Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 05:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er en "interface" en DAC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 26 Januar 2022 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er begyndt at kigge efter en god nutid DAC der kan tage high-res formater så jeg kan få det optimale ud af Qobuz og som ikke lyder "digital", og så kunne det være dejligt hvis den havde USB så jeg også kan sætte min laptop til.

Så bliver jeg opmærksom på en Gustard U18, som jeg umiddelbart tænker er en DAC? Men den bliver hele tiden benævnt som "interface".

Jeg er helt "digital" analfabet, og har ikke fulgt med i mange år. Kan lige svinge mig op til Chromecast lyd via min DAC. Ellers er jeg lost. Men spørg mig gerne om noget med pladespiller, tonearme og pickupper .

Er Gustard en DAC og i givet fald hvordan vil den være til lydgengivelse? - alternativer uden at det bliver meget dyrt. Pengepungen er ikke så stor pt..... Jeg er til sammenhængende, kropslig og varm lyd frem for detaljer. Elsker min nye non oversampling og filterless Pro-ject DAC .

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 26 Januar 2022 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

NB.: Men min nuværende DAC kan ikke gengive high-res streaming formater....
Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 26 Januar 2022 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Kort og godt, nej en Gustard U18 er ikke en dac.
Det er en digital-til-digital konverter. USB til coax/AES.

Deres DAC-X16 er dac ( ).

Hvilket format har dit digitale signal? Coax, AES, ?

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 26 Januar 2022 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Din Gustard U18 er en digital-til-digital-converter (DDC), som du skal bruges foran en DAC, typisk til at ældre DACs, der f.eks. ikke
har USB-indgang. Alternativt som forbedret USB-konvertering som erstatning for den eksisterende USB-indgang i DAC'en. Effekten
i sidste tilfælde er vist til stadig diskussion og afhænger meget af det indbyggede USB chipset, men i førstnævnte tilfælde har det
bestemt en effekt, for ellers er det rigtig svært at få signalet fra en computer/streamer med USB
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 26 Januar 2022 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

@ Præsten. Jeg ved ikke rigtigt hvilket signal jeg bruger? Min primære lydkilde lige nu er  streaming af Qobuz via Chromcast Audio som er koblet på wifi og som er koblet til DACen med et toslinkkabel.

@ Øpsie, så ser det ud til at det ikke er sådan en dims jeg skal have fat i lige nu.

Jeg har kigget lidt på Bluesound (130), dem der sælger den skriver at den er meget god til lyd, også i bedre hi-fi anlæg. Her får man så vidt jeg kan se både en streamingenhed samt en DAC? - eller tager jeg igen fejl?

Nogen der har en mening om lydkvaliteten af Bluesound (130)?
Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes