Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 07:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Pro-ject Dac Box S FL (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 21 Januar 2022 kl. 05:40 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med denne non oversampling og filterløse DAC.

Jeg hørte den kort forleden da en ven havde taget den med til noget vinylytning. Jeg
skulle lige høre den mente han. Umiddelbart blæste den min high-end DAC ud af
banen, så nu venter jeg på et eksemplar fra Tyskland. Den er åbenbart udsolgt i
Danmark.

Håber den når at komme til weekenden, så skal der nærlyttes for at finde ud af om det
bare har noget imponator effekt?
Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 22 Januar 2022 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hold kæft den spiller musik. På nettet bliver den beskrevet som havende en analog lyd, - og det har den. Sammenligninet med min gamle modificerede high-end DAC spiller den subjektivt mere sammenghængende dog mangler den noget definition og finhed i øvre mellemtone og diskant.

Den præsenterer faktisk solister mere fremme i rummet, mere plastiske og livagtige end min anden DAC. Og det er i min verden sammen med ikke at give lyttetræthed et meget vigtigt perspektiv ved om noget er high-end.
 
Det er sådan et produkt som man man bliver ved med at lytte til, selvom man kender dets svagheder... De fleste af jer er sikkert stødt på noget lignende i løbet af jeres "hi-fi karriere".

Den gamle vinylmand her i Vanløse er blevet hooked på at høre digitallyd igen og jeg kan virkelig anbefale den lille frække sag.

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 22 Januar 2022 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

danish-analog skrev:
Er der nogen der har erfaringer med denne non oversampling og filterløse DAC.

Jeg hørte den kort forleden da en ven havde taget den med til noget vinylytning. Jeg
skulle lige høre den mente han. Umiddelbart blæste den min high-end DAC ud af
banen, så nu venter jeg på et eksemplar fra Tyskland. Den er åbenbart udsolgt i
Danmark.

Håber den når at komme til weekenden, så skal der nærlyttes for at finde ud af om det
bare har noget imponator effekt?


Hvilken "High-end DAC blæste den af banen"?
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 22 Januar 2022 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Den anden DAC jeg har er en Parasound DAC 2000 Ultra som er modificeret.
Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 22 Januar 2022 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Nu sammenligner du Pro-Jekt'en med en Parasound fra midt halvfemserne, tror de fleste nyere DAC's blæser denne af banen.
Har du prøvet andre DAC's?
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 22 Januar 2022 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:
Nu sammenligner du Pro-Jekt'en med en Parasound fra midt halvfemserne, tror de fleste nyere DAC's blæser denne af banen.
Har du prøvet andre DAC's?


Ja, det er også rigtigt. Det er en gammel DAC. Men lydkvaliteten er bestemt ikke dårlig. Og selvom den billige Pro-ject er god ift dens pris, er Parasounden stadig bedre og efter min vurdering ret god efter alle standarder.

Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig at lyden kan blive bedre, men har da tænkt, - som du foreslår -, at man burde prøve at sammenligne med både billige men dyre nutidige DAC, som også kan håndtere de højere oplsønigner.

Jeg bruger Qobuz og får derfor ikke fuldt udbytte af deres high-res muligheder og, selvom jeg mest har dyrket vinyl gennem årene, har  jeg nu fået lyst til at høre hvor meget bedre det bliver med 96/24 o.lign højere opløsning.

Men jeg har ikke særlig meget forstand på nutidige DAC's. Hvis jeg skal have en skal den også have USB indgang så jeg kan streame fra computeren.
Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 
Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 22 Januar 2022 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på Toppings udvalg, de har næsten alle sammen usb tilslutning, de skulle være fine til prisen

__________________
Selvgjort er velgjort, brug ørene til at lytte med, ikke øjnene!
Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 22 Januar 2022 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:
Nu sammenligner du Pro-Jekt'en med en Parasound fra midt halvfemserne, tror de fleste nyere DAC's blæser denne af banen.

Har du prøvet andre DAC's?


Jo jo, Miav......
Men Projecten er ikke andet end en 8-pins TDA 1543, som er næsten ligeså gammel, så måske ikke
så "helt ud i skoven" sammenligning alligevel

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 23 Januar 2022 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker jo også at de nye chips bør være bedre end de gamle chips. Og især bør lyden være bedre når der leveres et high-res input.

For et halvt år siden brugte jeg lejligheden til at lytte på Lyngdorfs integrerede forstærker fra et streamingsignal forretningen brugte. Det var da fint velopløst, men det var manglede rum, krop og glød. Kedelig, uengageret og kønsløst. Så hvis det er det som den nye digitale lyd kan, så er jeg ikke med på den vogn. I det setup som jeg hørte kunne den lille Pro-ject være et absolut plus. Men måske vi skal tage denne erfaringsudveksling i en anden tråd?

Til orientering spiller jeg på Sonus Faber Musica, JMLab Micro Utopia (Jubilæums Edition) og en Chromecast Audio med de nævnte DAC's. Jeg er super glad for den lyd de giver.

Jeg hørte i sidste uge lyden hos en der havde anlæg for over en million kroner, og hans var måske bedre men mit anlæg formidler glød og driv bedre uden at miste præcision og detalje og er overhovedet ikke øretrættende. Så jeg blev faktisk helt glad for mit anlæg efter det besøg :-)
Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 23 Januar 2022 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Spændende erfaringer, du har gjort dig og nogle spændende tanker, du har gjort dig omkring spilleglæde, klang, glød og drive i dit
anlæg! - tænker jeg vi deler mange af dem Også sjovt med din oplevelse an Lyngdorf, jeg har haft lignende oplevelser som dig
- og det gælder i øvrigt også med nogle moderne DACs, som på papiret skulle være så og så meget bedre. Men i mine ører livløse
og uengagerende med en meget tør lyder, der dræber al spilleglæde, klang og udklinging.

Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 24 Januar 2022 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Invitation:

Hvis der skulle være en Hi-fi-broder af en anden moder, i Københavnsonrådet, der ejer en high-end DAC med nyere chips, så vil jeg gerne tilbyde en god gang kaffe eller et glas god rødvin hvis vedkommende ville besøge mig og tage den med, så vi kunne prøve at sammenligne en gammel high-end DAC med en ny, og så også min lille analogt lydende NOS Pro-ject DAC, - som jeg forøvrigt bliver mere og mere glad for selvom jeg godt kan høre dens manglende opløsning i toppen .

Jeg er en vidensmæssigt alsidig person med humor og gode relationskompetencer, så det skal nok blive en god oplevelse og vi kan jo dele vores lytteindtryk her i tråden så de andre Bro's kan få glæde af mødet .

Jeg vil finde ud af om jeg skulle sælge et par af mine gode pickupper og bruge pengene på en nyere DAC i stedet.
Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes