XLR-udgangene - jeg mangler selv nogle balancerede kabler, så har endnu ikke selv fået foretaget forsøget...

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 24 November 2003 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Jeg var egentligt også mest hooked på metallåget da jeg ikke rigtig mente at træ havde noget med en cd-afspiller at gøre. Men versionen med metallåg havde Artsound ikke hjemme så jeg lånte en med trætop. Det har jeg ikke fortrudt eftersom jeg fandt ud af at det giver en meget fin kontrast til metallet og at det får afspilleren til at skille sig yderligere ud fra mængden.
Jeg skal nok skrive lidt om oplevelserne med det nye kabel - hvorfor hedder det et balanceret kabel?

Mvh

Mir



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 24 November 2003 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hej Mirovich

Tillykke med dit anlæg. Har selv haft fornøjelsen at høresamme "digitale" forstærkersæt som du har investeret i. Pragtfuld effektforstærker til prisen, men forforstærkeren står altså ikke mål med effektforstærken. Den presser diskanten noget noget og er ikke så velopløst......Har også hørt Opera....meget god til prisen. Jeg foretrak rørudgangen og det vil du også helt sikkert. Glem XLR-udgangen. Det er spild af penge du har bestilt kabler. Den er ikke rigtigt balanceret og slet ikke på samme niveau som den ubalanceret.

 

mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 25 November 2003 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Ja de Ear sæt vil jeg nu også gerne have fingerne i. Det er vildt godt til den pris, ingen tvivl om det.

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 25 November 2003 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

hej 270961

At diskanten er skarp var også noget jeg har lagt mærke til Peter fra AR mente dog ikke det var forstærkernes skyld men at problemet måtte ligge et andet sted i kæden. Efter at have fået Opera'en er det blevet noget bedre og det er kun når man får alvor skruer højt op at den til tider kan gå i gennem marv og ben. ved normalt lytning og lidt over er der ingen problemer. Om kablerne er en spilt investering finder jeg ud af når jeg engang kommer hjem. Foresten hvilken forforstærker ville etfter din mening passe bedre sammen med effekten?

Nå jeg troede lige jeg lå og vilede mig på de berømte lauerbær men ak. Den konkurrence jeg har med min far ser ud til at spidse yderligere til. Jeg mente ikke amnden havde flere penge og dt har han sikkert heller ikke men han er ivert fald gået ud og købt et sæt splinternye SA2K. Så nu kommer han vel i den gule føretrøje igen. Desvære har jeg brugt de penge jeg kan tillade mig at bruge så det tager nok et stykke tid før jeg får tilbage erobret trøjen.

tak skal I have for de forløbige kommentare.

Mvh

Mir



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 27 November 2003 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Mirovich]

hej 270961

At diskanten er skarp var også noget jeg har lagt mærke til Peter fra AR mente dog ikke det var forstærkernes skyld men at problemet måtte ligge et andet sted i kæden. Efter at have fået Opera'en er det blevet noget bedre og det er kun når man får alvor skruer højt op at den til tider kan gå i gennem marv og ben. ved normalt lytning og lidt over er der ingen problemer. Om kablerne er en spilt investering finder jeg ud af når jeg engang kommer hjem. Foresten hvilken forforstærker ville etfter din mening passe bedre sammen med effekten?

Nå jeg troede lige jeg lå og vilede mig på de berømte lauerbær men ak. Den konkurrence jeg har med min far ser ud til at spidse yderligere til. Jeg mente ikke amnden havde flere penge og dt har han sikkert heller ikke men han er ivert fald gået ud og købt et sæt splinternye SA2K. Så nu kommer han vel i den gule føretrøje igen. Desvære har jeg brugt de penge jeg kan tillade mig at bruge så det tager nok et stykke tid før jeg får tilbage erobret trøjen.

tak skal I have for de forløbige kommentare.

Mvh

Mir

------------------------------------------------------------ -------------------------------

Mht anden forforstærker.................tja...prøv dig frem. Det vi prøvede var en ubalancerede variabel digital volumenkontrol fra en cd-afspiller....Accuphase DP 67....det var rigtig rigtig fornemt....sikke en diskantgengivelse. Der kom virkeligt "hul" igennem. Det var meget tydeligt at høre forskellen. Resten af frekevensområdet blevet også tydeligt forbedret.

mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 27 November 2003 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hej Mirovich...

Ifør dig den prikkede bjergtrøje, og glæd dig over det du har.....

Jeg mener din CD-afspiller er flot designet - helt vild med låget !

Dine HT må være det næste til at gå planken ud... Tror du kan hive langt mere ud af dit grej, end de fortæller dig. Prøv evt. din fars SA2K for sjov...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 27 November 2003 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Så har jeg prøvet mine nye kabler af. Ummidelbart vil jeg sige at de dæmper dsikanten en smule ellers har jeg ikke hørt nogen stører forskel. En anden ting er dog at man skal skrue betydligt højere op for at få samme lydniveau som ved brug af RCA udgangene.

Omkring SA2K'erne så står de nu og spiller for fuld drøn på mit anlæg og forskellen på B&W'erne og 2K'erne er indtil videre ikke så stor. Den største forskel er at 2K'ernes lyd er noget mere luftig og tør end B&W'ernes. Ellers vil jeg nu sige at på basområdet er B&W'erne bedre den er mere kontrolleret og i. Men OK jeg har spillet med B&W'erne i snart 2 år mens de andre kom ind ad døren i går så der går vel noget tid før de er spillet til.

Og Shelde du har helt ret højtalerne er det næste der skal skiftes ud. De bedste højtalere jeg har hørt til dato er stadig SA7K. Jeg kunne dog også godt tænke mig en dag at høre et par B&W 800 for de ser fanme godt ud! Men igen de to højtalere er i en prisklasse der ligger et godt stykke over hvad jeg nogensinde forventer at have råd til. men selvfølgelig kan man jo altid håbe på at lykken står en bi. Skal jeg nævne noget i prisklasser der er til at følge med i så ser B&W's 805'ere ud som et interessant alternartiv.

Cd-afspiller som forforstærker hvad går det ud på?

Mvh

Mir



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 27 November 2003 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Mirovich skrev:

 

Her er så opdateringen på mit anlæg. Jeg har skiftet mit Harman Kardon udstyr ud så mit anlæg består af følgende:

Opera-Audio Consonance Reference CD-2.2
http://www.operaudio.com/Html/Opera-Products-cd2.2.htm

Acoustic Reality
eAR pre two & eAR LE 2
http://www.acoustic-reality.com/

Der ud over har jeg bevaret min gamle båndoptager og mine højtalere:

luxman k-117

et sæt B&W CDM1 NT

 Efter jeg første gang købte anlæg bestående af et par B&W CM 1 NT reolhøjtalere samt Harman/Kardon udstyret blev min far midsundlig mest på højtalerne. Han havde på det tidspunkt et par udtjente F3 lyd trapez højtalere. Men han havde flere penge end jeg så han fik hurtigt købt en cayin 252 b forstærker og en Rotel cd-afspiller og havde dermed det bedste udstyr.
Det kunne jeg jo ikke have sidende på mig. Lykken var da jeg fandt et godt betalt sommerferiejob og så havde jeg pludselig penge nok til at invistere i nyt udstyr. Acoustic Reality kom på daværende tidspunkt ud med deres budget forstærkere så den første af mange mails blev sendt afsted med bestilling af forstærkerne.

Det jeg faldt for ved AR's produkter var helt klart designet jeg havde kun hørt dem kort på hifimessen på Mariott hotel i Kbh. Mange stod noget undrende overfor at jeg bestilte produktet uden at have hørt det. "Men hvis det nu ikke lød ordentligt kunne man jo altid sende det tilbage" var det jeg forsvarrede mig med.
Nu har jeg så haft dem siden september og har i mellemtiden fået ny cd-afspiller hvilket hjalp betydeligt på lyden efter i nogen tid at have brugt min H/K hd 750 inden denne blev solgt.
da jeg først hørte setuppet blev jeg noget underlig det var som om musikken blev mere rodet og manglede den enkelthed det havde før. Men jeg forstod rimelig hurtigt hvad det var der var sket. Man kunne simpelthen høre alt meget tydligere ingen mumlen eller lign. Man havde jo nok vænnet sig til at musikken skule lyde sådan og når noget ændre sig i den så kan det måske være lidt irriterende i starten. Men jeg er enormt glad for at dette "rod" kommer ud gennem højtalerne nu. Efter lidt lytning hvor man havde gjort det klart for sig at lyden nu var en anden var jeg bedre forberedt.

Det jeg først og fremmest blev imponeret over ved lyden var hvor meget mere rum der kom med. Jeg havde aldrig nogensinde forestillet mig at man kunne få så meget bas ud af sådan nogle små højtalere. Med det gamle anlæg var jeg ved at købe en woofer men det ville i det nye setup være overkill på et så lille væresle som anlæget står i (ca. 8kvm). Også diskanten blev forbedret enormt. Man kan bare mærke at anlæget nu har fuld styr på hvad det foretager sig lyden er uhyggelig præcis man kan i akustiske numre høre samtlige strenge blive slået an.

Om opstillingen af mine højtalere som jeg ikke har vist står de nok for tæt på væggen (c. 5 cm) men der er ikke rigtig plads til at de kan stå anderledes i øjeblikket. I fremtiden når jeg får mere plads vil jeg gerne have et par standere til dem.

Kableføring:

Mine højtalere er Bi-wiret med taralabs Nexa og Omni. Her kunne jeg i fremtiden godt tænke mig nogle flatline gerne nogle hvor man kan se trådende i. nordost har lavet nogle virkleig flotte som jeg kunne tænke mig at prøve i fremtiden.
Cd-afspilleren er forbundet med forforstærkeren med et sæt Taralabs prism 200i. Forstærkerne er ligeledes forbundet med et sæt taralabs dog den noget billigere Prism 3. På tisdag får jeg et par sølvkabler med XLR/RCA til cd-afspilleren så må vi se om jeg kan få mere ud af det.

Design:

Jeg indrømmer blankt at jeg er en design nørd. Jeg lægger en enorm vægt på design og det er da også noget af denne besættelse der har sat sit præg på anlæget. Tager man AR's trekanter i børstet stål og enkelthed så er de så specielle at stort set alle der ser dem har en kommentar. det syntes jeg er fedt også selvom folk ikke bryder sig om det. Effektforstærkeren står på nogle flotte forkromede spikes som bevirker at den får et lidt svævende look. Dette er igen med til at understrege enkeltheden og funktionalismen i dette deisgn. Den blå diode er heldigvis noget mere dæmpet end de volsomme "projektører" man finder på Cayin's 252 b. En ting jeg ikke er helt klar over er om denne ene diode er sat inde i forstærkeren eller påselve ståloverfladen. En ting er sikkert og det er at der er en lille diode lidt gæmt væk i en boks inde i forstærkeren der gør det muligt at se forstærkerens indmad når det er mørkt i rummet. Det giver også nogle flotte mønstre på væggen når lyset trænger ud igennem de få huller der er lavet i kabinettet.
Ser man på cd-afspilleren er denne i anadioseret stål (tror nokd et hedder sådan). Det passer rigitg godt sammen med forstærkernes børstede ståloverflade. Selv det blå lys går igen i cd-afspillerens display. Displayet er tydeligt at aflæse selvom dem der har lavet teksten ikke har været særlig grundige. Nogle bogstaver står med stort andre med små og til tider står de ret langt væk fra hinanden. Der er desuden brugt tre forskellige skrifttyper på afspilleren: et til firma navnet, et serie navn samt et til navnet på afspilleren. Dette er ikke særlig fedt da det bryder med et ellers enkelt design. Det er syndt  at man har dummet sig her for det skæmmer helheds indrtykket. På toppen af afspilleren finder man kirsebær træ hvori fabrikantens navn er graveret i. Træet har en enorm lækker blød overflade og er med til at højne kvalitets indtrykket som ellers er højt i forvejen. En detalje jeg er vild med er måden hvorpå man styrer de forskellige funktioner. Der er to krom knapper som man kan skubbe op/ned, til højre og venstre. En anderledes detalje der er med til at denne afspiller skiller sig mere ud fra andre cd-afspåillere. Fjernbetjeningen er også for en gang skyld vær at kigge nærmere på. Den er lille kompakt og af metal. Intet plastik her! På fjernbetjeningen er der en stor cirkel formet grå metal knap hvorfra man kan styre de samme ting som på afspileren. desuden er der fire små knapper placeret rundt om cirklen hvorpå man kan styre open, repeat, rewind og wind.

Til sidst vil jeg sige tak til Acoustic Reality og Artsound som begge har hjulpet mig meget med mine køb og ydet en rigtig flot service. Og en tak skal der også gå ud til alle jer i forumet der har guidet mig vej frem gennem hfi junglen til der hvor jeg står idag. Nu har jeg snart været hifi tosset i to år og jeg havde på intet tidspunkt forventet at få et så lækkert setup som jeg har nu. det gør mig enormt glad også selvom det kan være svært at få lavet lektier mens musikken spiller.
I alt der der blevet brugt ca. 35.000 kr.

I skal endlig bare stille nogle spørgsmål så vil jeg svare efter bedste evne.

Venlig Hilsen

Mir

 

 

 

Hej Mir!

Jeg lagde mærke til at du har et par B&W CDM1. Jeg overvejer selv at købe et par. Hvad kan du sige om dem? På forhånd tak.



__________________
Mit H/K B&W anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16179&PN=1
Til top Vis dolese1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dolese1
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 27 November 2003 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hej dolese1

Hvad jeg kan sige om dem er at jeg er ret glad for dem. Specielt med det nye udstyr har jeg aldrig troet at de kunne spille så godt. I sin tid da jeg købte dem i hifiklubben var jeg egentlig ved at købe et par Dali højtalere de havde på tilbud. Men jeg er en design freak og de Dali højtalere så noget keddelige ud sammenlignet med cdm1 nt'erne. Så selv om B&W'erne var 3000 kroner dyrer så måtte jeg have dem efter at have hørt dem. Diskanten er meget ren og bassen præcis og dyb ( en af mine kammerater har et par Cerwin vega højtalere. Han stod og gloede noget dumt da han hørte hvad de små højtalere kan præstere i basområdet.)  Nu er mit rum ikke så stort så en sub er nok en god ide hvis man har en god stue. Jeg hører en hel del forskelligt musik men jeg er nu mest glad for noget akustisk guitarmusik og det er de fanme gode til at gengive. Jeg kunne blive ved med at lovprise dem men skal noget kritik lyde så er det nok at diskanten til tider er lidt for skarp. Jeg har på intet tidspunkt fortrudt mit køb og holder mig heller ikke tilbage for at anbefale dem til andre.
De er sikkert som du ved lige blevet afløst af 700 serien.
Men det bedste du kan gøre er at lytte til dem og sammenligne dem med andre højtalere inden for den prisgruppe du har råd til.

http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/label/Model%20CDM%201NT

Mvh

Mir



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 27 November 2003 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Mirovich skrev:

Hej dolese1

Hvad jeg kan sige om dem er at jeg er ret glad for dem. Specielt med det nye udstyr har jeg aldrig troet at de kunne spille så godt. I sin tid da jeg købte dem i hifiklubben var jeg egentlig ved at købe et par Dali højtalere de havde på tilbud. Men jeg er en design freak og de Dali højtalere så noget keddelige ud sammenlignet med cdm1 nt'erne. Så selv om B&W'erne var 3000 kroner dyrer så måtte jeg have dem efter at have hørt dem. Diskanten er meget ren og bassen præcis og dyb ( en af mine kammerater har et par Cerwin vega højtalere. Han stod og gloede noget dumt da han hørte hvad de små højtalere kan præstere i basområdet.)  Nu er mit rum ikke så stort så en sub er nok en god ide hvis man har en god stue. Jeg hører en hel del forskelligt musik men jeg er nu mest glad for noget akustisk guitarmusik og det er de fanme gode til at gengive. Jeg kunne blive ved med at lovprise dem men skal noget kritik lyde så er det nok at dsikanten til tider er lidt for skarp. Jeg har på intet tidspunkt fortrudt mit køb og holder mig heller ikke tilbage for at anbefale dem til andre.
De er sikkert som du ved lige blevet afløst af 700 serien.
Men det bedste du kan gøre er at lytte til dem og sammenligne dem med andre højtalere inden for den prisgruppe du har råd til.

http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.mode ls/label/Model%20CDM%201NT

Mvh

Mir

Mange tak! Det var lige hvad jeg havde brug for. Jeg har nemlig set et par brugte til 4000kr inkl. alt(standere osv). Er det ikke ret billigt? Jeg har lige kontakte personen for information om dem. Tak for hjælpen!



__________________
Mit H/K B&W anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16179&PN=1
Til top Vis dolese1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dolese1
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 27 November 2003 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg håber du bliver glad for dem og jo det er en fin pris jeg gav 4.500 stk fra nye og uden standere.



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 28 November 2003 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Mirovich]

Så har jeg prøvet mine nye kabler af. Ummidelbart vil jeg sige at de dæmper dsikanten en smule ellers har jeg ikke hørt nogen stører forskel. En anden ting er dog at man skal skrue betydligt højere op for at få samme lydniveau som ved brug af RCA udgangene.

Omkring SA2K'erne så står de nu og spiller for fuld drøn på mit anlæg og forksellen på B&W'erne og 2K'erne er indtil videre ikke så stor. Den største forskel er at 2K'ernes lyd er noget mere luftig og tør end B&W'ernes. Ellers vil jeg nu sige at på basområdet er B&W'erne bedre den er mere kontrolleret og i. Men OK jeg har spillet med B&W'erne i snart 2 år mens de andre kom ind ad døren i går så der går vel noget tid før de er spillet til.

Og Shelde du har helt ret højtalerne er det næste der skal skiftes ud. De bedste højtalere jeg har hørt til dato er stadig SA7K. Jeg kunne dog også godt tænke mig en dag at høre et par B&W 800 for de ser fanme godt ud! Men igen de to højtalere er i en prisklasse der ligger et godt stykke over hvad jeg nogensinde forventer at have råd til. men selvfølgelig kan man jo altid håbe på at lykken står en bi. Skal jeg nævne noget i prisklasser der er til at følge med i så ser B&W's 805'ere ud som et interessant alternartiv.

Cd-afspiller som forforstærker hvad går det ud på?

Mvh

Mir

 

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 000

Hej Mir

Du spurgte om cd med forforstærker. Der er flere cd-afspillere på markedet med variabel linieudgang, nogle bedre ende andre. Min egen Accuphase DP67 har variabel analog linieudgang, som er temmelig god. Den variere signalet i det digitale domæne. Den er lavet på den måde at den bruger 8 bit i konverteren til at justere med, dvs ned til -40 db og op til 0 db (fuld udstyring) og de restende 16 bit bliver brugt til afspille musikken med (der er jo CD)..... og jo det er 24- bit konvertere der sidder i maskinen. Variabel digitalvolumen er ikke altid godt, hvis den ikke er ordentligt lavet. Den variere nemlig også frekvensgangen, idet der sidder en modstand i serie med udgangen, blot ikke i min egen maskine. Den er rigtigt lavet. Mark Levinson har en ren analog forforstærker i deres ML 390S, som ikke mange forforstærkere kan matche.

Og man tilslutter cd-afspilleren direkte til effekttrinnet, hvorefter du kan variere volumen direkte via cd-afspilleren. Nemt,,,,,,,,,,,,,,,,

mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 28 November 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Så hvis man har en cd-afspiller med volumenkontrol så kan dette stunt lade sig gøre. Se se så har jeg lært noget nyt.

__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes