Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 11:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Alt-i-1 streamer vs. seperate enheder? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MagnusPloug
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2022
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 24 Januar 2022 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

vi skal have ny lyd i stuen - har ikke noget på nuværende tidspunkt. I et forsøg på at snævre de produkter ind som jeg gerne vil ud og lytte til har jeg et lidt overordnet spørgsmål

Hvilke fordele ulember er der ved at vælge en kompakt streamingforstærker som Lyngdorf TDAI-110 overfor en kombination af en forstærker + et seperart streaming enhed (fx. cambridge CXA81 + bluesound node) som er i samme prisklasse. De lever som udgangspunkt begge op til de krav vi har, nemlig at de udover at kunne bruges til at afspille digital musik på også kan kobles til fjernsynet og styres nemt med TV-remoten.

MEN, kan man sige noget om fordele ulemper ved et kompakt anlæge all-in-one og så 2 seperate moduler. Prismax er 16.000. Går man fx på kompromis med brugevenligheden ved at have flere seperte enheder - og gør man det ved til gengæld at få bedre lyd?

Primært er det til musik i stuen - kommer aldrig til at skulle spille voldsomt højt til store fester. Tanken er 2 gulvhøjtaler som enten oberon 7 eller triangle borea BR08 (men de er ikke købt endnu og skal også høres inden) Altså - kompakt vs. seperate enheder når den samlede pris skal være det samme..
Til top Vis MagnusPloug's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusPloug
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 845
Sendt: 24 Januar 2022 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Ulempen ved et apparat er at du ikke nemt kan skifte en enkelte del ud i dit system, går noget i stykker skal du måske også
skifte hele anlægget. Men når du skal have HDMI med cec styring, ville jeg gå efter et apparat, har selv haft en baby Lyngdorf et
år, og det er et fantastisk produkt, det driver fint mine Dynaudio Contour 30i, og så er deres app også bare så fed og simpel, da
man ved andet en det mest basale bruge en web-version, den fungere også super, der er næsten ikke grænser for hvad du kan
der.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes