Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 08:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Soundform Connect (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 31 Januar 2022 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle...
Jeg har kastet mig over at prøve at streame musik til mit gamle anlæg og er stødt på et problem som jeg ikke rigtig kan greje...
Jeg streamer musik fra Apple Music (lossless) via min iPad Pro. Der er et dejligt udvalg og god lyd når jeg lytter på trådløse
hovedtelefoner. Når jeg vil have lyden over til mit anlæg sker der underlige ting! Jeg benytter en SOUNDFORM CONNECT Audio
Adapter med Airplay 2. Denne boks har output via Toslink, så jeg bruger også en (Nedis) Digital Audio Converter for at få
signalet over på RCA coax som forbindes til en Audio Note DAC3. (Kun RCA-indgang)
Det virker umiddelbart fint. Der kommer lyd ud, og jeg har udforsket Apple Music i høj grad! Der er dog et enkelt aspekt ved
lyden, som jeg ikke kan forlige mig med; Bassen virker noget tilbagetrukket, og det får mellemtoneområdet til at blive for
markant. I visse tilfælde nærmest gjaldende. Lyden er generelt ren og fin...men den manglende bund er ikke til at leve med.
Så, hvad mon problemet er? Kan det være den ene meter Toslinkkabel der indgår? Er der forskel på Toslinkkabler? Kan det være
den lille boks der konverterer fra Toslink til RCA? Kan det være SOUNDFORM CONNECT som bare lyder sådan?
Jeg har naturligvis kontrollyttet en del musik på CD som jeg afspiller gennem samme Audio Note DAC. Så kommer der straks
den rigtige “fylde” i musikken, som der skal være. Det lyder som det skal. CD-drevet er en TEAC VRDS10 (behørigt
modificeret!).
Hvis der er nogen hér der, ud fra ovenstående oplysninger, kunne have en idé om hvad der er årsag den manglende basfylde når
jeg streamer ville det være herligt.
Jeg er på nyt område hér, og er ærlig talt i vildrede...

Med venlig hilsen
Niels L.
Kbh. Ø.
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 01 Februar 2022 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Du skriver at Teac CD lyder godt når bruger Audio Note DAC. Som led i fejlsøgningen, har du prøvet at tilslutte Teac CD
til (Nedis) Digital Audio Converter ?
Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 02 Februar 2022 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har en "Belkin SOUNDFORM CONNECT", der normalt er tilsluttet mit køkken setup. Til ære for dig har jeg lige
testet den på mit stue setup og der er ingen forskel på AirPlay og CD testet på samme DAC.
Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 02 Februar 2022 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Tja, der er jo en grund til at Audio Note fremstiller CD-drev i forskellige levels og op til flere hundrede tusinde kroner. Du skriver også at du har modificeret dit drev.

Bits-it-bits-folket vil naturligvis hævde at der ingen forskel er, men for alle os for hvem det har været en lang sej kamp at få streaming til at lyde godt, er det ikke overraskende at lyden bliver tynd og anæmisk når man tilslutter en lille streaming-boks. Så kan DAC'en være nok så god. Den fyldige, sprøde lyd som du kan få fra din AN DAC, kommer først når man har optimeret de bits man føder den med (jeg spiller også på en AN DAC).

Når det er sagt, så lyder det nu lidt voldsomt, det du oplever, så jeg vil også lige gøre som itjf foreslår, nemlig at lade CD-drevet spille gennem din converter-boks. Hvis det fortsat lyder dårligt, må næste trin være at prøve med en anden converter-boks.

Og hvis du vil have streaming-lyden på niveau med lyden fra dit drev, så er der ingen vej uden om at kaste nogen penge efter det
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 04 Februar 2022 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres gode bud, itjf og Encore!
Jeg vil prøve at sende signal fra min cd (coax) gennem Nedis konverterbox og coax videre til min AN-DAC (3 Signature).
Lige i øjeblikket er jeg dog noget forkølet og det kan mærkes på hørelsen. Så det vil nok være klogt at vente lidt med
bedømmelsen.

MVH.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes