Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 19:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp ved køb i tyskland! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gevir
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

electronica24.de  bruger speditionsfirmaet EuroCargo til fragt af stort udstyr dvs. over 30 kg.

Jeg har handlet fra fire forskellige internetfirmaer i Tyskland og aldrig betalt andet end den annoncerede pris + fragt naturligvis.

PS.   electronica24 opfordrer til at bruge den telefoniske hotline, men hvis man ikke er så stærk i tysk/engelsk samtale, så kan men bare sende dem en mail. De er ikke altid lynhurtige med at svare på mail, men jeg har dog altid fået svar.

Har kun haft positive oplevelser med import fra Tyskland, dvs masser af sparede tusindlapper.

><Bent><   Beløbet er 280000 kr.      Men jeg er dog en smule usikker på om den regel bliver håndhævet. Havde dog hørt om problemet med hificomponents.de  før på et svensk forum.  

Til top Vis Gevir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gevir
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Bent skrev:

Mht. handel i Tyskland, mener jeg at den pågældende biks kan omsætte for ca. 1/4 mill. med Tysk moms, hvad der evt. bliver solgt derudover bliver pålagt den gældende moms i købers hjemland.

Nemlig, det er også det Hificomponents skriver. I tilfældet Danmark må f.eks. en tysk forretning via postordre kun sælge op til et vist beløb, efter det skal de påføre varen dansk moms. Henter du selv varen i Tyskland køber du selvfølgelig med tysk moms, selv om du tager det med til Danmark.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Gevir skrev:

electronica24.de  bruger speditionsfirmaet EuroCargo til fragt af stort udstyr dvs. over 30 kg.

Jeg har handlet fra fire forskellige internetfirmaer i Tyskland og aldrig betalt andet end den annoncerede pris + fragt naturligvis.

PS.   electronica24 opfordrer til at bruge den telefoniske hotline, men hvis man ikke er så stærk i tysk/engelsk samtale, så kan men bare sende dem en mail. De er ikke altid lynhurtige med at svare på mail, men jeg har dog altid fået svar.

Har kun haft positive oplevelser med import fra Tyskland, dvs masser af sparede tusindlapper.

><Bent><   Beløbet er 280000 kr.      Men jeg er dog en smule usikker på om den regel bliver håndhævet. Havde dog hørt om problemet med hificomponents.de  før på et svensk forum.  

har du skrevet dine mails på dansk??

 



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
guru
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej igen så er der svar fra electronica24.de:

Hi

delivery costs to denmark are 170EUR

best regards thomas helmling

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: oksepung@hotmail.com [mailto:oksepung@hotmail.com]
Bereitgestellt: Mittwoch, 2. Juli 2003 11:07
Bereitgestellt in: In Bearbeitung T.Helmling

Hello

Im would first of all like to know whether u ship televisions to Denmark?

And if the answer is yes i would like 2 prices with shippingcost

Philips 36PW 9527

Sony KV32FQ80

Thank u very much

En hamper pris på ca kr. 1250 for en forsendelse, men på så mange kilo er det måske ok, de bruger tysk moms.

1307+170=1477*7,4=11000 ok pris for et sony

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru
 
Gevir
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

HeHe   nej ikke på dansk. På engelsk.  Beklager at det ikke var tydeligt. Har dog faktisk snakket dansk med en fyr fra firmaet medianess.de

Til top Vis Gevir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gevir
 
Gevir
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

><guru><    Yep de tager 170 € for levering.  Det er i den højere ende.

F.eks. firmaet www.digitalo.de tager kun 64,90 € for samme ydelse,,,,, men det er få der har så gode priser som electronica24.de........

Til top Vis Gevir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gevir
 
Louis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hvis tv'et går i stykker, skal det så returneres til Tyskland? Skal det det, kan fortjenesten hurtig ryge sig en tur. Tapeconnection og Audiosound kan sikkert også give et godt tilbud. Mit råd - prøv dem først.
Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis
 
guru
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej Gevir

Har du prøvet at købe hos www.digitalo.de??? de har de omdiskuteret Sony fjernsyn til 1314 euro tjeck det snebolle

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru
 
snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hej,

Ja digitalo.de har en meget fornuftig pris på både fjernsyn og tv-bord. Men Gevir jeg kan ikke helt forstå hvor du har €64,90 fra ?

guru > Ja det var en høj pris for at få det sendt. Men derfor er prisen rimelig billig alligevel. Men digitalo.de lyder faktisk meget fornuftige. Så det kunne være dejligt hvis nogen har handlet der og ved det er et fornuftig sted.

Louis > Prisforskellen er flere tusinde så den chance synes jeg man skal tag.

Til top Vis snebolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snebolle
 
guru
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Snebolle gå ind på www.digitalo.de oppe i toppen er der et punkt til højre der hedder versand (forsendelse) punkt 6. Versandkosten Österreich / Dänemark /  Spedition vorkasse fur tv 64.90

(forsendelseomk. Danmark/Østrig / speditionsgebyr forudbetalt for tv 64.90)

Det bliver nok den billigste pris for dig

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru
 
Louis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hej  Snebolle

Er du klar over Sony kommer med en forbedret udgave senere i år? Nogen vil sikkert udskifte FQ80 med den nye model, så du kan måske købe et brugt billigt. 

Har du set på http://groups.google.com/groups?dq=&hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=1839576b.0306281443.cb2a105%40posting.google.com&prev=/groups%3Fdq%3D%26num%3D25%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.teknik.tv%252Bvideo%26start%3D25 hvor Audiosound sælger til samme pris som shopman?

 

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis
 
guru
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

bare lige en sidebemærkning for at vise hvor meget man kan spare, kan man tage mit surround anlæg.  Denon DVD2800II og Denon AVR2803 Købt hos mediacheckpoint for 3 uger siden:

DVD2800II 570/4250

AVR2803 698/5160

fragt 28/207

samlet pris ca.  kr. 9600 hos hifiklubben ville han have kr. 7500 pr. apparat altså kr. 15000 og så kunne jeg ikke få yderligere rabat fordi dvd´en var sat 1000 ned!!! da den er på vej til at udgå.

besparelsen er 5600 gode brandbeskattede danske kroner og over 1/3 af prisen så det er absolut værd at holde øjnene åbne. Jeg kan med andre ord smide min dvd ud - købe en ny og stadig have lavet en god handel. det får en til at tænke over tingene før man før man smider knaster efter noget hifi igen...

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Ved reparationer på produkter købt i Tyskland skal der bare rettes kontakt til et autoriseret værksted herhjemme, som f.eks (OG DET ER KUN ET EKSEMPEL) Lars Rosenmeier i Nørresundby) og så fikser de det. På stort set alle produkter er der en Europe-warranty, så uanset hvor det er købt kan du få det lavet i dit eget land, no questions asked! Ved at kontakte et autoriseret værksted slipper man også for at høre flæberi som mange forhandlere kan finde på at komme med om at det ikke er købt hos dem og at de skal betale for garanti-reparationer - løgn, og latin for det skal de IKKE! Kommer man med et produkt købti Ekspert og vader ind i Fona pylrer de nemlig ikke. Dog er det sjældent et problem nogen af stederne, for som en ekspedient sagde i Fona "De er sådan set ligeglade, for det er producenten der skal betale"!

Mange af priserne er så lave i Tyskland at de er svære at komme udenom, men tjek alligevel med nogle af de gode forhandlere herhjemme da mange kan komme ret langt ned i pris, selvom det sjældent er ligeså langt ned. Og kigger man på ting der er lige ved at udgå er der nærmest skræmmende mange penge at spare, så det er bare med at holde øjnene åbne!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

guru > Ja jeg tror også det skal være der jeg skal købe. Det kan faktisk ikke blive billgere og så sælger de jo til Danmark. Jeg tror jeg vil prøve at formulere en e-mail og få en til at overformulere den til tysk/engelsk. (Måske jeg kan få dig til det )  

Ronin > mange tak for din beskrivelse det var dejligt at vide.

Til top Vis snebolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snebolle
 
guru
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

klart bare formuler ordlyden så vil jeg med bedste evne (lille) omformulere det til engelsk. Post det her på forummet eller send det på email oksepung@hotmail.com  så skal jeg lave et udkast - kein problem
Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Ronin: Er du helt sikker på det??? Jeg synes at have hørt flere gange at er varen paralelimporteret vil butikkerne ikke røre det med en ildtang. Jeg håber virkelig at du har ret. Det du siger er at, det er muligt selv som privat person at tage kontakt til f.eks sony danmark, og få dem til at lave sit digitalkamera, som man har købt i tyskland?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 05:35 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Ronin: Er du helt sikker på det??? Jeg synes at have hørt flere gange at er varen paralelimporteret vil butikkerne ikke røre det med en ildtang. Jeg håber virkelig at du har ret. Det du siger er at, det er muligt selv som privat person at tage kontakt til f.eks sony danmark, og få dem til at lave sit digitalkamera, som man har købt i tyskland?

ronni skrev

Ved reparationer på produkter købt i Tyskland skal der bare rettes kontakt til et autoriseret værksted.

Du skal ikke henvende dig til en butik der forhandler mærket men til et selvstændigt værksted. de er jo kun glade for at få noget at lave og er fløjtende ligeglade med hvor du har købt dit grej.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et spørgsmål omkring betaling. Er det ikke rigtigt forstået at Nachnahme er efterkrav ?

Spedition Nachnahme für TV = 94,90 €

Spedition Vorkasse für TV = 64,90 €

Til top Vis snebolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snebolle
 
Gevir
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Jepp,, Nachname betyder efterkrav,,,, men det er de færreste tyske firmaer der tilbyder danske kunder den mulighed. De fleste accepterer kun forudbetaling (Vorkasse)

 

><guru><   Nej, jeg har ikke prøvet at handle hos digitalo.de

Til top Vis Gevir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gevir
 
snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 03 Juli 2003 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Gevir > Tak, men når de oplyser prisen på efterkrav til Danmark så må man da gå udfra at de gør det. Men det må jeg lige prøve at spørge dem om. Når jeg skal købe for så meget har jeg det bedst med efterkrav.
Til top Vis snebolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snebolle
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes