Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 19:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Music-Nerd’s hi-fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 06 Marts 2022 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Sony 65’ OLED andriod TV, Supra CAT8 netværkskabel. Lyd fra TV til forstærker via Argon Audio Nano DAC 24-bit/192kHz optisk til analog, Supra ZAC Toslink og AudioQuest Mackenzie RCA

Rogue Audio Cronus Magnum III med IsoAcoustics Orea Bordeaux fødder og Electro-Harmonix KT90, 12AU7A National Gold Yugoslavia NOS ,5814 National Índia NOS, 6072 TAD Gold rør.

Rotel CD14 med Tellurium Q Black II RCA og IsoAcoustics Orea Bronze fødder. Låg og alt bart metal inden i chassis er foret med Dynamat Xtreme. Det samme under bunden ud for CD drevet og printplader. Planlægger at få opgraderet strømforsyning, clock og opamps til foråret.

Technics SL- 1210 GAE med Vertere Techno Mat, Ortofon 2M Black i Phasemation CS-1000 headshell og SUPRA Sword ISL RCA. 11 kg DIY TT afkoblings plade: 2 x malet krydsfiner limet på 2 x 5 kg jernplader med Dynamat Xtreme klistret på hver jernplade og samlet med trælim og skruer. Monteret med 4 Viablue Tri Spikes.

Audio Physic Classic 15 med IsoAcoustics Gaia III fødder og Tellurium Q Black II højttalerkabler

Beyerdynamic DT 1770 PRO - 250 Ohm

SUPRA LoRad strømkabler, strømskinne og DC blocker skjult i en kasse bag TV, svært at nå og fotografere.

Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 07 Marts 2022 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Det ser super fedt ud, og lyder sikkert også sådan. Dog et lille fif, husk at tage låget af din pladespiller når du bruger den, da den virker som en microfon.
(har selv en SL1200)
    carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 07 Marts 2022 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Tak for de rosende ord. Ja det præcis som jeg ønsker. Jeg vil kalde det "korrekt" dvs. Lineært a la klasse A forstærker hvor lydbilledet er fast med uden dynamiske udsving, men stadig med saft og kraft. Dvs. div stemmer og instrumenter står meget tydeligt og urokkeligt der hvor de er tiltænkt i optagelsen. God dybde og bredde.

Via pladespiller og TV lyd (film og serier) er der helt sort baggrund. CD afspilleren har en smule støj som opfattes ved at instrumenter ikke er skarpt adskilt fra hinanden, men ligesom "hænger lidt sammen" og ikke så langt ude i rummet som ved de andre to. Men det får jeg gjort noget ved senere. Den har potentialet til det.

MHT til støvlåg. Ja du har ret, at det kan give negativ feedback. Men jeg foretrækker støvlåg af praktiske årsager. Men jeg lukker det når jeg har sat pladen på og hører højt musik. Jeg hører hverken rumlen, eller forvrængning af nogen art. Sikkert fordi der er akustik dæmpet og mine HT har minimal kabinet resonans selv ved bastung techno. Før jeg lavede min TT afkoblingsplade, var der faktisk lidt rummel når jeg skruede op og derefter lukkede låget. Det er der ikke mere.

Jeg sender en tanke til min søde kone som godt var med på råd, men alligevel. At give mig plads til at optimere min hobby med akustik elementer. Der føler jeg mig lidt heldig

Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
tidl straffet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2021
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 07 Marts 2022 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 1200GR og skæver lidt misundeligt til G/GAE versionen, over dobbelt så dyr men GAE skulle vist inkludere en Nagaoka
JT pickup.
Til top Vis tidl straffet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tidl straffet
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 07 Marts 2022 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt. Men den solgte jeg ubrugt i æsken. Egentlig
ville jeg bare lige køre med min 2M Black lidt og så købe en
ny MC PU. Selv om 2M Black var blevet lidt flad i øverste
toner og altså skulle skiftes snart, så var jeg blæst bagover
hvor godt den lød. Jeg vil sige at på min gl TT ydede det vel
70% Så det endte med en ny 2M Black. Jeg mangler virkelig
ikke mere.
Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 07 Marts 2022 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg skrevet lidt om Min DIY afkoblings plade til TT. Så det er vel på sin plads med et billede

Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes