Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 09:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Partyhøjttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 08 August 2021 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg har fået en opgave jeg skal løse for en ven og søger efter ideer til hvordan jeg kan lykkes med den. Opgaven er at lave en festhøjttaler, som kan stå i et hjørne af et rum på 60-70 kvm og spille lokalet op til dans for både unge og gamle. Lokalet er så stort at størrelsen ikke rigtigt er en begrænsning, så vi kan godt snakke 500 Liter kabinet eller deromkring.

Jeg skal bruge enheder jeg har liggende på hylden, så jeg påtænker at benytte 2 Audio Nirvana 15" fuldtoner, evt. suppleret med 2 stk. Eminence Deltalite 2515. Løsningen laves aktiv med en forstærkerkanal pr. enhed, LC Audio Zappulse 800XE, og MiniDSP. Jeg overvejer om jeg skal supplere med en diskant, som kan tåle noget havre, men tror at det bliver i anden fase, når det har vist sig om fuldtonerne kan levere varen alene, de er jo kendt for at have ret stor varians i frekvensgangen over spektret. Min egen erfaring med dem er at de godt kan tæmmes i et open baffle setup.

Jeg overvejer at bygge Onken kabinetter til fuldtonerne og tænker at lave et kabinet pr. enhed, og så sætte dem ovenpå hinanden i et PA lignende setup. Skulle der mon være nogen, som har andre ideer (især til kabinetter) , der vil kunne få det maksimale ud af sådan en løsning. Vi er her ikke ude efter stor lydkvalitet, men mere efter smæk for skillingen.
Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 08 August 2021 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du kommer til at mangle spredning fra øvre mellemtone og diskant. En 15” fuldtone kan ikke sprede godt. Det er ganske
enkelt ikke teknisk muligt. Den kan sagtens spille fin diskant on axis. Det er dog ikke nok. Jeg ville nok bruge de fine enheder til
noget andet. Du kan få nye PA enheder i fin kvalitet til næsten ingen penge. 2x15 eller en 18” samt et par 10” og et par
diskanter koster ca. 2-3.000 kr. Det dyreste bliver forstærkere og delefilter. De ting du selv nævner er vældig god kvalitet.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 08 August 2021 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Og diskant skal højt op, så de spiller hen over hovederne og ikke ind i en masse dansende kroppe
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes