Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 09:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: B&O Opsætning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten BS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2022
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 19 Januar 2022 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Hej HIFI4ALL.

Jeg er ny i gruppen, men kan se at der er eksperter i B&O – og ikke mindst tilslutning med kompatible produkter.
Imponerende!

Jeg skal have sat et system op hvor jeg kan bruge det til når vi ser film med Surround, samt til ren HIFI glæde med Vinyl, da jeg har fået
fingre i en meget fin renoveret Beogram 4000 😊

Jeg har købt et ældre B&O Surround system bestående af:
4 stk. Beolab 8000,
1 stk. Beolab 2
1 stk. Beovision 10 40”

Fjernsynet har jeg sat den nyeste Apple tv til og det virker perfekt, har et super fint billede, lyder fantastisk og er bare fint at bruge.
Jeg er meget tilfreds med den del 😊

Min udfordring startede, da jeg også ville have en pladespiller til at spille ud over de fine gamle Beolab 8000 højttalere.


Opsætningen er som nedenstående:
De to forreste Beolab8000 og Beolab 2 sub står i den ene ende af stuen.
Vi kalder det TV afdelingen.

I den anden ende af stuen står de to bedste Beolab 8000 MK2 og virker som baghøjttalere.
Vi kalder det Vinyl afdelingen.

Grunden til at jeg har sat dem bagerst er, at jeg i den ende af stuen har sat den fine gamle Beogram 4000 pladespiller.
Pladespilleren havde ikke nogen Riaa, men der købte jeg B&O Riaa med DIN udgange.

Fra Riaa Din Output har jeg sat et DIN / RCA kabel, som jeg har forbundet til analog audio IN i min SONOS connect.
Vi har en del andre SONOS produkter i huset, her under 4 stk. Play 1 og 1 stk. Play 5, som fungerer fint i køkken, kontor, bad mv.

Connect har jeg nu fået til at spille fint ud over de to bagerst BeoLab 8000 MK2 ved at koble Sonos Connect out til Line In i Beolab 8000 MK2.
På den måde spiller det fint sammen med alle Sonos Play 1 – Play 5 i de andre rum, og det er nemt at tænde og slukke fra Iphonen.

Men udfordringen er jo at jeg helst vil kunne spille på alle fire Beolab 8000 og Beolab 2, samt nemt skifte fra Beo4 fjernbetjeningen.
Og uden at skulle skifte på knappen bag på højttalerne, da det virker dumt og besværligt.

Jeg har talt med AV Connection, og de sagde at løsningen ville være, at forbinde Connect til BeoSound 3000 med Vivolink 3.5mm MiniJack - 2
x RCA kabel og DIN til MiniJack adapter:

https://www.av-connection.dk/?PNo=VL-PROMJRCA200
https://www.av-connection.dk/?PNo=NNA-1025

Dvs. der bliver kablet forbindelse til BeoSound 3000 eren, hvilket jeg foretrækker. Problemet er bare at kablet bliver langt.

Ved AV sagde de at længden ikke gjorde noget, da kablerne var egnet helt op til 30 m.
Men kan det passe?

Jeg skal lige skynde mig at sige, at jeg har haft fremragende snakke, med både Bremdal og AV Connection. MEGET flinke og hjælpsomme
begge steder 😊

Jeg har lavet en lille tegning med diagram, så er det nok nemmere at forstå hvad jeg mener 😊
Til top Vis Carsten BS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten BS
 
Carsten BS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2022
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 19 Januar 2022 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  


Yderligere spørgsmål:

Kan jeg undvære BeoSound 3000éren og bare koble Sonos Connect direkte til Beovision 10 eren med:
Vivolink 3.5mm MiniJack - 2 x RCA kabel og DIN til MiniJack adapter ????

Jeg ønsker skærm slukket når vi hører musik, og hvis jeg læser på side 38 i beovision10_guide_danish, ligner det at man kan høre lyd uden at
tænde skærm?

Det er naturligvis vigtigt, at man kan vælge alle fire højttalere og evt. SUB fra Beo4 fjernbetjeningen.

Og det er vigtigt at man i fremtiden nemt kan skifte Beolab 8000 ud til Beolab 50 eller beolab 20 i Vinyl afdelingen.

Hvis det bliver for bøvlet at undvære BeoSound 3000, vil jeg hellere beholde den.

Og hvis I siger, at jeg er nødt til at placere BeoSound 3000 nede ved pladespilleren, for at få bedre lyd, en kortere Vivolink 3.5mm MiniJack - 2
x RCA kabel må jeg gøre det, men det vil jeg helst ikke, da BeoSound 3000 vil være flottere at have i spisestuen, samt pladespilleren vil stå
flot helt alene.

Jeg håber ikke at mit mine lange indlæg tager pusten fra jer 😊

De bedste hilsner Carsten.
Til top Vis Carsten BS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten BS
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes